System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
Firma Contract Administration, specjalizująca się w usługach outsourcingu zarządzania kadrami i płacami, wdrożyła system IFS Applications w celu usprawnienia procesów obsługi klientów.

O procesie konsolidacji spółek Grupy Nowy Styl na platformie IFS Applications opowiada MARIUSZ SOBOCIŃSKI, IT & Business Analyst Director, Grupa Nowy Styl.

Grupa Nowy Styl wykorzystuje IFS Applications już od kilkunastu lat. W pierwotnym rozwiązaniu była to jedna instancja systemu, która obejmowała kilka spółek na terenie Polski. Proces konsolidacji spółek krajowych odbywał się stopniowo, poprzez migrację do wersji IFS Applications 2003. Architektura była prosta — jedna aplikacja, jedna firma.

O 17 latach z IFS Applications z perspektywy własnego doświadczenia opowiada TOMASZ CZUB, IT Manager, Bolix S.A.
 
Pod koniec lat 90. nasza firma szybko się rozwijała, powstawały składy fabryczne we wszystkich większych miastach w Polsce. Korzystaliśmy wtedy z niezintegrowanych narzędzi do zarządzania magazynem i sprzedażą, z systemu kadrowo-płacowego i księgowego. Brak integracji oznaczał konieczność przenoszenia danych i późniejszej ich konsolidacji, co opóźniało procesy | i utrudniało działania operacyjne.

W Szpitalu Powiatowym w Rypinie zakończono wdrażanie oprogramowania do szyfrowania i ochrony danych. Kontrakt objął instalację 140 licencji programu kryptograficznego UseCrypt, stworzenie i obsługę 5TB w szyfrowanej przestrzeni dyskowej w chmurze. W ramach realizacji projektu zabezpieczone zostały wszystkie dane szpitala i jednostek mu podległych, a także zastosowano dedykowany, szyfrowany system przesyłu danych. UseCrypt umożliwia szyfrowanie danych wrażliwych, w tym danych osobowych za pomocą algorytmów z zaawansowanymi protokołami kryptograficznymi.

Profim należy do ścisłej czołówki firm specjalizujących się w produkcji siedzisk. Konsumenci doceniają ją za indywidualne podejście, ergonomię sprzedawanych produktów i ich oryginalny design. Aż 70% z wyprodukowanych krzeseł jest eksportowanych, a roczna sprzedaż wynosi 467 mln złotych.

Spółka Bakoma powstała w 1989 roku i jest największym polskim producentem produktów mlecznych. Siedziba firmy znajduje się w Warszawie, a produkcja jogurtów, serków i deserów mlecznych odbywa się w nowoczesnym zakładzie w Elżbietowie koło Sochaczewa. Specyficzny zestaw kultur bakterii, soczyste owoce oraz najwyższa jakość mleka sprawiają, że produkty Bakoma cieszą się dużym uznaniem konsumentów. Potwierdzają to liczne medale i wyróżnienia, przyznane wyrobom spółki w konkursach, na targach i wystawach.

Unilever Polska, na polskim rynku obecny od 1991 roku, posiada następujące oddziały produkcyjne: oddział detergentów i kosmetyków; zakład wytwarzający produkty kulinarne oraz zakład, gdzie produkowane są margaryny i konfekcjonowane herbaty. Koło Gdańska znajduje się fabryka lodów. Łącznie Unilever zatrudnia w Polsce ponad 3000 osób.

Sollner Logistic Polska jest firmą wchodzącą w skład Sollner Group. Grupa Sollner posiada stabilną pozycję na rynku transportowym. Firma Sollner Group obecna jest na rynku europejskim w Niemczech, Polsce oraz we Francji. Przedsiębiorstwo mające ponad 60-letnią tradycję, posiada imponującą flotę w postaci ponad 180 samochodów ciężarowych oraz ciągników siodłowych z przyczepami. Sollner generuje roczne przychody ze sprzedaży na poziomie 40 milionów euro.

Firma Pawbol uznany w Polsce i Europie producent osprzętu elektrotechnicznego wdrożyła rozwiązanie L-Systems MWM, w zakresie obsługi operacji magazynowanych za pomocą przenośnych terminali kodów kreskowych.

ELESTER-PKP, czołowy na polskim rynku producent systemów automatyki elektroenergetyki transportu szynowego, usprawnia zarządzanie projektami i produkcją dzięki IFS Applications.

Wdrożenie IFS Applications w obu naszych spółkach było dużym wyzwaniem przede wszystkim ze względu na rygorystyczne wymagania czasowe. Na przeprowadzenie pełnej migracji mieliśmy rok. W spółce Crowe Horwath, która świadczy usługi księgowe, migracja do IFS Applications objęła ponad 180 firm.

Firma Farm Frites została założona w 1971 jako firma rodzinna, którą pozostaje do dnia dzisiejszego. Jest ona trzecią na świecie co do wielkości firmą wytwarzająca produkty ziemniaczane. Farm Frites Poland SA powstała w 1993 roku, jako spółka joint venture dwóch holenderskich producentów: Aviko B.V. i Farm Frites B.V. Obecnie firma zatrudnia ponad 200 pracowników, a ilość wykorzystywanych do produkcji ziemniaków kształtuje się w okolicach 200.000 ton.

Firma Contract Administration, należąca do środkowoeuropejskiej czołówki firm świadczących usługi outsourcingu płac i administrowania kadrami, wdrożyła system IFS Applications w celu usprawnienia procesów obsługi klienta.

 

Firma Crowe Horwath, specjalizująca się w outsourcingu usług księgowych, wdrożyła system IFS Applications w celu usprawnienia obsługi klientów o zróżnicowanym profilu działalności.

 
Crowe Horwath prowadzi działalność w zakresie Business Process Outsourcing (BPO), podatków, niezależnego audytu oraz konsultingu. Firma działa na terenie Polski, Czech i Słowacji. W Polsce Crowe Horwath ma cztery biura (w Warszawie, Wrocławiu, Łodzi i Krakowie), w Czechach dwa (w Pradze i Brnie) oraz jedno na Słowacji (w Bratysławie). We wszystkich siedmiu biurach pracuje łącznie 500 osób, które zajmują się świadczeniem usług dla ponad 700 klientów.

PKP szybciej i sprawniej z SAP Fiori

PKP S.A. jest jednym z największych właścicieli nieruchomości w Polsce. W zasobach spółki znajduje się około 100 tys. ha gruntów oraz około 57 tys. budynków i budowli. Obiekty którymi zarządza spółka to nie tylko nieruchomości służące podróżnym i szeroko rozumianej branży transportowej, ale także te o charakterze komercyjnym. Jako uczestnicy życia społecznego w większości nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak skomplikowane i pracochłonne może być administrowanie taką liczbą obiektów i działek. W roku 2014 PKP S.A., szykując się do optymalizacji działań związanych ze sprzedażą i wynajmem nieruchomości, zdecydowała się na implementację sprawdzonego rozwiązania do zarządzania tym obszarem – SAP Fiori. Partnerem wdrożeniowym została spółka Hicron z Wrocławia.

Informatyzacja służby zdrowia to ciągle trudny temat: z jednej strony mamy ogromny postęp technologiczny w tym zakresie, a z drugiej wiele jednostek boryka się z poważnymi problemami natury finansowej czy organizacyjnej, i które to problemy uniemożliwiają wykorzystanie najnowszych rozwiązań w takim zakresie, w jakim życzyliby sobie menedżerowie i personel medyczny.

Historia sukcesu GT85

bpscZgodnie z najnowszymi danymi GUS, 31% firm w Polsce wykorzystuje oprogramowanie ERP. Wśród przedsiębiorstw przemysłowych produkujących urządzenia elektryczne i maszyny odsetek ten wynosi już 50%. Ruch w branży jest spory, bo oprócz nowych użytkowników, wiele firm, które wdrożyło systemy kilka, a nawet kilkanaście lat temu, obecnie decyduje się na ich wymianę.

Gwałtowny rozwój infrastruktury informatycznej związany z rosnącymi wymaganiami dotyczącymi wdrażania nowych usług oraz zwiększania wydajności, stworzył potrzebę implementacji nowego, kompleksowego systemu bezpieczeństwa w Kopalni Soli „Wieliczka”. W ramach przetargu publicznego wyłoniono ofertę Fortinet jako tą, która najlepiej sprosta temu wyzwaniu.

System ERP Microsoft Dynamics NAV w Telemond Holding

IT integro - Systemy ERPW skład Telemond Holding wchodzą 4 spółki produkcyjne: Teleskop, Montel, Henschel Engineering Automotive oraz Teleyard. Trzy z nich zlokalizowane są w Kostrzynie nad Odrą, a jedna w Szczecinie. Wszystkie działają na obszarze Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Posiadają odrębną strukturę, specyfikę oraz zakres produkcji. W 2015 roku wszystkie firmy grupy Telemond zostały objęte projektem wdrożeniowym systemu ERP Microsoft Dynamics NAV.

King Oscar jest producentem o głęboko zakorzenionej norweskiej tradycji i historii. Głównym celem przedsiębiorstwa jest oferowanie swoim Klientom tego, co wody mórz i oceanów mają najlepsze, tak aby zainspirować ich do zdrowszego żywienia. Historia firmy sięga 1902 roku, kiedy Król Oskar II panujący w Norwegii i Szwecji, udzielił firmie pozwolenia na wykorzystywanie swojego imienia i wizerunku na produktach z sardynek o światowej renomie. King Oscar to marka, którą można spotkać na całym świecie. Firma ma swoją siedzibę w Bergen w Norwegii oraz oddziały w USA i w Polsce.

Od archiwizacji listu przewozowego do globalnego, wielofunkcyjnego zarządzania dokumentami – czyli współpraca SER i DHL Express DHL to globalna marka z ponad 40-letnią historią, reprezentująca wyjątkową jakość i najwyższy standard obsługi klientów na rynku usług kurierskich. Dziś DHL zapewnia obsługę przewozów ekspresowych klientom prowadzącym działalność na skalę światową.

Wdrożenie systemu ERP MICROSOFT DYNAMICS NAV w TELEMOND HOLDING

itintegro logo2015W 2015 roku wszystkie firmy grupy Telemond: Teleskop, Montel, Henschel Engineering Automotive oraz Teleyard, zostały objęte projektem wdrożeniowym systemu Microsoft Dynamics NAV. Przeprowadziła go firma IT.integro. Pierwszą spółką w holdingu Telemond, w której wdrożono system Microsoft Dynamics NAV, była firma Teleskop. W 2011 firma IT.integro niezależnie wdrożyła system ERP w spółce Montel, a na początku 2015 roku otwarto szczecińską spółkę Teleyard, do której przeniesiono system Dynamics NAV w wersji 2009.

ERP Navireo wspiera rozwój dziecięcej kreatywności

Szybki rozwój Artyzana, rosnąca liczba pracowników i planowane otwarcia nowych punktów sprzedaży, stworzyły potrzebę zastosowania zaawansowanych rozwiązań informatycznych. Po analizie dostępnych na rynku rozwiązań dystrybutor zdecydował się na system ERP Navireo.
 

Cztery lata po zawarciu umowy ramowej dotyczącej wdrożenia obejmującej cały koncern platformy do zarządzania treścią Bahn Content Management (BCM) zaangażowane podmioty: DB Systel, usługodawca Deutsche Bahn w zakresie IT, oraz SER, specjalista w zakresie zarządzania treścią w przedsiębiorstwie – Enterprise Content Management (ECM), przedstawiają pozytywny bilans częściowy: Platforma BCM jest gotowa i została zatwierdzona przez firmę audytorską PwC, stworzono szablon główny jako podstawę dla szybkiej rozbudowy w koncernie. 19 obszarów koncernu Deutsche Bahn, obejmujących 11 900 użytkowników, korzysta już z platformy BCM w zakresie projektów archiwum, DMS, akt i workflow. Na ostatnim etapie rozbudowy rozwiązania BCM powinny być dostępne dla 70 000 użytkowników w koncernie.

Jako światowy lider w branży drogowej, Colas rozpoczął swoją aktywność na rynku polskim w 1997 roku. Obecnie funkcjonuje i rozwija swoją działalność poprzez dwie spółki - Colas Polska – sektor drogowy oraz Colas Kruszywa – sektor wydobywczy. Dzięki wysokiej jakości i stosowaniu nowoczesnych technologii marka COLAS staje się coraz lepiej rozpoznawalna na polskim rynku.

Firma Suncode dostarczyła i wdrożyła w firmie Gerresheimer Bolesławiec system zarządzania procesami biznesowymi Plus Workflow. Zakres wdrożenia objął proces elektronicznego obiegu faktur oraz jego integracje z systemem SAP. Głównym celem przedsięwzięcia wdrożeniowego systemu Plus Workflow było obniżenie kosztów operacyjnych Spółki, a także usprawnienie jej działalności.

Firma Polfarmex S.A. jest uznanym producentem wyrobów farmaceutycznych. Dzięki zgromadzonemu w trakcie 25-letniej obecności na polskim rynku doświadczeniu, zyskała zaufanie w gronie pacjentów, lekarzy oraz kontrahentów. Produkty firmy Polfarmex są dostępne na rynkach krajów Europy Środkowej i Wschodniej, państw bałtyckich oraz na Dalekim Wschodzie.

enova365 w chmurze wybrana przez wel.com mobile

enova365 2016wel.com mobile to wirtualny operator sieci komórkowej, dystrybutor zaawansowanych urządzeń do mobilnego internetu, a także dystrybutor akcesoriów do smartfonów i tabletów, prowadzący również sprzedaż detaliczną. Fima działa w oparciu o sieć sklepów. Bardzo duże zróżnicowanie asortymentu wymaga sprawnej współpracy i wymiany danych pomiędzy poszczególnymi placówkami handlowymi.

Łatwa implementacja Wi-Fi, ogromna skalowalność i profesjonalne wsparcie techniczne umożliwiły trzyosobowej załodze IT uruchomienie i udostępnienie bezprzewodowego internetu, dla ponad 500,000 gości Muzeum rocznie.

Dzięki inwestycjom w najnowsze technologie IT, Alior Bank może szybciej rozwijać swój biznes, zwiększyć efektywność operacyjną oraz wychodzić naprzeciw potrzebom rynku, oferując najbardziej innowacyjne usługi.

Produktywność wsparta ERP

monitor erp logoSpecjalnością BMT PRO jest precyzyjna obróbka blach. Firma zajmuje się projektowaniem, produkcją i montażem wysokiej jakości elementów metalowych na podstawie dokumentacji technicznej dostarczonej przez zleceniodawcę. W związku z tym, że firma zwraca szczególną uwagę na dostarczanie najwyższej jakości produktów, w krótkich terminach i konkurencyjnych cenach, niezbędne okazało się wprowadzenie systemu klasy ERP, który zapewniałby kompleksowe wsparcie procesów biznesowych i właściwy przepływ informacji na poziomie całego zakładu. Wybór padł na system dostarczony przez Monitor ERP.

Back to top