Jak jedna aplikacja wyeliminowa 4 tony papierowych kuponów LPP?

Software house Silky Coders korzystając z technologii low-code zautomatyzował w LPP kilkadziesiąt procesów biznesowych i obiegi kilkuset…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Armatis wdrożył system generatywnej AI wspomagający pracę agentów pracujących w contact center dla jednego z klientów firmy - globalnej firmy z branży transportu lotniczego. W planach na 2024 roku jest wdrożenie podobnych systemów dla wszystkich innych klientów Armatis, wykorzystanie AI do kontroli jakości rozmów, a także zaoferowanie na rynku stworzonego rozwiązania jako narzędzia do samoobsługi, wspomagającego pracę wewnętrznych działów call i contact center.

Quantum computing (QC) to szybko rozwijająca się technologia, która może zrewolucjonizować sposób przetwarzania i analizowania informacji. Obliczenia kwantowe pozwalają na rozwiązywanie problemów, które są niemożliwe do rozwikłania przez klasyczne komputery. Dzięki miliardowym inwestycjom znaleźliśmy się w punkcie, w którym quantum computing staje się rzeczywistością. Jednak niedokładna i pospieszna komercjalizacja technologii oraz pomijanie fazy badań, może prowadzić do ryzyka niewłaściwego użytkowania lub fałszywych oczekiwań.

proalpha PolskaDla firm z sektora produkcyjnego pozyskiwanie wysokiej jakości danych jest ważnym krokiem w kierunku transformacji cyfrowej w erze Przemysłu 4.0. Dzięki nim przedsiębiorstwa są w stanie uzyskać realny obraz procesów produkcyjnych. Automatyczny system PDA jest również niezbędnym warunkiem automatyzacji procesu planowania i kontroli produkcji. Czym dokładnie jest PDA i jaką rolę pełni w procesie produkcyjnym? Jak system do zarządzania produkcją wpływa na firmowe procesy?

W ciągu ostatnich 5 lat Centrum Oceny i Badań Leków (CDER) FDA biło swoje ustanowione ćwierć wieku temu rekordy w liczbach zatwierdzeń nowych leków. Chociaż istnieje wiele powodów, które wpływają na wydajność projektów badawczych nad nowymi lekami, to prawdziwy przełom w farmacji szykują specjaliści IT.

Czwarta rewolucja przemysłowa nadaje zupełnie nowe oblicze automatyzacji, monitorowaniu i analizie łańcucha dostaw poprzez wykorzystanie inteligentnych technologii, takich jak przemysłowy internet rzeczy (IIoT) i systemy cyber-fizyczne. Układy te, dzięki algorytmom komputerowym, mogą monitorować fizyczne otoczenie, a także nim sterować. Stosowanie takich technologii sprawia, że każdy element łańcucha dostaw może być inteligentny i przejrzysty, a co za tym idzie przynosić wiele korzyści producentom. Czy jest też szansą dla bioprodukcji?

Niemal każdego dnia na rynku pojawiają się nowe technologie, a kolejne organizacje poznają zalety automatyzacji. Wiele wcześnie adoptujących technologie firm chce natychmiast wprowadzać innowacje oparte o inteligentne rozwiązania, oczekując skalowalnych systemów, szybko przynoszących korzyści. Firmy technologiczne muszą odpowiadać na to sprawną realizacją złożonych projektów z wykorzystaniem wielu technologii automatyzacji.

Quantum SoftwareNie istniej jedna, uniwersalna metoda wdrażania systemów informatycznych, która sprawdzi się w realiach każdego projektu i przedsiębiorstwa. Obecnie dominuję dwie formy: tzw. model kaskadowy (waterfall) i zwinny (agile). Model kaskadowy to tradycyjny model zarządzania projektami. Jest to podejście liniowe i sekwencyjne. Zadania wykonane w jednej fazie, muszą zostać przeanalizowane i zweryfikowane przed przejściem do następnej fazy. Metodologia agile to z kolei podejście przyrostowe, oparte na elastycznym reagowaniu na zmiany. Jakie zalety i wady posiadają te metody. W przypadku jakich projektów sprawdzają się najlepiej?

Jednym z coraz popularniejszych tematów w branży IT są systemy kontenerowe, a w szczególności Kubernetes. Raport VMware na temat Kubernetes za rok 2021 pokazuje, że z jednej strony platforma ta jest coraz chętniej wykorzystywana, choć z drugiej strony brak jest jednak specjalistycznej wiedzy na jej temat, a sama platforma często pozbawiona jest niezbędnych zabezpieczeń. Jest to dobry powód, aby przyjrzeć się bliżej ważnym kwestiom związanym z Kubernetes – szczególnie z perspektywy ochrony danych.

Choć w społeczności programistów kształtują się jako trend, tak właściwie platformy typu low-code/no-code istnieją już od dziesięcioleci. W latach 80. i 90. nazywaliśmy je językami programowania czwartej generacji (4GL), wspomaganymi komputerowo narzędziami inżynierii oprogramowania (ang. CASE – computer-assisted software engineering), czy wczesnymi narzędziami do szybkiego tworzenia aplikacji (ang. RAD – rapid application development). Według Forrestera tempo tworzenia aplikacji przy użyciu platform typu low-code/no-code jest dziś nawet 10 razy większe niż w przypadku tradycyjnych metod. A dla niektórych organizacji to wciąż za wolno.

Patrząc w przyszłość, oczywistym wydaje się, że doświadczenia klientów i pracowników będą krytycznymi wartościami, rzutującymi na kondycję przedsiębiorstwa. Dlatego istotne jest, aby organizacje mogły wykorzystać tę wiedzę jako „paliwo napędowe” wzrostu biznesu. Warto zauważyć, że właśnie dzięki zbieraniu opinii, firmy mogą najlepiej dostosowywać się do potrzeb klientów, szybciej wprowadzać zmiany, a co za tym idzie – wykorzystać doświadczenie klientów jako źródło przewagi konkurencyjnej. Dysponując odpowiednimi narzędziami i wiedzą o klientach, firmy mogą optymalizować doświadczenia w czasie rzeczywistym.

Handel nadal boryka się z zakłóceniami w realizacji łańcuchów dostaw. Sportowy gigant NIKE już zapowiedział, że zakupy jego produktów przed świętami mogą być mocno utrudnione. Zakłady produkcyjne w Wietnamie i Indonezji nadal mają przestoje w pracy, a transport z Azji do Europy wydłużył się dwukrotnie. Przedstawiciele IKEA, która ma podobne kłopoty od kilkunastu miesięcy, mówią o inwestycjach w transport i własne kontenery oraz czarterach dodatkowych statków. Firmy starają się zrobić wszystko, żeby poprawić globalne łańcuchy dostaw. Konserwatywny handel otwiera się na nowe.

Według badania The 2021 State of Enterprise Open Source: A Red Hat Report , przeprowadzonego wśród liderów IT na całym świecie, aż 90% ankietowanych używa otwartego oprogramowania. Jest ono w głównej mierze wykorzystywane do modernizacji infrastruktury IT (64%) czy rozwoju aplikacji (54%).

Wielu ludzi sądzi, że włączenie jakiejś formy automatyki przemysłowej do ich zakładu produkcyjnego lub firmy będzie korzystne. Może obniżyć koszty produkcji, zwiększyć wydajność, poprawić jakość produktu i prawie wyeliminować błąd ludzki. Dlatego nie dziwi fakt, że automatyzacja jest obecnie popularna w wielu branżach. Jednak czy zawsze się opłaca? Okazuje się, że to zależy od kilku czynników.

oracle 120Pracownicy od ponad roku znajdują pod olbrzymią presją skierowaną na wspieranie swoich przedsiębiorstw w przetrwaniu kryzysu. Nowych sojuszników znajdują w technologiach sztucznej inteligencji, które pomagają im lepiej zarządzać firmowymi finansami.

SENTEW jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania przewagi konkurencyjnej? Znaczenie innowacyjnych rozwiązań w dzisiejszych czasach stale rośnie. Podczas poszukiwań sposobów na usprawnienie komunikacji z klientem, warto przyjrzeć się szczególnie platformom B2B. Indywidualne podejście w zakresie projektowania tych narzędzi jest nowym trendem, którego klienci szukają.

microsoft logo 2018Głęboka transformacja czy szybki make-up? Z takim dylematem mierzyli się uczestnicy jednego z paneli dyskusyjnych w trakcie Microsoft Envision Forum 2021. Eksperci ze świata biznesu i technologii zastanawiali się również, jak kreować doświadczenie klientów w kanałach cyfrowych w czasach zmian rynkowych i społecznych spowodowanych Covid-19. Dyskusję prowadziła Anna Sieńko, Technology Leader w firmie doradczej PwC, jednej z partnerów tegorocznego forum.

Polskie firmy chcą się zmieniać i unowocześniać nawet w czasie pandemii. Aż 80% przedsiębiorstw traktuje dziś digitalizację jako priorytet. I chociaż tempo zmian przyspieszyło, zwłaszcza w działach księgowości w firmach, to nadal 1/3 przedsiębiorców obawia się kosztów związanych z cyfryzacją.

oracle 120W 2020 roku nasze domy i mieszkania stały się niezbędnym wsparciem zarówno dla naszego zdrowia, jak i zapewnienia ciągłości biznesowej. Nie byłoby to możliwe bez rozwiązań działających w modelu usługowym, np. aplikacji do zamawiania posiłków, czy aplikacji medycznych.

Co mają wspólnego Uber, Lime, Slack, LEGO czy Google Ventures? Wszystkie te marki korzystają z tak zwanego design sprintu, czyli procesu do tworzenia nowych produktów czy usług, który trwa od 4 do 5 dni. Metoda ta, według danych IBM, potrafi przynieść nawet miliony dolarów oszczędności w kosztach projektowania, opracowania oraz utrzymania dużych projektów.

Kiedy na początku 2020 r. rozpoczęła się pandemia COVID-19, najważniejszym priorytetem przedsiębiorstw było jak najszybsze przygotowanie infrastruktury do komunikacji i współużytkowania informacji, która pozwoli utrzymać operacje do momentu powrotu do normalności. Rok później tego powrotu wciąż jeszcze nie ma, a przedsiębiorstwa zmieniają swoje koncepcje „normalności”. Przekształcają swoje środowiska pracy i praktyki biznesowe, wdrażając bardziej elastyczne modele wykorzystujące zalety technologii brzegowych.

Firmy i instytucje planujące wdrożenie sztucznej inteligencji, oprócz aspektów związanych z etyką i ochroną danych osobowych, muszą również zadbać o standardy, które wyeliminują ryzyko szkodliwych decyzji podejmowanych przez systemy AI.

BPSCKażdy chce skorzystać z rewolucji algorytmów, jednak ⅓ projektów R&D kończy się niepowodzeniem, wynika z raportu Rackspace Technology. Powód? Brak dostępu do danych wysokiej jakości. Obecnie mniej niż 20% badanych uważa, że ich organizacja jest wystarczająco dojrzała w obszarze IT - wdrożenia i rozwoju technologii.

Sektor usług finansowych przeszedł w ubiegłym roku poważne zmiany. Podobnie jak w przypadku innych branż nastąpiło przejście do środowiska cyfrowego. Taka sytuacja oznacza jednak również okazję do sprawdzenia możliwości nowych technologii i nowych sposobów działania, gwarantujących większą elastyczność w zmieniających się warunkach rynkowych. Dzięki dużej skalowalności, a zatem możliwości obsługi spadków i wzrostów liczby przetwarzanych transakcji cyfrowych, związanej z migracją do chmury w ramach realizowanych projektów transformacji, wiele banków może szybciej zrezygnować z monolitycznych rozwiązań i przejść na bardziej elastyczną architekturę podstawową. Pozwala to uzyskać poziom reaktywności niemożliwy do osiągnięcia we wcześniejszych systemach.

oracle 120Pandemia bardzo mocno wpłynęła na nasze poczucie bezpieczeństwa – wynika z globalnych badań, z których raport opublikowała właśnie firma Oracle. Blisko połowa badanych nie może spokojnie spać, odwróciliśmy się od gotówki, a w kwestiach finansowych coraz bardziej preferujemy współpracę z… cyfrowymi asystentami. Dotyczy to zarówno konsumentów, jak i środowiska biznesu.

Mimo, że pandemia staje się siłą napędową do wdrażania rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję (AI) w celu poprawy jakości obsługi klienta, to jej potencjał wciąż nie jest w pełni wykorzystywany. Ponad połowa firm oferujących usługi finansowe prowadzi prawie 40 proc. interakcji z klientem przy wsparciu AI, jednak oczekiwania odbiorców wciąż są znacznie większe. Sztuczna inteligencja generuje oszczędności, usprawnia procesy, przyspiesza działanie. Firma Capgemini w swoim raporcie zbadała, dlaczego najsłabiej w zestawieniu branż wdrażających rozwiązania AI, wypada branża finansowa.

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.

Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii których leży planowanie produkcji. W przypadku, gdy zmiany te w nieznacznym stopniu wpływają na kształt całego planu i harmonogramu, mogą być nawet nieodczuwalne. Gorzej jednak, gdy z powodu np. awarii maszyny układany przez wiele godzin plan produkcji i harmonogram przestają być aktualne. Czy można temu jakoś zaradzić?

proalphaWiększość dzisiejszych smartfonów może z powodzeniem zastąpić aparat fotograficzny, jeśli chodzi o jakość wykonywanych za ich pomocą zdjęć czy filmów. Dzięki temu, że telefon mamy praktycznie cały czas przy sobie, możemy nim wykonać zdjęcia w dowolnym miejscu i czasie. Funkcjonalność ta jest nie tylko użyteczna w zakresie promocji w mediach społecznościowych, ale również poprawia efektywność pracy w wielu kluczowych sektorach firmy, usprawniając zarządzanie dokumentacją i wspierając cyfrową transformację całej organizacji. W jaki sposób? O tym przeczytasz w artykule.

Choć budowanie tradycyjnych, korporacyjnych systemów IT to podstawa tworzenia architektury informatycznej każdej organizacji, to jednak takie sztywne rozwiązania mają pewne negatywne strony. Nie zawsze są w stanie zapewnić szybki i szeroki dostęp do aplikacji i usług koniecznych w danym momencie, szczególnie w obliczu dynamicznie zmieniających się okoliczności na rynku technologii i transformacji cyfrowej.

ORACLEPandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne, równie dotkliwe problemy, z jakim będą musiały mierzyć się przedsiębiorstwa. W związku z tym, bardzo ważną kwestią jest dokonanie ponownej oceny modeli biznesowych i ich dostosowanie pod kątem większej odporności w oparciu o zdobywane obecnie doświadczenia.

Fujitsu jest pierwszym dostawcą IT, który oferuje hiper-wydajne środowisko Nutanix HCI z wykorzystaniem technologii serwerowej opartej na architekturze firmy Intel. Rozwiązanie Intel Select Solutions for Nutanix HCI działające na platformie Fujitsu PRIMEFLEX for Nutanix Enterprise Cloud i zapewnia nowy poziom wydajności dla przedsiębiorstw, które chcą efektywnie wykorzystywać firmowe dane. Pomaga również wyeliminować wyzwania związane z przestojami wywołanymi obciążeniami systemów IT.

Automatyzacja systemów biznesowych (BPA - Business Process Automation) wspiera cyfrową transformację firmy i przyspiesza procesy w niej zachodzące. Według badań Deloitte “Inteligentna Automatyzacja” - od 2018 roku dwukrotnie wzrosła liczba organizacji, które zmaksymalizowały zasięg automatyzacji w swoich placówkach, co więcej BPA z każdym rokiem poszerza swoją skalę o 20%, a najprawdopodobniej do 2024 roku osiągnie wartość 5 miliardów dolarów.

Back to top