Cyfryzacja biznesu w Polsce: firmy powinny przyspieszyć obrany kurs

Jedna trzecia firm w Polsce zamierza zwiększać wydatki na realizację transformacji cyfrowej w ciągu najbliższego roku, a 18% planuje zatrudniać

Pracownicy oczekują oprogramowania, które jest szybkie i łatwe w obsłudze

Wyniki badania pokazują, że pomimo rosnących inwestycji w oprogramowanie, wiele firm jest rozczarowanych jego efektami. Nawet 60% z nich…

Alior Bank łączy siły z Symfonią i rozszerza dostępność usługi BankConnect

Alior Bank nawiązał współpracę z Symfonią, jednym z największych dostawców oprogramowania dla biznesu. Teraz przedsiębiorcy, którzy…

Cyfrowa transformacja w dystrybucji i handlu – jak w praktyce zmienia biznes?

Cyfrowa transformacja to jeden z najważniejszych obecnie trendów cywilizacyjnych. Stanowi ona szczególną zmianę organizacyjną, której wynikiem…

Mobilne rewolucje w biznesie - smartfon równie ważny co laptop

Managerowie chcą większego dostępu do danych, przede wszystkim na urządzeniach mobilnych – wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie firmy…

Cyfrowa transformacja nie łapie wirusa

Koronawirus nie uderzy w cyfrową transformację z taką siłą jak w gospodarkę. Według IDC tempo digitalizacji będzie niższe niż w 2019 roku,

Previous Next Play Pause
SAPMigracja do chmury staje się nieodzownym elementem strategii firm spożywczych, pozwalając im na lepsze zarządzanie zasobami, zwiększenie efektywności operacyjnej i szybsze reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe. Przejście do chmury wpisało się zatem także w wieloletni program transformacji cyfrowej Twinings Ovaltine. Globalny lider produkujący napoje, wybrał w tym celu rozwiązania SAP.

SAPW dynamicznie zmieniającym się środowisku branży modowej, przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem szybkiego dostosowywania się do potrzeb konsumentów i rosnących oczekiwań rynkowych. Przedstawiciele marki Hunkemöller zdecydowali się na rozwiązania SAP, z pełną świadomością, że strategia omnichanel i korzystanie z najnowszych rozwiązań animujących ruch w kanale e-commerce to najlepsza droga do rozwijania biznesu.

SENTECiężko jednoznacznie określić, kiedy spowolnienie gospodarcze, występujące od wielu miesięcy, odpuści i doświadczymy ożywienia w produkcji, sprzedaży i usługach. Mimo niekorzystnej sytuacji czas nie stoi w miejscu, a odkładanie decyzji o inwestycjach w cyfryzację może działać na niekorzyść – polskie przedsiębiorstwa bez wątpienia potrzebują rozwiązań ERP i WMS do digitalizacji procesów i zdobywania przewagi na rynku. Jednak tradycyjne wdrożenia wiążą się z wysokimi kosztami początkowymi, co może stanowić istotną barierę dla małych i średnich organizacji.

ANEGISJak wprowadzać innowacje w firmie? Od czego rozpocząć cyfrową transformację z wykorzystaniem sztucznej inteligencji? Jakie narzędzia i w jakich obszarach mogą przynieść realne zmiany i korzyści? Wydarzenie pod tytułem „Dynamics 365. Kierunek: AI” skupiło w maju kilkuset liderów polskich przedsiębiorstw, przedstawicieli handlu, marketingu, finansów, produkcji i IT poszukujących nowych możliwości rozwoju biznesu i wykorzystania innowacyjnych technologii w automatyzacji i optymalizacji procesów.

SYMFONIAGrupa Symfonia sięga po nowy sektor w Polsce, uruchamiając Platformę B2B do obsługi sieci sprzedaży. Rynek B2B e-commerce o wartości 124 mld PLN rosnący w tempie 9,7% (CAGR) jest kolejnym kierunkiem ekspansji Grupy. Rozwój w tym obszarze zapewni firmie uruchomiona właśnie Platforma B2B. Rozwiązanie jest modułowym uzupełnieniem oferty Symfonii kierowanym do obsługi procesów sprzedażowych producentów, hurtowników i dystrybutorów.

Asseco Business SolutionsWapro ERP by Asseco z dumą ogłasza obchody swojego 30-lecia. Trzy dekady innowacji, wyzwań i sukcesów zaowocowały stworzeniem ekosystemu programów Wapro ERP, który nieustannie ewoluuje, aby sprostać wyzwaniom przyszłości i spełniać oczekiwania klientów.

W ostatnich 20 latach jedną z najprężniej rozwijających się branż w Polsce były nowoczesne usługi biznesowe. Polska często wygrywała z konkurencją nie tylko cenami, ale przede wszystkim dostępem do dużej puli talentów o wysokich kwalifikacjach i umiejętnościach. Obecnie firmy sektora nowoczesnych usług biznesowych, podobnie jak wiele innych, zadają sobie pytanie o przyszłość w kontekście rozwoju najnowszych technologii, a przede wszystkim GenAI i AGI. Czy sztuczna inteligencja jest zagrożeniem, czy może szansą dla branży? Czy może stać się nową siłą napędową dla firm sektora BPO?

Nowa funkcjonalność w IFS Cloud 24R1 umożliwia firmom efektywniejsze zarządzanie zasobami, poprawę usług, zwiększenie rentowności oraz wykorzystanie zrównoważonego rozwoju jako przewagi konkurencyjnej.

SAPPodczas dorocznej konferencji SAP Sapphire, SAP zaprezentował kolejne innowacje i ogłosił partnerstwa w zakresie generatywnej sztucznej inteligencji. Firma wprowadza kolejne rozwiązania z zakresu Business AI do swojego portfolio narzędzi chmurowych dla przedsiębiorstw, wspierających kluczowe procesy biznesowe. Rozwija także współpracę z partnerami, którzy intensywnie pracują nad nowymi możliwościami wykorzystywania sztucznej inteligencji. To ważne kroki, które pokazują, w jaki sposób SAP rozwija strategię biznesową w erze sztucznej inteligencji.

SYMFONIAGrupa Symfonia uruchomiła w Polsce program Symfonia Lab. Jego celem jest budowa i udoskonalanie rozwiązań dla firm, z aktywnym udziałem użytkowników na każdym etapie procesu. Strategiczna decyzja o zwiększeniu zaangażowania klientów w obszar produkcyjny wynika z wewnętrznych badań UX/CX. Uruchomienie programu Symfonia Lab jest kolejnym krokiem w realizacji polityki skoncentrowanej na kliencie.

Choć o generatywnej sztucznej inteligencji (SI) mówi się bardzo dużo od ponad roku, to jak wynika z badania IDC GenAI ARC Survey 2023, zaledwie 30 proc. europejskich firm przemysłowych zainwestowało znaczne środki w szkolenia, zakup oprogramowania i doradztwo dotyczące GenAI. Co ciekawe, blisko 20 proc. organizacji przyznaje, że przeprowadza wstępne testy modeli AI i weryfikuje koncepcje, nie mając jeszcze opracowanego planu wydatków.

anegis 2018ANEGIS i Fundacja CHOPS zapraszają do udziału w akcji charytatywnej, która łączy pasję sportową z pomocą potrzebującym. Dorzuć cegiełkę na zbiórkę CHOPS, typuj wyniki meczów Mistrzostw Europy 2024 i wygraj nagrody.

Kwestie środowiskowe, społeczne i zarządcze (ESG) zaczęły odgrywać równie kluczową rolę w środowisku biznesowym, jak inflacja czy wysokie stopy procentowe. Raportowanie ESG przekracza jednak tradycyjne ramy obowiązków korporacyjnych, kształtując nowe podejście do strategii biznesowych. Firmy, które traktują ESG jako integralną część swojej misji, osiągają lepsze wyniki w długoterminowej perspektywie, minimalizując ryzyko i zwiększając innowacyjność. Jednakże, wiele organizacji boryka się z tym jak technicznie zabrać się za kwestię raportowania. Spora część z nich nie wie, że dane, których potrzebują już znajdują się w systemach, z których korzystają.

TODISTemat może być nieco mylący, ponieważ nie mam zamiaru pisać jedynie o AI. Te dwie litery mają jednak wagę. Niosą za sobą obietnicę czegoś, co rozjaśni naszą przyszłość lub skieruje nas ku otchłani i roli baterii, niczym w filmie Matrix. Nie sposób jednak od nich uciec, ponieważ AI jest już w codziennym użyciu.

COMARCHSztuczna inteligencja coraz szerzej wkracza do różnych obszarów życia. Rozwiązania oparte na algorytmach AI napędzają też procesy biznesowe w firmach, budując ich przewagę rynkową i realizując potrzeby klientów. Jak inteligentne systemy sprawiają, że organizacje stają się coraz bardziej konkurencyjne?

Jak pokazały badania, generatywna sztuczna inteligencja może zwiększyć produktywność zespołów deweloperskich nawet o 45% i przyspieszyć czas rozwoju projektu o 30% . Firma SoftServe jest w gronie organizacji, które zdecydowały się, już nie testowo, a w realnej pracy projektowej, wesprzeć swoje zespoły narzędziami GenAI. Sztuczna inteligencja wkracza do gry i staje się realnym wsparciem w rozwijaniu projektów klienckich.

W ciągu ostatniego roku Polska staje się coraz bardziej dynamicznym polem dla innowacji w sektorze Przemysłu 4.0, mimo iż wiele firm nadal zmaga się z wyzwaniami ekonomicznymi i organizacyjnymi. Raport "Stan Przemysłu 4.0 w Polsce 2024", opracowany przez APA Group, rzuca światło na obecny stan technologii i transformacji cyfrowej w polskich przedsiębiorstwach. Jego wyniki dostarczają wartościowych wskazówek dotyczących przyszłych kierunków rozwoju.

W obliczu stale rosnących wyzwań rynkowych, firma Action podjęła decyzję o ambitnym podejściu do najbliższych lat, koncentrując się na wdrożeniu nowoczesnych technologii oraz strategicznych przejęciach. Jak wynika z wypowiedzi przedstawicieli spółki, planowane działania obejmują implementację systemu ERP Microsoft Dynamics oraz szereg automatyzacji z użyciem sztucznej inteligencji.

BPSCWedług Adecco w ciągu najbliższych 5 lat rynek pracy zmieni się diametralnie. Znikną bowiem 83 miliony pozycji, a powstanie tylko 69 milionów nowych. Największe spadki dotkną głównie posady w administracji oraz sektory związane z bezpieczeństwem, przemysłem i handlem.

Drastyczne załamania w globalnych łańcuchach dostaw w ostatnich latach zmusiły firmy do gruntowej zmiany swojej polityki. Organizacje chcą, aby produkcja odbywała się blisko rynków krajowych lub wręcz w ich obrębie. Obecnie 47% dużych europejskich i amerykańskich firm już zainwestowało w reshoring swojej produkcji, a 72% opracowuje strategię reindustrializacji lub już ją wdrożyło.

proAlpha PolskaCelem Manufacturing-X jest stworzenie cyfrowego przemysłu sieciowego umożliwiającego wymianę danych pomiędzy przedsiębiorstwami. Przemysł sieciowy jest podstawą zrównoważonego rozwoju, cyfrowych modeli biznesowych i nowej europejskiej gospodarki danych. Jaką wartość dodaną można konkretnie osiągnąć poprzez tę inicjatywę?

Back to top