System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Zapory sieciowe nie są już rozwiązaniem przeznaczonym głównie dla dużych organizacji. Cisco zaprezentowało firewalle nowej generacji Firepower NGFW serii 1000, stworzone z myślą o małych i średnich firmach oraz tych zarządzanych z domu (ang. SoHo – small office, home office).


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Jak wynika z raportu „Małe, lecz potężne” autorstwa Cisco, 53% organizacji z sektora MŚP doświadczyło w 2018 roku naruszenia bezpieczeństwa infrastruktury IT. Mniejsze organizacje stają się coraz bardziej atrakcyjnym celem dla cyberprzestępców – zarówno bezpośrednim, ale także jako punkt wyjścia dla większych ataków. Małe i średnie firmy zwykle nie posiadają rozbudowanych działów IT. Dlatego niezwykle ważne jest, aby stosowane przez nie rozwiązania charakteryzowała mała złożoność, a także wydajność i szybki czas reakcji.

Na te potrzeby odpowiadają zapory sieciowe Cisco nowej generacji Firepower 1000, które automatycznie korelują informacje o zagrożeniach w ramach zintegrowanych funkcji bezpieczeństwa, dzięki czemu czas wykrycia został maksymalnie skrócony. Cisco Firepower 1000 współpracuje z rozwiązaniem Cisco Threat Response, które automatyzuje integrację z wybranymi produktami Cisco Security i przyspiesza kluczowe funkcje operacji bezpieczeństwa: wykrywanie, badanie i usuwanie zagrożeń. Mniejsze firmy docenią również fakt, że Cisco Firepower NGFW 1000 są prostymi i intuicyjnymi w instalacji i zarządzaniu rozwiązaniami bezpieczeństwa typu all-in-one.

Inwestycja w firewall nie może oznaczać wywrócenia istniejącego w firmie ekosystemu IT do góry nogami, zwłaszcza w małych czy średnich firmach. Cisco Firepower NGFW z jednej strony jest częścią architektury bezpieczeństwa Cisco, z drugiej – może być zintegrowany z rozwiązaniami innych producentów i płynnie włączony do środowiska, które już funkcjonuje w danej organizacji – mówi Mateusz Pastewski, menedżer ds. sprzedaży rozwiązań cyberbezpieczeństwa w Cisco Polska.


Należy również pamiętać, że zapora sieciowa nie powinna ograniczać rozwoju i spowalniać realizacji celów biznesowych. Firepower NGFW pozwalają korzystać z ochrony klasy korporacyjnej bez zmniejszenia wydajności sieci. Przepustowość firewalli Cisco NGFW jest nawet trzykrotnie wyższa niż w przypadku podobnych rozwiązań poprzedniej generacji.

Wyróżniki Cisco Firepower NGFW

Zapory sieciowe Cisco nowej generacji chronią biznes przed większą ilością zagrożeń niż którekolwiek wcześniejsze rozwiązanie tego typu. Jest to możliwe dzięki zintegrowanemu rozwiązaniu Cisco Advanced Malware Protection (AMP), wsparciu ze strony zespołu Cisco Talos analizującego na bieżąco nowe zagrożenia pojawiąjące się w sieci, w wyniku czego są one blokowane już na wczesnym etapie ich wykrycia, a także funkcji filtrowania adresów URL, które zabezpieczają firmową infrastrukturę IT przed złośliwym oprogramowaniem. Dodatkowo mechanizm sandboxingu, polegający na izolacji uruchamianych programów komputerowych od reszty systemu, gwarantuje ochronę zarówno przed znanym, jak i nieznanym malware'em.

Kolejnym wyróżnikiem Firepower NGFW jest lepszy wgląd w środowisko IT za sprawą systemu zapobiegania włamaniom NGIPS (Next Generation Intrusion Prevention System). Posiada on funkcję automatycznego wykrywania i oznaczania zagrożeń. System nadaje im priorytety i wskazuje specjalistom IT, którymi z nich powinni zająć się w pierwszej kolejności. Mają oni całościowy obraz wszystkich działań, niezależnie od tego, czy dotyczą one użytkowników, hostów, sieci, aplikacji, stron internetowych czy też platform do przesyłania plików typu WeTransfer czy Dropbox.

Źródło: Cisco

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top