System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
Grupa PKP Cargo to największy w Polsce i drugi w Unii Europejskiej operator kolejowych przewozów towarowych. W 2015 przewieźli 116,3 mln ton towarów za pomocą 750 pociągów każdego dnia. Przyczyniają się do wzrostu gospodarczego Polski, nieustannie rozwijając własny potencjał i kompetencje. Najważniejszą z nich jest transport kolejowy. PKP Cargo swoim klientom oferuje zintegrowane łańcuchy logistyczne obejmujące różne rodzaje transportu. Sukces Grupy PKP CARGO opiera się na trzech filarach: know-how zdobytym przez lata działania na dużą skalę, zespole wykwalifikowanych pracowników oraz największym w Polsce, wciąż unowocześnianym taborze kolejowym, liczącym 2600 lokomotyw i prawie 67 tys. wagonów.

PESA Bydgoszcz SA, specjalizująca się w produkcji, modernizacji i serwisie pojazdów szynowych, wdrożyła system IFS Applications 8 w celu usprawnienia kluczowych procesów biznesowych w obszarze finansów, produkcji, dystrybucji, remontów oraz usług serwisowych.

 

Moda na system ERP

Firma Greenpoint to przedsiębiorstwo z dużymi tradycjami – funkcjonuje na rynku już od wielu lat. Jakie były początki firmy i jakie idee przyświecały jej założycielom?

Firma HURAS Konstrukcja i Budowa Maszyn Specjalnych wdrożyła kompleksowe rozwiązania systemu ERP Streamsoft Prestiż. HURAS to przedsiębiorstwo produkcyjno-handlowe zajmujące się konstrukcją i budową maszyn specjalnych, wyrobem elementów gotowych z metali oraz montażem części znajdujących zastosowanie m.in. w przemyśle telekomunikacyjnym i motoryzacyjnym.

System ERP Microsoft Dynamics NAV w firmie Cognifide

itintegro logo2015W 2015 roku poznańska spółka Cognifide, wchodząca w skład grupy WPP, zdecydowała się na wdrożenie systemu Microsoft Dynamics NAV. Wybór oprogramowania ERP wiązał się z intensywnym rozwojem firmy, zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Wdrożeniem zajął się strategiczny partner Microsoft Dynamics – IT.integro.

Plichta, lider obszaru Polski północnej w dystrybucji wiodących na świecie marek samochodów decydował o wdrożeniu rozwiązania informatycznego, wspierającego elektroniczny obieg dokumentów. Zaproponowany przez Suncode system Plus Workflow pozwala spółce na zautomatyzowanie, zestandaryzowanie i uporządkowanie obiegu faktur w przedsiębiorstwie, a przez to obniżenie czasu i kosztów tego procesu.

INFORMATYCZNE INNOWACJE W MTP

ifsMiędzynarodowe Targi Poznańskie, lider przemysłu targowego w Polsce, usprawniają zarządzanie operacyjne dzięki IFS Applications. System ERP jest „centrum operacyjnym" dla wielu satelitarnych systemów IT używanych w MTP.

PESA Bydgoszcz SA specjalizuje się w produkcji, modernizacji i serwisie pojazdów szynowych. Oferta polskiego producenta obejmuje spalinowe i elektryczne zespoły trakcyjne, lokomotywy oraz niskopodłogowe tramwaje. Pojazdy z bydgoskiej PESY obsługują pasażerów w Polsce i za granicą, w takich krajach jak: Włochy, Niemcy, Rosja, Czechy, Węgry, Rumunia, Ukraina, Litwa, Białoruś oraz Kazachstan.

 

oracle 120Firma Transition Technologies S.A. stosuje usługi Oracle Management Cloud do kontroli działania własnych aplikacji zainstalowanych u klientów i proaktywnego zarządzania tymi środowiskami.

Przedsiębiorstwo Lumel S.A. zdecydowało się na wdrożenie procesu elektronicznego obiegu zamówień, który istotnie wpływa na usprawnienie funkcjonowania wielu organizacji, a także stanowi doskonałe połączenie z elektronicznym obiegiem faktur. Do realizacji tego projektu wybrane zostało rozwiązanie Plus Workflow zaproponowane przez konsultantów Suncode.

Technologiczny misz-masz - efekty porządków na półce z narzędziami

sente logoRotopino.pl to lider internetowej sprzedaży szerokiej oferty elektronarzędzi dla profesjonalistów i majsterkowiczów. Przez ponad 15 lat funkcjonowania, działalność przedsiębiorstwa zdążyła wyjść poza granice Polski, obejmując swoim zasięgiem również inne kraje Unii Europejskiej takie jak Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Holandia. Rotopino.pl dysponuje nowoczesnym centrum logistyczno-magazynowym, zapewniającym płynność dostaw i gwarantującym bezpieczeństwo realizacji zamówień. Ponad to, dystrybutor zapewnia serwis zarówno posprzedażowy, jak i gwarancyjny oraz fachowe doradztwo - na każdym etapie realizacji zamówienia.

Sieć Piotr i Paweł nieustannie stara się umacniać swoją pozycję na rynku wprowadzając zmiany technologiczne, które usprawniają system informacyjny oraz procesy biznesowe. Kolejnym działaniem dążącym do poprawy funkcjonowania organizacji było wdrożenie w centrali spółki systemu zarządzania procesami biznesowymi Plus Workflow w celu optymalizacji kosztów i zwiększenia efektywności procesów.

Czołowy dostawca materiałów budowlanych w Polsce, firma Bawa Sp. z o.o., optymalizuje swoje działania, korzystając z jednego systemu do zarządzania przedsiębiorstwem klasy ERP Streamsoft Prestiż.

Groclin SA skutecznie wdrożył system ERP proALPHA

proALPHA Polska poinformowała o sukcesie wdrożenia systemu ERP w Groclin S.A. proALPHA jest w pełni odpowiedzialna za dostarczenie, instalację i serwisowanie systemu ERP, który pozwoli osiągnąć znaczące korzyści i zwiększyć wydajność firmy.

Provident Polska jest dużą międzynarodową instytucją finansową, należącą do grupy International Personal Finance (IPF), która od 2007 r. jest notowana na londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a od roku 2013 także na Giełdzie w Warszawie. IPF działa w 13 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce firma istnieje ponad 18 lat i jest liderem na rynku pożyczek gotówkowych. W oddziałach na terenie całego kraju pracuje ponad 2 tys. osób, a sieć handlową tworzy ok. 8,5 tys. Doradców Klienta.

Firma Międzynarodowe Targi Poznańskie, lider przemysłu targowego w Polsce, usprawniła zarządzanie operacyjne dzięki aktualizacji systemu IFS Applications do nowej wersji.

 

Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia, obecnie po połączeniu w Grupę OT Logistics, OT Port Gdynia Sp. z o.o. jest multimodalnym terminalem portowym, który zajmuje się obsługą ładunków drobnicowych w systemie ro-ro, sto-ro, lo-lo, ładunków masowych oraz kontenerów. Przedsiębiorstwo to w 2013 roku podjęło decyzję o wdrożeniu systemu obiegu dokumentów Plus Workflow OneClick w wersji serwerowej. Projekt wdrożenia objął rejestrację i archiwizację umów oraz proces akceptacji zapotrzebowań zakupu powiązany z procesem rejestracji i akceptacji faktur. System został zintegrowany z urządzeniami skanującymi Konica Minolta oraz systemem Graffiti ERP.

Firma Lumag, renomowany producent z branży motoryzacyjnej, wdrożyła system IFS Applications™ w celu usprawnienia procesów biznesowych.

 

Qualiac ERP ubezpieczy twoją przyszłość

MGEN to jedna z największych firm na rynku francuskim zajmujących się ubezpieczeniami zdrowotnymi dla pracowników państwowej oświaty. W jej skład wchodzi pięć przedsiębiorstw ubezpieczeniowych o zróżnicowanej działalności takiej, jak między innymi zarządzanie obowiązkowymi ubezpieczeniami zdrowotnymi w oświacie, opieką zdrowotną, funduszami reasekuracyjnymi, ubezpieczeniami na życie, działaniami socjalnymi, a także działalnością społeczną i zdrowotną.

System ERP Streamsoft Prestiż wspiera produkcję w firmie RUMET Sp. J.

streamsoftlogoFirma RUMET jest producentem armatury mosiężnej sieci domowej, elementów ogrzewania centralnego i podłogowego oraz elementów mosiężnych wytwarzanych na indywidualne zamówienie. Od początku swojej działalności przedsiębiorstwo dąży do zapewnienia najwyższej jakości produktów i konkurencyjności oferowanych wyrobów.

By woda w kranie była ciepła

sente logoZakład Usług Technicznych Energetyki Cieplnej “ZUTEC” Sp. z o.o. Firma jest producentem zespołów ciśnieniowych - kompaktowych węzłów cieplnych, projektuje i buduje sieci cieplne, instalacje kotłowe oraz przemysłowe. Ze względu na profil działalności, przedsiębiorstwo produkuje głównie na zamówienie – jest to produkcja przede wszystkim jednostkowa, czasem krótkoseryjna. Każdy węzeł to najczęściej inne urządzenie, czasami zdarzają się węzły produkowane seryjnie. Wydawać się może, że przy takiej produkcji nie ma miejsca na innowacje. Pierwsze wrażenie potrafi jednak bywać mylące.

suncode logoPrzedsiębiorstwa działające na konkurencyjnym rynku w bardzo szybko zmieniającym się otoczeniu muszą zapewnić swoim pracownikom szybki dostęp do informacji niezbędnych z punktu widzenia podejmowanych przez nich decyzji. Odpowiedzią na zwiększające się potrzeby w tym obszarze są systemy Workflow pozwalające na kompleksowe zarządzanie dokumentami i procesami biznesowymi.

Obecnie przedsiębiorstwa decydują się na zastosowanie systemów informatycznych wspomagających zarządzanie dokumentami i procesami biznesowymi dążąc do obniżenia kosztów bieżącej działalności. Płocka firma BUDMAT jako narzędzie pozwalające osiągnąć ten cel wybrała system Plus Workflow oferowany przez Suncode.

Qualiac ERP wzmacnia grupę Bayard

S.IN.GE to system wykorzystywany w grupie Bayard do zarządzania działalnością prasową, wydawniczą i internetową. Korzysta on w pełni z możliwości systemu Qualiac ERP.
 

Obsługa korespondencji jest ważnym procesem w każdej firmie. Tym bardziej, że dla wielu przedsiębiorstw nadal pozostaje ona kluczowym kanałem dystrybucji różnych dokumentów, np. finansowych. Istotna jest nie tylko korespondencja wychodząca, ale również przychodząca. Klienci niecierpliwią się, ponieważ nie dostali jeszcze odpowiedzi na zapytanie? Ich list zaginął pod mnóstwem innych? Mamy na to sposób – uporządkowanie obiegu korespondencji za pośrednictwem platformy elektronicznego obiegu dokumentów V-Desk.

Cyfrowe archiwum – błyskawiczny dostęp i zarządzanie dokumentacją dzięki systemowi Sente

sente logoSpółka, która dynamicznie weszła na rynek, opiera swój biznes na świadczeniu w dowolnej skali usług archiwizacji, digitalizacji i zarządzania dokumentacją dla firm i instytucji. Archiwum fizyczne to aż 3000 m2 powierzchni w nowoczesnym kompleksie biznesowym. Lokalizacja i systemy ochrony spełniają restrykcyjne wymagania w zakresie procedur i przepisów bezpieczeństwa. Najwięksi odbiorcy usług pochodzą z branży finansowej – m.in. fundusze sekurytyzacyjne, firmy windykacyjne, banki i firmy leasingowe.

Kuźnia Polska S.A., renomowany producent elementów stalowych dla wielu branż przemysłu, wdrożyła system IFS Applications™ w celu usprawnienia procesów biznesowych w obszarze produkcji, dystrybucji, utrzymania ruchu i finansów.

Polcolorit S.A., renomowany producent płytek ceramicznych, usprawnia działalność dzięki IFS Applications. Polcolorit S.A. należy do czołowych producentów w branży ceramicznej na polskim rynku.


Firma istniejąca od ponad 30 lat specjalizuje się w produkcji płytek ceramicznych ściennych i podłogowych. Są one oferowane na rynku pod marką Ceramica Marconi. Zakład produkcyjny jest usytuowany w Piechowicach, u podnóża Karkonoszy przy międzynarodowej trasie E65.

Quatra Max w Agencji Ochrony Szabel

sygnity business solutionsAgencja Ochrony SZABEL Spółka z o.o. w Koszalinie (Grupa Szabel) jest firmą z ponad 25−letnim doświadczeniem, specjalizującą się w projektowaniu i wdrażaniu kompleksowych, systemowych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa osób i mienia. W ramach zintegrowanego systemu ratownictwa ściśle współpracuje z Policją, Strażą Pożarną, Strażą Miejską, Pogotowiem Ratunkowym, Pogotowiami Gazowym, Energetycznym i Wodociągowym. Grupa Szabel zlokalizowana w Koszalinie (centrala) obsługuje poprzez 10 oddziałów terenowych ponad 7000 klientów. Przy realizacji zadań uczestniczy 1000 pracowników dysponujących flotą ponad 70 pojazdów służbowych.

Novacura wspiera obrót magazynowy w firmie Com40

novacura logoSamodzielność i łatwość przekazywania obowiązków innym pracownikom, przejrzystość i uporządkowanie. To cechy Novacura Flow, które zdecydowały o tym, że Com40 – firma produkująca meble tapicerowane i materace dla największych firm w Polsce i na świecie – zakupiła kolejne sto licencji na rozwiązanie.

Zarządzanie w firmie LFB Group, czyli optymalizacja procesów w systemie Qualiac

qualiac logoPrawidłowa optymalizacja procesów biznesowych jest często sporym wyzwaniem podczas wdrażania i eksploatacji systemów ERP. Problemy te, dysponując odpowiednią wiedzą i doświadczeniem, można jednak pokonać. Najlepszym dowodem na to jest wdrożenie systemu ERP Qualiac we francuskiej grupie farmaceutycznej LFB Group.

Back to top