Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Internet inteligentniejszych rzeczy

Dane z raportu Allied Market Research mówią wprost – Internet Rzeczy to przyszłość przemysłu. Z roku na rok, przybywać będzie maszyn,

Sztuczna inteligencja w biznesie - dobry pomysł, słaba realizacja

Każda organizacja, która nie chce pozostać w tyle, inwestuje dziś w sztuczną inteligencję, jednak mało która robi to w przemyślany sposób -

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
20 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 51 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

todisNajnowsza wersja Maconomy jak zawsze przynosi szereg nowości i ulepszeń oraz aktualizacji technicznych dostosowanych do potrzeb klientów. Dużą wagę przyłożono do kwestii ergonomii działania w każdym z dostępnych interfejsów obsługiwanych przez system: iAccess (dostęp webowy), aplikacji mobilnej Touch oraz Workspace. Pojawiło się szereg nowych funkcjonalności oraz usprawnień w zakresie automatyzacji pracy w systemie (np. wbudowany ICR – Inteligent Character Recognition dla wydatków).

Rok 2020 był szczególnie trudny i wymagający dla systemu opieki zdrowotnej. To właśnie lekarze, pielęgniarki i ratownicy medyczni stoją na pierwszej linii frontu walki z COVID-19, ratując życie i zdrowie milionów osób na świecie, jednocześnie narażając siebie i swoje rodziny na kontakt z koronawirusem. To również w szeroko pojętym obszarze zdrowia i medycyny pokładane są nadzieje na powrót do normalności po długich miesiącach restrykcji i ograniczeń.

Firmy planują wykorzystać Sztuczną Inteligencję oraz IoT do opracowania wspólnych rozwiązań w celu optymalizacji działań dla klientów w zakresie produkcji, logistyki i łańcucha dostaw.

Analizując nadchodzące trendy w obszarze sztucznej inteligencji (AI), nie można nie zwrócić uwagi na pandemię, która zdominowała ostatni rok i wpłynęła na wszystkie aspekty życia ludzi na całym świecie. Jak wynika z badań Capgemini, ponad połowa firm oferujących usługi finansowe prowadzi prawie 40 proc. interakcji z klientem przy wsparciu AI. Z drugiej strony, aż 54 proc. kupujących każdego dnia wchodzi w interakcje z algorytmami sztucznej inteligencji m.in. za pośrednictwem wirtualnych agentów, skanerów biometrycznych, interaktywnych przymierzalni, czy hiperpersonalizowanych ofert. Żyjemy w czasach wyjątkowego postępu naukowo-technologicznego, którego dynamika stale przyspiesza. Te aspekty mają wpływ również na trendy panujące w obszarze sztucznej inteligencji w roku 2021.

Według danych GUS do 2050 r. liczba ludności Polski zmniejszy się o 4,4 mln osób. Mediana wieku ludności wyniesie ponad 52 lata, czyli o ok. 11 lat więcej niż obecnie, co oznacza, że ponad połowa mieszkańców Polski będzie miała ponad 50 lat. Tworzącą się w ten sposób lukę demograficzną na rynku pracy mogłyby przynajmniej w części zapełnić boty, do których polskie społeczeństwo jest coraz bardziej przychylne. Wskazują na to badania Abile przeprowadzone w grudniu 2020 roku. 65% ankietowanych wskazało w nich, że nie obawia się utraty pracy w wyniku przeprowadzenia automatyzacji i robotyzacji w firmie. Czy robotyzacja procesów może stać się odpowiedzią na pogarszającą się sytuację demograficzną w Polsce?

Przedsiebiorstwa mogą teraz szybciej uruchomiać połączenia sieci telefonicznej (PSTN) w usłudze Micrososoft Teams. Jest to możliwe dzięki rozwiązaniu Cloud Session Border Controller, które dostarczyła firma Colt Technology Services.

Grupa Iglotex jest wiodącym dystrybutorem żywności w Polsce dostarczającym do sklepów detalicznych i punktów gastronomicznych produkty mrożone, chłodzone i suche. Na początku 2021 roku planuje udostępnić swoim klientom nowy kanał sprzedaży, przez który będą oni mogli składać zamówienia o każdej porze, jak również zapoznać się z pełną ofertą dystrybucyjną Grupy, aktualnymi promocjami, historią zamówień oraz skorzystać z wielu dodatkowych funkcjonalności. Platformę eCommerce B2B Grupa Iglotex wdraża we współpracy z firmą Infinite IT Solutions, która jest dostawcą eHurtowni i innych rozwiązań IT dla biznesu.

Według badania Abile 54% Polakom robotyzacja kojarzy się z maszyną na linii produkcyjnej. Jednak już co trzeci badany wskazuje, że robotyzacja to system informatyczny oparty na algorytmach . Jak wynika z raportu Gartnera 90% dużych organizacji na całym świecie zaadaptuje rozwiązania robotyzacji procesów (RPA) do końca 2022 roku . W Polsce ta technologia dopiero raczkuje. Zdaniem ekspertów Abile główne bariery rozwoju RPA w naszym kraju to brak zachęt finansowych i podatkowych wspierających automatyzację oraz błędne przekonania na temat istoty samej robotyzacji i jej zastosowań np. w przemyśle.

Firmy wydają krocie na rozwój technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Jak podaje IDC, wydatki na te rozwiązania będą rosły mimo pandemii i w tym roku znacznie przekroczą 10 mld USD. Biznes będzie więc działał na styku dwóch wymiarów. To początek rewolucji, w której swój udział mają Polacy.

snt logoNie zwalnia dynamiczne tempo cyfryzacji ochrony zdrowia w Polsce. Pod koniec października podpisana została nowa umowa na rozbudowę systemu e-zdrowie (P1). Przygotowanie dodatkowych funkcjonalności Centrum e-Zdrowia zleciło firmom: Pentacomp Systemy Informatyczne oraz S&T Poland.

Przewiduje się, że za pięć lat ilość danych zwiększy się 10-krotnie. Już dziś pandemia przyspiesza proces zbierania i wykorzystywania danych, a nakładają się na to także rosnące wymagania cyfrowej gospodarki, rozwój sztucznej inteligencji oraz Big Data. To wszystko sprawia, że firmy stanęły przed dużymi wyzwaniami w zakresie infrastruktury IT. Choć sama pandemia i konieczność pracy zdalnej wymusiła zmiany bardziej w zakresie łączności internetowej, narzędzi do komunikacji czy zdalnego dostępu, to obecne wyzwania łączą się także z potrzebą przechowywania i przetwarzania coraz większej ilości danych. Dla firm kluczowy jest bezpieczny i szybki dostęp do nich, a także skalowalność rozwiązań do ich przechowywania.

oracle 120Firma Oracle poinformowała o udostępnieniu usługi Oracle MySQL Database Service zawierającej zintegrowany mechanizm MySQL Analytics Engine, który został zoptymalizowany pod kątem platformy Oracle Cloud Infrastructure (OCI) i jest dostępny wyłącznie w jej ramach. Jest to jedyna usługa MySQL, która udostępnia klientom zintegrowaną, ujednoliconą platformę umożliwiającą zarówno przetwarzanie transakcji online (OLTP), jak i przetwarzanie analityczne online (OLAP). MySQL Analytics Engine to nowy, działający w pamięci akcelerator analityczny, zaprojektowany wspólnie z zespołem Oracle Labs, który można rozbudować do tysięcy rdzeni OCI. Jest przy tym do 2 razy szybszy i 66% razy tańszy niż usługa Amazon Redshift.

Firma Savangard właśnie wprowadza na rynek nowe rozwiązanie z zakresu otwartej bankowości. Whizzapi to gotowy agregator API, który pozwala na szybką integrację ze wszystkimi API bankowymi w Polsce przy użyciu jednego interfejsu. Otwiera to całkowicie nowe możliwości, nie tylko bankom, ale również firmom z innych sektorów, m.in. ubezpieczeniowego czy energetycznego, które mogą od teraz zyskać dostęp do pełnego potencjału otwartej bankowości.

comarchSpółki notowane na rynkach regulowanych w Unii Europejskiej będą musiały sporządzać roczne sprawozdania finansowe według Jednolitego Europejskiego Formatu Elektronicznego (ang. European Single Electronic Format, ESEF). Dotyczy to również emitentów obecnych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

BIG DATA, zaawansowana analityka, uczenie maszynowe – to tylko niektóre z narzędzi wykorzystywanych przez wiodące instytucje finansowe. Ich znaczenie wzrosło szczególnie w czasach pandemii.

Optymalizacja czasu na określone czynności oraz dbałość o zdrowie pracowników – w tym celu Nagel-Group sprawdziła przebieg 580 tras aż 37 pracowników w 48 obszarach magazynu, co dało aż 3,3 miliardy zebranych danych. Unikalny pilotażowy projekt przyniósł ważne wnioski. Jakie?

Jeszcze w ubiegłym roku wiele firm w ogóle nie zastanawiało się nad otwarciem sklepów internetowych. Pandemia wywróciła jednak wszystko do góry nogami i nagle popularność handlu internetowego ogromnie wzrosła. Swój moment odpowiednio wykorzystują firmy, które specjalizują się w tworzeniu sklepów online. Rosną ci, którzy od dawna byli obecni w e-commerce sami lub którzy udostępniali platformy do takiej sprzedaży, jak na przykład Allegro czy Ebay.

Technologia głosowa Contact Center przenosi się do chmury (CCaaS). To efekt współpracy firm Colt Technology Services i Atos. Przedsiębiorcy z Europy będą mogli korzystać z tego narzędzia już w pierwszym kwartale 2021 roku. To kluczowa zmiana dla rosnącego w silę rynku pracy zdalnej.

MICROSOFTW dobie Cyfrowej Transformacji istnieje wiele wyzwań w produkcji przemysłowej, których nie da się już rozwiązać bez wiodącej roli informatyki i nowoczesnych technologii. Aby monitorować jakość produktów i zoptymalizować wydajność, wiele firm decyduje się wdrażać nowoczesne technologie cyfrowe również w Systemach Technologicznych (OT) i bezpośrednio na produkcji. Tak też jest w przypadku Polpharmy, firmy w której każdego roku produkuje się ponad 5,5 miliarda tabletek, kapsułek, ampułek i fiolek.

oracle 120Firma Oracle zaprezentowała nową generację usługi Oracle Exadata Cloud Service, która opiera się na platformie Exadata X8M i zostanie udostępniona w tym miesiącu w środowisku Oracle Cloud Infrastructure. Platforma Exadata X8M pozwala klientom przyspieszyć przetwarzanie najbardziej wymagających transakcji i realizację projektów analitycznych w 26 globalnych regionach chmurowych i dedykowanym regionie Cloud@Customer.

W zeszłym roku został uruchomiony AWS Outposts, w pełni zarządzana usługa, która rozszerza możliwość uruchamiania usług chmurowych AWS w ramach własnej serwerowni wykorzystując dedykowany sprzęt – szafy rackowe – tworzone i dostarczane przez AWS. Dzięki tej usłudze, firmy mają możliwość tworzenia prawdziwie hybrydowych rozwiązań i uruchamiania takich usług jak Amazon EC2 – czyli serwery wirtualne, zarządzane bazy danych RDS czy klastry kontenerowe oparte o usługi ECS oraz EKS zarówno w regionach AWS oraz we własnej serwerowni, wykorzystując spójne interfejsy i technologie.

oracle 120Ludzie zatrudnieni w firmach i instytucjach muszą stawić czoła bezprecedensowym wyzwaniom związanym z ich kondycją psychiczną, których źródłem są pandemia COVID-19 i inne nagłe wypadki. Sztuczna inteligencja może jednak pomóc przywrócić równowagę w tym zakresie.

Rockwell Automation, Inc. i Microsoft Corp. ogłosiły przedłużenie współpracy partnerskiej o kolejne pięć lat w celu opracowania zintegrowanych, gotowych rozwiązań dla firm produkcyjnych w zakresie wydajności, dzięki zastosowaniu technologii chmury. Połączenie doświadczenia obydwu firm w zakresie IT oraz przemysłu gwarantuje płynną współpracę na rzecz wypracowania rozwiązań, które umożliwią oszczędność kosztów infrastruktury, skrócenie czasu oraz zwiększenie produktywności.

54 proc. kupujących każdego dnia wchodzi w interakcje z algorytmami tzw. sztucznej inteligencji m.in. za pośrednictwem wirtualnych agentów, skanerów biometrycznych, wirtualnej jazdy próbnej, interaktywnych przymierzalni, hiperpersonalizowanych ofert… Przestrzenie naszpikowane innowacyjnymi rozwiązaniami koncentrują się na klientach. Z jakim skutkiem? Czy wkrótce sprzedawcy w sklepach staną się zbędni? Jak wrażenia z interakcji AI odbierają kupujący? Na te pytania odpowiada raport Capgemini dotyczący AI w Customer Experience uwzględniający obecną sytuację gospodarczą.

Przyszłość biznesu leży w rozwiązaniach cyfrowych umożliwiających funkcjonowanie w nowych realiach, które wyklarowały się w czasie globalnego kryzysu wywołanego pandemią. Narzędzia te muszą skupić się na doświadczeniach zarówno konsumentów, jak i pracowników, a także na codziennej działalności firm. Dlatego też Fujitsu wskazuje drogę do post-covidowego ożywienia gospodarczego ruszając z inicjatywą „Reimagine”.

Według danych Międzynarodowej Federacji Robotyki (IFR) w zakładach produkcyjnych na całym świecie w ubiegłym roku zainstalowanych było 2,7 mln robotów przemysłowych, czyli o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Prym wiodą Chiny, Japonia oraz USA. Natomiast na starym kontynencie liderem okazały się Niemcy, Włochy oraz Francja. Co ciekawe, Polska znalazła się na 14 pozycji.

Zachowania zakupowe klientów zmieniły się znacząco w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie firmy DS Smith, 68% Polaków twierdzi, że w czasie pandemii robiło więcej zakupów w internecie, a 91% z nich deklaruje, że nadal będzie kupować tyle samo lub więcej online.

ORACLEPodczas wirtualnej konferencji Oracle Live 29 września zostały zaprezentowane najnowsze rozszerzenia pakietu Oracle Fusion Cloud Supply Chain & Manufacturing (SCM), które pomogą przedsiębiorstwom w budowaniu odpornych, elastycznych łańcuchów dostaw stymulujących innowacyjność i rozwój. Za pomocą nowych funkcji klienci będą mogli zacieśnić współpracę między sieciami dostaw, proaktywnie zarządzać zasobami łańcuchów dostaw i realizować długoterminowe plany w ich zakresie.

Ile elementów wspólnych może mieć gotowanie z transformacją cyfrową? Pozornie – żadnego, lecz gdy tylko zgłębimy temat okazuje się, że oba zagadnienia są do siebie dość podobne w realizacji. Niemożliwe? Przepis na udaną transformację cyfrową w trzech krokach przygotowała pasjonatka gotowania, Magdalena Matell, Transformation Executive w Digital Finance Transformation w Capgemini Polska.

Cyfrowa transformacja biznesu jest już koniecznością. Jej tempo w trakcie pandemii jest jednak tak szybkie, że część firm weszła w stan tzw. impasu cyfrowego i przestała się rozwijać ze względu na bariery technologiczne czy finansowe. Przedsiębiorstwa przestają nadążać za koniecznością ciągłego ulepszania swojej infrastruktury IT, tak żeby zapewniała jak największą efektywność i bezpieczeństwo. Ten problem chce rozwiązać IBM – technologiczny gigant wspólnie ze środowiskiem programistów stworzył platformę LinuxONE. Dzięki dużym mocom obliczeniowym po jej wdrożeniu operacje biznesowe mogą przyspieszyć nawet o ponad 400 proc.

Żabka we współpracy z Asseco Data Systems jako pierwsza firma w polskim handlu wykorzystuje na masową skalę kwalifikowany podpis elektroniczny. Sieć wdrożyła zintegrowaną platformę Asseco do zdalnego podpisywania dokumentów pomiędzy centralą Żabki a franczyzobiorcami. Dzięki możliwości składania kwalifikowanych podpisów elektronicznych m.in. dostawy są dla franczyzobiorców szybsze i bardziej wygodne. Praktycznie do zera zredukowana zostanie liczba papierowych dokumentów, znacznie ułatwiając także ich archiwizację i oszczędzając tony papieru.

O ile firmy produkcyjne nie przeżyły prawdziwego lockdownu, gdyż większości zadań nie da się wykonywać zdalnie, o tyle w obliczu pandemii koronawirusa musiały przejść przyspieszoną cyfrową transformację. Tegoroczna edycja targów Hannover Messe odbyła się wirtualnie, co również stanowi swojego rodzaju znak obecnych czasów.

W wyniku współpracy Fujitsu i Qumulo powstało rozwiązanie konsolidujące i ułatwiające zarządzanie dużymi bazami rozproszonych danych. Ta innowacyjna platforma od zaufanego partnera technologicznego Fujitsu toruje drogę do tworzenia nowych usług i aplikacji w rozbudowanych korporacyjnych infrastrukturach pamięci masowej. Czy wiesz jak dzięki temu może zmienić się Twój biznes?

microsoft logo 2018Nawet niewielka stłuczka samochodowa wiąże się ze sporym stresem związanym nie tylko z samym zdarzeniem, ale i całą nierzadko skomplikowaną procedurą zgłoszenia incydentu i naprawy uszkodzonego auta. Brazylijski startup postanowił ułatwić ten proces tworząc aplikację Car10.

Światowy kryzys zdrowotny odcisnął swoje piętno na każdej sferze życia – także na biznesie. Usprawnienie operacji biznesowych przy wsparciu inteligentnych technologii stało się ważniejsze, niż kiedykolwiek wcześniej, ponieważ firmy wykorzystujące nowoczesne rozwiązania są znacznie bardziej odporne na wstrząsy. Co to oznacza? Jakie inteligentne rozwiązania wspierają biznes w nowej rzeczywistości?

Ducati Motor Holding od początku ubiegłego roku wdraża projekt modernizacji swojej architektury iinformatycznej, który ma na celu poprawę jej wydajności jak i podniesienia bezpieczeństwa i zagwarantowania ciągłości działania. Projekt zakładał stowrzenie infrastruktury w modelu hybrydowym, czyli wykorzystującym jednocześnie potencjał chmury obliczeniowej i rozwiązań lokalnych. W tym celu wykorzystano doświadczenie liderów innowacji w swoich sektorach: Aruba Enterprise i Lenovo.

W Polsce na 10 tys. miejsc pracy przypadają 42 roboty, podczas gdy europejska średnia sięga 114, co pokazuje ogromny potencjał wdrażania automatyzacji na krajowym rynku. Bez tego trudno będzie utrzymać konkurencyjność polskiego przemysłu i przyciągać zagraniczne inwestycje. Jak pokazała sytuacja związana z koronawirusem, firmy, które wdrożyły rozwiązania Przemysłu 4.0, w wyniku kryzysu ucierpiały najmniej. Co trzecie małe przedsiębiorstwo planuje w najbliższych latach robotyzację, nie zawsze jednak wie, od czego zacząć. Inteligentne platformy pomagają zarządzać procesami przemysłowymi oraz je optymalizować.

Asseco Poland przy wsparciu partnerów technologicznych – IBM, Google Cloud i Red Hat stworzyło nowy model platformy Asseco Convergent Services Environment (Asseco CSE). Po raz pierwszy na polskim rynku system klasy BSS (Business Support Systems) został udostępniony w chmurze, pozwalając firmom telekomunikacyjnym na istotne ograniczenie kosztów IT.

Do 2025 roku liczba urządzeń podłączonych do sieci może osiągnąć prawie 55 miliardów na całym świecie, z czego 75 proc. będzie częścią platform działających w ramach tzw. Internetu Rzeczy. Dane generowane przez inteligentne urządzenia wyniosą 79,4 ZB (zettabajtów, czyli tryliardów bajtów). Już w ubiegłym roku ta liczba wynosiła 13,6 ZB – wynika z najnowszego raportu firmy badawczej IDC. Większość danych będzie pochodzić z zabezpieczeń i monitoringu wideo, ale znaczną część będą także pobierać aplikacje przemysłowe IoT.

Z przemysłem 4.0 kojarzą się głównie automatyzacja i roboty. Tych ostatnich w polskich zakładach ma być w tym roku już ponad 3 miliony. Cyfryzacja przemysłu to jednak przede wszystkim połączone z siecią urządzenia i czujniki. Dostarczają one zdalnie i w czasie rzeczywistym m.in. informacje o stanie technicznym maszyn. Ale polskie firmy nadal nie mają zaufania do tego typu narzędzi. Rozwiązania do monitorowania i zarządzania maszynami z wykorzystaniem czujników IoT wdrożyło dotąd tylko 31% rodzimych przedsiębiorstw.

Back to top