Jak jedna aplikacja wyeliminowa 4 tony papierowych kuponów LPP?

Software house Silky Coders korzystając z technologii low-code zautomatyzował w LPP kilkadziesiąt procesów biznesowych i obiegi kilkuset…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Jeszcze w ubiegłym roku wiele firm w ogóle nie zastanawiało się nad otwarciem sklepów internetowych. Pandemia wywróciła jednak wszystko do góry nogami i nagle popularność handlu internetowego ogromnie wzrosła. Swój moment odpowiednio wykorzystują firmy, które specjalizują się w tworzeniu sklepów online. Rosną ci, którzy od dawna byli obecni w e-commerce sami lub którzy udostępniali platformy do takiej sprzedaży, jak na przykład Allegro czy Ebay.

Technologia głosowa Contact Center przenosi się do chmury (CCaaS). To efekt współpracy firm Colt Technology Services i Atos. Przedsiębiorcy z Europy będą mogli korzystać z tego narzędzia już w pierwszym kwartale 2021 roku. To kluczowa zmiana dla rosnącego w silę rynku pracy zdalnej.

MICROSOFTW dobie Cyfrowej Transformacji istnieje wiele wyzwań w produkcji przemysłowej, których nie da się już rozwiązać bez wiodącej roli informatyki i nowoczesnych technologii. Aby monitorować jakość produktów i zoptymalizować wydajność, wiele firm decyduje się wdrażać nowoczesne technologie cyfrowe również w Systemach Technologicznych (OT) i bezpośrednio na produkcji. Tak też jest w przypadku Polpharmy, firmy w której każdego roku produkuje się ponad 5,5 miliarda tabletek, kapsułek, ampułek i fiolek.

oracle 120Firma Oracle zaprezentowała nową generację usługi Oracle Exadata Cloud Service, która opiera się na platformie Exadata X8M i zostanie udostępniona w tym miesiącu w środowisku Oracle Cloud Infrastructure. Platforma Exadata X8M pozwala klientom przyspieszyć przetwarzanie najbardziej wymagających transakcji i realizację projektów analitycznych w 26 globalnych regionach chmurowych i dedykowanym regionie Cloud@Customer.

W zeszłym roku został uruchomiony AWS Outposts, w pełni zarządzana usługa, która rozszerza możliwość uruchamiania usług chmurowych AWS w ramach własnej serwerowni wykorzystując dedykowany sprzęt – szafy rackowe – tworzone i dostarczane przez AWS. Dzięki tej usłudze, firmy mają możliwość tworzenia prawdziwie hybrydowych rozwiązań i uruchamiania takich usług jak Amazon EC2 – czyli serwery wirtualne, zarządzane bazy danych RDS czy klastry kontenerowe oparte o usługi ECS oraz EKS zarówno w regionach AWS oraz we własnej serwerowni, wykorzystując spójne interfejsy i technologie.

oracle 120Ludzie zatrudnieni w firmach i instytucjach muszą stawić czoła bezprecedensowym wyzwaniom związanym z ich kondycją psychiczną, których źródłem są pandemia COVID-19 i inne nagłe wypadki. Sztuczna inteligencja może jednak pomóc przywrócić równowagę w tym zakresie.

Rockwell Automation, Inc. i Microsoft Corp. ogłosiły przedłużenie współpracy partnerskiej o kolejne pięć lat w celu opracowania zintegrowanych, gotowych rozwiązań dla firm produkcyjnych w zakresie wydajności, dzięki zastosowaniu technologii chmury. Połączenie doświadczenia obydwu firm w zakresie IT oraz przemysłu gwarantuje płynną współpracę na rzecz wypracowania rozwiązań, które umożliwią oszczędność kosztów infrastruktury, skrócenie czasu oraz zwiększenie produktywności.

54 proc. kupujących każdego dnia wchodzi w interakcje z algorytmami tzw. sztucznej inteligencji m.in. za pośrednictwem wirtualnych agentów, skanerów biometrycznych, wirtualnej jazdy próbnej, interaktywnych przymierzalni, hiperpersonalizowanych ofert… Przestrzenie naszpikowane innowacyjnymi rozwiązaniami koncentrują się na klientach. Z jakim skutkiem? Czy wkrótce sprzedawcy w sklepach staną się zbędni? Jak wrażenia z interakcji AI odbierają kupujący? Na te pytania odpowiada raport Capgemini dotyczący AI w Customer Experience uwzględniający obecną sytuację gospodarczą.

Przyszłość biznesu leży w rozwiązaniach cyfrowych umożliwiających funkcjonowanie w nowych realiach, które wyklarowały się w czasie globalnego kryzysu wywołanego pandemią. Narzędzia te muszą skupić się na doświadczeniach zarówno konsumentów, jak i pracowników, a także na codziennej działalności firm. Dlatego też Fujitsu wskazuje drogę do post-covidowego ożywienia gospodarczego ruszając z inicjatywą „Reimagine”.

Według danych Międzynarodowej Federacji Robotyki (IFR) w zakładach produkcyjnych na całym świecie w ubiegłym roku zainstalowanych było 2,7 mln robotów przemysłowych, czyli o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Prym wiodą Chiny, Japonia oraz USA. Natomiast na starym kontynencie liderem okazały się Niemcy, Włochy oraz Francja. Co ciekawe, Polska znalazła się na 14 pozycji.

Zachowania zakupowe klientów zmieniły się znacząco w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie firmy DS Smith, 68% Polaków twierdzi, że w czasie pandemii robiło więcej zakupów w internecie, a 91% z nich deklaruje, że nadal będzie kupować tyle samo lub więcej online.

ORACLEPodczas wirtualnej konferencji Oracle Live 29 września zostały zaprezentowane najnowsze rozszerzenia pakietu Oracle Fusion Cloud Supply Chain & Manufacturing (SCM), które pomogą przedsiębiorstwom w budowaniu odpornych, elastycznych łańcuchów dostaw stymulujących innowacyjność i rozwój. Za pomocą nowych funkcji klienci będą mogli zacieśnić współpracę między sieciami dostaw, proaktywnie zarządzać zasobami łańcuchów dostaw i realizować długoterminowe plany w ich zakresie.

Ile elementów wspólnych może mieć gotowanie z transformacją cyfrową? Pozornie – żadnego, lecz gdy tylko zgłębimy temat okazuje się, że oba zagadnienia są do siebie dość podobne w realizacji. Niemożliwe? Przepis na udaną transformację cyfrową w trzech krokach przygotowała pasjonatka gotowania, Magdalena Matell, Transformation Executive w Digital Finance Transformation w Capgemini Polska.

Cyfrowa transformacja biznesu jest już koniecznością. Jej tempo w trakcie pandemii jest jednak tak szybkie, że część firm weszła w stan tzw. impasu cyfrowego i przestała się rozwijać ze względu na bariery technologiczne czy finansowe. Przedsiębiorstwa przestają nadążać za koniecznością ciągłego ulepszania swojej infrastruktury IT, tak żeby zapewniała jak największą efektywność i bezpieczeństwo. Ten problem chce rozwiązać IBM – technologiczny gigant wspólnie ze środowiskiem programistów stworzył platformę LinuxONE. Dzięki dużym mocom obliczeniowym po jej wdrożeniu operacje biznesowe mogą przyspieszyć nawet o ponad 400 proc.

Żabka we współpracy z Asseco Data Systems jako pierwsza firma w polskim handlu wykorzystuje na masową skalę kwalifikowany podpis elektroniczny. Sieć wdrożyła zintegrowaną platformę Asseco do zdalnego podpisywania dokumentów pomiędzy centralą Żabki a franczyzobiorcami. Dzięki możliwości składania kwalifikowanych podpisów elektronicznych m.in. dostawy są dla franczyzobiorców szybsze i bardziej wygodne. Praktycznie do zera zredukowana zostanie liczba papierowych dokumentów, znacznie ułatwiając także ich archiwizację i oszczędzając tony papieru.

O ile firmy produkcyjne nie przeżyły prawdziwego lockdownu, gdyż większości zadań nie da się wykonywać zdalnie, o tyle w obliczu pandemii koronawirusa musiały przejść przyspieszoną cyfrową transformację. Tegoroczna edycja targów Hannover Messe odbyła się wirtualnie, co również stanowi swojego rodzaju znak obecnych czasów.

W wyniku współpracy Fujitsu i Qumulo powstało rozwiązanie konsolidujące i ułatwiające zarządzanie dużymi bazami rozproszonych danych. Ta innowacyjna platforma od zaufanego partnera technologicznego Fujitsu toruje drogę do tworzenia nowych usług i aplikacji w rozbudowanych korporacyjnych infrastrukturach pamięci masowej. Czy wiesz jak dzięki temu może zmienić się Twój biznes?

microsoft logo 2018Nawet niewielka stłuczka samochodowa wiąże się ze sporym stresem związanym nie tylko z samym zdarzeniem, ale i całą nierzadko skomplikowaną procedurą zgłoszenia incydentu i naprawy uszkodzonego auta. Brazylijski startup postanowił ułatwić ten proces tworząc aplikację Car10.

Światowy kryzys zdrowotny odcisnął swoje piętno na każdej sferze życia – także na biznesie. Usprawnienie operacji biznesowych przy wsparciu inteligentnych technologii stało się ważniejsze, niż kiedykolwiek wcześniej, ponieważ firmy wykorzystujące nowoczesne rozwiązania są znacznie bardziej odporne na wstrząsy. Co to oznacza? Jakie inteligentne rozwiązania wspierają biznes w nowej rzeczywistości?

Ducati Motor Holding od początku ubiegłego roku wdraża projekt modernizacji swojej architektury iinformatycznej, który ma na celu poprawę jej wydajności jak i podniesienia bezpieczeństwa i zagwarantowania ciągłości działania. Projekt zakładał stowrzenie infrastruktury w modelu hybrydowym, czyli wykorzystującym jednocześnie potencjał chmury obliczeniowej i rozwiązań lokalnych. W tym celu wykorzystano doświadczenie liderów innowacji w swoich sektorach: Aruba Enterprise i Lenovo.

W Polsce na 10 tys. miejsc pracy przypadają 42 roboty, podczas gdy europejska średnia sięga 114, co pokazuje ogromny potencjał wdrażania automatyzacji na krajowym rynku. Bez tego trudno będzie utrzymać konkurencyjność polskiego przemysłu i przyciągać zagraniczne inwestycje. Jak pokazała sytuacja związana z koronawirusem, firmy, które wdrożyły rozwiązania Przemysłu 4.0, w wyniku kryzysu ucierpiały najmniej. Co trzecie małe przedsiębiorstwo planuje w najbliższych latach robotyzację, nie zawsze jednak wie, od czego zacząć. Inteligentne platformy pomagają zarządzać procesami przemysłowymi oraz je optymalizować.

Asseco Poland przy wsparciu partnerów technologicznych – IBM, Google Cloud i Red Hat stworzyło nowy model platformy Asseco Convergent Services Environment (Asseco CSE). Po raz pierwszy na polskim rynku system klasy BSS (Business Support Systems) został udostępniony w chmurze, pozwalając firmom telekomunikacyjnym na istotne ograniczenie kosztów IT.

Do 2025 roku liczba urządzeń podłączonych do sieci może osiągnąć prawie 55 miliardów na całym świecie, z czego 75 proc. będzie częścią platform działających w ramach tzw. Internetu Rzeczy. Dane generowane przez inteligentne urządzenia wyniosą 79,4 ZB (zettabajtów, czyli tryliardów bajtów). Już w ubiegłym roku ta liczba wynosiła 13,6 ZB – wynika z najnowszego raportu firmy badawczej IDC. Większość danych będzie pochodzić z zabezpieczeń i monitoringu wideo, ale znaczną część będą także pobierać aplikacje przemysłowe IoT.

Z przemysłem 4.0 kojarzą się głównie automatyzacja i roboty. Tych ostatnich w polskich zakładach ma być w tym roku już ponad 3 miliony. Cyfryzacja przemysłu to jednak przede wszystkim połączone z siecią urządzenia i czujniki. Dostarczają one zdalnie i w czasie rzeczywistym m.in. informacje o stanie technicznym maszyn. Ale polskie firmy nadal nie mają zaufania do tego typu narzędzi. Rozwiązania do monitorowania i zarządzania maszynami z wykorzystaniem czujników IoT wdrożyło dotąd tylko 31% rodzimych przedsiębiorstw.

Przewidywany wzrost zainteresowania rozwiązaniami przetwarzania brzegowego (Edge Computing) w ciągu najbliższych kilku lat oznacza, że coraz więcej firm będzie wdrażać te możliwości do swojej infrastruktury IT. Wpłynie to na dostosowanie wymagań biznesowych i technicznych, które znacznie odbiegają od potrzeb wynikających z niescentralizowanego systemu. Poniżej przyjrzymy się niektórym czynnikom, które przedsiębiorstwa powinny wziąć pod uwagę wdrażając rozwiązania EC w swojej firmie.

Rozwiązania chmurowe to nowoczesne usługi informatyczne, polegające na udostępnianiu mocy obliczeniowej, przestrzeni dyskowej, środowiska programistycznego lub gotowych aplikacji na serwerach rozmieszczonych poza lokalną siecią firmową. Dzięki chmurze użytkownik może korzystać z tych wszystkich funkcjonalności bez konieczności zakupu na własność licencji, oprogramowania czy drogiego sprzętu.

Ciężko dziś myśleć o postępie, wykluczając krnąbrne dziecko technologii i kogniwistyki – sztuczną inteligencję. Czy stworzenie syntetycznego życia okaże się największym osiągnięciem człowieka? Być może, jednak zanim zaczniemy sobie wzajemnie gratulować i ściskać dłonie na znak triumfu, musimy poradzić sobie z młodzieńczymi wybrykami tej enigmatycznej technologii, a tych nie brakuje.

MICROSOFTPrawie 5,5 miliarda tabletek, ampułek i fiolek rocznie. To efekt pracy zespołu Polpharmy, który liczy obecnie 4,5 tys. osób. Działania firmy wspierane są nowymi technologami, a od roku obowiązuje porozumienie Polpharmy i Microsoft, które zakłada cyfryzację procesów przemysłowych w łańcuchu produkcji leków, analityce danych oraz wykorzystaniu sztucznej inteligencji do tworzenia nowych cyfrowych miejsc pracy. Organizacje takie jak Polpharma wpisują się w rozwój Polskiej Doliny Cyfrowej.

IBM oraz Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, przy współpracy z Fujitsu Technology Solutions, ING Bankiem Śląskim, Urzędem Miasta Katowice – partnerami strategicznymi, a także firmą GAZ-SYSTEM i szkołami zrzeszonymi w programie P-TECH ogłosiły uruchomienie posiadającego zdolność werbalnej interakcji, wirtualnego NOSPR AI. Wykorzystuje on rozwiązanie IBM Watson i publiczną chmurę IBM, umożliwiając internautom rozmowę na żywo ze sztuczną inteligencją na temat muzyki klasycznej.

microsoft logo 2018Najważniejszym wyzwaniem, przed którym stoją obecnie jest uzyskanie równowagi pomiędzy zachowaniem tradycji w historycznej posiadłości, przy jednoczesnym wyprzedzaniu o krok najnowszych osiągnięć w świecie wina. Pandemia COVID-19 wystawiła na próbę ich zdolność do przystosowania się. Wymuszając zakaz imprez branżowych oraz wprowadzając blokadę na podróże, zmieniła wszystko dla małych producentów wina, takich jak Ciacci.

oracle 120Sukces usługi Oracle Exadata Cloud@Customer na przestrzeni ostatnich trzech lat sprawił, że firma Oracle zdecydowała się wprowadzić usługę Oracle Autonomous Database on Exadata Cloud@Customer. Ta nowa oferta łączy najnowszą bazę danych Oracle z najszybszą platformą do jej obsługi, maszyną Oracle Exadata w formie usługi chmurowej, działającej w centrach przetwarzania danych klientów. Eliminuje w ten sposób konieczność zarządzania bazą danych i nakłady inwestycyjne, umożliwia dostosowanie opłat do faktycznego wykorzystania i zapewnia elastyczność używania chmurowych zasobów bazy danych.

ifsIFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformował, że Alfa Laval, światowy lider w dziedzinie oddzielania, wymiany ciepła i technologii przepływów, wdrożył IFS Remote Assistance™ – oparte na rzeczywistości mieszanej oprogramowanie do współpracy, które łączy dwa strumienie wideo w czasie rzeczywistym w jedno interaktywne środowisko.

Firmy Planon i Vetasi zdecydowały się na rozszerzenie umowy partnerskiej dotyczącej rozwiązań wspierających zarządzanie nieruchomościami i infrastrukturą, aby docierać do klientów w Polsce oraz krajach Europy Środkowej i Wschodniej.

Firma Hewlett Packard Enterprise (HPE) dokonała znaczącego postępu w zakresie strategii określanej edge-to-cloud w formule platform-as-a-service. Dzisiejsze ogłoszenie dotyczy nowego zestawu usług chmurowych oraz skrócenia terminów dostaw dla usług HPE GreenLake. Usługi chmurowe uwzględniają przede wszystkim zarządzanie środowiskami kontenerowymi, uczenia maszynowego (Machine Learning Operations), maszynami wirtualnymi, przechowywaniem danych, mocą obliczeniową, ochroną danych i usługami sieciowymi. Dzięki zaawansowanym usługom, będącym częścią platformy HPE GreenLake, klienci mogą sprawniej przekształcać i modernizować sposób działania aplikacji utrzymywanych w swoich Centrach Przetwarzania Danych, a coraz częściej także na brzegu sieci (Edge).

Współczesny biznes nie jest w stanie wprowadzać innowacji i konkurować na rynku bez wykorzystania zaawansowanych rozwiązań informatycznych. Wiąże się to nie tylko z coraz powszechniejszym wykorzystywaniem systemów planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) czy zarządzania relacjami z klientami (CRM), ale także z nowymi „cyfrowymi” możliwościami, jakie dała przedsiębiorcom choćby dyrektywa w sprawie usług płatniczych (PSD2) definiująca bankowe API (Open banking).

Firma IBM poinformowała, że Nowy Styl, europejski lider w zakresie kompleksowych rozwiązań meblowych dla przestrzeni biurowych, wybrał technologię IBM LinuxONE, aby scentralizować systemy informatyczne firmy i przyśpieszyć operacje biznesowe nawet o 430 procent.

Aż 40 proc. zlecanych działań IT dotyczy obszaru zarządzania danymi[1]. Zdaniem eksperta Przemysława Kędziora z TCG Process Polska, z tego typu cyfrowych rozwiązań chętnie korzystają m.in. przedstawiciele branży BPO, retailerzy i firmy z sektora finansowego. Jakie mają wymagania wobec implementowanych narzędzi oraz wykorzystania nowych technologii?

Coraz więcej firm będzie szukać zewnętrznego wsparcia technologicznego, by przetrwać zarówno pandemię, jak i możliwe nowe kryzysy. Ponad 45 proc. organizacji zamierza w ciągu najbliższych 18 miesięcy zwiększyć nakłady na outsourcing usług IT – wynika z najnowszego raportu firmy NTT. Dla ponad połowy ankietowanych głównym powodem takiej inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa.

Z raportu Capgemini na temat ciągłego testowania oprogramowania wynika, że producenci wciąż mają problem z wdrożeniem procesu bieżącego sprawdzania swoich produktów. Niedobór odpowiednio przygotowanej kadry testującej, złożoność procesu i niedostateczna ilość wykorzystywanych technologii – to główne czynniki wpływające na obecną sytuację środowisk testowych. Jakie jeszcze wnioski płyną z przeprowadzonego badania?

To nie problemy technologiczne, ale braki kompetencyjne są najczęściej wskazywane jako przeszkoda dla cyfryzacji firm. Szczególnie problematyczne jest wdrażanie rozwiązań chmurowych. Do trudności w obszarze migracji do chmury przyznaje się 89 proc. menadżerów IT – wynika z badania Oktawave. Konsekwencje niedostatecznej transformacji cyfrowej firmy odczuły w ostatnich tygodniach, kiedy praktycznie z dnia na dzień trzeba było przejść na tryb pracy zdalnej.

Back to top