Kto analizuje, nie błądzi

Jak przekształcić gigabajty danych w konkretną wiedzę? Analiza danych i ich wizualizacja to skuteczna droga do wypracowania przewagi…

Przyszłość należy do firm potrafiących przetwarzać i wykorzystywać dane

W perspektywie pięciu lat 71 proc. firm planuje inwestować w analizę danych – wynika z badań MicroStrategy. Eksperci podkreślają, że firmy…

Krótkowzroczność i różnice kulturowe to największe przeszkody na drodze do współpracy

Według nowego badania Oracle krótkowzroczność i głęboko zakorzenione nawyki to największe przeszkody na drodze do współpracy między…

ARiMR wykorzystuje potencjał danych z Business Intelligence firmy  Comarch

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) od października 2018 roku korzysta z rozwiązania klasy Business Intelligence wdrożonego…

Budżetowanie w systemie ERP, czyli jak skutecznie zabić w firmie proces planowania

W ciągu ostatnich kilku lat będąc osobą odpowiedzialną za wdrażanie rozwiązań controllingowych/CPM (Corporate Performance Management)

Business Intelligence - zawirowania pojęciowe

Dynamiczny rozwój oraz coraz większa popularność rozwiązań analityki biznesowej nie tylko w wielkich organizacjach, ale także w MŚP…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
20 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 51 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Trwający kryzys pandemii COVID-19 spowodował znaczące zmiany w przepływie strumieni finansowych. Część klientów straciła pracę, niektórym zredukowano wynagrodzenie. Wpłynęło to na ich nawyki związane zarówno z oszczędzaniem, jak i wydawaniem pieniędzy. Firmy muszą podejmować szybkie decyzje, aby odpowiadać na potrzeby zmieniającego się rynku. O tym, jak systemy analityczne mogą pomóc zrealizować ten cel, dyskutować będą przedstawiciele nauki i biznesu podczas wirtualnej konferencji Advanced Analytics and Data Science 2020.

Pandemia COVID-19 sprawiła, że wiele działań przeniosło się ze świata rzeczywistego do wirtualnego, co stanowi szansę dla biznesu. Klienci pozostawiają po sobie cyfrowy ślad, którego analiza pozwala poprawić ich doświadczenia, przygotować lepszą ofertę, a w efekcie zwiększyć lojalność względem marki. Aby wykorzystać wiedzę drzemiącą w danych generowanych przez użytkowników podczas pandemii, biznes musi wdrożyć skuteczne narzędzia do analiz big data.

ENOVA365Ogromne ilości danych wytwarzanych każdego dnia w organizacji to nieocenione źródło wiedzy biznesowej. Dowiedz się, jak wdrożyć analitykę w firmie w oparciu o system ERP z pomocą bezpłatnego przewodnika!

Kolejna wersja systemu SAS Viya wprowadza znaczące zmiany w sposobie podejmowania decyzji biznesowych. Najpopularniejsza platforma rozwiązań analitycznych wykorzystujących sztuczną inteligencję stała się bardziej elastyczna i skalowalna dzięki wykorzystaniu technologii cloud computing.

Microsoft i SAS ogłosiły rozpoczęcie szeroko zakrojonej współpracy strategicznej w zakresie technologii i promocji nowych rozwiązań. Firmy umożliwią klientom łatwą pracę z systemami SAS w chmurze, rozbudowując w ten sposób swoje portfolio biznesowe i tworząc nową wartość poprzez wykorzystanie inicjatyw z zakresu cyfrowej transformacji.

Krakowska firma Automationstechnik Sp. z o.o., wiodące polskie przedsiębiorstwo dostarczające linie produkcyjne dla firm z branży motoryzacyjnej i elektroniki użytkowej, poinformowała o integracji systemu ERP z oprogramowaniem firmy Autodesk do projektowania i zarządzania dokumentacją produkcyjną. Dzięki temu zamówienia realizowane są szybciej, podniosła się jakość i wydajność pracy, odnotowano również zmniejszenie kosztów projektowania i produkcji.

Zdaniem Gartnera, analityka rozszerzona nie jest tylko modnym hasłem, ale rzeczywiście napędza dzisiaj sprzedaż rozwiązań Business Intelligence. Rynkowym liderem w tym obszarze jest wciąż Microsoft.

sap logoProblem z rozprzestrzeniającym się koronawirusem i dynamiczne zmiany na rynku, wymuszają na przedsiębiorstwach konieczność podejmowania szybko trafnych decyzji. W takich sytuacjach szczególnie ważne jest odpowiednie zarządzanie organizacją, bo nie ma miejsca i czasu na błędy. W jaki sposób tego dokonać, kiedy wszyscy pracują #zdomu? Co należy zrobić, by wyeliminować ryzyko pomyłki? Jak zachować opanowanie w rozproszonej firmie, w tak szalonych czasach?

proalogo proalpha 2018Jakość danych w cyfrowych procesach biznesowych bezpośrednio przekłada się na wydajność i sukces firmy, w czasach gdy manualna weryfikacja staje się przestarzała. Właśnie dlatego eksperci nalegają by przedsiębiorstwa zadbały o zwiększenie jakości przetwarzanych informacji. Czy jest to opłacalne? I jeśli tak – gdzie zacząć? W tym artykule, odpowiemy na najczęściej zadawane pytania.

Infor poinformował o nawiązaniu współpracy ze Snowflake - chmurową platformą danych. Celem partnerstwa jest wsparcie przedsiębiorstw w budowie zautomatyzowanych hurtowni danych przy użyciu Birst - platformy analitycznej typu full-stack.

Według IDC rynek rozwiązań analitycznych w zakresie Big Data w 2019 roku był wart prawie 190 mld dol. Eksperci SAS nie mają wątpliwości, że analityka będzie miała kluczowe znaczenie również w nadchodzącym roku. Ma to związek z coraz bardziej złożonymi wyzwaniami, jakim musi stawić czoła biznes – od przeciwdziałania nadużyciom, po rosnące oczekiwania klientów.

Pod koniec ubiegłego tygodnia Internet obiegła informacja o skradzionym laptopie w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Studenci otrzymali powiadomienie od uczelni, w którym zostali poinformowani o możliwości naruszenia ich danych osobowych w związku z incydentem. Ten, nie dotyczył jednak samej kradzieży. Na urządzeniu mogły znajdować się wrażliwe dane nawet dziesiątek tysięcy osób – zarówno studentów, jak i kandydatów z ostatnich lat. Co więcej, prawdopodobnie poza hasłem systemowym, komputer nie był zabezpieczony w żaden inny sposób.

codec logo 2017ITP SA specjalizuje się w selekcji najlepszych technologii i światowych marek w zakresie medycyny estetycznej, urządzeń medycznych i sprzętu wellness. Wdrożony system ma wspierać dynamiczny rozwój firmy i idący za tym wzrost potrzeb informacyjnych.

Ponad połowa modeli analitycznych nigdy nie jest wykorzystywana w praktyce, ponieważ pozostaje w fazie projektowej. Mimo że praca nad nimi jest niezwykle kosztowna i zajmuje dużo czasu specjalistom data science, biznes często nie korzysta z nich w fazie produkcyjnej, czyli działalności operacyjnej firmy. Nowa, kompleksowa oferta SAS sprawia, że firmy mogą wykorzystać pełnię potencjału analityki.

Wdrożenie Korporacyjnej Hurtowni Danych objęło integrację danych z ok. 10 systemów. Obecnie to największa hurtownia danych w Europie. Wykonawcą projektu był SID. W lipcu 2019 r. zakończono trzyletni kontrakt.

Rosnąca popularność technologii cloud computing sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na analitykę w chmurze. Firma SAS wprowadziła szereg udogodnień, które mają sprawić, że łatwiej będzie wdrożyć i wykorzystywać jej rozwiązania oraz włączyć je do już istniejącego ekosystemu IT.

oracle 120Aby nadal pomagać wszystkim organizacjom w uzyskaniu pozycji eksperta w dziedzinie danych i ich analizy, firma Oracle wprowadziła na rynek swoją pierwszą ofertę Oracle Analytics for Applications przeznaczoną dla aplikacji Oracle ERP Cloud.

snt logo 2018Zakończyła się właśnie (trwająca 20 tygodni) budowa kokpitów menedżerskich dla spółki PERN, zrealizowanej w ramach umowy ramowej na rozwój i utrzymanie systemu SAP. Głównym celem projektu było stworzenie środowiska do raportowania i analiz typu Business Intelligence dla danych pochodzących ze wskazanych obszarów oprogramowania SAP ERP oraz zewnętrznych aplikacji planistycznych.

Jak wynika z danych CBOSu, Polacy nie są zbyt skłonni do wolontariatu. W ciągu minionego roku jedynie 7% respondentów badania „Aktywności i doświadczenia Polaków w 2018 r.” wskazało, że pracowało w tym charakterze. Na cele dobroczynne chętniej przeznaczamy pieniądze (74% odpowiedzi) i rzeczy, takie jak ubrania czy książki (62% odpowiedzi). Wspieramy też szczytne idee naszą pracą czy usługami (21% wskazań).

Firmy z branży ubezpieczeniowej znajdują się aktualnie pod silną presją, by poprawić jakość swoich usług i zachować pozycję na rynku. W obecnych realiach biznesowych cennym źródłem informacji są dane dotyczące ubezpieczonych osób, przedmiotów, a także domów i samochodów, pochodzące z miliardów inteligentnych urządzeń. Umożliwiają one stworzenie bardziej spersonalizowanych ofert ubezpieczeniowych oraz większą retencję klientów.

oracle 120Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy, dostarczający analizy m.in. na zlecenie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, zdecydował się na wdrożenie technologii autonomicznej Oracle, wykorzystującej sztuczną inteligencję. Pozwoliła ona nie tylko znacząco skrócić czas dostarczania odpowiedzi na zapytania, ale też poprawić ich jakość dzięki automatyzacji prac administracyjnych. To pierwszy w Polsce kontrakt podpisany przez jednostkę administracji publicznej na implementację autonomicznej bazy danych Oracle.

Birst, spółka firmy Infor, poinformowała o dostępności nowej wersji pakietu - Birst 7. Oprogramowanie to, w ramach jednej platformy, wprowadza do przedsiębiorstw analitykę scentralizowaną i zdecentralizowaną. Nowa wersja daje przedsiębiorstwom możliwości dostarczania w skali całej organizacji rzetelnych i uporządkowanych informacji, zapewniając swobodę i kontrolę dzięki nowoczesnemu interfejsowi użytkownika klasy konsumenckiej zaprojektowanemu pod kątem skalowalności i szybkości.

Szpitale i placówki medyczne w coraz szerszym zakresie testują i wdrażają nowoczesne rozwiązania technologiczne. Mapowanie i edycja genów, druk 3D implantów czy wykorzystanie robotów podczas operacji to tylko niektóre przykłady. Dynamicznie zwiększa się również zakres stosowania narzędzi do zaawansowanej analizy danych i algorytmów sztucznej inteligencji.

Z zestawienia przygotowanego przez The World Economic Forum Future of Jobs wynika, że analitycy danych oraz data scientists zajmują miejsca w czołówce najbardziej pożądanych specjalistów na rynku pracy. Trend ten bezpośrednio powiązany jest z potencjałem zawartym w dostępnych danych, których ilość, według przewidywań IDC wzrośnie ponad czterokrotnie na przestrzeni następnych pięciu lat.

Świat online pełen jest śladów, cyfrowych oczywiście. Każde kliknięcie, czy przesunięcie to trop, który może pomóc odtworzyć przebieg wydarzeń. Jednak to zaledwie skrawek informacji - ale gdyby mieć ich kilka, albo kilkanaście, wówczas możemy rozwikłać zagadkę, zanim zrobią to inni. Niczym bohater książki Arthura Conana Doyle’a, dziś Sherlockiem Holmesem jest każdy marketer zbierający informacje. A tych wyraźnie przybywa, internauci rozsiewają je w każdym zakamarku internetu. W związku z tym rośnie również liczba źródeł, z których marketingowy detektyw korzysta. Dziś jest ich średnio aż o 60% więcej niż jeszcze dwa lata temu, podaje Salesforce.

Symmetry podpisało umowę z Ministerstwem Finansów na dostawę narzędzi analityki biznesowej w oparciu o technologię firmy SAS, wiodącego na świecie dostawcy zaawansowanej analityki i oprogramowania Business Intelligence. Maksymalna łączna wartość zamówienia wynosi blisko 3 mln zł brutto.

W perspektywie pięciu lat 71 proc. firm planuje inwestować w analizę danych – wynika z badań MicroStrategy. Eksperci podkreślają, że firmy muszą się przekształcić z organizacji, które tylko posiadają dane, w takie, które potrafią je wykorzystywać do podejmowania decyzji biznesowych. Analiza i łączenie danych z rożnych źródeł może przynieść firmom wzrost efektywności, lepsze wyniki finansowe i nowych klientów.

Jeżeli dane porównamy do paliwa napędzającego biznes, systemy analityczne będą pełniły rolę silnika, dzięki któremu przedsiębiorstwa mogą się rozwijać i podążać w wyznaczonym kierunku, podejmując świadome decyzje. Dla powodzenia projektów analitycznych niezwykle ważna jest pewność, że organizacja posiada właściwe dane. Tymczasem, jak wynika z badania SAS, tylko 20% firm monitoruje, zarządza i dba o poprawę jakości informacji.

Optymalizacja, monetyzacja i analityka. Pod znakiem tych pojęć będzie się rozwijać w Polsce coraz więcej firm z sektora przemysłowego, wynika z analizy firmy TogetherData. Jednym z kluczowych trendów, który przyczyni się w 2019 roku do szerszej realizacji koncepcji Przemysłu 4.0 wśród polskich przedsiębiorstw będzie zbieranie, agregacja i analiza dużych zbiorów danych.

„Nadszedł czas, aby zrozumieć, że przyroda bez człowieka będzie istniała, ale człowiek bez przyrody nie”, powiedział swego czasu Arystoteles. Obecnie stwierdzenie to wydaje się być bardziej aktualne niż kiedykolwiek wcześniej.

Zestawmy ze sobą dwa fakty: przez ostatnie dwa lata liczba źródeł firmowych danych wzrosła o połowę. Jednocześnie dla aż 80% klientów jakość obsługi jest równie ważna jak kupowany produkt czy usługa. Zabieganie o jak najlepsze doświadczenia klientów to dla firm pole do budowania przewagi konkurencyjnej. Jest ono wciąż bardzo duże, choć powoli zaczyna się kurczyć, gdyż marketing nabywa kompetencje i technologie do efektywnego zarządzania wrażeniami klientów.

codec logo 2017Wzrost szybkości planowania, wyeliminowanie błędów związanych z wykorzystaniem Excela, łatwiejsze wprowadzanie zmian oraz ich natychmiastowa wizualizacja, to tylko wybrane elementy, które przyczyniły się do usprawnienia procesu planowania sprzedaży oraz dystrybucji nowych gier.

Cztery miesiące pracy. Tyle czasu w 2018 roku mogła zaoszczędzić Administracja Sądowa Łotwy, dzięki wdrożeniu platformy do analityki biznesowej firmy MicroStrategy. Oszczędność czasu i pieniędzy są jednymi z korzyści, jakie niesie za sobą wykorzystanie narzędzi z zakresu Business Intelligence w organizacji oraz możliwości, które otwierają się przed instytucjami publicznymi opierającymi swoje działania na danych.

comarchAgencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) od października 2018 roku korzysta z rozwiązania klasy Business Intelligence wdrożonego przez Comarch. Pracownicy instytucji używają systemu do gromadzenia i analizy danych oraz przygotowywania na ich podstawie raportów.

Polskie przedsiębiorstwa są w fazie transformacji dotychczasowych źródeł konkurencyjności. Coraz większą rolę odgrywają innowacyjność i automatyzacja. Wyzwaniem jest finansowanie wzrostu przedsiębiorstwa z firmy rodzinnej do korporacji. Firmy oparte na danych mają nawet 23 razy większą szansę na pozyskiwanie nowych klientów i sześciokrotnie większą na ich późniejsze zachowanie. Prognozowanie i analiza danych to jednak pięta achillesowa polskich firm.

MicroStrategy® ogłosił w tym tygodniu, że najnowsza wersja MicroStrategy 2019 jest już dostępna. Jest to pierwsza na rynku platforma oferująca HyperIntelligence™, transformational mobility i federated analytics. Oficjalne wypuszczenie nowej wersji poprzedziło uruchomienie dzwonu nowojorskiej giełdy papierów wartościowych NASDAQ przez założyciela, przewodniczącego zarządu, prezesa i CEO firmy MicroStrategy, Michael’a J. Saylor’a oraz przedstawicieli zarządu firmy.

itintegro logo2015Problemem wielu organizacji są trudności z uporządkowaniem danych. Dotyczą one zarówno przepływu informacji pomiędzy użytkownikami, jak i wszystkimi oddziałami. Jak się okazuje, główną przyczyną są niezależne bazy danych w każdym z oddziałów.

Zapotrzebowanie na rozwiązania z zakresu analityki danych w Polsce może wzrosnąć w przyszłym roku nawet o 25-30 proc. Głównymi czynnikiem rozwoju „datyzacji” polskiego biznesu będzie rozwój chmury publicznej oraz zmiana świadomości przedsiębiorców, wynika z analizy firmy TogetherData. Wyzwaniem może być wieloźródłowość danych, albowiem polskie przedsiębiorstwa będą się gubić w kwestii systematycznej integracji informacji.

Szybkie i przejrzyste dla użytkownika, a jednocześnie zaawansowane merytorycznie, analizowanie danych? To możliwe z nowym rozwiązaniem w systemie ERP Streamsoft Prestiż.

Aż 72% uczestników badania Here and Now: The need for an analytics platform, przeprowadzonego przez SAS, dostrzega zalety analityki, ale tylko 39% używa jej podczas tworzenia strategii biznesowych.

Back to top