Firma Jamar wdrożyła mobilny system zarządzania utrzymaniem ruchu w produkcji EAM 4FACTORY

Firma Jamar powstała w 1994 roku. Jest dynamicznie rozwijającą się spółką, której wyroby znane są w kraju i za granicą. Oferta…

Condensa Berliński Spółka Komandytowa inwestuje w system ERP sBiznes.

poleCondensa, firma która znalazła swoją niszę na rynku usług budowlanych w segmencie usuwania wilgoci oraz skutków zalania budynków.

Jak dystrybutorzy mogą czerpać korzyści z zaawansowanych analiz stanów magazynowych w systemie ERP?

Mimo szybko zmieniającej się sytuacji rynkowej, misja firm dystrybucyjnych nie ulega zmianom. Polega ona na zakupie towarów, przechowywaniu ich, a…

Branża motoryzacyjna odważnie wjeżdża w chmurę

Nastroje w gospodarce w czasach pandemii nie są najlepsze, nie tylko w Polsce. Skłania to firmy do podejmowania działań, które pozwolą im…

Pandemia zerwała łańcuchy dostaw! Cel na 2021: odbudowa porwanych ogniw

bpscPodejście do łańcucha dostaw będzie musiało ulec zmianie — twierdzi 66% z tysiąca przebadanych managerów odpowiedzialnych za logistykę.

Gartner zapowiada odbicie w branży IT

Rok temu branża IT narzekała na wolne tempo rozwoju. Wtedy wzrost na poziomie 2,4% wyglądał skromnie. Dziś taki wynik branża wzięłaby w…

Previous Next Play Pause
enova365 490x120


SAGEWdrożenie aplikacji Sage Mobilny Magazyn w spółce AVA CEE to przykład na to, jak zacięcie technologiczne menedżera, zaangażowanie partnera i elastyczność oprogramowania pozwoliły przygotować narzędzie szyte na miarę potrzeb. Rozwiązanie pozwoliło firmie zdalnie monitorować cały proces dostawy i powiązać je z funkcjonującym systemem ERP. Dziś spółka nie wyobraża sobie innej organizacji pracy. Pandemia zmusiła firmę do odseparowania pracy magazynu i biura. Nadal jednak jest ona w stanie na bieżąco monitorować i nadzorować realizację i postęp prac. Poznajcie całą historię wdrożenia oprogramowania w firmie AVA CEE.

dsrFirma Jamar powstała w 1994 roku. Jest dynamicznie rozwijającą się spółką, której wyroby znane są w kraju i za granicą. Oferta przedsiębiorstwa obejmuje szeroki asortyment produktów spożywczych. Wśród najważniejszych można wyróżnić: warzywa konserwowe, koncentraty, octy, przyprawy, dodatki obiadowe, sosy, soki, syropy i przetwory owocowe.

polesBiznesCondensa, firma która znalazła swoją niszę na rynku usług budowlanych w segmencie usuwania wilgoci oraz skutków zalania budynków. Założona w 2010 roku, obecnie swoim zasięgiem objęła niemal cały kraj. Wraz z rozwojem firma zauważyła nową potrzebę na rynku. Na tej podstawie powstała usługa - wypożyczalnia sprzętu.

logo proalpha 2018Grupa bredent jest wiodącym na świecie dostawcą technologii stomatologicznych. Firma z Senden w Niemczech zaopatruje dentystów i techników dentystycznych na całym świecie w produkty i usługi z zakresu protez estetycznych i uzupełnień protetycznych. Oprócz wysokiego poziomu jakości, partnerzy biznesowi oczekują od nich szybkiej obsługi, sprawnego procesu zamawiania produktów oraz innowacyjnych rozwiązań. Firma bredent musi również przestrzegać surowych przepisów dotyczących przyjmowania i dystrybucji produktów medycznych, które różnią się w zależności od regionu, a także dbać o bezproblemowe śledzenie wszystkich partii i procesów. proALPHA odgrywa kluczową rolę w tym bardzo złożonym środowisku produktów i procesów od 2003 roku. bredent wykorzystuje system ERP jako innowacyjną platformę serwisową oraz w celu zwiększenia wydajności. Wpływa również na przyszłość systemu ERP jako partner projektowy firmy proALPHA.

microsoft logo 2018Firma ProService Finteco działająca na rynku funduszy inwestycyjnych przeniosła narzędzia do pracy zespołowej do chmury Microsoft. Wdrożenie Microsoft 365 jest kolejnym działaniem spółki w ramach partnerstwa strategicznego z Microsoft na rzecz nowoczesnego i bezpiecznego rynku finansowego i zgodnych z regulacjami Komisji Nadzoru Finansowego. KNF dał zielone światło dla chmury obliczeniowej w sektorze finansowym i stworzyły ramy do jej bezpiecznego i skutecznego wdrożenia.

AUTOautoid logoFirma MIKROTEC Sp. z o.o. powstała we wrześniu 2004 r. Od początku swojej działalności specjalizuje się w precyzyjnej obróbce mechanicznej elementów dla rynku lotniczego, zbrojeniowego oraz innych wymagających gałęzi przemysłu. Atutem firmy jest wysoce wykfalifikowana kadra inżynierska i nowoczesny park maszynowy składający się głównie z maszyn sterowanych numerycznie. Jest członkiem Stowarzyszenia Dolina Lotnicza i współpracuje z największymi firmami z branży lotniczej.

SAPJaki ekosystem informatyczny pasuje do złożonej organizacyjnie i działającej na międzynarodową skalę spółki? Viessmann zdecydował się na migrację do SAP S/4HANA – nowa platforma pozwala zintegrować i usprawnić procesy biznesowe w rozrzuconych po całym świecie jednostkach firmy. Większa efektywność oraz zmniejszenie złożoności infrastruktury IT to tylko niektóre z korzyści, które przyniosła ze sobą zmiana. Nowa platforma ERP umożliwia także ograniczenie zapasów i poprawę poziomu usług w obszarze logistyki, co przełożyło się na oszczędności, ale również wzrost satysfakcji klientów firmy Viessmann.

microsoft logo 2018Próbowaliście kiedyś kupić zaczep sznurka, na którym wisi tylna półka, oddzielająca przestrzeń bagażnika od części pasażerskiej w aucie typu hatchback? Ja tak. Nawet nie wiadomo, jak tę część nazwać, jak ją wyszukać. Jakim słowem kluczowym się kierować? A przecież każde auto posiada tysiące części, właściwych dla określonego modelu. Marek aut również nie brakuje. Jak to wszystko uporządkować? Jak zapewnić szeroki i natychmiastowy dostęp nabywcom – przedstawicielom serwisów samochodowych? Tu z pomocą przychodzi technologia chmurowa, która odmienia branżę automotive, a możliwości jej wykorzystania są naprawdę szerokie.

MICROSOFTInter Cars SA, drugi co do wielkości dystrybutor części samochodowych na rynku europejskim i ósmy na świecie, z obrotami na poziomie ok. 10 mld PLN rocznie i niemal 30 proc. udziałem w rynku, konsekwentnie realizuje strategię migracji do modelu chmury w kolejnych obszarach. Kluczowy system biznesowy SAP Hybris został przeniesiony do Microsoft Azure. To pierwsza tego typu migracja w Polsce.

Realizacja każdego projektu generuje koszty dla organizacji. Praktycznie zawsze istnieją koszty wewnętrznych zasobów dedykowanych do realizacji projektu, ale wiele projektów wymaga też zakupu określonych towarów lub usług z poza organizacji.

microsoft logo 2018Konieczność ograniczenia kontaktów społecznych wywołana pandemią COVID-19 wymusiła przyspieszenie procesów cyfryzacji w PKO Banku Polskim. To widocznie wpłynęło na zmianę modelu podstawowych mechanizmów w organizacji i wprowadzenie na ogromną skalę m.in. pracy zdalnej, komunikacji na odległość. Tylko w ciągu 2 miesięcy, w banku zainstalowano Microsoft Teams na ponad 10 000 komputerach oraz 3000 telefonach. Otwarcie na tak kompleksowe rozwiązania czy usługi chmurowe mocno wpływają na budowę istotnych przewag konkurencyjnych PKO Banku Polskiego.

logo proalpha 2018Mając 20 pracowników i przyjazną atmosferę w siedzibie głównej w Bawarii, Neumüller, ekspert w dziedzinie szlifowania, może być uznany za dobrze prosperującą firmę rodzinną. Neumüller może jednak pochwalić się o wiele lepszymi danymi – jest przedsiębiorstwem o wysokim stopniu zaawansowania technologicznego, które produkuje wiertła i frezy o różnych kształtach i rozmiarach oraz szlifuje je zgodnie z wymaganiami klientów. Jednym z najważniejszych osiągnięć produkcyjnych firmy Neumüller jest aplikacja Industry 4.0, która umożliwia komunikację produktów z systemem ERP.

microsoft logo 2018We Wrocławiu, stolicy Dolnego Śląska, mieszka ponad 600 000 ludzi. Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Jerzego Gromkowskiego z dnia na dzień przeorganizował cały dotychczasowy model pracy. Z 18 oddziałów tylko 2 były zakaźne. W marcu to one pojawiły się w centrum uwagi. Lekarze, pracownicy administracji oraz działu IT potrzebowali zaledwie 2 tygodni, by zdalnie kontaktować się miedzy sobą, a przede wszystkim – diagnozować i leczyć zakażonych koronawirusem pacjentów.

vendo erp logoFirma DO-MET na co dzień zajmuje się obróbką metali, toczeniem i frezowaniem. Działa na rynku od 1996 roku, ale to rok 2018 był rekordowym rokiem jeśli chodzi o liczbę zamówień i sprzedaż. W ostatnim czasie firma pozyskała nowych klientów i została rozpoczęta produkcja elementów do wydobycia ropy naftowej i gazu z dna morskiego, a także dla przemysłu kolejowego. Dlatego też firma DO-MET zdecydowała się na wdrożenie VENDO.ERP, bo rozwój i optymalizacja jest w centrum uwagi firmy.

proALPHA POLSKAVENJAKOB Maschinenbau GmbH & Co. KG z Rheda-Wiedenbrück już od ponad 50 lat na kartach historii zapisuje się jako przedsiębiorstwo realizujące swoją misję z sukcesem. Firma produkuje dopasowane do potrzeb klienta systemy powlekania powierzchni, filtry powietrza wylotowego i przenośniki taśmowe. Do usprawniania procesów produkcyjnych i biznesowych wykorzystuje system proALPHA. Dzięki 65% udziałowi w eksporcie i dużej sile innowacji, przedsiębiorstwo średniej wielkości jest liderem w branży. Rozwiązanie ERP proALPHA spełnia specyficzne wymagania VENJAKOB i jest istotne dla dalszego rozwoju firmy.

Nowe standardy rachunkowości, takie jak MSSF 17, wprowadzają innowacyjne podejście do wyceny usług ubezpieczeniowych oraz niosą znaczące zmiany w kwestii raportowania finansowego firm z tego sektora. Jednym z największych wyzwań, które stoi przed tą branżą, jest dostosowanie systemów IT i procesów księgowych do nowych norm. Wsparciem dla przedsiębiorców z sektora finansowo-ubezpieczeniowego mogą być dedykowane funkcje dodatkowe w platformie S/4HANA.

W 2019 roku Grupa Żywiec, jeden z największych i jedyny notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie producent piwa w Polsce, poszerzyła swoje portfolio o browary Namysłów oraz Braniewo. W ramach wdrożenia, przeprowadzonego przez Gavdi, polegającego na standaryzacji wewnętrznych procesów, pracownicy browaru w Namysłowie po przejściu do Grupy Żywiec oraz pracownicy browaru w Braniewie w ramach nowej spółki, dołączyli do elektronicznego systemu zarządzania kadrami i płacami Grupy Żywiec, który oparty jest na rozwiązaniu SAP HCM i autorskich produktach Gavdi.

Szybkość działania, zaawansowane technologie i dostęp do danych – to czynniki, które znacznie wspierają przedsiębiorstwa we wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju. Jeden z liderów produkcji opakowań kosmetycznych – Quadpack, przy wsparciu technologicznych rozwiązań od SAP produkuje lepiej, efektywniej i z większą korzyścią dla środowiska.

W ciągu kilku lat swojej działalności agdmaster.com, sklep internetowy z Krakowa rozwinął się z lokalnego biznesu w jednego z czołowych graczy rynku e-commerce w swojej branży. Firma osiągnęła to dzięki rozwojowi własnych kanałów sprzedaży – sklepu internetowego oraz biura w Krakowie – a także na skutek ekspansji poprzez sprzedaż w takich kanałach dystrybucji, jak Allegro czy Arena oraz wyjściu na rynki zagraniczne poprzez sprzedaż na eBay czy Amazon. W efekcie liczba transakcji zaczęła sięgać poziomu 3 tys. dziennie.

logo proalpha 2018Mając 20 pracowników i przyjazną atmosferę w siedzibie głównej w Bawarii, Neumüller, ekspert w dziedzinie szlifowania, może być uznany za dobrze prosperującą firmę rodzinną. Neumüller może jednak pochwalić się o wiele lepszymi danymi – jest przedsiębiorstwem o wysokim stopniu zaawansowania technologicznego, które produkuje wiertła i frezy o różnych kształtach i rozmiarach oraz szlifuje je zgodnie z wymaganiami klientów. Jednym z najważniejszych osiągnięć produkcyjnych firmy Neumüller jest aplikacja Industry 4.0, która umożliwia komunikację produktów z systemem ERP.

uncsuncode logoZastanawiasz się jakie możliwości daje nasz system? Chcesz być na bieżąco z nowymi funkcjonalnościami systemu Plus Workflow? Poszukujesz nowych rozwiązań, aby rozbudować swoją platformę Workflow? Teraz wszystko jest dostępne online w naszym sklepie. Możesz dokonać zakupu modułu, sprawdzić jak działają nasze wtyczki, dokonać kalkulacji, zamówić i czekać jedynie na realizację zamówienia. Wszystko łatwo i szybko na naszej stronie.

sentelogo 120Firma Logbox, operator logistyczny ze stolicy Dolnego Śląska, skutecznie usprawnił zarządzanie w magazynie wysokiego składowania, wdrażając dedykowane rozwiązanie firmy Sente. Współpraca zaowocowała stworzeniem systemu, dopasowanego do specyfiki i potrzeb firmy Logbox, co bezpośrednio przełożyło się na zwiększenie wydajności pracy w magazynie.

praoALPHA PolskaWesemann to jeden z wiodących producentów sprzętu laboratoryjnego w Europie. Firma zatrudnia ponad 200 pracowników i wytwarza najwyższej klasy sprzęt dla laboratoriów i naukowych przestrzeni roboczych, a także zaawansowane systemy ochrony stanowisk pracy. Klientami firmy są podmioty działające w branży spożywczej, farmaceutycznej, petrochemicznej oraz zajmujące się biotechnologią i badaniami. Wesemann używa systemu proALPHA ERP do kontrolowania prowadzonych procesów biznesowych. Z kolei w zakresie produkcji bazuje na proALPHA Advanced Planning and Scheduling, co zapewnia odpowiednią ilość materiału w odpowiednim czasie z odpowiednimi narzędziami i pracownikami. Dzięki temu firmie Wesemann udało się znacznie zredukować zapasy.

Globalna walka z koronawirusem przełożyła się na rynek gastronomiczny. Funkcjonowanie restauracji zostało ograniczone do serwowania dań w dowozie lub na wynos. Wiele z nich jest zamawianych online. Dynamiczny wzrost tego segmentu rynku HoReCa determinuje konieczność rozwoju narzędzi usprawniających kwestie m. in. rozliczeń pomiędzy platformą do zamawiania posiłków, a restauracją realizującą zamówienie. Rozwiązania SAP wspierają światowego lidera w usprawnieniu procesu rozliczeniowego z partnerami i lepszej obsłudze klientów.

logo proalpha 2018C.A. PICARD to firma o długiej tradycji, która produkuje i dystrybuuje na całym świecie precyzyjnie wykonane części z metali ciężkich. Elementy produkowane w działach technologii płyt i technologii wytłaczarek są wykorzystywane w różnych dziedzinach oraz gałęziach przemysłu. C.A. PICARD wykorzystuje system proALPHA w swoich dwóch zakładach zlokalizowanych na terenie Niemiec. Dzięki temu przeprowadzane w firmie procesy są wydajne i niezawodne, a cały łańcuch tworzenia wartości jest kontrolowalny na każdym etapie jego realizacji. Szczególnie duże korzyści dla przedsiębiorstwa przynosi zastosowanie modułu Workflow Management.

Opisany poniżej przykład wdrożenia systemu FlexiReporting jednoznacznie pokazuje, iż rozwiązanie to może być z powodzeniem wykorzystywane przez firmy realizujące kontrakty budowlane do monitorowania realizacji planów oraz rentowności prowadzonych kontraktów. Tym konkretnym przypadku Klientem jest firma specjalizująca się w projektowaniu oraz instalacji specjalistycznych instalacji gaśniczych. Przedsiębiorstwo realizuje długoterminowe kontrakty budowlane, dostarczając specjalistyczne rozwiązania największym obiektom przemysłowym i komercyjnym, a także realizuje zlecenia prefabrykacyjne na rzecz klientów zewnętrznych oraz świadczy usługi w zakresie serwisu.

Każda organizacja ma swoją specyfikę i potrzebuje indywidualnego podejścia. Dobrze pokazuje to przykład polskiej grupy z branży farmaceutycznej i wyzwania z jakimi się ona mierzyła w temacie zamknięcia miesiąca księgowego.

vendo erp logoWdrożenie VENDO.ERP w firmie CDM - jest jednym z największych dostawców folii opakowaniowych dla branży opakowań giętkich w Polsce i Europie Centralnej, usprawniło między innymi obieg dokumentów, zautomatyzowało obieg dokumentów księgowych, usprawniło pełną obsługę magazynu, zautomatyzowało przenoszenie danych pomiędzy różnymi systemami, ale przede wszystkim wdrożenie jednego systemu ERP – VENDO.ERP zdecydowanie usprawniło procesy produkcyjne w całej organizacji.

proalpha logo 2018Przy planowaniu produkcji coraz częściej natrafiamy na problem połączenia optymalnego harmonogramu produkcji z jak najbardziej efektywnym rozmieszczeniem detali na dostępnych w przedsiębiorstwie formatach blach. Istotne jest więc, by znaleźć sposób na zarządzanie produkcją z pomocą odpowiednich narzędzi. W tym artykule pragniemy przybliżyć kwestię, w jaki sposób system ERP proALPHA, zintegrowany z narzędziami do nestingu, może pomóc nam w zarządzaniu rozkrojem blach oraz w optymalizacji wykorzystania materiałów.

comarchLavard – polski producent odzieży damskiej i męskiej – stawia na zintegrowaną platformę systemów do zarządzania przedsiębiorstwem Comarch ERP. Rozwiązania zostały wdrożone w sieci sklepów w całej Polsce i wspierają obecnie firmę w procesach handlowych, a także obsługują sprzedaż w sklepie internetowym.

enova365 20162015 roku Stacja Hodowli i Unasieniania Zwierząt zdecydowała się na wdrożenie zintegrowanego systemu enova365 w obszarze Kadr Płac i HR oraz Księgowości oraz Handlu i Magazynu. Zakupione moduły pozwoliły zmniejszyć koszty w przedsiębiorstwie oraz usprawnić przepływ informacji w dziale księgowym i handlowo-magazynowym, jakiej możliwości nie dawał poprzedni system.

Back to top