Cyfryzacja biznesu w Polsce: firmy powinny przyspieszyć obrany kurs

Jedna trzecia firm w Polsce zamierza zwiększać wydatki na realizację transformacji cyfrowej w ciągu najbliższego roku, a 18% planuje zatrudniać

Pracownicy oczekują oprogramowania, które jest szybkie i łatwe w obsłudze

Wyniki badania pokazują, że pomimo rosnących inwestycji w oprogramowanie, wiele firm jest rozczarowanych jego efektami. Nawet 60% z nich…

Alior Bank łączy siły z Symfonią i rozszerza dostępność usługi BankConnect

Alior Bank nawiązał współpracę z Symfonią, jednym z największych dostawców oprogramowania dla biznesu. Teraz przedsiębiorcy, którzy…

Cyfrowa transformacja w dystrybucji i handlu – jak w praktyce zmienia biznes?

Cyfrowa transformacja to jeden z najważniejszych obecnie trendów cywilizacyjnych. Stanowi ona szczególną zmianę organizacyjną, której wynikiem…

Mobilne rewolucje w biznesie - smartfon równie ważny co laptop

Managerowie chcą większego dostępu do danych, przede wszystkim na urządzeniach mobilnych – wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie firmy…

Cyfrowa transformacja nie łapie wirusa

Koronawirus nie uderzy w cyfrową transformację z taką siłą jak w gospodarkę. Według IDC tempo digitalizacji będzie niższe niż w 2019 roku,

Previous Next Play Pause
SYMFONIASymfonia nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w strategię Grupy Symfonia, zakładającą aktywny udział użytkowników w projektowaniu rozwiązań dla firm i zachęcającą klientów do dialogu. Wspólnym celem jest wspieranie edukacji mikro, małych i średnich firm w Polsce w zakresie digitalizacji.

SAPW dynamicznym środowisku biznesowym adopcja technologii chmurowych jest czynnikiem warunkującym elastyczność, szybkość i sprawne reagowanie na zmiany rynkowe. Dlatego Bonprix, wiodąca międzynarodowa firma z branży modowej, należąca do Otto Group, zdecydowała się na wdrożenie SAP BW/4HANA i SAP Datasphere.

Sektor medyczny boryka się obecnie z wieloma problemami i nie zapowiada się, aby w najbliższej przyszłości sytuacja miała się poprawić. Eksperci poszukują remedium na złożone wyzwania, lecz wskazują, że potrzebne do tego będzie otwarcie branży na innowacje i uwolnienie potencjału ogromu przetwarzanych informacji. Szansą ma być sztuczna inteligencja, która stosowana jest już m.in. w diagnostyce czy usprawnieniu pracy medyków.

Technologia MRO firmy EmpowerMX wzmacnia ofertę przemysłowego AI oferowanego przez IFS dla sektora lotniczo-obronnego. EmpowerMX to dostawca oprogramowania do zarządzania konserwacją lotniczą napędzaną AI, specjalizujący się w rozwiązaniach dla Airframe Maintenance Repair and Overhaul (MRO), z których korzystają największe firmy lotnicze na świecie, w tym Embraer, MRO Holdings, Delta i American Airlines.

Trzy na pięć organizacji uważa, że możliwość wdrażania innowacyjnych rozwiązań to największa korzyść, jaka płynie z zastosowania generatywnej sztucznej inteligencji w obszarze software engineering – wynika z najnowszego raportu Capgemini. Na dużą skalę używane są jednak nieautoryzowane narzędzia bazujące na sztucznej inteligencji. Do korzystania z takich rozwiązań przyznało się 63% ankietowanych. Jak wygląda obecny krajobraz AI w IT i jaki jest kierunek rozwoju?

Sztuczna inteligencja nie jest niczym nowym, ale w przestrzeni medialnej głośno zrobiło się o niej wraz z pojawieniem się szeroko dostępnego dużego modelu językowego jakim jest GPT. Możliwości tego, jak i podobnych modeli wywołały ogromne zainteresowanie – także po stronie biznesu, który szuka odpowiedzi jak można wykorzystać LLM (ang. Large Language Models – duże modele językowe) w swoich działaniach.

proalpha PolskaproALPHA wkracza do krajów Beneluksu - przejmuje holenderską firmę Metaal Kennis Groep BV (MKG), rozszerzając tym samym swoją ofertę ERP w branży obróbki metali, która jest skierowana przede wszystkim do firm zatrudniających do 100 pracowników.

Dzięki przejęciu większościowego pakietu akcji KBJ S.A. SOA People Group wchodzi na polski rynek. KBJ jest wiodącym Platinum SAP Partnerem w Polsce, jedynym notowanym na ASO GPW NewConnect, który w ubiegłym roku przekroczył 100 mln zł przychodów i 6,6 mln zł EBITDA.

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39% respondentów przyznaje przy tym, że mimo zrozumienia korzyści płynących z działania w myśl koncepcji Przemysłu 4.0, mają trudności z wyborem odpowiednich technologii do implementacji.

SYMFONIAW tegorocznej edycji konkursu Best in Cloud 2024 Symfonia aż dwukrotnie znalazła się w gronie laureatów. Jej systemy chmurowe zostały nagrodzone w kategoriach: najlepszy ERP/CRM oraz najlepszy produkt zintegrowanej komunikacji. Kapituła konkursowa doceniła przede wszystkim ich elastyczność i innowacyjność, a także pozytywny wpływ na kreowanie nowych możliwości biznesowych w sektorze MŚP. Nagrody zdobyły Symfonia Obieg Dokumentów i Symfonia eBiuro.

COMARCHSztuczna inteligencja jest odmieniana przez wszystkie przypadki. Temat wpływu AI na biznes, ale też codzienne życie ludzi, pojawiał się również podczas zakończonego w ubiegłym miesiącu Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Rośnie wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji do celów biznesowych, jak również do pracy i poza nią. W latach 2023 – 2024 urosło ono wśród użytkowników z 22 do 39 procent. Z badania McKinsey wynika, że dziś 13 proc. respondentów używa Gen-AI wyłącznie do realizacji zadań służbowych (w 2023 – 8 proc.), natomiast 26 proc. z taką samą intensywnością do wykonywania działań w pracy, a także poza nią (14 proc. w ubiegłym roku).

SAPMigracja do chmury staje się nieodzownym elementem strategii firm spożywczych, pozwalając im na lepsze zarządzanie zasobami, zwiększenie efektywności operacyjnej i szybsze reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe. Przejście do chmury wpisało się zatem także w wieloletni program transformacji cyfrowej Twinings Ovaltine. Globalny lider produkujący napoje, wybrał w tym celu rozwiązania SAP.

SAPW dynamicznie zmieniającym się środowisku branży modowej, przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem szybkiego dostosowywania się do potrzeb konsumentów i rosnących oczekiwań rynkowych. Przedstawiciele marki Hunkemöller zdecydowali się na rozwiązania SAP, z pełną świadomością, że strategia omnichanel i korzystanie z najnowszych rozwiązań animujących ruch w kanale e-commerce to najlepsza droga do rozwijania biznesu.

SENTECiężko jednoznacznie określić, kiedy spowolnienie gospodarcze, występujące od wielu miesięcy, odpuści i doświadczymy ożywienia w produkcji, sprzedaży i usługach. Mimo niekorzystnej sytuacji czas nie stoi w miejscu, a odkładanie decyzji o inwestycjach w cyfryzację może działać na niekorzyść – polskie przedsiębiorstwa bez wątpienia potrzebują rozwiązań ERP i WMS do digitalizacji procesów i zdobywania przewagi na rynku. Jednak tradycyjne wdrożenia wiążą się z wysokimi kosztami początkowymi, co może stanowić istotną barierę dla małych i średnich organizacji.

ANEGISJak wprowadzać innowacje w firmie? Od czego rozpocząć cyfrową transformację z wykorzystaniem sztucznej inteligencji? Jakie narzędzia i w jakich obszarach mogą przynieść realne zmiany i korzyści? Wydarzenie pod tytułem „Dynamics 365. Kierunek: AI” skupiło w maju kilkuset liderów polskich przedsiębiorstw, przedstawicieli handlu, marketingu, finansów, produkcji i IT poszukujących nowych możliwości rozwoju biznesu i wykorzystania innowacyjnych technologii w automatyzacji i optymalizacji procesów.

SYMFONIAGrupa Symfonia sięga po nowy sektor w Polsce, uruchamiając Platformę B2B do obsługi sieci sprzedaży. Rynek B2B e-commerce o wartości 124 mld PLN rosnący w tempie 9,7% (CAGR) jest kolejnym kierunkiem ekspansji Grupy. Rozwój w tym obszarze zapewni firmie uruchomiona właśnie Platforma B2B. Rozwiązanie jest modułowym uzupełnieniem oferty Symfonii kierowanym do obsługi procesów sprzedażowych producentów, hurtowników i dystrybutorów.

Asseco Business SolutionsWapro ERP by Asseco z dumą ogłasza obchody swojego 30-lecia. Trzy dekady innowacji, wyzwań i sukcesów zaowocowały stworzeniem ekosystemu programów Wapro ERP, który nieustannie ewoluuje, aby sprostać wyzwaniom przyszłości i spełniać oczekiwania klientów.

W ostatnich 20 latach jedną z najprężniej rozwijających się branż w Polsce były nowoczesne usługi biznesowe. Polska często wygrywała z konkurencją nie tylko cenami, ale przede wszystkim dostępem do dużej puli talentów o wysokich kwalifikacjach i umiejętnościach. Obecnie firmy sektora nowoczesnych usług biznesowych, podobnie jak wiele innych, zadają sobie pytanie o przyszłość w kontekście rozwoju najnowszych technologii, a przede wszystkim GenAI i AGI. Czy sztuczna inteligencja jest zagrożeniem, czy może szansą dla branży? Czy może stać się nową siłą napędową dla firm sektora BPO?

Nowa funkcjonalność w IFS Cloud 24R1 umożliwia firmom efektywniejsze zarządzanie zasobami, poprawę usług, zwiększenie rentowności oraz wykorzystanie zrównoważonego rozwoju jako przewagi konkurencyjnej.

SAPPodczas dorocznej konferencji SAP Sapphire, SAP zaprezentował kolejne innowacje i ogłosił partnerstwa w zakresie generatywnej sztucznej inteligencji. Firma wprowadza kolejne rozwiązania z zakresu Business AI do swojego portfolio narzędzi chmurowych dla przedsiębiorstw, wspierających kluczowe procesy biznesowe. Rozwija także współpracę z partnerami, którzy intensywnie pracują nad nowymi możliwościami wykorzystywania sztucznej inteligencji. To ważne kroki, które pokazują, w jaki sposób SAP rozwija strategię biznesową w erze sztucznej inteligencji.

Back to top