System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
PEWIK GDYNIA Sp. z o.o. analizuje dane biznesowe z Oracle Analytics
oracle 120Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Gdyni (PEWIK), to spółka zajmująca się gospodarką wodno-ściekową w samej Gdyni oraz kilku miastach i gminach regionu. Obsługiwana przez przedsiębiorstwo aglomeracja liczy ponad 380 tys. mieszkańców.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
PEWIK Gdynia do skutecznego prowadzenia działalności potrzebował sprawdzonego systemu analizowania danych biznesowych i raportowania dla potrzeb kierownictwa Spółki. Wybrany do tego celu system Oracle Analytics jest od początku 2022 roku przenoszony do chmury Oracle Cloud przy pomocy ekspertów firmy Exarto.

Narzędzia Oracle Analytics są w naszej Spółce używane głównie do wykonywania analiz finansowych – np. związanych z kontrolą kosztów i parametrów sprzedażowych, a także do wizualizacji wyników naszej działalności podstawowej” – komentuje Jacek Richter z działu IT Spółki PEWIK GDYNIA. „Analizujemy takie aspekty, jak dane i rachunki klientów, wielkość sprzedaży, wielkość produkcji wody, czy ilość odprowadzanych ścieków. Analizujemy także korelacje między tymi obszarami. Dodatkowo analizowany jest obszar kadrowo-płacowy, a także aspekty związane z bieżącym informowaniem wspomagającym pracę Zarządu, kierowników oraz poszczególnych działów.


Zakres raportowania obsługiwany przez narzędzia Oracle jest bardzo szeroki i obejmuje takie obszary, jak zestawienia przychodów i kosztów, kosztów rodzajowych i kalkulacyjnych, stan środków pieniężnych, rzeczowych i ekonomicznych, czy rachunek przepływów pieniężnych. Z obszaru kadrowo-płacowego Spółki raporty dotyczą stanu zatrudnienia oraz wynagrodzeń, kosztów osobowych, kwalifikacji, absencji i bieżącego stanu urlopów oraz uprawnień emerytalnych. Dodatkowo analitycy PEWIK GDYNIA Sp. z .o. przygotowują raporty z zakresu ochrony środowiska, szkoleń, realizacji bieżących procesów w systemach CRM i ERP, historii finansowej czy stanu audytów.

Przejście z modelu lokalnego do systemu działającego w Oracle Cloud odbyło się sprawnie i praktycznie niezauważalnie dla użytkowników, a przy tym okazało się bardzo proste dla administratorów IT.

Platforma Oracle Cloud Infrastructure daje ogromną możliwość dostosowania niezbędnej infrastruktury i usług do aktualnych potrzeb, wliczając w to uruchamiane na krótko środowiska testowe o parametrach przekraczających posiadane zasoby własne” – dodaje Jacek Richter. „Dodatkowa korzyść jest taka, że nie musimy posiadać całej niezbędnej infrastruktury u siebie. W razie konieczności możemy ją dowolnie rozbudowywać lub ograniczać, dbając oczywiście o koszty, ale i uwzględniając programy zniżkowe.


Projekt w Spółce PEWIK GDYNIA jest prowadzony bez problemów i zgodnie z planem” – powiedział Aleksander Miler, Prezes Zarządu firmy Exarto. „Mamy już za sobą przeniesienie systemu analitycznego do Oracle Analytics Cloud oraz podłączenie do niego lokalnych źródeł danych. Obecnie skupiamy się na przeniesieniu lokalnej hurtowni danych do Oracle Cloud Infrastructure, gdzie implementujemy hurtownię czysto chmurową Autonomous Data Warehouse. Dodatkowo przedmiotem projektu jest wdrożenie autorskiego systemu Exarto DQ służącego do monitoringu jakości danych.


Podczas wielu spotkań i prezentacji udowodniliśmy klientowi, że system analityczny działający w chmurze przynosi ogromne korzyści biznesowe” – komentuje Sebastian Jastrzębski, Cloud Platform Sales Representative z Oracle Polska. „To przede wszystkim praktycznie nieograniczona skalowalność oraz poziom zabezpieczeń, nie mający sobie równych w branży. Dodatkowym wyjątkowym aspektem projektu w PEWIK Gdynia jest fakt, że klient zdecydował się na wdrożenie firmowej hurtowni danych opartej na bazie Oracle w wersji autonomicznej. To bardzo trafny wybór, dzięki któremu dział IT Spółki będzie odciążony od wielu pracochłonnych czynności związanych z codzienną konserwacją, strojeniem, aktualizacją i zabezpieczaniem baz danych.


Źródło: www.oracle.com/pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top