Jak jedna aplikacja wyeliminowa 4 tony papierowych kuponów LPP?

Software house Silky Coders korzystając z technologii low-code zautomatyzował w LPP kilkadziesiąt procesów biznesowych i obiegi kilkuset…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Szacuje się, że wartość rynku usług sieciowych w zakresie stacjonarnej transmisji danych dla przedsiębiorstw w 2023 r. wyniesie prawie 134 mld USD (wzrost o 2,6 proc.). Inwestycje rosną, bo dotychczasowa infrastruktura sieciowa wymaga rewizji, zdradzają eksperci. Raport jest częścią rankingu Magic Quadrant for Network Services, którego światowym liderem po raz dziesiąty z rzędu zostało NTT.

Jak przyznają przedstawiciele biznesu, zarządzanie danymi w organizacji to temat, który niesie ze sobą wiele wyzwań. Są one związane m.in. z regulacjami prawnymi i coraz większą świadomością konsumentów, o czym może świadczyć choćby rosnąca liczba skarg do UODO1. Możliwe jest jednak stworzenie takiego systemu obiegu danych, którzy przyniesie korzyści zarówno klientom końcowym, jak i organizacjom.

ORACLEVAN group – jedna z wiodących polskich firm transportowo-logistycznych – chciała stworzyć system zarządzania transportem, który pomagałby w obsłudze danych, planowaniu tras, monitorowaniu ładunków i kalkulacjach frachtów. Pretius był zewnętrznym dostawcą, któremu powierzono ten projekt, a platforma Oracle APEX została wybrana jako najlepsza technologia do tego zadania.

Transition Technologies PSC, rozwija współpracę z Solaris Bus&Coach. W jej ramach firma pilotażowo wdrożyła innowacyjny system do obsługi zdalnych napraw i przeglądów oraz dostarczania i odbioru pojazdów wykorzystujących rozwiązanie rozszerzonej rzeczywistości (AR). Wdrożenie było odpowiedzią na potrzebę zapewnienia m.in. dostępności ekspertów w momencie awarii lub serwisu pojazdu, a także konieczność sprawnego dostarczania usług wsparcia posprzedażowego dla przewoźników i autoryzowanych stacji serwisu w całej Europie w dowolnym momencie.

Według niedawnych badań Gartnera, aż 45 proc. firm na świecie po upublicznieniu ChatGPT zwiększyło swoje budżety na inwestycje w rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję, a 19 proc. jest już na etapie ich pilotażowego wdrożenia lub w pełni je zaimplementowało. Liczba wdrożeń może wkrótce znacząco wzrosnąć, bo aż 70 proc. firm ewaluuje obecnie potencjalne zastosowania generatywnej AI.

Automatyczne reakcje na reklamacje klientów, natychmiastowe odpowiedzi na zapytania pracowników, a nawet analiza informacji o kontrahentach – to tylko wybrane możliwości, jakie wg ekspertów daje popularny ChatGPT w biznesie.

ibsc logoOdnieść sukces w logistyce oznacza znacznie więcej niż tylko dbanie o działania logistyczne klientów. Jako dostawca usług logistycznych wiesz o tym aż za dobrze. Stale wprowadzasz innowacje, aby wyprzedzić konkurencję i jeszcze bardziej usprawnić swoje procesy. Idziesz do przodu. Tak jak technologia, na której opierają się Twoje procesy logistyczne. Dlatego nie jest zaskoczeniem, że oprogramowanie działające w oparciu o Microsoft SaaS jest coraz popularniejsze. Jest to rozwój, za którym podąża również nasz peleton. Z tego względu, pomożemy Ci z powodzeniem przejść z Twojego środowiska On-Prem lub chmury do Microsoft SaaS przy pomocy trzech etapów. Dzięki temu, ponownie ruszysz do przodu.

Sprzedaż w internecie zyskuje na popularności, ale sklepy fizyczne nadal są ważne. Jeśli sprzedawcy chcą radzić sobie na coraz trudniejszym rynku, muszą podejmować śmiałe kroki w kierunku cyfryzacji. Badania pokazują, że to, czy firma przetrwa na rynku, będzie zależało głównie od jej wydajności, a tej nie można osiągnąć bez inwestycji w odpowiednie narzędzia IT.

oracle 120Firma Oracle ogłosiła dziś dostępność nowych funkcji Oracle Autonomous Data Warehouse — pierwszej w branży autonomicznej bazy danych opartej na uczeniu maszynowym i zoptymalizowanej pod kątem obliczeń analitycznych. Rozwiązanie to zapewnia natywne możliwości działania w wielu chmurach i oparte na otwartych standardach udostępnianie danych pomiędzy bazami danych, upraszcza integrację i analizę za pomocą nowych narzędzi, a także udostępnia ultraszybką pamięć masową przy tak samo niskich kosztach, jak w przypadku pamięci obiektowej.

Planzer, wiodąca szwajcarska firma logistyczna, wybrała polską platformę low-code do automatyzacji swoich procesów biznesowych. Rozwiązanie krakowskiej firmy Webcon zdobyło zaufanie szwajcarskich logistyków dzięki elastyczności, szybkości wdrażania aplikacji, dużym możliwościom integracji oraz bezpieczeństwu. Wdrożenie platformy realizowała firma VSB, niemiecki Partner Premium Webcon.

Jak wynika z badania EY oraz Instytutu Finansów Międzynarodowych, cyberbezpieczeństwo stanowi najważniejsze ryzyko, którym obecnie muszą zarządzać banki. Ten rodzaj zagrożenia wyprzedza nawet ryzyko kredytowe. Nie dziwi zatem fakt, że banki decydują się na wdrażanie systemów, które pozwalają zagwarantować bezpieczeństwo transakcji zawieranych online.

Wymagająca sytuacja gospodarcza i niezbyt optymistyczne prognozy wywierają coraz większą presję na zespoły IT, by te poszukiwały sposobów na radzenie sobie z rosnącymi wymaganiami. Okazuje się, że narzędzia low code skutecznie obniżają koszty oraz wspierają w pracy przeciążone zespoły IT.

Czy zapleczem produkcji będzie zarządzać sztuczna inteligencja? W ciągu najbliższych 10 lat wartość inwestycji w inteligentne rozwiązania w fabrykach ma zwiększyć się ponad dwukrotnie. Część inwestycji będzie wymuszona przez rosnące wymagania środowiskowe, ale nie bez znaczenia jest również kwestia poprawy bezpieczeństwa – uważają eksperci. Ten trend widać również w Polsce.

Wiele raportów i analiz na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie pomija branżę ubezpieczeniową, mimo że firmy z tego sektora również mogą czerpać korzyści z AI. Technologia ta może pomóc w automatyzacji procesów biznesowych oraz w usprawnieniu obsługi klienta.

Sztuczna inteligencja zmieni handel, a kluczowa będzie najbliższa dekada. W ciągu najbliższych 10 lat wydatki na SI wzrosną ponad pięciokrotnie, do 45,74 mld dolarów. Przy takiej kwocie 8,41 mld dolarów wydanych przez detalistów w 2022 roku to niewiele.

Krajowy Operator Chmury Medycznej (Chmura dla zdrowia) we współpracy z Asseco Poland udostępnił nową usługę eAnkiety. Rozwiązanie pozwala przychodniom i gabinetom lekarskim podnosić jakość świadczeń medycznych. Dzięki niemu można w łatwy sposób prowadzić akcje ankietowe wśród pacjentów i opracowywać statystyki.

Wprowadzenie rejestrowanego doręczenia elektronicznego to kolejny krok na drodze do cyfryzacji i ograniczenia liczby papierowych dokumentów. e-Doręczenia umożliwią firmom i osobom fizycznym przesyłanie listów poleconych za potwierdzeniem odbioru w postaci cyfrowej. Skutek prawny przesłania korespondencji drogą elektroniczną będzie równoważny z tradycyjnym doręczeniem papierowych dokumentów. Poza Pocztą Polską rozwiązania z zakresu kwalifikowanych e-Doręczeń oferują również firmy komercyjne, w tym Asseco Data Systems.

Zgodnie z nowym badaniem Salesforce dotyczącym umiejętności cyfrowych, większość pracowników uważa, że doświadczenie jest ważniejsze niż wykształcenie lub przebieg kariery. Badanie wykazało również, że 98% decydentów uważa, że rekrutowanie pracowników na podstawie umiejętności przynosi korzyści biznesowe. Niemniej jednak, tylko 1 na 10 badanych posiada kwalifikacje w dziedzinie sztucznej inteligencji, co jest jednym z najbardziej pożądanych rozwiązań cyfrowych.

Allegro nikomu w Polsce przedstawiać nie trzeba - to lider krajowego e-commerce'u, który obecnie rozwija swój model międzynarodowo. Dzięki Allegro Pay na platformie można robić zakupy z płatnością odroczoną do 30 dni, a także rozłożyć ją na wygodne miesięczne spłaty. Decyzja o przyznaniu środków na zakupy podejmowana jest nawet w mniej niż minutę dzięki między innymi wsparciu Asseco Poland, największej firmy IT w regionie.

Ze względu na rosnącą popularność ChatGPT w mediach, pojawia się wiele treści, które budzą strach przed AI lub wywołują negatywne emocje wobec technologii opartej na interakcjach za pośrednictwem czatu. Jednak, klientom niechętnie korzystającym z konwersacyjnej sztucznej inteligencji, może zależeć na zbudowaniu empatycznej relacji z nimi, jednocześnie automatyzując procesy obsługi klienta. Digital Human, czyli czuły robot, jest odpowiedzią na te potrzeby i może wprowadzić nowe standardy w dziedzinie interakcji między klientami i chatbotami.

sap logoGrupa Wielton postawiła na cyfryzację w chmurze. Jeden z europejskich liderów rynku naczep i przyczep zdecydował się zrealizować program transformacji biznesowej w modelu RISE with SAP. Przy wdrożeniu narzędzi do optymalizacji działalności operacyjnej, produkcji i sprzedaży, Grupa Wielton wykorzysta najnowsze technologie SAP i branżowe benchmarki z rynku motoryzacyjnego.

Praca w dużych, międzynarodowych korporacjach, zwłaszcza tych związanych z technologią, często kojarzona jest z poruszaniem się po ściśle wyznaczonych ścieżkach kariery. Tymczasem zatrudnienie w globalnej firmie pozwala na zmiany zainteresowań zawodowych, a często nawet jest dla nich inspiracją. To szczególnie ważne w czasach, kiedy AI przejmuje coraz więcej zadań, które do tej pory wykonywali ludzie.

Handel konwersacyjny napędzany przez AI to obecnie najsilniejsze paliwo rozwoju e-commerce, dzięki któremu firmy mają zapewnioną bardziej efektywną i spersonalizowaną obsługą klienta. W efekcie, wartość tego rynku zwiększy się w br. o ponad 62% do poziomu 109 mld dolarów. A kluczową rolę w interakcjach z klientami będą odgrywały voiceboty, obsługując 2/3 rozmów z nimi już w 2023 roku.

Luka kompetencyjna dotyczy większości branż i rynków, utrudniając działalność firm. Na dotkliwy niedobór pracowników skarży się 94 proc. dużych przedsiębiorstw we Francji i 87 proc. rodzinnych biznesów w Niemczech. Deloitte przewiduje, że problem się pogłębi, a blisko połowa miejsc pracy powstających w nadchodzących latach pozostanie nieobsadzona.

Re Alloys – wiodący producent żelazostopów, wdrożył narzędzia typu SCADA dla nadzoru i sterowania instalacjami elektroenergetycznymi. System informatyczny wraz z całą infrastrukturą sprzętową dostarczyła spółka PSI Polska. Nowe rozwiązania procesowe pozwolą Re Alloys na obniżenie zużycia energii elektrycznej i zwiększenie uzysku pierwiastka podstawowego – krzemu.

Według najnowszych danych, liczba aplikacji biznesowych w firmach zwiększyła się o prawie 10% w ciągu ostatniego roku i wynosi obecnie średnio 1 000 aplikacji na firmę. Jednak zaledwie mniej niż 30% z tych aplikacji jest zintegrowanych ze sobą, co prowadzi do podwyższenia kosztów, powtarzalności pracy, obniżenia produktywności i niespójnych doświadczeń. Coroczny raport Connectivity Benchmark Report opublikowany przez MuleSoft przebadał 1050 dyrektorów IT (CIO) oraz decydentów IT, aby zrozumieć przyszłe wyzwania i przedstawić organizacjom kroki, jakie mogą podjąć, aby odnieść sukces w czasach niepewności gospodarczej.

ORACLEFirmy Oracle i Uber ogłosiły dzisiaj zawarcie siedmioletniego strategicznego partnerstwa w zakresie chmury obliczeniowej, przyspieszające innowacyjność firmy Uber, pomagające wprowadzać na rynek nowe produkty oraz zwiększające zyskowność.

SAP i Red Hat, poinformowali o rozszerzeniu współpracy z myślą o znacznym zwiększeniu wykorzystania i wsparcia dla systemu Red Hat Enterprise Linux przez firmę SAP. Współpraca ta ma na celu usprawnienie inteligentnych operacji biznesowych, rozszerzenie wsparcia dla transformacji środowisk chmurowych w różnych branżach oraz umożliwienie wprowadzania wszechstronnych i innowacyjnych rozwiązań IT.

Ponad 16 mln przesyłek rocznie obsługuje holenderski gigant logistyki. Taką skalę działania można opanować wyłącznie dzięki zaawansowanym rozwiązaniom IT. Grupa Raben postawiła na technologię low-code i polską platformę Webcon BPS. Wystarczył tydzień, by dzięki nowemu oprogramowaniu niemal 2 tys. pracowników uzyskało zdalny dostęp do firmowych aplikacji na początku pandemii. Dziś już ponad 30 procesów działa sprawniej dzięki wdrożonym na platformie aplikacjom.

Raport Gartnera "Forecast: Public Cloud Services, Worldwide, 2020-2026, 4Q22 Update" stwierdza, że "na całym świecie przewiduje się wzrost usług chmury publicznej o 18,5% w roku 2023", podczas gdy "organizacje nadal przyspieszają adopcję chmury, dzięki czemu uzyskują pięcioletnią roczną stopę wzrostu na poziomie 19,6%."[1] Ten wynik wskazuje na potrzebę dostarczenia klientom większego wyboru, zarówno w zakresie dostawcy chmury, jak i systemu operacyjnego stanowiącego podstawę środowisk chmurowych.

COMARCHComarch wprowadza na rynek aplikację do wydruków dokumentów. Comarch sPrint umożliwia przygotowanie dowolnego dokumentu na podstawie danych zgromadzonych w systemie ERP. Program oferuje standardowe szablony oraz daje możliwość tworzenia własnych w intuicyjnym edytorze.

Zebra Technologies Corporation ogłosiła dzisiaj globalne wdrożenie nowego, zaawansowanego programu specjalizacji w dziedzinie Machine Vision dla partnerów zaangażowanych w branżę automatyki przemysłowej i systemy wizyjne (MV).

Przyspieszając połączenie świata fizycznego ze światem cyfrowym, Metaverse może zaoferować nam wiele nowych sposobów doświadczania – w pracy, domu czy podczas zabawy. Technologia ta reprezentuje kolejny etap rozwoju, umożliwiając miliardom ludzi łączenie się w wirtualnych światach i doświadczanie prawdziwych emocji. Te publiczne i prywatne zdecentralizowane wirtualne przestrzenie będą budować doświadczenia klientów czy pracowników w sposób cyfrowy – np. poprzez kreowanie poczucia obecności, możliwość mówienia, wykonywania gestów, odczuwania dotyku, a nawet zapachu. Brzmi dobrze, ale to zjawisko nie jest pozbawione wad i realnych zagrożeń, m.in. w zakresie przestępstw finansowych.

Automatyzacja stała się oczywistym i kluczowym elementem cyfrowej transformacji przedsiębiorstw i branż. Wspiera się nią blisko 75 proc. organizacji na całym świecie, skalując powtarzalne zadania i zwiększając moce produkcyjne. Jednak główną cechą naszych czasów jest zmiana, a wyzwaniem biznesu – adaptacja. Okazuje się, że sama robotyzacja nie potrafi temu sprostać, a blisko 50 proc. wdrożeń kończy się porażką. Adaptacja do zmian stanowi unikalną cechę człowieka, a wzmacnianie jego kompetencji — źródło dzisiejszej przewagi w biznesie.

Firma Billennium poinformowała o nawiązaniu współpracy z IDnow - wiodącym dostawcą platform służących do potwierdzania tożsamości w Europie. Dzięki temu aplikacja Inperly umożliwia użytkownikom Microsoft Teams sprawdzanie tożsamości i podpisywanie dokumentów kwalifikowanym podpisem elektronicznym, z wykorzystaniem dokumentów tożsamości z ponad 200 krajów.

Webcon wskazuje 3 trendy związane z cyfryzacją na 2023 rok. To fabryki aplikacji, nowe spojrzenie na ruch Citizen Development i dyscyplina w budowaniu strategii cyfrowej transformacji. Dla wielu organizacji nadchodzący rok może być pełen wyzwań i trudności – warto wiedzieć, jak w takich okolicznościach mądrze wykorzystać digitalizację.

2022 rok przyniósł niepewność geopolityczną i ekonomiczną. Branża IT stanęła przed szeregiem bezprecedensowych wyzwań, jednak nie wyklucza to możliwości wzrostu. Postępująca cyfryzacja wszystkich dziedzin gospodarki i trendy wskazują, że operatorzy centrów danych będą w stanie przetrwać burzliwy czas. Ekspert firmy Eaton wskazuje na kilka obszarów, w których zachodzą ważne dla rynku zmiany.

S&TPrzygotuj swoje środowisko do wyzwań, które niesie za sobą współczesne IT. VMware vSAN to doskonały pierwszy krok w kierunku rozwoju środowiska wirtualnego mającego w przyszłości stanowić w pełni zautomatyzowną chmurę hybrydową opartą o nowczesty stos VMware VCF.

Zmienne otoczenie gospodarcze powoduje, że polskie firmy szukają możliwości optymalizowania kosztów. Część z nich upatruje takiej szansy w automatyzacji procesów, która pozwala odciążyć pracowników i poprawić ich wydajność, a przy tym zaoszczędzić czas i pieniądze. Wdrożenie robota jest możliwe już w ciągu kilkunastu dni i od razu przekłada się na pracę firmy. – U jednego z klientów po wprowadzeniu i uruchomieniu robota czynności, które wcześniej wykonywał codziennie przez 2,5 godziny, zostały skrócone do zaledwie 15 minut – mówi Joanna Porębska-Matysiak z SAIO, spółki z Grupy ING, która udostępnia swoim klientom platformę do automatyzacji procesów biznesowych.

Polscy przedsiębiorcy coraz śmielej sięgają po e-podpis. Certum z grupy Asseco, największy dostawca usług zaufania w Polsce z ok. 50 proc. udziałem rynkowym, odnotował ponad 500 proc. wzrost liczby podpisów elektronicznych złożonych za pomocą SimplySign w ciągu ostatnich 5 lat. Na popularyzację tego narzędzia wpływają nie tylko napędzona pandemią cyfrowa transformacja biznesu, ale również plany rządu dotyczące wprowadzania e-usług.

Back to top