Hurtownie danych – funkcje i znaczenie dla Business Intelligence

Przepisów na sukces biznesu jest na rynku wiele. Nie ulega jednak wątpliwości, że jednym z kluczowych czynników są sprawne i skuteczne procesy…

Co analityka danych ma wspólnego z szybszym dostarczeniem przesyłek i lepszą opieką zdrowotną?

Kiedy rok temu Microsoft zaprezentował Azure Synapse Analytics, firma obiecała, że dane i możliwości analityczne będą dostępne dla ludzi –

Polisa na trudne czasy

Szybkość i zwinność to dwie cechy firm, które zyskały znaczenie w dobie tegorocznych zawirowań. Właśnie dlatego na uprzywilejowanej pozycji…

Kto analizuje, nie błądzi

Jak przekształcić gigabajty danych w konkretną wiedzę? Analiza danych i ich wizualizacja to skuteczna droga do wypracowania przewagi…

Przyszłość należy do firm potrafiących przetwarzać i wykorzystywać dane

W perspektywie pięciu lat 71 proc. firm planuje inwestować w analizę danych – wynika z badań MicroStrategy. Eksperci podkreślają, że firmy…

Krótkowzroczność i różnice kulturowe to największe przeszkody na drodze do współpracy

Według nowego badania Oracle krótkowzroczność i głęboko zakorzenione nawyki to największe przeszkody na drodze do współpracy między…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Jak wynika z danych Stowarzyszenia Biegłych ds. Przestępstw i Nadużyć Gospodarczych (ACFE), straty związane z nadużyciami i niegospodarnością w procesach zamówień i zakupów wynoszą nawet 10 proc. całkowitych wydatków firmowych. Należy również pamiętać, że szkody wywołane przez tego typu działania są trudne do zmierzenia i często wykraczają poza sferę finansową. Konsekwencje wykrycia i upublicznienia nadużyć są często katastrofalne w skutkach dla reputacji firmy. W dobie coraz bardziej wyszukanych metod i technik, skuteczna walka z korupcją i nadużyciami finansowymi wymaga wykorzystania zaawansowanych narzędzi analitycznych.

Rolą nowoczesnego CIO (dyrektora ds. informatyki) jest z jednej strony większe zaangażowanie w tworzenie strategii biznesowej, a z drugiej – umiejętne dostosowywanie ekosystemu usług IT do zmieniających się uwarunkowań i potrzeb organizacji. Zadaniem specjalisty na tym stanowisku jest również zsynchronizowanie strategii IT z ogólną wizją przedsiębiorstwa. Wymaga to doskonałej znajomości najnowszych technologii, sposobów ich implementacji oraz świadomości korzyści biznesowych, które mogą zapewnić. SAS, lider analityki biznesowej, dołączył do CIONET, największej międzynarodowej społeczności menedżerów IT, aby dzielić się wiedzą i wspierać dyrektorów ds. informatyki w dążeniu do innowacyjności.

Nie ulega wątpliwości, że cyfryzacja jest głównym czynnikiem bieżących zmian społecznych i gospodarczych na świecie. Na początku opierała się na rozbudowie infrastruktury teleinformatycznej. Kolejne etapy polegały na usieciowieniu oraz wykorzystaniu Internetu na potrzeby rozwoju aplikacji zarówno przez przedsiębiorstwa, jak i konsumentów. Obecnie obserwujemy dynamiczny rozwój gospodarki opartej o dane. Dzięki postępowi w zakresie dostępnych technologii, algorytmów i narzędzi analityka stała się łatwiej dostępna nie tylko dla dużych, ale również średnich i małych firm.
 

Analityka pozwala m.in. na podejmowanie trafnych decyzji biznesowych, usprawnienie obsługi klienta czy odpowiednie profilowanie ofert lub kampanii marketingowych. Jednakże wiele przedsiębiorstw nadal poszukuje przykładów korzyści i najlepszych praktyk w zakresie wdrożenia platform analitycznych i wykorzystania nowoczesnych technologii, takich jak uczenie maszynowe. Ich implementację utrudniają skomplikowane przepisy i brak wzorców, na których firmy mogłyby oprzeć swoje działania. Chcąc zmienić ten stan rzeczy, lider analityki biznesowej, firma SAS wstąpiła w szeregi Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. W ramach współpracy SAS chce popularyzować na polskim rynku innowacyjność analityki oraz aktywnie uczestniczyć w kształtowaniu prawa pozwalającego na popularyzację tej klasy rozwiązań informatycznych.

UNIT4Wyniki badania1 opublikowanego w 2016 roku w międzynarodowym czasopiśmie International Journal of Information Management pokazują jak ważne jest zastosowanie rozwiązań Big Data w biznesie.

Firmy coraz powszechniej korzystają z analizy danych i rozwiązań klasy big data, aby prześcignąć konkurencję i tworzyć nowe modele biznesowe. Segment ten rozwija się w tempie sześciokrotnie szybszym niż cała branża IT, a biznes w coraz większym stopniu dostrzega korzyści związane z analizą danych – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie SAS, globalnego dostawcy analityki biznesowej. Wykorzystanie danych decyduje dziś o bezpieczeństwie i konkurencyjności przedsiębiorstw oraz satysfakcji ich klientów. Może też zapewnić gospodarce miliardowe wpływy.

ORACLEWiększości z nas wprost trudno sobie wyobrazić obecną ogromną ilość danych. Aby przedstawić swoje szacunki w tym zakresie, eksperci używają takich terminów jak zettabajty (dla ciekawych: do 2020 r. na świecie ma być 40 zettabajtów danych), ale dzięki temu wcale nie jest nam łatwiej zrozumieć, jak wielka jest to ilość. Nic więc dziwnego, że ktoś wymyślił określenie „Big Data”, oznaczające dosłownie „wielkie dane”.

Celem każdej implementacji systemu Plus Workflow jest optymalizacja procesów biznesowych w organizacji. System elektronicznego obiegu dokumentów firmy Suncode wspiera szeroką gamę procesów biznesowych, w tym także kontrolowanie i zarządzanie budżetami spółek. Plus Workflow pozwala kontrolę takich pozycji budżetowych w ramach: centrów kosztów (MPK), kosztów rodzajowych, projektów, zadań inwestycyjnych i wielu innych.

Poszerza się zakres danych z obszaru zarządzania produkcją dostępnych w systemie BI (Business Intelligence) firmy Streamsoft, polskiego producenta i dostawcy systemów ERP. Będzie on oparty o 6 dziedzin analitycznych.

Niemiecka firma ComplIT Solutions Gmbh wchodzi na polski rynek z oprogramowaniem klasy Business Intelligence: „reporting plus”. Tym, co odróżnia to oprogramowanie od innych rozwiązań dostępnych na rynku jest prostota i szybkość wdrożenia oraz niskie koszty zakupu i utrzymania.

Branża transportowa działa w wyjątkowo konkurencyjnym środowisku. Z jednej strony obowiązują w niej niezwykle krótkie czasy dostawy, a z drugiej firmy przewozowe podlegają restrykcyjnym przepisom wpływającym na godziny i koszty pracy kierowców. Szansą na zwiększenie konkurencyjności i ekspansję na rynkach międzynarodowych jest wykorzystanie Internetu rzeczy oraz systemów analitycznych pozwalających na przetwarzanie danych zebranych przez inteligentne urządzenia.

ORACLEPrzedsiębiorstwo Marketing Investment Group SA (MIG) zdecydowało się na zakup rozwiązania Oracle Retail Merchandise Financial Planning. MIG dostarcza obecnie klientom produkty znanych marek w ponad 300 sklepach tradycyjnych i 5 internetowych, za pośrednictwem własnej sieci detalicznej.

codec logo 2017Bank BPS wraz z Codec Polska poprowadzi wdrożenie nowego systemu budżetowego bazującego na technologii firmy Infor. Oprócz wsparcia procesów planistycznych, rozwiązanie pozwoli zwiększyć Bankowi efektywność w obszarze analityki i raportowania, dzięki wykorzystaniu zaawansowanych możliwości Business Intelligence. Jest to już kolejne wdrożenie Codec w instytucji finansowej w Polsce.

Infor poinformował o podpisaniu umowy przejęcia Birst, pioniera w dziedzinie tzw. chmury natywnej dla business intelligence (BI) służącej do analizy i wizualizacji danych. Birst to unikalna, wszechstronna platforma umożliwiająca pozyskiwanie, doskonalenie i prezentowanie standardowych danych w sposób dostosowany do podejmowania decyzji biznesowych.

Dane są obecnie najcenniejszym zasobem biznesu. Jednak samo gromadzenie i przetwarzanie danych jest tylko punktem wyjścia. Firmy muszą wiedzieć, jak wykorzystać dostępne informacje do tworzenia strategii biznesowych i budowania przewagi rynkowej. Tego celu nie da się dziś zrealizować bez zaawansowanych platform analitycznych, z których mogą korzystać różne grupy użytkowników – od programistów i specjalistów data science po osoby bez przygotowania technicznego.

Analiza procesów zakupowych wyraźnie pokazuje, że współcześni konsumenci przenikają pomiędzy różnorodnymi kanałami komunikacji z firmą – tradycyjnymi i cyfrowymi – pozostawiając po sobie niezliczone zasoby danych, układających się w ich profil zachowań. Z drugiej strony firmy stoją przed wyzwaniem związanym z precyzyjną oceną tych danych i poznaniem oczekiwań swoich nabywców. Obecnie obserwujemy aktywny rozwój platform Customer Intelligence, które łączą zaawansowaną technologię i analitykę z rozwiązaniami marketingowymi, umożliwiającymi analizę i lepsze zrozumienie danych, a także prognozowanie przyszłych zachowań konsumentów.

Według firmy analitycznej Forrester przedsiębiorstwa, które chcą skutecznie prognozować trendy rynkowe oraz zwiększyć wydajność swoich zespołów data science, powinny zainwestować w technologie predictive analytics i machine learning (PAML). To właśnie analityka predykcyjna i uczenie maszynowe są kluczowe w rozwoju aplikacji opartych na sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence – AI). W opinii autorów raportu do 2021 roku zagregowany roczny wzrost rynku PAML utrzyma się na poziomie 15%.

Prowadzenie rzetelnej analizy wydatków i przychodów firmy mało kiedy jest zadaniem rozpalającym entuzjazm osób nią zarządzających i prowadzących jej statystyki finansowe. Budżetowanie bez wątpienia jest czasochłonnym i pieczołowitym procesem, a prognozowanie przyszłego stanu przedsiębiorstwa, jego aktywów, kapitałów, kosztów i przychodów najczęściej kojarzone jest ze stertą faktur i nieskończonymi ciągami cyfr wpisanych do komórek Excela. Upowszechnienie nowych technologii i rozwój sektora IT spowodowały, iż zaczęły pojawiać się nowe możliwości i narzędzia, z których pomocą czynności te można w znacznym stopniu uprościć.

Za trzy lata 75 proc. średnich i dużych firm będzie stosować zaawansowane systemy analityczne – wynika z raportu Gartnera. To konieczne do skutecznego rozwoju przedsiębiorstwa – przekonuje Michał Grabarz, dyrektor sprzedaży Accenture Polska. Analityka biznesowa przekłada się na wzrost liczby klientów i przychodów firmy, a także usprawnia procesy wewnątrz przedsiębiorstwa. Coraz częściej jej wdrożeniem zainteresowane są centra usług wspólnych. Dla polskiego sektora usług dla biznesu analityka może stanowić przewagę konkurencyjną w walce o nowe inwestycje.

Cyfrowa rewolucja wpływa na każdą sferę naszego życia, nic więc dziwnego, że zmiany dotknęły również sektor przemysłowy. Aż 47 proc. wytwórców wiąże duże oczekiwania z analityką Big Data, a wyniki finansowe firm za rok 2016 pokazują, że wdrożenie takiej analityki usprawnia nie tylko produkcję, lecz wprost przekłada się na wyniki firmy. Zdaniem Ashley Stirrup z firmy Talend, co dziesiąte przedsiębiorstwo z głównego amerykańskiego indeksu giełdowego S&P 500 straci swoją pozycję z powodu opieszałości w cyfryzacji i wykorzystaniu Big Data.

oracle 120Integratorzy systemowi, to elita w branży IT. Firmy tego segmentu posiadają nie tylko głęboką wiedzę technologiczną, dotyczącą produktów wielu dostawców, ale także kompetencje związanie z różnymi sektorami gospodarki i znajomość procesów biznesowych stosowanych w tych branżach.

Narzędzia do analizy danych pozwalają firmom lepiej kontrolować koszty i dostosowywać ofertę do potrzeb klientów, co przekłada się na zyski przedsiębiorców – przekonuje Wojciech Kryński z Ground Frost. Dostęp do wielu z tych rozwiązań jest zupełnie darmowy. Polska ma jednak wciąż wiele do nadrobienia. Z innowacyjnych narzędzi wciąż korzysta niewielki odsetek firm. Coraz więcej z nich mówi jednak o potrzebie inwestycji, więc w kolejnych latach będzie się to zmieniać.

microsoft logo 2015Grupa OLX należącą do globalnego koncernu Naspers to trzy największe w Polsce serwisy ogłoszeniowe: OLX, OTOMOTO, Otodom. Dziesiątki milionów użytkowników generują setki milionów wizyt i miliardy odsłon rocznie. Dodając do tego kilkadziesiąt różnorodnych źródeł danych, Cała grupa dysponuje gigantycznymi zasobami informacyjnymi. Architektura systemu Business Intelligence została oparta na chmurze publicznej Microsoft Azure.

Lider w branży ubezpieczeniowej usprawnia raportowanie i narzędzia controllingowe

Multiagencja CUK Ubezpieczenia Sp. z o.o. Sp. k. to lider w branży ubezpieczeniowej, dynamicznie rozwijający sieć placówek franczyzowych na terenie całego kraju. Swoim partnerom gwarantuje dostęp do oferty 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych.

CODECCodec Polska wdrożył system wspierający realizację procesów budżetowania, analiz i raportowania w Leroy Merlin Polska. Rozwiązanie pozwoliło zwiększyć efektywność w obszarze controllingu oraz dostosować ją do standardów ADEO, w którego skład wchodzi Leroy Merlin Polska oraz ponad 30 przedsiębiorstw z 12 krajów na świecie.

W 2017 roku analityka Big Data nie zwolni tempa

Firmy specjalizujące się w analityce Big Data kończą 2016 rok nad kreską. Zdaniem IDC wzrósł w tym roku odsetek danych realnie wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa: aktualnie to już około 30 proc. W górę poszła również wartość globalnego rynku danych i analityki biznesowej, który wycenia się już na poziomie 130 mld dolarów. To o ponad 18 mld dolarów więcej niż w roku ubiegłym. W kolejnych latach rynek będzie rósł w tempie dwucyfrowym, a w 2020 roku przekroczy próg 203 mld dolarów. Branża ma powody do zadowolenia, ale nie zamierza spocząć na laurach. Według prognoz najbliższe 12 miesięcy może okazać się dla niej jeszcze lepsze. Analitykę Big Data zdominuje 5 trendów: zwrot ku chmurze zamiast rozwiązań on-premise; rosnąca rola Internetu Rzeczy; walka firm z dark data i orphaned data; wzbogacanie danymi systemów Business Intelligence, CRM i ERP oraz rosnące inwestycje na analitykę predyktywną i preskryptywną.

Dlaczego firmy nie używające Business Intelligence są skazane na porażkę?

SAGERaport firmy KPMG dotyczący analizy firmowych informacji wykazał, że dla większości organizacji istotne jest korzystne wykorzystania posiadanych danych. Dla ponad połowy firm dobre zagospodarowanie danych umożliwia rozwój nowych produktów i usług. Niewiele mniej firm deklaruje, że użycie analiz danych wspomaga zwiększenie efektywności procesów biznesowych oraz redukcję kosztów. Podobna ilość przedsiębiorstw (49%) uważa, że umiejętność analizy danych przydaje się do przyciągania nowych klientów.

Wykrywanie nadużyć w dobie big data

Firmy i instytucje potrzebują zaawansowanych narzędzi analitycznych do skutecznej walki z nadużyciami w dobie big data. W skali globalnej koszty oszustw i nadużyć wynoszą około 3,7 biliona dolarów rocznie, a skala i różnorodność działań przestępczych rośnie w bardzo szybkim tempie.

Integrated Solutions partnerem SAS Institute

Integrated Solutions nawiązał strategiczne partnerstwo z SAS Institute, światowym liderem w zakresie analityki biznesowej. Podjęta współpraca to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na kompleksowe usługi analityczne – od integracji i analizy danych, po infrastrukturę, sprzęt, bezpieczeństwo IT i wsparcie.

System controllingowy EURECA wspomaga producenta z branży Automotive

NEXTEER AUTOMOTIVE jest światowym liderem w produkcji zaawansowanych układów sterowniczych i napędowych. To organizacja globalna z główną siedzibą w USA. W Polsce Nexteer Automotive to dwa oddziały produkcyjne w Tychach oraz w Gliwicach.

Nowoczesne rozwiązanie analityczne w Świętokrzyskim Centrum Ratownictwa Medycznego i Transportu Sanitarnego w Kielcach

simpleNajwiększa publiczna jednostka służby zdrowia, wykonująca zadania ratownictwa medycznego na terenie województwa świętokrzyskiego, rozbudowała wykorzystywane rozwiązanie SIMPLE o dedykowaną placówkom medycznym funkcjonalność, związaną z raportowaniem i analizami.

Big Data wciąż na fali wznoszącej

Według raportu „Worldwide Semiannual Big Data and Analytics Spending Guide”, autorstwa firmy analitycznej IDC, wartość globalnego rynku Big Data w tym roku przekroczy próg 130,1 mld dolarów. W najbliższych latach będzie zaś rosnąć w tempie dwucyfrowym, by w 2020 roku osiągnąć poziom ponad 203 mld dolarów. Oznacza to, że globalny rynek danych rozwija się dziś w tempie niemal sześciokrotnie szybszym, niż cała branża IT. Koniunkturę napędzają zwłaszcza dwie branże: bankowość oraz przemysł.

Microsoft i Esri podejmują współpracę w zakresie rozwiązań Power BI i Azure

Firma Esri nawiązała współpracę z Microsoft w obszarze rozwoju rozwiązań Power BI i Microsoft Azure. Efektem porozumienia jest poszerzenie funkcjonalności obu aplikacji o możliwość wykonywania analiz przestrzennych. Dzięki współpracy zalety wizualizacji danych na mapach trafią do szerokiego grona użytkowników rozwiązań giganta z Redmond.

Polski producent z branży meblarskiej usprawnia działania i narzędzia controllingowe

LEM sp. z o.o. jest polskim producentem elementów meblowych oraz mebli pokojowych, łazienkowych i kuchennych. Firma współpracuje z klientem biznesowym, a także obsługuje sieci sprzedaży mebli, sieci DIY, grupy zakupowe, hurtownie meblowe. Produkty spółki LEM są sprzedawane są w Polsce jak również eksportowane do kilkunastu krajów Europy oraz do USA i Kanady.

Polskie firmy entuzjastami nowych technologii

Polskie firmy entuzjastycznie podchodzą do inwestycji w nowinki technologiczne. Tak wynika z raportu „Welcoming Innovation Revolution”, autorstwa GE Global Innovation Barometer 2016, wedle którego aż 77 proc. polskich przedsiębiorców optymistycznie spogląda na „czwartą rewolucję przemysłową”, a kolejne 83 proc. zgłasza zainteresowanie nowymi technologiami.

CQN wprowadza profilowanie danych w czasie rzeczywistym w e-mailingu, m-mailingu oraz display’u

Rozwój technologii przyczynił się do gromadzenia i przetwarzania milionów informacji o użytkownikach, które mogą być wykorzystywane do precyzyjnego targetowania i retargetowania reklam. Prawda jest jednak taka, że wydawcy najczęściej wybierają grupę docelową pod kątem wieku, płci, miejsca zamieszkania oraz zainteresowania produktem.

SAP BW/4HANA – nowa generacja hurtowni danych debiutuje na rynku

sap logoSAP zaprezentował nową generację aplikacji hurtowni danych – BW/4HANA. Rozwiązanie będzie wkrótce dostępne w ramach usług Amazon Web Services (AWS) oraz SAP HANA Enterprise Cloud tak, by przedsiębiorcy mogli zmodernizować środowisko baz danych w ramach infrastruktury chmury obliczeniowej.

Trzy powody, dla których warto korzystać z Business Intelligence

macrologicSzybka analiza bardzo dużej ilości danych to wyzwanie dla każdego przedsiębiorstwa. Dlatego, jak przekonują eksperci od zarządzania, warto w tym celu skorzystać z nowoczesnych rozwiązań Business Intelligence (BI).

Bank Gospodarstwa Krajowego wdraża platformę Business Intelligence

microsoft logo 2015Bank Gospodarstwa Krajowego wprowadził platformę Microsoft klasy Business Intelligence w celu stworzenia jednego, wspólnego źródła informacji wspierającego procesy decyzyjne. Obejmuje ona kluczowe obszary działalności Banku, zapewniając możliwość tworzenia raportów m.in. na potrzeby sprzedaży, kontrolingu finansowego, oceny ryzyka rynkowego i kredytowego oraz programów i funduszy rządowych. System umożliwia szerokiej grupie pracowników wygodne korzystanie z przygotowanych lub samodzielnie tworzonych raportów na podstawie dostępnych danych. Obecnie z ponad 400 predefiniowanych raportów korzysta około 700 użytkowników. Platforma jest zasilana z około 10 różnych systemów Banku, w tym centralnego systemu bankowego. Czas uzyskania raportów na potrzeby podejmowania decyzji skrócił się nawet o 20-25%.

Big Data as-a-Service

Złoto, ropa naftowa, Big Data. Oto hasłowa historia biznesu ostatnich lat. To właśnie wielkie zbiory danych stały się nową walutą dzisiejszej gospodarki. Sektor analityki Big Data przeżywa obecnie gigantyczny boom i wedle analiz IDC rozwija się w tempie sześciokrotnie szybszym, niż cała branża IT. Z Big Data as-a-Service (BDaaS), czyli analityki danych jako usługi, korzysta już coraz więcej firm: według raportu Sandler Research rynek ten rozwija się w tempie 60,9 proc. w skali roku. Żadna inna gałąź IT nie może pochwalić się takim wzrostem. Firmy informatyczne, chcąc wpisać się w ten trend, coraz częściej oferują swoje technologie w modelu usługowym (as-a-Service).

Back to top