System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
vendo erp logoW 2017 roku firma zdecydowała się na wdrożenie systemu ERP, VENDO.ERP®. To zaawansowane rozwiązanie nie tylko usprawniło kontrolę kosztów i obsługę faktur, ale także zrewolucjonizowało sposób, w jaki firma obsługuje swoich klientów. Automatyzacja procesów pozwoliła pracownikom zaoszczędzić czas, który mogli przeznaczyć między innymi na jeszcze lepszą obsługę klienta.

SAPEfektywność kosztowa, optymalizacja, usprawnienia w obrębie łańcuchów dostaw – to cele ważne dla każdego przedsiębiorstwa i organizacji, niezależnie od branży. Możliwości wykorzystania w tym celu nowych technologii, m.in. rozwiązań chmurowych czy systemów ERP są praktycznie nieograniczone. Świadczy o tym choćby jedno z najświeższych partnerstw SAP: z zespołem Formuły 1 Mercedes-AMG PETRONAS.

COMARCHFirmy stawiające na cyfryzację rozwijają się bardzo szybko, czego przykładem jest ASAJ. Przedsiębiorstwo stworzyło nowoczesne centrum dystrybucyjne, które wkrótce trzeba było dodatkowo rozbudować, aby osiągnąć optymalną wydajność. System Comarch ERP XL wspiera działanie firmy w usprawnieniu procesów i prowadzi ku dalszej ekspansji.

VENDO.ERPDynamiczny rozwój firma Kratki.pl zawdzięcza przede wszystkim sobie – swoim elastycznym i szeroko zakrojonym, ale i odpowiedzialnym, przemyślanymi działaniami. Jednym z kluczowych elementów tak dużego wzrostu jest ekspansja na nowe kanały i nowe rynki – zwłaszcza w obszarze e-commerce. Ścisła współpraca z VENDO.ERP zaowocowała wdrożeniem wielu integracji z portalami sprzedażowymi oraz dedykowanych automatyzacji. Dzięki temu aż 95% procesów związanych z obsługą sprzedaży została w pełni zautomatyzowana.

COMARCHCedrus to jeden z największych polskich dystrybutorów maszyn i narzędzi ogrodniczych, części i akcesoriów dla ogrodu oraz lasu. U swoich początków w 1993 roku zajmował się dystrybucją pilarek i części zamiennych. Obecnie oferuje ponad sto rodzajów maszyn ogrodniczych i budowlanych oraz kilkadziesiąt akcesoriów i części zamiennych swojej marki. Łączny asortyment sprzedaży to ponad pięćset maszyn oraz ponad 20 tysięcy części i akcesoriów. Flagowym produktem Cedrus jest kosiarka automatyczna.

enova365„Biuro rachunkowe Neofin jest teraz w stanie podjąć się prowadzenia księgowości nawet w najtrudniejszych wypadkach” – mówi Aneta Wojeńska-Hirsz, Wiceprezes Zarządu Neofin. Pozwala na to nie tylko przygotowanie merytoryczne pracowników, automatyzacja, elektroniczny obieg dokumentów i zdalna obsługa, ale także program finansowo-księgowy enova365, w którym można ukształtować procesy pod kątem potrzeb klienta.

assecobslogoKiedy wykorzystywany system ERP się nie rozwija, to firma, która z niego korzysta ma utrudniony rozwój. Zatem pora na zmiany! Produkcja i sprzedaż solidnych dachów wymagają solidnego systemu ERP, dlatego firma Budmax Metal postawiła na nowoczesny system Softlab ERP do zarządzania produkcją, logistyką i sprzedażą oraz finansami i księgowością.

wms feniks systemWspółczesny rynek 3PL (eng. „Third Party Logistics”, tłum. Logistyka firm trzecich) charakteryzuje się ciągłymi, dynamicznymi zmianami wymuszanymi przez rosnące wymagania firm, które outsourcują swoją logistykę. Operatorzy logistyczni dążą do daleko idącej optymalizacji i standaryzacji procesów magazynowych musząc jednocześnie oferować swoim Klientom coraz bardziej niestandardowe usługi, coraz szybszą i łatwiejszą możliwość integracji z ich systemami czy automatyzację współpracy.

RAMBASE ERPWyobraź sobie produkcję wysokiej jakości części dla renomowanych producentów samochodów, takich jak Aston Martin, Audi i McLaren. Jednak gdy jesteś gotowy, aby przenieść swoją działalność na kolejny poziom, okazuje się, że powstrzymują Cię przestarzałe systemy. W takiej właśnie frustrującej sytuacji znalazł się szwedzki producent Setrab. Pomimo zainwestowania czasu i pracy w istniejące systemy, firma rozpoczęła poszukiwania nowego rozwiązania biznesowego. To poszukiwanie ostatecznie doprowadziło ich do partnerstwa z Ariser, zaufanym i doświadczonym partnerem i zaufanym systemem biznesowym, RamBase Cloud ERP.

SAPWedług raportu Global Data gwałtowne spadki sprzedaży i produkcji samochodów, a następnie ich ożywienie, były silnie determinowane przez kwestie związane z łańcuchem dostaw. Skutki makroekonomiczne tego procesu, czyli rosnąca inflacja i wzrost cen energii potencjalnie tłumią popyt lub chwilę później wywołują szok podaży. Jednocześnie bodźce fiskalne są nadal obfite, a potrzeby w zakresie mobilności osobistej – wysokie. thyssenkrupp Presta AG, jeden z największych producentów samochodowych układów kierowniczych, przebudował swoje procesy gromadzenia danych, wdrażając rozwiązania chmurowe SAP.

logo proalpha 2018Hanselmann & Cie. Technologies GmbH jest spółką zależną firmy consultingowej Hanselmann & Compagnie GmbH z sektora MŚP. W kwietniu 2023 system ERP proALPHA zastąpił dotychczas wykorzystywane rozwiązanie SAP. Konieczność przeprowadzenia krótkoterminowej i przy tym kosztownej implementacji SAP HANA skłoniła firmę Hanselmann & Compagnie do zapoznania się z ofertą alternatywnych systemów ERP. Wybór padł na system proALPHA ERP, udostępniający w standardzie odpowiednie rozwiązanie branżowe dla średniej wielkości przedsiębiorstw.

rambase erp logoPodczas rozmów z pracownikami Griff Aviation szybko zrozumieliśmy, że projektowanie, budowanie i innowacje są sercem i duszą ich działalności. W trakcie naszych rozmów z pracownikami, którzy są prawdziwymi pasjonatami, stało się jasne, że ich podejście do rozwijania technologii jest unikatowe. Jednak zespół Griff Aviation zdawał sobie również sprawę z potrzeby rozwiązania, które mogłoby sprostać operacyjnej złożoności, pozwalając im skupić się na ich mocnych stronach. Właśnie tutaj RamBase Cloud ERP wkroczył, rewolucjonizując ich podejście do pracy i umożliwiając im pracę efektywniej.

SAPDziały HR w dużych organizacjach stają obecnie przed wieloma wyzwaniami, będącymi pokłosiem dynamicznych zmian gospodarczych, społecznych czy tak nieprzewidywalnych wydarzeń, jak pandemia. Mierząc się z potrzebą zmian, związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, brytyjski i irlandzki oddział Decathlon – jednej z największych światowych sieci sklepów sportowych – aktywnie poszukiwał nowoczesnych narzędzi. Kompleksowe rozwiązanie SAP przyniosło ze sobą tak oczekiwaną automatyzację, integrację danych i pozwoliło m.in. na oszczędności czasu, który kierownicy sklepów mogli wykorzystać na bezpośrednie relacje z zespołem.

COMARCHLäderach to szwajcarski producent czekolady premium, słynący z wysokiej jakości wyrobów na całym świecie. Aby skutecznie rozwijać sprzedaż międzynarodową i poszerzyć strategię Direct to Customer (sprzedaży bezpośrednio od producenta do klienta końcowego, z pominięciem pośredników), szwajcarski producent postanowił zainwestować w nowe rozwiązania. Efektem jest wdrożenie systemu Comarch ERP Enterprise oraz Comarch POS.

sap logoSystemy chmurowe od modelu on premise różni nie tylko koszt, ale i tryb powstawania. Chmura bazuje na dobrych praktykach kilkudziesięciu projektów, dzięki czemu rozwiązania wprowadza się w sposób zautomatyzowany u wszystkich użytkowników. W odróżnieniu od rozwiązań on premise, w których zmiany każda firma wdraża indywidualnie, co wymaga zasobów i dojrzałości procesowej. Rozwiązania chmurowe gwarantują regularnie aktualizowany, zaawansowany system, który żyje zgodnie z rytmem przedsiębiorstwa i dostosowuje się do zmian. Firma Aquael, lider krajowego i światowego rynku akwarystycznego, postanowiła zmienić podejście do procesów i przejść z dotychczasowego SAP ECC (on premise) do SAP IBP (Cloud).

enova365 logo 2019Usprawnienie ofertowania, łatwiejsze planowanie produkcji i zarządzanie gospodarką magazynową to wyzwania, jakie firma Sail Service postawiła przed enova365 i jej Autoryzowanym Partnerem – firmą XLE. Żeby je przezwyciężyć, XLE nie tylko wdrożyła wybrane moduły systemu ERP enova365, ale też dostosowała je do potrzeb producenta żagli.

todisW międzynarodowej firmie konsultingowej Campana&Schott sukces definiowany jest przez zadowolenie klienta. Aby utrzymać godny pozazdroszczenia wskaźnik utrzymania klientów na poziomie 90%, jej 500-osobowa załoga potrzebowała łatwego dostępu do zróżnicowanego zestawu narzędzi operacyjnych i informacji o klientach.

itcubeSystem ITCube CRM umożliwia niezakłócone, elastyczne i odporne funkcjonowanie przedsiębiorstwa w gospodarczej rzeczywistości spod znaku VUCA – tj. zmiennej, niepewnej, złożonej i niejednoznacznej, a także w realiach wyznaczonych przez pandemię COVID-19. Zapraszamy do opisu wdrożenia w firmie Wagner-service.

sap logoTevva jest pierwszym producentem pojazdów napędzanych wodorem i energią elektryczną, który jako wsparcie w rozwoju biznesowym wybrał system ERP od SAP. Chodziło o dobranie takich rozwiązań, które w swoim rdzeniu mają produkty przeznaczone dla firm o dużym tempie wzrostu. To typ organizacji, która ze względu na skalę mierzy się z koniecznością budowania silniejszych powiązań między każdą częścią swojej działalności i dzięki temu zapewnia sobie stabilność i przyszły wzrost. Zespół Tevva wykorzystał więc zintegrowane narzędzia SaaS i platformy do zarządzania marketingiem, łańcuchami dostaw, procesami HR, finansami, IPO (Initial Public Offering) oraz growth hacking, opartymi na chmurze Amazon Web Services (AWS).

dps systems logoGrupa Cellfast to polska firma specjalizująca się w produkcji i dystrybucji rozwiązań i narzędzi ogrodowych. Firma została założona ponad 30 lat temu w Krośnie, początkowo jako niewielki zakład produkujący i sprzedający węże ogrodowe przede wszystkim na rynku polskim.

Nowoczesna, szybko rozwijająca się firma transportowa obsługująca prawie 40 tys. zleceń rocznie na obszarze Europy Środkowo-Zachodniej. 7 stacjonarnych oddziałów na terenie całej Polski oraz w sąsiadujących krajach. Rosnące wyzwania wokół zapewnienia wydajnej pracy w tak wymagającej strukturze. Wzrost cyberzagrożeń, które sięgają nie tylko pracowników stacjonarnych, ale także mobilnych – kierowców i pracowników podczas pracy zdalnej. I jedna odpowiedź na pojawiające się wyzwania – Microsoft Business Premium. Dowiedz się, w jaki sposób firma Visline uporządkowała infrastrukturę i zabezpieczyła swoje środowisko informatyczne dzięki inwestycji w chmurę!

COMARCHFirma AGROAS zajmuje się kompleksową obsługą rolnictwa, czyli doradztwem agrotechnicznym, zaopatrzeniem rolnictwa i obrotem płodami rolnymi. Na rynku działa od 30 lat, zatrudnia ponad 330 osób i współpracuje z ponad 5,5 tys. klientów. Obroty przedsiębiorstwa od kilku lat rosną i w 2021 roku przekroczyły miliard złotych a rok 2022 to już ponad 1,4 miliarda. Bardzo dobre wyniki finansowe to zasługa odpowiedzialnego zarządzania w tym również inwestycjami w rozwój informatyczny organizacji. Firma systematycznie rozbudowuje zaplecze IT, aby docierać z ofertą produktów i usług do szerszej grupy potencjalnych klientów oraz sprawniej obsługiwać przyjmowane zlecenia.

SAPWedług analizy Deloitte z 2022 roku, istnieje pewien rodzaj organizacji, który skutecznie radzi sobie na rynku pomimo znaczących zakłóceń gospodarczych. Są to firmy, które wykorzystują technologię jako środek do uzyskania niezależności wobec zarówno czynników wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Najlepiej wypadające organizacje doskonale integrują swoje procesy i dostosowują odpowiednie systemy ERP do swojej sytuacji, co przekłada się na lepsze wyniki kluczowych wskaźników. Jednym z przykładów skutecznego podejścia do zmiany jest firma Jungheinrich AG, lider branży intralogistycznej, która skorzystała z możliwości oferowanych przez rozwiązanie SAP, aby zoptymalizować procesy zaopatrzenia i zarządzania dostawcami.

Cyfryzacja otwiera przed firmami biotechnologicznymi ogromne możliwości w zakresie usprawnienia procesu powstawania nowych leków biologicznych. Optymalizacja prowadzonych działań przekłada się na szybsze tempo wprowadzania na rynek terapii ratujących życie. Przykład transformacji cyfrowej Polpharma Biologics, realizowanej przy współpracy z partnerem technologicznym firmą Capgemini Polska, pokazuje jak wykorzystanie cyfrowej platformy SAP S/4 HANA wspiera rozwój leków biologicznych w Polsce.

Średnio co 3,7 roku firmy doświadczają zakłóceń trwających od jednego do dwóch miesięcy – wykazały badania przeprowadzone przez McKinsey Global Institute. Łańcuchy dostaw zawsze były podatne na zagrożenia, jednak z biegiem lat budowanie ich odporności stało się priorytetem dla przedsiębiorstw na całym świecie. Czy przejmując kontrolę nad operacjami magazynowymi i cyfryzując ten obszar faktycznie można nadążyć za zmieniającym się popytem, zminimalizować zaburzenia w dostawach surowców i komponentów oraz zwiększyć wydajność?

COMARCHPonad 3,5 tys. m2 powierzchni magazynowej, 80 tysięcy artykułów w ofercie, wysyłka ponad ośmiu tysięcy produktów dziennie do klientów z 14 krajów w Europie – te liczby pokazują skalę biznesu firmy Olek Motocykle, największej w Polsce i jednej z największych w Europie hurtowni części do motocykli oraz pojazdów ATV. Do sprawnej obsługi procesów zachodzących w przedsiębiorstwie oraz utrzymania rozwoju, organizacja korzysta z kompleksowego systemu informatycznego do zarządzania firmą. Od kilku lat hurtownia pracuje z programem Comarch ERP XL, który stale jest rozbudowywany o kolejne narzędzia m.in. do zarządzania magazynem, przygotowywania analiz i raportów oraz składania zamówień przez platformę e-commerce.

MICROSOFTSunRoof, polsko-szwedzki start-up znany z wizjonerskiej technologii dachów solarnych, wykorzystuje moc chmury obliczeniowej do rozwoju i ekspansji na kolejne rynki europejskie. Dachy w całości zbudowane z monokrystalicznych modułów fotowoltaicznych stają się dostępne dla inwestorów w całej Europie. Odważna ekspansja SunRoof przyspiesza dzięki cyfrowym narzędziom pozwalającym na jeszcze lepsze zarządzanie zasobami. W efekcie firma jest w stanie podejmować skuteczne decyzje w oparciu o wiarygodne analizy predykcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję.
 

SAP71 proc. Polaków ocenia pozytywnie ogólny wpływ technologii na rynek pracy w ostatnich latach – wynika z badania Pracuj.pl. Na ile włączenie cyfrowych narzędzi do procesu rekrutacji optymalizuje działania HR i podnosi candidate experience? W Lidl Polska digitalizacja przyczyniła się do strukturyzacji mechanizmu naboru pracowników oraz wzrostu w zakresie elastyczności i jakości analizy wskaźników efektywności. Firma wdrożyła rozwiązanie SAP SuccessFactors i zaproponowała kandydatom hybrydowy model rekrutacji.

NAV24Firma Unicard jest liderem na rynku rozwiązań z zakresu kontroli dostępu, rejestracji czasu pracy, systemów identyfikacji osób, zabezpieczeń oraz integracji z automatyką budynkową. Oferuje rozwiązania zarówno dla dużych korporacji, firm polskich i zagranicznych, dla sektora administracji państwowej czy sektora samorządowego. Od paru lat jest też operatorem Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej. Obecnie przedsiębiorstwo zatrudnia ponad 100 osób w centrali w Krakowie oraz oddziałach w Warszawie i Poznaniu.

comarchAvionic, firma z branży lotniczej, zajmująca się produkcją szybowców i elementów wyczynowych samolotów akrobacyjnych, a także przyczep do transportu szybowców, została założona 25 lat temu przez pasjonatów podniebnych sportów. W halach produkcyjnych na Śląsku Cieszyńskim, w miejscowości Górki Wielkie, montowany jest m.in. jeden z najlepszych szybowców świecie w klasie 15 metrowej – DIANA 2 oraz powstają części kompozytowe, podzespoły i zespoły do samolotów akrobacyjnych.

itcube logoWyróżnij się lub zgiń” to tytuł książki traktującej o wyróżnieniu swojego produktu na tle konkurencji, której autorem jest Jack Trout. Firmy działające w branży maszyn i urządzeń budowlanych, komunalnych czy rolniczych doskonale wiedzą jak ciężko jest konkurować na tym rynku. Dlatego kilka lat temu w firmie Serafin podjęto decyzje o inwestycji w innowacyjne oprogramowanie – ITCube CRM. Z perspektywy czasu to była dobra decyzja, pozwalająca na dynamiczny rozwój firmy i utrzymanie wysokiej jakości obsługi Klienta.

Back to top