Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Internet inteligentniejszych rzeczy

Dane z raportu Allied Market Research mówią wprost – Internet Rzeczy to przyszłość przemysłu. Z roku na rok, przybywać będzie maszyn,

Sztuczna inteligencja w biznesie - dobry pomysł, słaba realizacja

Każda organizacja, która nie chce pozostać w tyle, inwestuje dziś w sztuczną inteligencję, jednak mało która robi to w przemyślany sposób -

5 obszarów wykorzystania wirtualnych asystentów w biznesie

Asystenci w strukturach biznesowych istnieją od początku dziejów przedsiębiorczości. Do tej pory stanowili dobro luksusowe, które…

Jakie parametry oferty dostawcy usług serwisowych są najbardziej istotne?

Decydując się na outsourcing procesów IT w firmie, należy wziąć pod uwagę szereg czynników, które pozwolą nam na rzetelną ocenę dostawcy…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

oracle 120Sukces usługi Oracle Exadata Cloud@Customer na przestrzeni ostatnich trzech lat sprawił, że firma Oracle zdecydowała się wprowadzić usługę Oracle Autonomous Database on Exadata Cloud@Customer. Ta nowa oferta łączy najnowszą bazę danych Oracle z najszybszą platformą do jej obsługi, maszyną Oracle Exadata w formie usługi chmurowej, działającej w centrach przetwarzania danych klientów. Eliminuje w ten sposób konieczność zarządzania bazą danych i nakłady inwestycyjne, umożliwia dostosowanie opłat do faktycznego wykorzystania i zapewnia elastyczność używania chmurowych zasobów bazy danych.

ifsIFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformował, że Alfa Laval, światowy lider w dziedzinie oddzielania, wymiany ciepła i technologii przepływów, wdrożył IFS Remote Assistance™ – oparte na rzeczywistości mieszanej oprogramowanie do współpracy, które łączy dwa strumienie wideo w czasie rzeczywistym w jedno interaktywne środowisko.

Firmy Planon i Vetasi zdecydowały się na rozszerzenie umowy partnerskiej dotyczącej rozwiązań wspierających zarządzanie nieruchomościami i infrastrukturą, aby docierać do klientów w Polsce oraz krajach Europy Środkowej i Wschodniej.

Firma Hewlett Packard Enterprise (HPE) dokonała znaczącego postępu w zakresie strategii określanej edge-to-cloud w formule platform-as-a-service. Dzisiejsze ogłoszenie dotyczy nowego zestawu usług chmurowych oraz skrócenia terminów dostaw dla usług HPE GreenLake. Usługi chmurowe uwzględniają przede wszystkim zarządzanie środowiskami kontenerowymi, uczenia maszynowego (Machine Learning Operations), maszynami wirtualnymi, przechowywaniem danych, mocą obliczeniową, ochroną danych i usługami sieciowymi. Dzięki zaawansowanym usługom, będącym częścią platformy HPE GreenLake, klienci mogą sprawniej przekształcać i modernizować sposób działania aplikacji utrzymywanych w swoich Centrach Przetwarzania Danych, a coraz częściej także na brzegu sieci (Edge).

Współczesny biznes nie jest w stanie wprowadzać innowacji i konkurować na rynku bez wykorzystania zaawansowanych rozwiązań informatycznych. Wiąże się to nie tylko z coraz powszechniejszym wykorzystywaniem systemów planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) czy zarządzania relacjami z klientami (CRM), ale także z nowymi „cyfrowymi” możliwościami, jakie dała przedsiębiorcom choćby dyrektywa w sprawie usług płatniczych (PSD2) definiująca bankowe API (Open banking).

suncode logoZastanawiasz się jakie możliwości daje nasz system? Chcesz być na bieżąco z nowymi funkcjonalnościami systemu Plus Workflow? Poszukujesz nowych rozwiązań, aby rozbudować swoją platformę Workflow? Teraz wszystko jest dostępne online w naszym sklepie. Możesz dokonać zakupu modułu, sprawdzić jak działają nasze wtyczki, dokonać kalkulacji, zamówić i czekać jedynie na realizację zamówienia. Wszystko łatwo i szybko na naszej stronie.

Firma IBM poinformowała, że Nowy Styl, europejski lider w zakresie kompleksowych rozwiązań meblowych dla przestrzeni biurowych, wybrał technologię IBM LinuxONE, aby scentralizować systemy informatyczne firmy i przyśpieszyć operacje biznesowe nawet o 430 procent.

Aż 40 proc. zlecanych działań IT dotyczy obszaru zarządzania danymi[1]. Zdaniem eksperta Przemysława Kędziora z TCG Process Polska, z tego typu cyfrowych rozwiązań chętnie korzystają m.in. przedstawiciele branży BPO, retailerzy i firmy z sektora finansowego. Jakie mają wymagania wobec implementowanych narzędzi oraz wykorzystania nowych technologii?

Coraz więcej firm będzie szukać zewnętrznego wsparcia technologicznego, by przetrwać zarówno pandemię, jak i możliwe nowe kryzysy. Ponad 45 proc. organizacji zamierza w ciągu najbliższych 18 miesięcy zwiększyć nakłady na outsourcing usług IT – wynika z najnowszego raportu firmy NTT. Dla ponad połowy ankietowanych głównym powodem takiej inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa.

Z raportu Capgemini na temat ciągłego testowania oprogramowania wynika, że producenci wciąż mają problem z wdrożeniem procesu bieżącego sprawdzania swoich produktów. Niedobór odpowiednio przygotowanej kadry testującej, złożoność procesu i niedostateczna ilość wykorzystywanych technologii – to główne czynniki wpływające na obecną sytuację środowisk testowych. Jakie jeszcze wnioski płyną z przeprowadzonego badania?

To nie problemy technologiczne, ale braki kompetencyjne są najczęściej wskazywane jako przeszkoda dla cyfryzacji firm. Szczególnie problematyczne jest wdrażanie rozwiązań chmurowych. Do trudności w obszarze migracji do chmury przyznaje się 89 proc. menadżerów IT – wynika z badania Oktawave. Konsekwencje niedostatecznej transformacji cyfrowej firmy odczuły w ostatnich tygodniach, kiedy praktycznie z dnia na dzień trzeba było przejść na tryb pracy zdalnej.

Od lat w branży centrów przetwarzania danych istnieje zjawisko tworzenia nadmiaru mocy produkcyjnej i jej niedostatecznego wykorzystania. Do niedawna na świecie nierzadko można było zobaczyć placówkę przygotowaną na pobór energii elektrycznej przez rozwiązania IT na poziomie 10 megawoltoamperów (MVA), podczas gdy jej rzeczywiste obciążenie wynosiło tylko 2 MVA. Jeszcze bardziej powszechne było wykorzystanie mocy obliczeniowej serwerów na poziomie poniżej 10 procent i dotyczyło to nie tylko pojedynczych urządzeń czy szaf teleinformatycznych, ale całych systemów IT.

Handel online na rynku rolnym? To możliwe i coraz bardziej skuteczne. Dzięki nowej internetowej platformie Agralan dostawcy i kupujący produkty rolne otrzymują niedostępne dotąd narzędzia do handlu na rynku rolnym w wersji online, także w bezpłatnym pakiecie. Twórcą platformy jest InsERT – lider rynku oprogramowania dla małych i średnich firm.  

oracle 120Coraz częściej asystenci cyfrowi lub chatboty oparte na sztucznej inteligencji, które już od kilku lat doskonale sprawdzają się w aplikacjach konsumenckich, wkraczają w świat aplikacji biznesowych. Ich główną zaletą jest możliwość uzyskania natychmiastowej odpowiedzi na pytania zadawane w języku naturalnym, bez konieczności uruchamiania docelowej aplikacji biznesowej czy odbywania szkoleń z obsługi.

oracle 120Praca zdalna, to specyficzny model wykonywania obowiązków zatrudnionego wobec pracodawcy, w którym praca wykonywana jest poza stałym miejscem zatrudnienia. Taki tryb jest znany i stosowany już od wielu lat, jednak zwłaszcza w ostatnich miesiącach stał się szczególnie popularny, a w wielu firmach wręcz obowiązkowy.

W listopadzie zeszłego roku firma Forrester przewidywała, że w 2020 roku wartość rynku chmury publicznej wzrośnie do 299,4 mld USD. W związku z tym nie powinno dziwić, że firmy chcą czerpać korzyści z zalet przetwarzania w chmurze przez tworzenie aplikacji typu cloud-native. Dzięki temu można uzyskać wyjątkowo elastyczne aplikacje, które mogą być tworzone i wdrażane szybciej niż kiedykolwiek przedtem.

Atos, światowy lider transformacji cyfrowej, z sukcesem zakończył pierwszy etap wdrożenia SAP S/4HANA® dla Parlamentu Europejskiego. Projekt rozpoczęty pod koniec roku 2016 pozwolił zastąpić dotychczasowe systemy finansowe platformą SAP S/4HANA, która zmodernizuje i zautomatyzuje system finansowy oraz dostarczy nowe korzyści pracownikom.

ORACLEKluczowi interesariusze rządowi w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE) zaczynają wdrażać strategię koncentracji na obywatelu jako główną zasadę cyfryzacji. Zdają sobie sprawę z tego, że aby usługi cyfrowe i inicjatywy w dziedzinie e-administracji były powszechnie używane przez obywateli, muszą być łatwe w użyciu i udostępniać przemyślane procesy.

sap logoPraca zdalna to w czasach pandemii koronawirusa zupełnie nowe doświadczenie dla wielu organizacji. Jednakże, jak wynika z raportu firmy Buffer, już 1 na 3 firmy działa w ten sposób na co dzień, niezależnie od zaleceń epidemiologów, a aż 98 proc. pracowników chce pracować z domu. Istnieje szereg narzędzi cyfrowych, które wspierają ten tryb pracy. SAP chcąc pomóc organizacjom, które szukają różnych narzędzi i sposobów na zapewnienie ciągłości działania, wprowadza bezpłatny dostęp do wybranych rozwiązań ułatwiających zdalne zarządzanie biznesem.

Sztuczna Inteligencja (AI) oraz automatyzacja stają się coraz popularniejsze i coraz częściej jest o nich głośno także w mediach. Czy za sprawą robotów wszyscy stracimy pracę? Czas zmierzyć się ze wszystkimi mitami związanymi z Inteligentną Automatyzacją. Co jest prawdą? Jak AI zmienia nasz świat? Sprawdźmy to.

Cisco ogłosiło rozszerzenie oferty rozwiązań dla Internetu rzeczy, umożliwiając dostawcom usług zarządzanie środowiskami IoT wykorzystującymi do swojego działania sieć komórkową oraz nowe scenariusze użycia dla zastosowań 5G.

W zeszłym roku firma Red Hat postanowiła sprawdzić, co szefowie działów informatycznych sądzą o oprogramowaniu open source, dlaczego je wybierają i jak zamierzają je wykorzystać w przyszłości. Zaowocowało to powstaniem raportu The 2019 State of Enterprise Open Source: A Red Hat Report. Wnioski z opracowania potwierdzają, że korporacyjne oprogramowanie open source stało się domyślną opcją działów informatycznych na całym świecie. Przedsiębiorstwa używają go w kategoriach, które wcześniej były domeną zastrzeżonych technologii.

oracle 120Autonomiczna Baza Danych Oracle należy do najważniejszych rozwiązań IT – zarówno w całej historii technologii informatycznych, jak i naszej firmy. Autonomous Database wchodzi w skład najobszerniejszej w branży oferty zaawansowanych rozwiązań bazodanowych Oracle i narzędzi do zarządzania danymi. Gdy spoglądamy wstecz na drogę do środowiska autonomicznego, warto sobie uświadomić, jak dotarliśmy do tego miejsca.

Raport Instytutu Badawczego Capgemini pokazuje, że Europa przewodzi we wdrażaniu rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI) w procesach produkcyjnych. 51% największych światowych producentów w Europie wdraża co najmniej jedno rozwiązanie z obszaru sztucznej inteligencji. Eksperci Capgemini rekomendują, aby producenci powinni skoncentrować się na trzech obszarach zastosowania AI: kontroli jakości produktu, planowania popytu i inteligentnego utrzymania i naprawy sprzętu.

oracle 120Globalne badanie uwidacznia, jak przedsiębiorstwa wykorzystują nowe technologie do poprawy swoich finansów i optymalizacji działalności operacyjnej w celu wypracowania przewagi nad konkurencją.

Pogłoski o śmierci tradycyjnego handlu detalicznego są mocno przesadzone. Jeśli jednak sklepy stacjonarne mają dotrzymać kroku e-commerce, powinny wdrażać technologie, których oczekują konsumenci. Wirtualne przymierzalnie, samoobsługowe kasy oraz smart carty zamiast zwykłych koszyków zakupowych – to tylko niektóre nowinki mogące zapewniać detalistom zyski, o jakich obecnie mogą tylko pomarzyć. Dlaczego więc tylko 40 proc. sprzedawców uważa automatyzację za strategiczną konieczność?

Mimo ciągłego rozwoju e-commerce sklepy stacjonarne nie odchodzą do lamusa, ale jeszcze bardziej koncentrują się na połączeniu światów off-line i on-line. Wszystko po to, żeby sprostać rosnącym oczekiwaniom klienta. Kolejne sieci handlowe decydują się na wprowadzenie rozwiązań samoobsługowych, które odciążają kasjerów i pomagają w zmniejszeniu kolejek. Coraz popularniejsze stają się też rozwiązania typu self-scanning czy scan&go, które u naszych zachodnich sąsiadów rozwijają się od 2015 r. w tempie 50 proc. rocznie.

Pomimo niepewnych perspektyw gospodarczych, budżety IT na rynkach niemieckojęzycznych będą nadal rosły w nadchodzącym roku. Prognozy na rok 2021 są również pozytywne, jak pokazują wstępne wyniki badania trendów w dziedzinie IT, przeprowadzonego przez Capgemini. To wyraźny sygnał dla polskiego rynku IT pokazujący gdzie należy szukać przyszłych motorów wzrostu.

ipcc logo 2016 okInfor ogłosił wprowadzenie aplikacji zaprojektowanych specjalnie dla detalistów omnichannel i właścicieli marek modowych, służące optymalizacji stanów magazynowych, zwiększeniu planowania popytu i dostaw, podniesieniu efektywności fabryk i przyspieszeniu wprowadzania produktów na rynek.

Aplikacje będące kluczowym aktywem – zasobem przedsiębiorstw, ciągle jeszcze nie są tak dobrze widoczne dla biznesu, jak proces dostawy jedzenia dla zamawiającego online. Z rozmów z klientami wiemy, że aplikacje są siłą napędową biznesu. Wiemy też, że digitalizacja stała się powszechna we wszystkich sektorach i presja na cyfrową zmianę rośnie.

Gdy w 1994 roku założono firmę Amazon, niewiele osób przewidywało, że to wydarzenie zrewolucjonizuje rynek retail i sprawi, że ogromna część sprzedaży przeniesie się do Internetu. Chcąc skutecznie konkurować w branży retail, biznes powinien wykorzystywać technologie analityczne, takie jak wzbogacone o sztuczną inteligencję i działające w chmurze rozwiązanie SAS Intelligent Planning Suite.

Roboty nie potrzebują podwyżki płacy minimalnej, świetnie odnajdują się nie tylko na hali przemysłowej, ale też w biurze oraz skutecznie współpracują z człowiekiem. W dodatku sytuacja na rynku zatrudnienia będzie sprzyjała ich demokratyzacji, czyli upowszechnianiu w firmach różnej wielkości. Analitycy Abile prognozują że, w 2020 roku liczba wdrożeń robotyzacji procesów biznesowych urośnie nawet o 30%, głównie dzięki popularyzacji tego rozwiązania w sektorze MŚP. Trend wzrostowy umocni się także dzięki upadkowi mitu „złych robotów”.

Sztuczna inteligencja i blockchain to tematy, które często gościły w świecie technologii w ubiegłym roku. Te dwa zagadnienia w znaczącym stopniu zmienią także sposób, w jaki funkcjonują działy IT zarówno w przedsiębiorstwach, jak w i sferze publicznej. Rok 2020 zapowiada się naprawdę ciekawie, a część procesów i stojących za nimi innowacji, na które jeszcze w ubiegłym roku patrzyliśmy zaledwie z ciekawością, w roku 2020 stanie się powszechnie używanymi rozwiązaniami. Specjaliści Red Hat przygotowali prognozę jak rozwijać się będą zagadnienia sztucznej inteligencji czy też wykorzystanie blockchain w najbliższych 12 miesiącach.

SmartSight™ z mobilnym systemem do automatyzacji EMA50 jest pierwszym skierowanym do sektora handlu detalicznego zrobotyzowanym rozwiązaniem dostępnym w ramach subskrypcji, które na podstawie danych opracowuje działania naprawcze umożliwiające zwiększenie sprzedaży w sklepach.

suncode logoOd września 2019 roku zaczęła obowiązywać biała lista podatników VAT. Znajdują się na niej dane dotyczące zarejestrowanych, wyrejestrowanych oraz statusów podatników VAT oraz numery ich rachunków bankowych. Zmiana dotyczy podatku od towarów i usług. Dzięki tej liście będzie można zweryfikować dane kontrahenta, gdy płatność przekracza 15.000 zł. Jeśli rachunek nie widnieje na białej liście w profilu podatnika – kwota nie będzie kosztem podatkowym. Wpłata na inny rachunek będzie podlegała sankcjom.

Comtrust wprowadza cyberagenta, który powstał po udźwiękowieniu SAP Conversational AI - chatbota opartego o sztuczną inteligencję. Od teraz bot, który czatował z klientami może również z nimi rozmawiać przez telefon, jak człowiek. W trosce o doświadczenia klientów Comtrust nie tylko nadał botowi „ludzki głos”, ale również zintegrował go z SAP C/4 Hana. Jeżeli bot nie byłby w stanie obsłużyć klienta, kontakt wraz z całą historią konwersacji będzie przekazany do żywego agenta.

Firma Transition Technologies wdrożyła w ukraińskiej spółce Donbasenergo swój autorski system LUXtrade do zarządzania procesami biznesowymi w handlu energią elektryczną. Pierwsze tego typu rozwiązanie na tamtejszym rynku, zostało przygotowane w oparciu o chmurę Oracle i usprawniło m.in. procesy planowania i logistyki, obsługę handlu i rozliczeń, zarządzanie portfelem kontraktów, komunikację z kontrahentami, czy analizy i raportowanie. Zrealizowany projekt to także pierwsze wdrożenie systemu LUXtrade w oparciu o chmurę publiczną Oracle.

Rynek detaliczny zmienia się, a małe sklepy muszą odpowiadać na rosnące oczekiwania klientów. Konsumenci oczekują między innymi nowoczesnych promocji, bez których tradycyjne punkty handlowe tracą swoją konkurencyjność oraz atrakcyjność. Grupa COMP kieruje do detalistów i producentów pierwszą w Polsce cyfrową platformę usługową, działającą w oparciu o niedostępne wcześniej możliwości urządzeń fiskalnych, jednocześnie pozwalając lokalnym przedsiębiorcom rozwijać swoją ofertę.

oracle 120W obecnych czasach jednym z najważniejszych czynników sukcesu firmy jest doskonała obsługa jej klientów. Firma może oferować najlepsze produkty, najlepsze narzędzia handlowe i marketingowe oraz najlepsze ceny, lecz bez adekwatnej obsługi klienta i serwisu nigdy nie zbuduje długoterminowych, rentownych relacji, które decydują o sukcesie.

Red Hat poinformował o dostępności nowej wersji platformy Red Hat Process Automation. Oferuje ona rozbudowane mechanizmy sztucznej inteligencji, które wykorzystywane są do predykcyjnego modelowania decyzji, a także mechanizmy wspierające tworzenie aplikacji biznesowych opartych na procesach i decyzjach z wykorzystaniem architektury mikrointerfejsów klienckich (ang. micro-frontends). W połączeniu z dodatkowymi usprawnieniami komfortu pracy użytkowników platformy Red Hat Process Automation funkcje te wzbogacają zestaw narzędzi dla projektantów aplikacji biznesowych.

Back to top