System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
MICROSOFTPandemia była dla ScandicSofa mocnym impulsem do zmian. Jej początek jawił się niepewnie, ale już po miesiącu firma zaczęła odnotowywać poprawę wyników. Od tamtego czasu udało się podwoić sprzedaż, co było ogromnym wyzwaniem produkcyjnym, logistycznym, ale przede wszystkim biznesowym. Zaledwie rok wcześniej dział obsługi klienta tworzyły jedynie dwie osoby, dziś jest ich już pięć. Największym wyzwaniem stało się zgromadzenie w jednym miejscu wiedzy na temat oczekiwań klientów. W ScandicSofa panuje przekonanie, że przyszłość firmy zależy od grona lojalnych klientów.

Na przestrzeni trzech minionych dekad, pochodząca z Polski firma LPP, dynamicznie się rozwijała i dalej kontynuuje ekspansję. Tylko w ostatnich kilku latach poszerzyła swój zasięg działania, wykraczając poza swoje dotychczasowe rynki w Europie Środkowej i Wschodniej. Marki takie jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay pojawiają się już w ponad 1 800 miejscach, w sklepach zlokalizowanych na głównych ulicach, butikach i w centrach handlowych w prawie 40 krajach. Taka ekspansja przekłada się na zwiększone obciążenie i presję na łańcuchy dostaw oraz sieci dystrybucyjne.

SAPTransformacja handlu w kierunku e-commerce stwarza nie tylko nowe możliwości dla sprzedawców, ale również wyzwania. Walka o klienta jest zacięta, a firmy robią wszystko, by ułatwić kupującym zakupy. Aby zagwarantować swoim klientom unikalne doświadczenia, znana na całym świecie marka Revlon zdecydowała się wykorzystać najnowsze rozwiązania chmurowe będące elementem programu RISE with SAP.

sap logoPrzyszłość biznesu zaczyna się od transformacji cyfrowej, ale jak ją zaimplementować? Producent ciastek Oreo – Mondelēz International – postawił na kompleksowe rozwiązania SAP, aby zoptymalizować swoje procesy i usprawnić je dzięki chmurze. Za sprawą odpowiednich narzędzi cyfrowych, firma działa o 60 proc. bardziej wydajnie.

microsoft logo 2018Niespełna 4 miesiące, to czas jaki potrzebny był GTX Service do zastosowania w organizacji rozwiązania Microsoft Power BI. Obecnie we wszystkich punktach serwisowych firmy w Polsce i Europie pracownicy wykorzystują aplikację służącą do prowadzenia procesu serwisowego krok po kroku. Od momentu rejestracji, poprzez transport, diagnozę, naprawę, testowanie, pakowanie i transport zwrotny do klienta. Dzięki temu rejestrują ogromne ilości danych oraz wykonują zdjęcia dotyczące napraw, uszkodzeń, a także rejestrują popyt niezbędny do funkcjonowania procesów zakupowych części zamiennych. W raporty Power BI wgląd mają nie tylko pracownicy firmy, ale również właściciele marek z nią współpracujących to jest np. Leroy Merlin, Grupa Topex, Frelin, czy CMC (dostawca Lidl). GTX Service rocznie egzekwuje blisko 100 tysięcy zleceń gwarancyjnych i pogwarancyjnych, spośród których aż 99% – dzięki wdrożonym w firmie technologiom – realizowanych jest od ręki.

logo proalpha 2018Ringele AG pomaga swoim klientom szybciej i skuteczniej wprowadzać ich produkty na rynek. Części, które szwajcarski dostawca rozwiązań z zakresu obróbki blach dostarcza do Niemiec, Austrii, Szwajcarii i innych krajów, są złożone i mają strategiczne znaczenie dla finalnego montażu. Dotyczy to zarówno błyszczącego frontu wysokiej klasy ekspresu do kawy, jak i pojemnika sterylizacyjnego w urządzeniach medycznych, które muszą spełniać surowe przepisy. Aby terminowo zapewnić wymaganą jakość i precyzję oraz optymalnie wspierać łańcuch wartości dodanej swoich klientów, firma zajmująca się obróbką metali w szwajcarskiej gminie Pratteln już od ponad 15 lat ukierunkowuje produkcję i administrację na standardy lean management. Jako system cyfrowy dla procesów korporacyjnych, kompleksowe rozwiązanie ERP proALPHA zapewnia bazę danych, dzięki której firma zwiększyła swoją produktywność o 50% w ciągu ostatnich 10 lat i nadal realizuje dalsze możliwości optymalizacji.

Różnorodność oferowanych produktów i formatów opakowań to wyzwanie, z którym mierzy się wiele firm produkcyjnych. W takiej sytuacji właściwe planowanie produkcji nabiera jeszcze większego znaczenia. Potrzeba usprawnienia procesów planowania i harmonogramowania produkcji w firmie Torf Corporation doprowadziła do współpracy z eq system. Przedstawiciele obydwu firm zrealizowali projekt mający na celu lepszą koordynację i synchronizację procesów produkcyjnych w Torf Corporation.

sap logoMotywowanie i budowanie zaangażowania wśród pracowników to jedno z największych wyzwań dla specjalistów HR w czasach pracy zdalnej. Odpowiednio zaprojektowane i zrealizowane procesy oraz inicjatywy budują pozytywne doświadczenia zespołów. Przykładem firmy, która z sukcesem cyfryzuje HR, aby poprawić employee experience jest FRoSTA.

itintegro logo2015Pod koniec 2020 roku poznańska firma technologiczna IT.integro zakończyła jedno z międzynarodowych wdrożeń systemu ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central. Projekt przeprowadzany był dla firmy handlowo-dystrybucyjnej Bernard, działającej w ramach dwóch filii na rynku francuskim i belgijskim. Spółka posiada w swojej ofercie blisko 20 000 produktów, m.in. z obszaru higieny, czystości i bezpieczeństwa, i obsługuje ok. 50 000 aktywnych nabywców w sektorze B2B.

microsoft logo 2018W ciągu niemal 20 lat działalności x-kom stał się jednym z trzech największych retailerów sprzedających elektronikę konsumencką w Polsce. Mając na uwadze kontynuację wzrostu, spółka zdecydowała się wykorzystać możliwości systemu Microsoft Dynamics 365 do automatyzacji wielu procesów, by jeszcze bardziej skupić się na obsłudze klientów i rozwoju oferty.

SAPVilleroy & Boch to jedna z najstarszych marek w Europie. Założona w 1748 roku firma sprzedaje ceramikę łazienkową i zastawę stołową w 125 krajach. Chcąc zoptymalizować wydajność i efektywność procesów oraz ograniczyć czas poświęcany na powtarzalne zadania, firma zdecydowała się na współpracę z SAP i rozwiązania SAP®Intelligent Robotic Process Automation i SAP AI Business Services.

logo proalpha 2018Stałe ulepszanie jakości. Tak właśnie brzmi motto firmy botek. Przedsiębiorstwo jest jednym z wiodących na świecie producentów systemów do wiercenia głębokich odwiertów i narzędzi ze stopów twardych. Zalicza się do nich wiertła lufowe, narzędzia lufowe powiercające, wiertła lufowe trepanacyjne, wiertła w systemie Ejector do pełnego materiału i powiercające, wiertła w systemie BTA, wiertła twin-flute, a także narzędzia specjalne – wiertła i frezy specjalnego przeznaczenia.

SENTEW branży przemysłu drzewnego i meblarskiego istnieje wiele wyzwań. Przede wszystkim podlega ona ciągłym zmianom, dlatego tak ważne staje się nieustanne poszukiwanie możliwości optymalizowania procesów. Dobrze zdają sobie z tego sprawę przedstawiciele firmy MHM, którzy poszukując możliwości poprawy jakości i efektywności pracy zdecydowali się na wdrożenie dedykowanych rozwiązań informatycznych.

SAPSzybkość realizacji zamówienia i maksymalne spersonalizowanie produktów to czynniki, które budują przewagę konkurencyjną na rynku handlowym. Marka VOX dzięki wykorzystaniu technologii SAP może zaoferować swoim klientom zindywidualizowane, wysokiej jakości meble, które zostaną dostarczone w kilkanaście dni.

MICROSOFTPlatforma Beesafe, dzięki wykorzystaniu możliwości chmury obliczeniowej, oferuje najszybszy i najprostszy kalkulator OC/AC, jaki do tej pory pojawił się na polskim rynku. Opierając swoje rozwiązanie na technologii Microsoft Azure, firmie udało się zminimalizować czas i ilość danych niezbędnych do wygenerowania wyceny ubezpieczenia komunikacyjnego.

SAPBayern Monachium, jeden z najbardziej utytułowanych europejskich klubów piłkarskich, wykorzystuje rozwiązanie SAP SuccessFactors Employee Central do ustandaryzowania i optymalizacji procesów HR oraz poprawy employee experience dla ponad 1000 pracowników klubu. Rozwiązanie, które wykorzystuje aktualny mistrz Niemiec i zwycięzca Ligi Mistrzów to oparty na chmurze system informacji o zasobach ludzkich, który organizacje na całym świecie wykorzystują do zarządzania kadrą oraz do wszystkich podstawowych funkcji HR.

Działając w ponad 90 krajach i terytoriach na całym świecie, Mazars korzysta z doświadczenia 40 400 specjalistów – w tym 24 400 w ramach zintegrowanego partnerstwa Mazars i 16 000 za pośrednictwem Mazars North America Alliance - pomagając różnej wielkości przedsiębiorstwom na każdym etapie ich rozwoju.

Okres pandemii i lockdownu pokazał, że firmy, które od lat stawiają na rozwój nowych kanałów sprzedaży i informatyzację, lepiej poradziły sobie w nowych okolicznościach z obsługą rosnącej sprzedaży e-commerce. Największe sieci handlowe w pewnym momencie funkcjonowania dodały do sprzedaży tradycyjnej zakupy poprzez sklep internetowy.

SAPZespri International, największy na świecie sprzedawca owoców kiwi, jest wieloletnim klientem SAP. Teraz potentat z Nowej Zelandii stał się jednym z pierwszych klientów na świecie, którzy wykorzystali nową wersję chmury prywatnej SAP S/4HANA Cloud, wprowadzoną w ramach oferty RISE z SAP.

SAPJeden z międzynarodowych liderów branży spożywczej zdobył w ciągu tygodnia 20 000 lojalnych klientów. SPAR wykorzystał dane, które zbiera o konsumentach, aby stworzyć spersonalizowaną i dobrze dobraną ofertę. Program lojalnościowy oparty o SAP Marketing Cloud to przykład tego, jak marki spożywcze mogą szybko i skutecznie zbudować bazę lojalnych klientów.

ABASNiezależnie od tego, czy mamy do czynienia ze zleceniem od klienta, czy z procesem wewnętrznym - praca oparta na projektach odgrywa ważną rolę w niemal wszystkich obszarach przedsiębiorstwa, w których występują złożone procesy. Chodzi tutaj o: kalkulacje ofertowe projektów, planowanie zasobów, koordynację zadań i kontrolę kosztów wykonania, a wszystko to w perspektywie wielu działów lub nawet w skali całego przedsiębiorstwa. System abas ERP łączy wydajne zarządzanie projektami z najróżniejszymi funkcjami ułatwiającymi ich planowanie, realizację i controlling. Doskonale sprawdza się nie tylko w ramach klasycznego planowania pojedynczych projektów, lecz także w kompleksowym zarządzaniu środowiskiem wieloprojektowym.

Kluczowym wyzwaniem dla firmy było scalenie dwóch polskich podmiotów i zbudowanie platformy w Polsce pod kątem realizacji planów ekspansji na Europę Środkową i Wschodnią. Jak podaje dyrektor finansowy HCPL, celem było przekształcenie mniejszej firmy leasingowej, należącej niegdyś do dealera pojazdów, w podmiot w pełni zgodny w zakresie kontroli i zarządzania ryzykiem po tym, jak stała się ona częścią Hitachi Capital.

SAGEWdrożenie aplikacji Sage Mobilny Magazyn w spółce AVA CEE to przykład na to, jak zacięcie technologiczne menedżera, zaangażowanie partnera i elastyczność oprogramowania pozwoliły przygotować narzędzie szyte na miarę potrzeb. Rozwiązanie pozwoliło firmie zdalnie monitorować cały proces dostawy i powiązać je z funkcjonującym systemem ERP. Dziś spółka nie wyobraża sobie innej organizacji pracy. Pandemia zmusiła firmę do odseparowania pracy magazynu i biura. Nadal jednak jest ona w stanie na bieżąco monitorować i nadzorować realizację i postęp prac. Poznajcie całą historię wdrożenia oprogramowania w firmie AVA CEE.

Firma Jamar powstała w 1994 roku. Jest dynamicznie rozwijającą się spółką, której wyroby znane są w kraju i za granicą. Oferta przedsiębiorstwa obejmuje szeroki asortyment produktów spożywczych. Wśród najważniejszych można wyróżnić: warzywa konserwowe, koncentraty, octy, przyprawy, dodatki obiadowe, sosy, soki, syropy i przetwory owocowe.

polesBiznesCondensa, firma która znalazła swoją niszę na rynku usług budowlanych w segmencie usuwania wilgoci oraz skutków zalania budynków. Założona w 2010 roku, obecnie swoim zasięgiem objęła niemal cały kraj. Wraz z rozwojem firma zauważyła nową potrzebę na rynku. Na tej podstawie powstała usługa - wypożyczalnia sprzętu.

logo proalpha 2018Grupa bredent jest wiodącym na świecie dostawcą technologii stomatologicznych. Firma z Senden w Niemczech zaopatruje dentystów i techników dentystycznych na całym świecie w produkty i usługi z zakresu protez estetycznych i uzupełnień protetycznych. Oprócz wysokiego poziomu jakości, partnerzy biznesowi oczekują od nich szybkiej obsługi, sprawnego procesu zamawiania produktów oraz innowacyjnych rozwiązań. Firma bredent musi również przestrzegać surowych przepisów dotyczących przyjmowania i dystrybucji produktów medycznych, które różnią się w zależności od regionu, a także dbać o bezproblemowe śledzenie wszystkich partii i procesów. proALPHA odgrywa kluczową rolę w tym bardzo złożonym środowisku produktów i procesów od 2003 roku. bredent wykorzystuje system ERP jako innowacyjną platformę serwisową oraz w celu zwiększenia wydajności. Wpływa również na przyszłość systemu ERP jako partner projektowy firmy proALPHA.

microsoft logo 2018Firma ProService Finteco działająca na rynku funduszy inwestycyjnych przeniosła narzędzia do pracy zespołowej do chmury Microsoft. Wdrożenie Microsoft 365 jest kolejnym działaniem spółki w ramach partnerstwa strategicznego z Microsoft na rzecz nowoczesnego i bezpiecznego rynku finansowego i zgodnych z regulacjami Komisji Nadzoru Finansowego. KNF dał zielone światło dla chmury obliczeniowej w sektorze finansowym i stworzyły ramy do jej bezpiecznego i skutecznego wdrożenia.

AUTOautoid logoFirma MIKROTEC Sp. z o.o. powstała we wrześniu 2004 r. Od początku swojej działalności specjalizuje się w precyzyjnej obróbce mechanicznej elementów dla rynku lotniczego, zbrojeniowego oraz innych wymagających gałęzi przemysłu. Atutem firmy jest wysoce wykfalifikowana kadra inżynierska i nowoczesny park maszynowy składający się głównie z maszyn sterowanych numerycznie. Jest członkiem Stowarzyszenia Dolina Lotnicza i współpracuje z największymi firmami z branży lotniczej.

SAPJaki ekosystem informatyczny pasuje do złożonej organizacyjnie i działającej na międzynarodową skalę spółki? Viessmann zdecydował się na migrację do SAP S/4HANA – nowa platforma pozwala zintegrować i usprawnić procesy biznesowe w rozrzuconych po całym świecie jednostkach firmy. Większa efektywność oraz zmniejszenie złożoności infrastruktury IT to tylko niektóre z korzyści, które przyniosła ze sobą zmiana. Nowa platforma ERP umożliwia także ograniczenie zapasów i poprawę poziomu usług w obszarze logistyki, co przełożyło się na oszczędności, ale również wzrost satysfakcji klientów firmy Viessmann.

microsoft logo 2018Próbowaliście kiedyś kupić zaczep sznurka, na którym wisi tylna półka, oddzielająca przestrzeń bagażnika od części pasażerskiej w aucie typu hatchback? Ja tak. Nawet nie wiadomo, jak tę część nazwać, jak ją wyszukać. Jakim słowem kluczowym się kierować? A przecież każde auto posiada tysiące części, właściwych dla określonego modelu. Marek aut również nie brakuje. Jak to wszystko uporządkować? Jak zapewnić szeroki i natychmiastowy dostęp nabywcom – przedstawicielom serwisów samochodowych? Tu z pomocą przychodzi technologia chmurowa, która odmienia branżę automotive, a możliwości jej wykorzystania są naprawdę szerokie.

MICROSOFTInter Cars SA, drugi co do wielkości dystrybutor części samochodowych na rynku europejskim i ósmy na świecie, z obrotami na poziomie ok. 10 mld PLN rocznie i niemal 30 proc. udziałem w rynku, konsekwentnie realizuje strategię migracji do modelu chmury w kolejnych obszarach. Kluczowy system biznesowy SAP Hybris został przeniesiony do Microsoft Azure. To pierwsza tego typu migracja w Polsce.

Back to top