System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
oracle 120Firma CANBI, partner firmy Oracle jest producentem i dostawcą aplikacji pozwalających optymalizować procesy biznesowe - w takich obszarach jak data governance, integracja danych i BI, budżetowanie, czy zarządzanie majątkiem zarówno trwałym, jak i obrotowym. Spółka realizuje też indywidualne projekty, digitalizując procesy unikalne nie tylko dla branży, ale i często samej organizacji, dzięki czemu wspiera je w osiąganiu wiodących pozycji na ich rynkach.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Jednymi ze sztandarowych rozwiązań CANBI są aplikacje pakietu Data Governance Tools (DGT). Jedno z tych rozwiązań - wcześniej oferowane w modelu hostowanym oraz on-premise - zostało z początkiem września 2019 roku przeniesione do Oracle Cloud. Aplikacja o nazwie TRC (TRACEABILITY) służy do zarządzania przepływem danych i opisywania metryk.

Dlaczego firma CANBI zdecydowała się na migrację aplikacji TRC do chmury?

Zdaniem Grzegorza Janowskiego, Prezesa Spółki CANBI decyzja ta jest ściśle związana z oczekiwaniami klientów, decydujących się na digitalizację procesu, w który zaangażowane są różne, często geograficznie zlokalizowane w wielu miejscach komórki organizacyjne. W przypadku aplikacji TRC, kluczowymi osobami odpowiedzialnymi za opisywanie danych czyli tzw. Data Stewardami są pracownicy umiejscowieni w komórkach biznesowych, a nie w Departamencie IT. Dodatkowo wybór chmury ułatwia zorganizowanie tego procesu, gdyż nie angażuje działu IT (tę odpowiedzialność przejmuje dostawca). Przedsiębiorstwa dostrzegają te oraz szereg innych korzyści biznesowych jak np. elastyczny model płatności. Grzegorz Janowski podkreśla, że w przypadku aplikacji pakietu DGT szczególnie ważna jest skalowalność zasobów, a Oracle Cloud umożliwia elastycznie alokację tych zasobów w przypadku np. zwiększającego się zapotrzebowania. Ponadto zwraca uwagę na trend rynkowy, według którego przedsiębiorstwa coraz większą część budżetu IT przeznaczają właśnie na chmurę.

Rozwiązanie TRC, tak jak pozostałe aplikacje pakietu DGT zostało zaprojektowane z myślą o możliwości działania w chmurze. Wybór Oracle Cloud jest naturalną konsekwencją obranej drogi, w której technologie dostarczane przez Oracle pełnią kluczową rolę w procesach związanych z projektowaniem i utrzymywaniem oferowanych systemów. Warto w tym miejscu podkreślić, że samo rozwiązanie zostało zaprojektowane z wykorzystaniem platformy Oracle Application Express (APEX), wykorzystującej podejście Low-Code Platform & Rapid Application Development (RAD), a dostępnej z każdą bazą danych firmy Oracle – mówi Jan Sobczak, Dyrektor ds. Technologii CANBI.


Rozwiązanie oferowane jest jako usługa Software as a Service.

Taki model - ze względu na jego kompleksowość, jest bardzo wygodnym rozwiązaniem dla naszych klientów. Organizacje decydujące się na wdrożenie aplikacji TRC w chmurze, nie muszą inwestować w rozwój wewnętrznych zasobów IT, gdyż w ramach usługi zarówno dostarczamy samą aplikację, jak i całą infrastrukturę niezbędną do jej działania. Z kolei z punktu widzenia naszej działalności uruchomienie aplikacji w chmurze pozwala sprostać oczekiwaniom klientów i zapewnić dostępność oraz bezpieczeństwo na najwyższym poziomie angażując znacznie mniejsze zasoby. Dzięki możliwościom chmury Oracle takim jak Autonomiczna baza danych, oferujemy aplikację TRC również w tej formie, aby aktywnie zwielokrotnić możliwości rozwiązania - dodaje Jan Sobczak.


Oferowane przez CANBI rozwiązanie doskonale sprawdza się w organizacjach, dla których jakość i bezpieczeństwo danych ma kluczowe znaczenie. TRC jest szczególnie przydatnym narzędziem dla organizacji, mających w swoich szeregach menedżerów takich, jak Chief Data Officer (CDO) oraz Inspektor Ochrony Danych Osobowych (IODO).

Świadomość organizacji, na ile wiedza o przetwarzaniu ich danych jest istotna dla prowadzonego biznesu, jest kluczowym czynnikiem, który powoduje, że firmy decydują się na uporządkowanie procesów Data Governance. Czynnikiem zewnętrznym z kolei, jest zapewnienie zgodności organizacji z obowiązującymi regulacjami. Proces przenoszenia aplikacji TRC z pakietu DGT do chmury jest odpowiedzią na oczekiwania naszych klientów. Już teraz mogę zapowiedzieć, że po sukcesie migracji aplikacji TRC, w planach mamy przeniesienie do Oracle Cloud także aplikacji CRG, będącej centralnym narzędziem do wypełniania ankiet oraz monitorowania przepływów danych osobowych w organizacji. Implementacja tego produktu w firmie to minimalizacja błędów oraz uzyskanie kompletności informacji o miejscach przetwarzania danych osobowych. Istotne jest pozyskiwanie tej informacji przed wprowadzeniem przez właścicieli biznesowych nowych systemów do organizacji - mówi Grzegorz Janowski, Prezes Zarządu CANBI.


Warto też zaznaczyć, że TRC w chmurze jest rozwiązaniem w spełni kastomizowalnym, co oznacza, że klient, zgodnie z aktualnymi potrzebami oraz rozwojem firmy, może rozbudowywać rozwiązanie o dodatkowe funkcjonalności a oferowana przez Oracle usługa chmurowa daje pewność skalowalności rozwiązania dla końcowego odbiorcy.

O kolejnych rozwiązaniach CANBI, dzisiaj dostępnych w wersji on-premise, a przenoszonych do chmury będziemy na bieżąco informować, gdyż w usługach chmurowych widzimy docelowo także inne nasze rozwiązania. – dodaje Grzegorz Janowski.


W ostatnich czasach obserwuję wzmożone zainteresowanie klientów aplikacjami wykorzystującymi technologię chmurową Oracle, oferowanymi w modelu software as a service” - komentuje Maciej Wysocki z działu Oracle Digital. „Canbi ze swoimi rozwiązaniami wykorzystującymi chmurową autonomiczną bazę danych oraz wirtualne maszyny Oracle, idealnie wpisuje się w ten trend i odpowiada na zapotrzebowanie rynkowe oferując aplikacje o krótkim czasie implementacji i niskim koszcie wejścia.


Źródło: www.oracle.com/pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top