Jak jedna aplikacja wyeliminowa 4 tony papierowych kuponów LPP?

Software house Silky Coders korzystając z technologii low-code zautomatyzował w LPP kilkadziesiąt procesów biznesowych i obiegi kilkuset…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Transformacja cyfrowa niesie ze sobą nowe możliwości rozwoju i sukcesu. Choć trzeba przezwyciężyć pewne wyzwania, to dzięki odpowiedniej strategii i współpracy z partnerem z branży IT zmiany będą łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać.

Snowflake ogłosił, że będzie hostować zestaw wielojęzycznych dużych modeli językowych (LLM) open source Llama 3.1 w Snowflake Cortex AI. Będą one dostępne dla przedsiębiorstw w celu łatwego budowania i wykorzystania aplikacji AI o dużej skali. Wspólna oferta obejmuje największy i najbardziej zaawansowany duży model językowy firmy Meta, Llama 3.1 405B wraz ze stosem systemowym open source stworzonym przez Snowflake. Umożliwia ona wnioskowanie w czasie rzeczywistym o dużej przepustowości, w celu tworzenia potężnych aplikacji do przetwarzania i generowania języka naturalnego.

Wyremontowany Oddział Transplantologii został wyposażony w nowoczesną, bezprzewodową sieć Cisco. Jest to już kolejny oddział (po Onkologii), który został objęty modernizacją sieci, a do końca tego roku sieć bezprzewodowa Cisco połączy cały szpital. Projekt o całkowitej wartości szacowanej na 7 milionów złotych, jest finansowany przez Cisco w formie darowizny.
 

Żabka rozszerza wieloletnią współpracę z Microsoft w zakresie innowacji, stawiając na dynamiczne przyspieszenie wzrostu w oparciu o sztuczną inteligencję. Strategiczne partnerstwo zakłada wzmocnienie rozwoju sieci z wykorzystaniem AI w czterech kluczowych obszarach takich jak: efektywność sklepów, rozwój międzynarodowy, transformacja wewnątrz firmy oraz analityka danych odpowiadająca na potrzeby klientów. Będąca liderem transformacji technologicznej Żabka, jako pierwsza organizacja z branży retail w Europie Środkowo-Wschodniej, będzie pracować wspólnie z Microsoft m.in. nad zastosowaniem inteligentnego asystenta wspierającego pracę aż 2,5 tysiąca pracowników.

Firmy stoją dziś przed wyzwaniem zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa zasobom IT. Przy rosnącej liczbie zagrożeń cybernetycznych oraz obowiązków narzucanych przez nowe regulacje, usługi dostarczane przez profesjonalne centra danych stają się bezpieczną i kuszącą alternatywą.

Obawa przed spowolnieniem gospodarczym przekłada się na ograniczanie inwestycji, w tym również sprzęt ITC. Rozgrzany przez ostanie lata rynek nie tyle hamuje, ile wraca do tempa wzrostu standardowych wzrostów. Polskie firmy nadal stoją przed wyzwaniem, jakim jest cyfryzacja, stąd obawa przed kryzysem w IT jest mocno przesadzona.

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako główny cel inwestycji w AI. Dodatkowo, 65% firm zamierza inwestować w tę technologię, aby poprawić działania marketingowe.

COMARCHSpółka HBH, wspierająca działalność sieci hurtowni instalacyjnych oraz salonów łazienek, wybrała Comarch jako dostawcę oprogramowania ułatwiającego komunikację z Krajowym Systemem e-Fakturowania. Oparta na technologii chmurowej platforma Comarch EDI KSeF umożliwia e-fakturowanie zgodnie ze zbliżającymi się zmianami w przepisach podatkowych.

SAPSztuczna inteligencja zmienia i rewolucjonizuje kolejne dziedziny. Coraz częściej znajduje zastosowanie także w rozrywce, kulturze czy sporcie. Współpraca Team Liquid i SAP to dowód na to, że także esport może być dziedziną wykorzystującą do zaawansowanych zadań analitycznych narzędzia AI.

Destination Earth to sztandarowa inicjatywa Komisji Europejskiej realizowana wraz z jej organizacjami partnerskimi - EUMETSAT, Europejską Organizacją Eksploatacji Satelitów Meteorologicznych, ESA, Europejską Agencją Kosmiczną i ECMWF, Europejskim Centrum Prognoz Średnioterminowych. Jej długofalowym celem jest opracowanie cyfrowej repliki Ziemi, która umożliwi modelowanie wszystkich elementów systemu Ziemi z niespotykaną dotąd dokładnością. Posłuży ona do monitorowania zjawisk naturalnych i skutków działań człowieka, przewidywania zjawisk pogodowych i klimatycznych, a także do testowania scenariuszy dla bardziej zrównoważonego rozwoju naszej planety. System został oficjalnie uruchomiony 10 czerwca podczas wydarzenia Grand Opening w Kajaani w Finlandii.

Blisko 8,3 miliarda dolarów – tyle do 2027 roku może być warty globalny rynek analizy danych za pomocą AI w sektorze FMCG według raportu Grand View Research. Sztuczna inteligencja jest szansą na zwiększenie innowacyjności, udziału w rynku i uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Nie zaskakuje więc, że globalni liderzy biorą udział w wyścigu o zastosowanie przełomowych technologii - jednym z nich jest Unilever.

Progress wprowadził do oferty wydanie Q2 2024 bibliotek i narzędzi .NET i JavaScript UI do tworzenia aplikacji – Progress Telerik oraz Progress Kendo UI. Ich najnowsza wersja potrafi tworzyć zapytania (prompt) do mechanizmów sztucznej inteligencji (AI) w interfejsach aplikacji, zapewnia efektywne tworzenie kodu na podstawie koncepcji funkcjonalnej (design-to-code), zawiera rozbudowane mechanizmy dostępności oraz wiele nowych komponentów interfejsu użytkownika, w tym pierwszy na rynku komponent arkusza kalkulacyjnego Blazor.

Sztuczna inteligencja może stać się motorem rewolucji w branży spedycyjnej. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanej analizy danych i uczenia maszynowego możliwe jest zautomatyzowanie i optymalizacja wielu procesów, co pomoże zwiększyć efektywność, zredukować koszty i usprawnić podejmowanie decyzji. Wspomniane innowacje pozwalają spedytorom oferować lepsze usługi większej liczbie klientów. Nie każdy z nich będzie jednak w stanie wykorzystać tę szansę, przez wzgląd na przeszkody i zagrożenia, które wiążą się z korzystaniem ze sztucznej inteligencji w branży TSL

Rynek centrów danych w Polsce będzie w najbliższych latach rósł w tempie dwucyfrowym. Podobnie jak w Europie Zachodniej, stanie się on atrakcyjnym celem inwestycyjnym, napędzanym zarówno przez rozwój nowych technologii, jak i perspektywę postępującej konsolidacji i profesjonalizacji w tym sektorze. Oprócz ciągłego zapotrzebowania na infrastrukturę, wyzwaniem dla branży jest ESG i raportowanie kluczowych wskaźników efektywności w związku z regulacjami unijnymi.

COMARCHYunex Traffic, dostawca rozwiązań w dziedzinie adaptacyjnego sterowania i zarządzania ruchem drogowym w Polsce, rozpoczyna współpracę z Comarch, aby wdrożyć system do elektronicznej wymiany faktur. Chmurowy system Comarch EDI KSeF jest dostosowany do wymagań nadchodzącego Krajowego Systemu e-Faktur i umożliwia e-fakturowanie zgodnie z przepisami, które wkrótce wejdą w życie.

Bez inwestycji w infrastrukturę – zarówno centrodanową, jak i energetyczną – rozwój AI może wyhamować. Powód? Rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję przetwarzają ogromne ilości danych, co z kolei istotnie zwiększa konsumpcję energii. Sęk w tym, że jest ona coraz droższa i po prostu zaczyna jej brakować.

ANEGISAutomatyzacja procesów biznesowych wyłania się jako kluczowy element strategii operacyjnej, umożliwiający firmom optymalizację zasobów, redukcję kosztów oraz poprawę jakości usług i produktów. Wdrożenie narzędzi i mechanizmów, które bazować będą na automatyzacji może wydawać się zadaniem złożonym, zwłaszcza dla średnich i dużych przedsiębiorstw, które zarządzają szerokim spektrum procesów biznesowych. Jak się tego podjąć, od czego zacząć i które obszary mogą stać się decydującymi?

SAS zaprezentował lekkie, dostosowane do potrzeb poszczególnych branż modele sztucznej inteligencji do indywidualnego licencjonowania. To przełomowe rozwiązanie ułatwi organizacjom efektywne i zoptymalizowane wdrażanie technologii AI. Ogłoszenie miało miejsce podczas dorocznej konferencji SAS Innovate w Las Vegas.

Jak wynika z raportu Capgemini World Property and Casualty Insurance Report 2024, tylko 8% ubezpieczycieli majątkowych i wypadkowych (P&C) jest uznawanych za „pionierów” w branży – systematycznie wyprzedzają głównych graczy rynkowych, dzięki efektywnemu wykorzystywaniu AI i automatyzacji do podejmowania świadomych decyzji czy dokładnych ocen ryzyka. Z drugiej strony, niemal 2 na 3 firm, jakie wzięły udział w badaniu uważa, że dzięki AI oszustów ubezpieczeniowych będzie mniej, a ocena ryzyka dokładniejsza.

Eurofins, międzynarodowa firma z sektora biotechnologii, wybrała IBM Security QRadar SIEM do zarządzania mapą cyberzagrożeń. Najnowsze rozwiązanie wykorzystuje sztuczną inteligencję, analizę sieci i zachowań użytkowników oraz rzeczywistą analizę zagrożeń, stworzoną w celu zapewnienia analitykom dokładniejszych, kontekstowych i priorytetowych alertów. Katowicki oddział Eurofins odpowiada za świadczenie tej usługi w skali globalnej, a wdrożenie IBM Security QRadar SIEM należy do największych w kraju.

Wszyscy mówią o cyfrowej transformacji, jednak praktyczne wyzwania związane z jej wdrażaniem są rzadko omawiane szerzej. Według raportu IDC InfoBrief zleconego przez Endavę , aż połowa projektów transformacji cyfrowej przeprowadzanych na całym świecie w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie osiągnęła oczekiwanych celów i wyników. Co więcej, 6 na 10 europejskich organizacji podejmujących działania w tym zakresie uważa te inwestycje za nieudane. Najnowsze badania rzucają jednak światło na to, co sprawia, że transformacja cyfrowa działa - i jak się okazuje, najważniejszy jest ludzki wkład w ten proces.

COMARCHGrupa CIECH wybrała Comarch ze względu na wieloletnie doświadczenie firmy, a także zaawansowane funkcjonalności samego systemu, odpowiadające potrzebom dużych podmiotów działających w biznesie. Comarch EDI umożliwia m.in. konwertowanie faktur z i na wiele różnych formatów, a ponadto obsługuje walidacje biznesowe. Wykorzystanie sztucznej inteligencji zapewnia automatyzację procesów, minimalizując błędy ludzkie oraz przyspieszając pracę.

SAPSAP i NVIDIA ogłosiły partnerstwo, dzięki któremu klienci biznesowi, korzystający z rozwiązań i aplikacji chmurowych SAP, będą mogli jeszcze szybciej wykorzystywać transformacyjną moc danych i generatywnej sztucznej inteligencji.

Wiodący na polskim rynku dostawca rozwiązań dla energetyki, RAFAKO S.A., oraz Affexy Sp. z o. o., pionier w dziedzinie sztucznej inteligencji, ogłaszają rozpoczęcie współpracy, która ma na celu stworzenie nowej jakości w zarządzaniu i optymalizacji zużycia energii. Projektem współpracy jest innowacyjny system GridWise AI, który wykorzystuje zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji do prognozowania cen energii elektrycznej oraz optymalizacji zarządzania energią.

80% dyrektorów banków detalicznych uważa, że generatywna sztuczna inteligencja stanowi znaczący krok w rozwoju technologii AI. Jednak tylko 6% tych instytucji ma przygotowany plan transformacji opartej na sztucznej inteligencji. Co więcej, braki technologiczne zauważają klienci. Aż 61% z nich wyraziło niezadowolenie z usługi chatbota. Czy banki poradzą sobie z transformacją technologiczną? Wyniki badań i płynące z nich wnioski przedstawia Capgemini w Światowym Raporcie o Bankowości Detalicznej 2024.


Sztuczna inteligencja obiecuje uczynić nasze zadania łatwiejszymi, pracę bardziej produktywną, a firmy bardziej wydajnymi. Nowe badania przeprowadzone przez Slack wykazały, że 80% pracowników korzystających z generatywnych narzędzi AI doświadcza wzrostu produktywności – a to dopiero początek. Asystenci AI tacy jak Salesforce Einstein Copilot mogą już odpowiadać na pytania, generować treści i dynamicznie automatyzować działania. Pewnego dnia asystenci staną się cyfrowymi agentami sprzedaży i usług, przewidując nasze potrzeby oraz działając w naszym imieniu.

Firma PUMA ogłosiła, że wdroży rozwiązania Google Cloud w obszarze danych, analityki i sztucznej inteligencji, aby zwiększyć wydajność i elastyczność, a także spersonalizować sprzedaż detaliczną online dla klientów na całym świecie. Otworzy to drogę dla innowacji przeznaczonych dla konsumentów, począwszy od asystentów zakupowych opartych na generatywnej AI, przez wirtualne przymierzalnie, po programy lojalnościowe oparte na rozwiązaniach sztucznej inteligencji.

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Slack, firmę należącą do Salesforce, wykorzystanie narzędzi AI w miejscu pracy wzrosło w ostatnim kwartale aż o 24%. Badanie pokazuje też średni czas, jaki pracownicy biurowi spędzają na żmudnych i rutynowych zadaniach o niskiej wartości biznesowej.

Gospodarka kraju może wiele zyskać na zabezpieczonym sektorze energetycznym i prężnym przemyśle. By zapewnić rozwój tych branż i rozwiązać ich obecne problemy, potrzebne jest sprawne zarządzanie i modernizacja. Transformacja cyfrowa zapewnia liczne rozwiązania w tych dziedzinach, z których czołowym jest chmura branżowa. Upowszechnienie ich w Polsce może dać bezcenne know-how i doświadczenie rodzimemu przemysłowi i energetyce.

Rok 2024 zwiastuje znaczące przemiany w sektorze infrastruktury serwerowej. Rynek skupia się na aspektach takich jak efektywność energetyczna, przełomowe rozwiązania w zakresie sztucznej inteligencji (AI) oraz zwiększone zainteresowanie kwestiami bezpieczeństwa danych. Te zmiany odzwierciedlają ewoluujące potrzeby i oczekiwania rynku, który coraz bardziej kieruje się w stronę zrównoważonego rozwoju i innowacyjności technologicznej, redefiniując przy tym role i funkcje tradycyjnych centrów danych.

W erze cyfrowej transformacji, multicloud wyłania się jako nieodzowny element strategii IT wielu firm. To podejście, polegające na wykorzystaniu usług chmurowych od różnych dostawców, staje się coraz bardziej popularne. Jego wzrost wynika z potrzeby adaptacji do szybko zmieniającego się otoczenia biznesowego i technologicznego.

Armatis z sukcesem zaimplementował technologię sztucznej inteligencji generatywnej, by wspierać zespół agentów w centrum kontaktowym obsługującym jednego z ich globalnych klientów z sektora lotniczego. W ambitnych planach na rok 2024 znajduje się rozszerzenie zastosowania podobnych systemów AI na potrzeby wszystkich klientów Armatis. Firma zamierza również wykorzystać sztuczną inteligencję do monitorowania jakości przeprowadzanych rozmów oraz planuje wprowadzić na rynek własne, autorskie rozwiązanie przeznaczone do samoobsługi, które ma wspierać działania wewnętrznych zespołów call i contact center.

Jak pokazują wyniki badania Capgemini opublikowane w raporcie „A world in balance 2023”, w ciągu minionego roku aż trzykrotnie wzrosła liczba menedżerów dostrzegających biznesowe uzasadnienie dla działań ESG i z zakresu zrównoważonego rozwoju – z 21% do 63%. Jak pokazuje praktyka realizacji wdrożeń strategii ESG, kluczem do sukcesu na tym polu jest odpowiednie zbieranie, przetwarzanie i analizowanie najważniejszych danych. Ważkim pytaniem zatem jest - jakie dane należy zbierać na potrzeby raportowania ESG i jak robić to skutecznie?

W 2024 roku sztuczna inteligencja (AI) nadal rozwija się w szybkim tempie, a jej wpływ na nasze życie jest coraz bardziej widoczny. Czy zmierzamy do osiągnięcia tzw. ogólnej sztucznej inteligencji (AGI), która byłaby w stanie myśleć i działać tak samo jak człowiek?

Dwa kluczowe słowa w kontekście rozwoju praktyki DevOps w 2024 roku to jakość i profesjonalizm. Skończył się czas, gdy głównym celem organizacji IT było zatrudnianie jak największej liczby inżynierów i skupianie się na liczbie realizowanych projektów. Teraz nacisk kładziony jest na ekspertyzę, doświadczenie i dostarczanie wartości klientom. Firmy poszukują specjalistów, którzy nie tylko rozumieją technologię, ale także potrafią myśleć strategicznie i dostosowywać się do szybko zmieniającego się środowiska biznesowego.

Rywalizacja między firmami o lepsze wyniki i wydajność staje się coraz ostrzejsza. Sztuczna inteligencja to kluczowy element w tym wyścigu. Nie wystarczy jednak tylko zainwestować w nowoczesne rozwiązania AI. Trzeba również umieć je odpowiednio wykorzystać. Źle wdrożona sztuczna inteligencja może przynieść więcej problemów niż korzyści. Jakich błędów nie popełniać, planując wprowadzenie AI w firmie?

Advantech, wraz z partnerami CyberLink i ISV, wdrożył rewolucyjny system bezpieczeństwa dla pracowników fabryk oparty na sztucznej inteligencji. Rozwiązanie umożliwia automatyczne rozpoznawanie faktu posiadania niezbędnej odzieży ochronnej przez operatorów maszyn, a także rejestrację pracowników i kontrolę obszarów o szczególnym statusie bezpieczeństwa.

Wraz z postępującą zmianą wokół sztucznej inteligencji – od informacyjnego szumu po praktyczne wdrożenia – firmy z sektora handlu coraz bardziej się do tej technologii przekonują. Według Nvidii, ponad 60 proc. firm z branży handlowej planuje zwiększyć inwestycje w sztuczną inteligencję (AI) w najbliższych 18 miesiącach. Co stoi za tym rosnącym zainteresowaniem?

Firmy coraz częściej korzystają z innowacyjnych podejść do tworzenia oprogramowania, a jednymi z najważniejszych są obecnie low-code i no-code. Te technologie zdobywają szeroką popularność ze względu na cechujące je łatwość użycia, oszczędność czasu oraz elastyczność. Gartner szacuje, że do 2025 roku 70% aplikacji będzie powstawać z ich użyciem. Coraz bardziej powszechna dostępność technologii jest możliwa dzięki innemu rozwiązaniu z obszaru IT: chmurze obliczeniowej.

Nowy rząd będzie miał do załatwienia wiele spraw, na uregulowanie których czekają firmy i instytucje. W przyszłym roku organizacje czeka dostosowanie do szeregu istotnych unijnych regulacji m.in. NIS2 i DORA związanych z cyberbezpieczeństwem, czy KSeF, elektronicznym obiegiem faktur. Krajowe instytucje i przedsiębiorstwa w obliczu nowych dyrektyw czekają na konkretne decyzje. Każda ze zmian niesie ze sobą specyficzne wymagania i konsekwencje dla firm.

Back to top