Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Internet inteligentniejszych rzeczy

Dane z raportu Allied Market Research mówią wprost – Internet Rzeczy to przyszłość przemysłu. Z roku na rok, przybywać będzie maszyn,

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
20 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 51 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Ochrona i zarządzanie danymi to olbrzymie wyzwanie dla firm wdrażających rozwiązania chmurowe. Z problemem konfrontuje się dzisiaj każda organizacja, która zdecydowała się na robotyzację, automatyzację procesów i wdrożenia systemów ERP.

Technologie Edge i 5G są warunkiem szybkiego rozwoju biznesu. Według najnowszego badania IBM - Institute for Business Value (IBV), 59% liderów branży komunikacyjnej uważa, że w obecnych warunkach musi wdrożyć technologie AI i automatyzacji, a 50% twierdzi, że ich firmy muszą stać się strategicznymi platformami chmurowymi, posiadającymi zróżnicowany ekosystem partnerski. Wyniki badania "Koniec usług komunikacyjnych, jakie znamy" opierają się na opinii 500 prezesów firm telekomunikacyjnych z 21 krajów, w tym z Polski.

Vantage Data Centers, operator wielkoskalowych centrów danych poinformował dzisiaj o rozpoczęciu prac nad zbudowaniem dwóch kolejnych kampusów w Europie – w Warszawie oraz w Berlinie. Ich powstanie jest częścią planu europejskiej ekspansji oraz inwestycją o wartości 2 miliardów dolarów. To pierwsze centrum danych operatora w Polsce i drugie w Niemczech.

Czwarta rewolucja przemysłowa to już nie futurystyczna wizja, której elementy są wprowadzane jako ciekawostka. Intel od podstaw stworzył w pełni inteligentną fabrykę we Włoszech. Wszystkie procesy są tam optymalizowane i kontrolowane przez nowoczesne technologie. Od służbowego grafiku, poprzez kontrolę produkcji, do… sprawdzenia czy kurz nazbyt nie osadza się na maszynach.

Atos wprowadza na rynek bezpieczną, kompleksową, skalowalną ofertę ThinkAI, która umożliwi użytkownikom efektywne projektowanie, rozwijanie i dostarczanie wysokowydajnych aplikacji AI. Rozwiązanie ThinkAI jest przeznaczone dla organizacji korzystających z tradycyjnych obliczeń o wysokiej wydajności, które chcą dzięki aplikacjom AI przeprowadzać dokładniejsze i szybsze symulacje, oraz dla tych, które opracowują aplikacje AI i potrzebują większej mocy obliczeniowej.

Pomimo negatywnego wpływu pandemii Covid-19 na światową gospodarkę, rynek ubezpieczeń pozostał jednym z największych inwestorów w technologie optymalizacji procesów biznesowych. IDC szacuje, że wydatki na rozwiązania IT w tym sektorze będą rosły 6% w skali roku (CAGR1), w 2024 roku osiągając wartość 135 mld USD. Według raportu IDC i Liferay, w porównaniu z 2020 rokiem, aż 73% firm z branży usług finansowych planuje utrzymać lub zwiększyć wydatki na rozwiązania IT dedykowane obsłudze klienta.

W wyniku nieustanej ewolucji modeli przetwarzania danych w przedsiębiorstwach, przez zdalnych pracowników oraz użytkowników prywatnych, zmieniły się oczekiwania związane z szybkością dostępu do informacji. W efekcie wypracowane zostały techniki umożliwiające fizyczne zlokalizowanie przetwarzanych danych jak najbliżej użytkownika, aby wyeliminować związane z ich przesyłaniem opóźnienia, ale nadal zapewniające centralne zarządzanie nimi.

Zarządzanie wiedzą w firmach, w tym m.in. gromadzenie tzw. wiedzy cichej, zakorzenionej w doświadczeniach i indywidualnym podejściu pracowników, nigdy nie należało do łatwych zadań. Czas pandemii i nagłe przejście wielu przedsiębiorstw na pracę zdalną dodatkowo utrudniły ten proces, ograniczając chociażby możliwość zespołowego uczenia się zgodnie z podejściem „learning by doing”. Tymczasem to właśnie przepływ wiedzy w organizacji i jej kodyfikacja stanowi istotny zasób służący do obrony lub rozwoju pozycji rynkowej przedsiębiorstwa.

oracle 120Firma Oracle przedstawiła nowy program Oracle Support Rewards, który pomoże klientom w przyspieszeniu migracji do chmury i zmniejszeniu kosztów asysty w ramach licencji na oprogramowanie. Dziś klienci, którzy składają nowe zobowiązania do zakupu usług Oracle Cloud Infrastructure (OCI), mogą otrzymać premie, które zmniejszają, a nawet eliminują opłaty za asystę w ramach licencji na technologie Oracle instalowane lokalnie.

Prawdziwa wiedza pochodzi z analizy danych. Jednak nie oczekujemy, że aplikacja wytworzy i przeanalizuje wszystkie dane potrzebne do optymalizacji i zabezpieczenia cyfrowego doświadczenia klienta – miary skuteczności IT dla biznesu – lecz że skorzysta z pomocy rozwiązań wspierających, które analizują i instruują systemy do wykonywania dla niej konkretnych czynności. Należy tu wspomnieć o telemetrii, gdzie widzimy nieustanne żądania od systemów pomocniczych: od diagnostyki, analizy przez wydajność i… zapytania o więcej danych. Informacje płynące z rynku wskazują, że firmy są zgodne – najlepszym wsparciem w tym obszarze są technologie bezpieczeństwa i dostarczania aplikacji.

Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Pacjentów Nefrologicznych, w Polsce na przewlekłą chorobę nerek cierpi nawet 4,2 mln osób. Co więcej jest ona rozpoznana jedynie w 5 proc. przypadków. Niekiedy jedyną szansą na uratowanie lub poprawę jakości życia pacjentów jest przeszczep nerki, który stanowi alternatywę dla cyklicznych dializ. Systemy analityczne wspierają lekarzy w procesie wyboru organów do transplantacji.

oracle 120Pracownicy od ponad roku znajdują pod olbrzymią presją skierowaną na wspieranie swoich przedsiębiorstw w przetrwaniu kryzysu. Nowych sojuszników znajdują w technologiach sztucznej inteligencji, które pomagają im lepiej zarządzać firmowymi finansami.

sap logoKiedy wybuchła pandemia i fizyczne punkty sprzedaży detalicznej musiały zamknąć lub ograniczyć swoją działalność, marki musiały szybko przestawić się na bezpośrednią sprzedaż internetową i nauczyć się, jak wchodzić w interakcje z klientami cyfrowo. Dość szybko zdały sobie sprawę, że prosty sklep internetowy nie wystarcza, aby konkurować w cyfrowym świecie. Przykładem jest Uniwersytet Lublański, który dzięki wykorzystaniu aplikacji SAP Upscale Commerce wszedł w świat sprzedaży internetowej i zbudował zupełnie nowy model biznesowy w zaledwie miesiąc.

anegis 2018Microsoft rozszerza rodzinę usług kognitywnych o nowe technologie i wprowadza Azure Spatial Analysis – narzędzie, które wykorzystuje komputerową analizę obrazu wideo do gromadzenia i przetwarzania informacji o tym, jak ludzie (lub inne obiekty np. samochody) poruszają się i zachowują w określonej przestrzeni fizycznej.

IBM oraz IU Technology poinformowały o udostępnieniu rozwiązania Digi Office w chmurze IBM Cloud, do kompleksowej automatyzacji procesów biznesowych w biurach. Przyspieszając proces wdrożenia chmury hybrydowej, oparte na chmurze rozwiązanie Digi Office zostało zaprojektowane tak, aby pomóc firmom w procesie wychodzenia z pandemii i powrotu do pracy biurowej. Dzięki automatyzacji procesów, takich jak wirtualna recepcja, planowanie układu i przestrzeni biurowej oraz zarządzanie interaktywnymi info kioskami w IBM Cloud, Digi Office może pomóc w funkcjonowaniu biura przy znacznym ograniczeniu kontaktów fizycznych i zachowaniu dystansu społecznego.

IBM ogłosił wyniki nowych badań rynkowych dotyczących zastosowania sztucznej inteligencji (AI) przez europejskie przedsiębiorstwa oraz wpływu pandemii COVID-19 na zastosowanie tej technologii.

Warta, jeden z największych polskich ubezpieczycieli, obecnie wykorzystuje sztuczną inteligencję w ramach całej swojej działalności samochodowej, aby wizualnie weryfikować, w jaki sposób naprawiane są wszystkie roszczenia w jej ogólnopolskiej sieci – zakomunikowała dziś firma.

Polskie firmy nie inwestują w nowoczesne technologie. Tak wynika z najnowszego raportu Eurostatu. Sztuczna inteligencja była wykorzystywana przez zaledwie 4% polskich przedsiębiorstw. Eksperci nie mają jednak złudzeń – tylko te firmy, które postawią w najbliższej przyszłości m.in. na przemysłowy internet rzeczy będą odnosiły na rynku sukcesy.

Wysoka i szybka adaptacja nowych technologii, to z pewnością jeden z najbardziej uderzających trendów w branży handlowej, będących efektem pandemii. Szczególnie handel detaliczny przyspieszył rozwój automatyzacji, w tym robotów. W ciągu najbliższych kilku lat może pociągnąć za sobą wdrożenia kolejnych nowych technologii. Eksperci nie mają wątpliwości - domino ruszyło, a automatyzacje będą tylko przyspieszać.

Choć sztuczna inteligencja nieodmiennie kojarzy się z powieściami z gatunku science-fiction, warto zauważyć, że według szacunków, globalny rynek całkiem już realnych rozwiązań opartych na skryptach AI ma do 2030 roku przekroczyć wartość nawet 2,8 mld USD (Transparency Market Research). Co więcej, szacuje się, że będzie się on rozwijał średnio-rocznie o około 29 proc. w okresie prognozy. Już teraz jednak można zaobserwować wyraźne korzyści jakie niesie za sobą wdrażanie AI – bezpieczniejszy i bardziej ekologiczny transport czy usprawniona opieka zdrowotna to tylko kilka z nich.

COMARCHDziały księgowe oraz przedsiębiorcy dokonują dziennie milionów transakcji. Każda z nich zostawia ślad w postaci dokumentów księgowych, spośród których większość trafia do informatycznych systemów księgowych. Jeszcze niedawno dane znajdujące się na tych dokumentach były wprowadzane ręcznie. Teraz przy użyciu technologii optycznego rozpoznawania znaków (OCR), narzędzia informatyczne samodzielnie odczytują dane znajdujące się na fakturach.

Prawie połowa organizacji (47%) przyjęła długoterminową strategię transformacji cyfrowej i zainwestowała w rozwiązania technologiczne przed pandemią – wynika z raportu IDC „Cyfrowa Transformacja Pracy”. Sytuacja panująca na świecie, związana z Covid-19, wpłynęła na wzmocnienie przekonania, że odpowiednio wyposażeni pracownicy są w stanie szybko dostosować się do dynamicznych zmian – nie tracąc przy tym na efektywności w pracy.

BMICROSOFTiznesowa transformacja firmy w oparciu o technologie powinna zaczynać się od ludzi. Cyfrowa kultura to fundament, który nie tylko pozwala prowadzić zespół przez ten często niełatwy proces . Umożliwia również pozyskanie najlepszych ambasadorów zmiany, którymi są sami pracownicy. Drugim ważnym aspektem powinno być bezpieczeństwo – zarówno to związane z dostępem i przechowywaniem informacji, jak i komfortem użytkowników co do prywatności.

MICROSOFTPrawie 100 godzin wypełnionych wiedzą na temat sztucznej inteligencji to efekt zimowego semestru na Politechnice Warszawskiej. W zajęciach Wprowadzenie do aplikacji i rozwiązań opartych o Sztuczną Inteligencję i Microsoft Azure oraz Aplikacje i rozwiązania oparte o Sztuczną Inteligencję na Microsoft Azure uczestniczyło 98 studentów. Przedmioty były realizowane na studiach pierwszego i drugiego stopnia na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej. Zajęcia z AI, to efekt współpracy Microsoft z uczelnią oraz partnerami: EY, Lingaro, Semantive, PKO Bank Polski, 3Soft, którzy wspólnie realizują program Future Ready.

Ogromne inwestycje w sztuczną inteligencję nie dziwią, gdyż korzyści wynikające z tej technologii są nie do przecenienia. Jednak pojawia się wiele pytań dotyczących zagrożeń wynikających z jej niewłaściwego – celowego lub nieumyślnego – wykorzystania. Coraz głośniej mówi się o etycznym aspekcie używania AI.

Firma IBM zapowiedziała dziś, że ogólna dostępność pierwszej w branży platformy chmurowej dedykowanej do sektora usług finansowych, IBM Cloud for Financial Services, zostanie teraz uzupełniona o obsługę Red Hat OpenShift i innych usług natywnych w chmurze. Przedstawiona po raz pierwszy w 2019 roku platforma chmurowa IBM Cloud for Financial Services została zaprojektowana we współpracy z Bank of America. Od tamtej pory IBM zbudował środowisko chmury, które jest w stanie zaspokoić potrzeby branży usług finansowych w zakresie obciążeń i ochrony danych o znaczeniu krytycznym dzięki naszym możliwościom zapewniania zgodności i najlepszym w branży zabezpieczeniom.

W perspektywie najbliższych 30 lat aż 2/3 ludności będzie rezydować w przestrzeni miejskiej. To zaskakujące o tyle, że obecnie co trzeci mieszkaniec miasta chce zmienić swoje położenie. Odpowiedzią na wiele wyzwań, z którymi mierzą się społeczności miejskie, są inteligentne rozwiązania, na które perspektywiczne miasta stawiają coraz chętniej, tym samym stając się smart city! Za transformacją cyfrową jednego z takich regionów – Madrytu - odpowiada marka Fujitsu.

Big Data, sztuczna inteligencja, inżynieria genetyczna – to tylko niektóre z technologii, które zdaniem Organizacji Narodów Zjednoczonych wkrótce nam spowszednieją. Jednak cyfrowa rewolucja nie rozleje się po świecie w równym stopniu. Te najlepiej przygotowane na nadejście nowych technologii kraje zostawią w tyle resztę stawki. A jak w tym zestawieniu wypada Polska? Znaleźliśmy się wysoko w rankingu, ale co to właściwie oznacza i na co czekamy?

DoxyChain, to spółka która zastosowała blockchain, jedną z najbardziej innowacyjnych obecnie technologii informatycznych, do zarządzania i przechowywania dokumentów cyfrowych.

sap logoSzczepionki przeciwko COVID 19 są szansą na powrót do normalnego funkcjonowania społeczeństwa i gospodarki. Powszechne szczepienia jest jednak nowym wyzwaniem dla systemów opieki zdrowotnej w wielu krajach. Firma SAP opracowała dedykowane rozwiązania, które usprawniają proces szczepień i są z sukcesem wykorzystywane, m. in. w Saksonii.

Cisco zaprezentowało przyszłość prostego i skutecznego bezpieczeństwa cyfrowego dzięki niezależnemu od infrastruktury, bezhasłowemu uwierzytelnianiu Duo. Zintegrowane z istniejącym systemem uwierzytelniania Duo, używanym przez ponad 25 000 organizacji na całym świecie, uwierzytelnianie bezhasłowe Duo umożliwi użytkownikom korporacyjnym pominięcie haseł i bezpieczne logowanie do aplikacji w chmurze za pomocą kluczy bezpieczeństwa lub biometrii wbudowanych w nowoczesne laptopy i smartfony.

dahliamaticlogoPoczątków dziedziny UX (User Experience) niektórzy doszukują się już w XV wieku. Jednak za ojca projektowania zorientowanego na użytkowników oficjalnie uznaję się Dona Normana, amerykańskiego badacza, psychologa poznawczego i specjalistę w dziedzinie interakcji człowiek-komputer, który w 1995 roku dołączył do firmy Apple, aby wykorzystać swoją wiedzę w projektowaniu produktów sygnowanych nadgryzionym jabłkiem. To on zwrócił uwagę, że poza funkcjonalnością bardzo ważne są też emocje, które towarzyszą użytkownikom w każdym punkcie styku z produktem. Bo UX to właśnie emocje - radość, przyjemność, łatwość korzystania, intuicyjność. Żeby zaprojektować go trzeba najpierw poznać potrzeby i charakterystykę odbiorców.

Colt Technology Services przy wykorzystaniu usługi IBM Cloud Satellite będzie wprowadzać innowacje i zapewniać klientom większą elastyczność w zakresie wdrażania hybrydowych aplikacji chmurowych na brzegu sieci. Umożliwi im również korzystanie z chmury rozproszonej.

Cyfrowa gorączka trwa. W czasie pandemii Covid-19 ponad połowa polskich firm podkręciła tempo transformacji, a co trzecia firma przyznaje, że gdyby nie obecny kryzys, prawdopodobnie nie zdecydowałaby się na zmiany – tak wynika z raportu EY Polska. Jakie technologie wiodą prym?

Aplikacja zarezerwuj.pl wykorzystywana jest przez wielu użytkowników z różnych obszarów działalności: firmy, fundacje, a ostatnio również przez instytucje administracji publicznej. Szczególnie dobrze sprawdza się w umawianiu spotkań z petentami, np. w wydziałach komunikacji w sprawach dotyczących rejestracji pojazdów czy wydawania praw jazdy.

IBM ogłosił dzisiaj, że Trzecia Strona, dostawca cyfrowych rozwiązań dla bibliotek w Polsce, wdraża narzędzia chmury hybrydowej IBM dla swoich systemów Alfios i Bibliografia, udostępniając zasoby biblioteczne z dowolnego miejsca i urządzenia połączonego z internetem. Dzięki temu Trzecia Strona może sprostać rosnącym potrzebom bibliotek w zakresie digitalizacji zasobów i umożliwić czytelnikom wypożyczanie książek w czasie zbliżonym do rzeczywistego w okresie pandemii.

Pełna oferta platformy Infobip, jednego z globalnych liderów w zakresie komunikacji w chmurze, została udostepniona jako usługa na Microsoft Azure. Rozszerza to zasięg rynkowy Infobip i globalną bazę klientów korporacyjnych - szczególnie w sektorach finansów, handlu elektronicznego i handlu detalicznego.

Automatyzacja procesów biznesowych to jeden z najważniejszych trendów rynkowych ostatnich lat. Jak podaje Deloitte , rynek zautomatyzowanych technologii rośnie aż o 40,6% rocznie. Automatyzacja niesie bardzo wiele korzyści dla organizacji, ale jest także źródłem poważnych wyzwań związanych z zapewnieniem bezpiecznej realizacji procesów zgodnie z przepisami prawa czy zasadami ładu korporacyjnego. Rozwiązaniem tych problemów są systemy zarządzania tożsamością i dostępem typu IAM (Identity and Access Management).
 

Najnowsze badanie Cisco wskazuje kluczowe elementy niezbędne do osiągnięcia sukcesu organizacji z perspektywy technologii. Liderzy IT zwracają uwagę na bezpieczeństwo i efektywność narzędzi do pracy w modelu hybrydowym, dostarczanie najlepszych doświadczeń użytkownikom końcowym, wspieranie innowacji i bezpieczeństwa w świecie opartym na chmurze oraz wykorzystanie technologii do inwestowania w pracowników i rozwiązywania problemów społecznych.
 

microsoft logo 2018Od kilku lat PKO Bank Polski skutecznie realizuje strategię opartą na cyfryzacji. Buduje przewagi konkurencyjne oparte na systematycznie rozbudowywanym potencjale technologicznym, który wykracza poza tradycyjny obszar finansów.

Back to top