Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Internet inteligentniejszych rzeczy

Dane z raportu Allied Market Research mówią wprost – Internet Rzeczy to przyszłość przemysłu. Z roku na rok, przybywać będzie maszyn,

Sztuczna inteligencja w biznesie - dobry pomysł, słaba realizacja

Każda organizacja, która nie chce pozostać w tyle, inwestuje dziś w sztuczną inteligencję, jednak mało która robi to w przemyślany sposób -

5 obszarów wykorzystania wirtualnych asystentów w biznesie

Asystenci w strukturach biznesowych istnieją od początku dziejów przedsiębiorczości. Do tej pory stanowili dobro luksusowe, które…

Jakie parametry oferty dostawcy usług serwisowych są najbardziej istotne?

Decydując się na outsourcing procesów IT w firmie, należy wziąć pod uwagę szereg czynników, które pozwolą nam na rzetelną ocenę dostawcy…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Czasy banków, w których klienci w kolejkach czekali na obsługę odchodzą w przeszłość. Współcześni klienci oczekują nie tylko niestającego dostępu do swoich pieniędzy, ale też do szerokiej gamy produktów bankowych. Kredyt wzięty w środku nocy przez telefon nie jest niczym niespotykanym. Ubezpieczenie podróżne, lokaty – wszystko to chcemy robić nie wychodząc z domu, nieograniczeni czasem działania banku czy dostępnością konsultantów na infolinii. Chcąc móc spełniać rosnące i wciąż zmieniające się potrzeby klientów banki muszą zmieniać się wewnętrznie i unowocześniać swoją infrastrukturę IT.

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad konkurentami. Jeżeli tak rzeczywiście jest to wygląda na to, że co druga “baryłka z danymi” chociaż wydobyta i gotowa do użycia - nigdy nie zostanie wykorzystana. Zgodnie z najnowszym raportem firmy TRUE Global Research na całym świecie około 55% danych w organizacji jest niewykorzystywane.

ORACLEPrzedsiębiorstwa zawsze musiały dostosowywać się zarówno do szans, jak i zagrożeń związanych ze zmianami technologicznymi. Jednakże obecnie innowacje są wprowadzane w niespotykanym wcześniej tempie. Reagowanie na te zmiany i przygotowywanie się na dalsze zakłócenia rynkowe spowodowane przez nie stało się kluczowym czynnikiem sukcesu dla obecnych liderów biznesowych i politycznych.

Ekspansja sztucznej inteligencji to seria etapów, przez które musi przejść nauka, jak i rynek, aby osiągnąć pełnię możliwości i efektywności. W przypadku nowych technologii rozwój nie sprowadza się jedynie do wzrostu, ale także do pojawienia się nowych form funkcjonowania, dynamicznie kształtowanych przez otoczenie, jak i w odpowiedzi na wyzwania z różnych obszarów, takich jak zdrowie, biznes czy przemysł. Patrząc na rynek IT, a w szczególności na obszar sztucznej inteligencji (SI), można dojść do wniosku, że dwa słowa, które w obecnych czasach opisują go najlepiej to rozwój i dynamika.

Dwóch na trzech europejskich producentów nie potrafi wykorzystać danych i wniosków generowanych przez inteligentne fabryki w celu usprawnienia procesu decyzyjnego – wynika z najnowszych badań opublikowanych przez Fujitsu. Pomimo powszechnej zgody, że zastosowanie cyfrowych technologii fabrycznych może przełożyć się na zwrot z inwestycji, większość wytwórców nie korzysta w pełni z tej szansy.

bpscPonad 40% z nas ma codziennie do czynienia ze sztuczną inteligencją, ale tylko co druga osoba jest w stanie wytłumaczyć czym w ogóle ów termin właściwie jest, podaje firma Entrata. Być może dlatego coraz częściej zdarza się, że zaawansowane algorytmy zaskakują ludzi swoimi wnioskami, a przecież to syntetyczna inteligencja stworzona przez człowieka. To, że nie rozumiemy SI, nie oznacza jeszcze, że katastroficzna wizja o Terminatorze może stać się rzeczywistością.

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie, że zachodnie przedsiębiorstwa już aktywnie korzystają, bądź też w najbliższym czasie zaczną korzystać z dobrodziejstw tej technologii. Jednocześnie, w momencie, w którym biznes całego świata podlega stopniowej cyfryzacji, w Polsce wciąż niewiele firm decyduje się na inwestycje w takie rozwiązania.

bpscDane z raportu Allied Market Research mówią wprost – Internet Rzeczy to przyszłość przemysłu. Z roku na rok, przybywać będzie maszyn, które same będą komunikować się ze sobą. Rosnąca liczba smart urządzeń sprawia, że za 4 lata wartość rynku Przemysłowego Internetu Rzeczy (IIoT), wyniesie blisko 200 mld dolarów. To niemal 50 mld dolarów więcej niż jego obecna wartość.

Każda organizacja, która nie chce pozostać w tyle, inwestuje dziś w sztuczną inteligencję, jednak mało która robi to w przemyślany sposób - informuje IDC. Lipcowe badania przeprowadzone na grupie niemal 2500 organizacji wskazują, że zaledwie 1 na 4 firmy, które już stosują rozwiązania sztucznej inteligencji, posiada opracowaną strategię SI dla całego przedsiębiorstwa. Jednocześnie połowa badanych organizacji postrzega wdrożenie tej technologii jako priorytet.

Teta UNIT4 BUSINESSAsystenci w strukturach biznesowych istnieją od początku dziejów przedsiębiorczości. Do tej pory stanowili dobro luksusowe, które przysługiwało tylko najważniejszym pracownikom w firmie i kadrze zarządzającej. Wszystko wskazuje jednak na to, że niedługo każdy szeregowy pracownik będzie miał wsparcie w postaci swojego własnego asystenta, który pomoże mu w organizacji pracy, odnotuje wyjazdy służbowe czy złoży wniosek o urlop lub nowego laptopa. Mowa tu oczywiście o chatbotach – wirtualnych asystentach dla biznesu.

Cisco ogłosiło innowacje w oprogramowaniu, zaprojektowane w celu ułatwienia zarządzania i zabezpieczania sieci. Ponieważ obecnie firmy w coraz większym stopniu inwestują w technologie cyfrowe, zespoły IT muszą podołać rosnącej liczbie zadań. Aby odciążyć specjalistów IT i umożliwić im skupienie się na wdrażaniu innowacji, Cisco zaprezentowało nowe funkcjonalności wykorzystujące technologie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

snt logo 2018Decydując się na outsourcing procesów IT w firmie, należy wziąć pod uwagę szereg czynników, które pozwolą nam na rzetelną ocenę dostawcy usług serwisowych. Kluczowe jest odpowiednie przeanalizowanie naszych potrzeb i dobranie optymalnego dla nas modelu współpracy z zewnętrznym podmiotem.

Software house to inna nazwa przedsiębiorstwa zajmującego się tworzeniem oprogramowania. Współcześnie takie firmy, tworząc rozwiązania IT, dużą wagę przywiązują do analizy procesów i potrzeb biznesowych klienta, tworzenia specyfikacji funkcjonalnej, testowania aplikacji oraz jej integracji z innymi systemami. Przedsiębiorstwa z tej branży zajmują się przede wszystkim tworzeniem aplikacji dedykowanych i oprogramowania na zamówienie.

bpscTo już niemal pewne - cyfryzacja wpłynie pozytywnie na rynek pracy. Taki wniosek płynie z raportu Skills Revolution 4.0 firmy ManpowerGroup. W większości badanych państw ludzie mogą być spokojni o swoje stanowiska, ponieważ prawie 90% firm deklaruje, że nie zamierza zmniejszać zatrudnienia w związku z cyfryzacją. W tym gronie są też rodzimi pracodawcy. Jednocześnie Polska będzie jednym z nielicznych krajów w Europie Centralnej, w którym postępująca digitalizacja będzie motywować wzrost zatrudnienia.

Rok 2018 w branży technologicznej potwierdził, że to możliwość wyboru jest dziś wartością najbardziej pożądaną przez biznes. Taki wniosek płynie z obserwacji usług działających w różnych przedsiębiorstwach, sposobów ich uruchamiania oraz docelowych środowisk, do których trafiają. Pojawiają się nowe rodzaje aplikacji biznesowych, które stają się coraz popularniejsze przez rosnące zainteresowanie rozwiązaniami typu blockchain, Internetem rzeczy i systemami sztucznej inteligencji. Aplikacje takie działają na serwerach fizycznych, maszynach wirtualnych i w kontenerach Linksowych znajdujących się w chmurach prywatnych i wielu chmurach publicznych.

Chmury hybrydowe zyskały trwałe miejsce we współczesnej infrastrukturze informatycznej. Model ten ma wiele zalet – przedsiębiorstwa powinny bliżej mu się przyjrzeć przede wszystkim dlatego, że oferuje większe pole manewru. Do niedawna możliwości i funkcjonalności do tworzenia nowych rozwiązań raczej się wzajemnie wykluczały. Pojawiały się dylematy typu: czy samodzielnie stworzyć aplikację w oparciu o własne zasoby, czy raczej zdecydować się na outsourcing architektury i skorzystać z usług zewnętrznego dostawcy? Czy warto zakupić aplikację w modelu SaaS, a może umieścić wszystkie systemy w chmurze publicznej?

unit4 logoPomoc resortu finansów w sporządzaniu rocznych sprawozdań w nowej, wymaganej formie otrzymały tylko przedsiębiorstwa osób fizycznych. Firmy wpisane do KRS z elektroniczną wysyłką muszą sobie radzić same.

Aplikacje stanowią podstawę funkcjonowania biznesu. Dane, którymi jest zasilane oprogramowanie, stanowią realną, policzalną walutę gospodarki cyfrowej. Aktywa tego rodzaju mogą kreować wzrost wartości firmy, ale też przyczynić się do jego obniżenia. Kapitał przedsiębiorstwa opiera się dziś na kapitale aplikacji.

microsoft logo 2018Od prawie 30 lat pracuję w biznesie informatycznym – w branży do niedawna mało kobiecej. Z ciekawością obserwuję, jak ta sytuacja gruntownie się zmienia na lepsze. Uważam, że IT to wyjątkowa dziedzina, bez której trudno wyobrazić sobie obecną rzeczywistość zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Przenika ona obecnie wszystkie dziedziny życia i nie mogłabym sobie wyobrazić, żeby kobiety aktywnie w tym nie uczestniczyły. Zwłaszcza, że jesteśmy obecnie w sercu cyfrowej transformacji, która dotyka wszystkich dziedzin naszego życia.

Jak wynika z danych SAS, ponad 72% organizacji na całym świecie wykorzystuje sztuczną inteligencję w jednym lub kilku obszarach działalności biznesowej. Dzieje się tak, gdyż AI sprawia, że technologia jest w stanie szybciej i bardziej precyzyjnie reagować na potrzeby klientów oraz pomaga zapewnić wyższy poziom świadczeń w przypadku administracji publicznej. Obecnie trudno wskazać branżę, w której sztuczna inteligencja nie byłaby wykorzystywana choćby w niewielkim stopniu.

Przełomowe innowacje napędzają nieustanny rozwój technologii. Sposób ewolucji dotychczasowego utrwalonego wzoru lub modelu — co historyk naukowy Thomas Kuhn określił mianem „zmiany koncepcji” — będzie warunkował to, kto będzie prosperować, a kto zniknie z rynku. Dzisiejsze przedsiębiorstwa znalazły się w samym centrum transformacji cyfrowej, a zatem kluczowy wpływ na ich długoterminowy sukces będzie miał sposób zarządzania całym procesem transformacji.

unit4 logoNowoczesne usługi dla biznesu w ciągu ostatnich lat stały się gorącym tematem dla wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą usprawnić zarządzanie w swojej organizacji i jednocześnie zmniejszyć koszty utrzymania personelu. Według ostatnich danych z badania międzynarodowej firmy doradczej EY „Rynek outsourcingu w Polsce” co czwarta firma decyduje się na outsourcing procesów biznesowych.

Wdrażanie projektów informatycznych opartych na transformacji biznesowej to skomplikowany proces, pełen wielu wyzwań. Czasami zdarzy się tak, że nie wszystko idzie po myśli organizacji, w której dane rozwiązanie jest implementowane, czasami winę za to ponosi zbyt optymistyczne myślenie, a czasami złe podejście projektowe. Projekty „recovery” to działania, które wspierają firmy w trudnych chwilach w czasie przedłużającego się wdrożenia lub w sytuacji, w której zaimplementowany system lub narzędzie nie spełnia określonych oczekiwań.

microsoft logo 2015Sztuczna Inteligencja (ang. Artificial Intelligence – AI) głównie za sprawą kreatywnych pisarzy czy scenarzystów gatunku fantastyki naukowej, kojarzona jest najczęściej z inteligentnymi robotami lub programami działającymi na superszybkich komputerach mających na celu zniszczenie ludzkości. A kiedy w 1997 roku pierwsza maszyna cyfrowa z oprogramowaniem Deep Blue firmy IBM wygrała z aktualnym Mistrzem Świata w szachy, Garrim Kasparowem świat zadawał sobie pytanie, nie czy, ale kiedy komputery i roboty przejmą kontrolę nad światem?

Dzięki bardzo szybkiemu rozwojowi technologii teleinformatycznych możliwe stało się przenoszenie coraz większej ilości dziedzin życia do świata wirtualnego; dzieje się tak m.in. z operacjami finansowymi, których coraz więcej przeprowadzanych jest za pośrednictwem internetu. Stosunkowo nowym narzędziem, stworzonym właśnie w celu realizacji transakcji internetowych, jest technologia blockchain. Wśród wielu ekspertów nosi miano w stu procentach bezpiecznej. Czy jest tak na pewno?

Robotyzacja przemysłu jest szybsza niż szacowali eksperci!

bpscRynek robotów przemysłowych rośnie szybciej niż zakładali eksperci. Jeszcze w maju eksperci z Międzynarodowej Federacji Robotów (IFR) szacowali, że rynek urośnie o 12%. Po opublikowaniu najnowszych danych, okazało się, że rynek rośnie zdecydowanie szybciej niż zapowiadały to prognozy. Już teraz na świecie „pracuje” grubo ponad 2 mln robotów przemysłowych.

Zarządzanie wirtualnym magazynem zasobów IT

simpleZarządzanie zasobami IT z pozoru może wydawać się bardzo prostym procesem, jednak tak samo jak w przypadku pozostałych obszarów firmy może być prowadzony poprawnie i skutecznie bądź nieefektywnie. Niestety wciąż w wielu spółkach opiera się on w najlepszym wypadku na arkuszach Excel ale najczęściej jako dokumentacja wyłącznie w formie papierowej. Takie podejście powoduje, że wyciągnięcie jakiejkolwiek wiarygodnej informacji musi być wykonywane ręcznie co jest bardzo czasochłonne.

Zarządzanie Jakością – obsługa klientów i dostawców

simpleJakość świadczonych usług to nieodłączny aspekt każdej działalności gospodarczej. To właśnie między innymi od oceny jakości oraz postrzegania przez jej pryzmat firmy i jej oferty w dużej mierze zależy pozycja konkurencyjna na rynku. Ma ona bezpośredni wpływ i odbicie w cenie i służy budowaniu przewagi konkurencyjnej. Bardzo często słyszy się stwierdzenie o korzystnym lub niekorzystnym „przeliczniku ceny do jakości”.

Zarządzanie finansami projektu – dlaczego Excel to za mało

simpleW dzisiejszych czasach prowadzenie biznesu opiera się na sprawnym zarządzaniu danymi. W przypadku działalności o profilu projektowym ich właściwe gromadzenie i bieżąca analiza jest podstawą efektywnego realizowania każdego zlecenia. Wiele firm wykorzystuje do tego celu jedynie możliwości Excela, ale czy są świadome ograniczeń i zagrożeń jakie się z tym wiążą?

Sztuczna inteligencja urośnie o 250% w ciągu pięciu lat!

BPSCEksperci z ośrodka badawczego Markets & Markets szacują, że w ciągu pięciu lat rynek sztucznej inteligencji (SI) powiększy się prawie czterokrotnie z 21,5 mld dolarów w 2018, do 75 mld dolarów w 2023 roku. Najszybsze tempo wzrostu zanotują technologie dla przemysłu. Sztuczna inteligencja dedykowana firmom produkcyjnym do 2023 roku będzie rosła w tempie 52,4% rok do roku.

10. przełomowych technologii 2018 r. według MIT

Nauka rozwija się w błyskawicznym tempie. To samo można powiedzieć o technologii. Massachusetts Institute of Technology opublikował na łamach swojego portalu listę 10 najważniejszych trendów bieżącego roku łączących oba te światy. Każdy z nich ma potencjał, by zmienić rzeczywistość, w jakiej przyjdzie nam żyć za 5, 10, może 15 lat.

Back to top