Optymalizacja, monetyzacja i analityka. Pod znakiem tych pojęć będzie się rozwijać w Polsce coraz więcej firm z sektora przemysłowego, wynika z analizy firmy TogetherData. Jednym z kluczowych trendów, który przyczyni się w 2019 roku do szerszej realizacji koncepcji Przemysłu 4.0 wśród polskich przedsiębiorstw będzie zbieranie, agregacja i analiza dużych zbiorów danych.

Zestawmy ze sobą dwa fakty: przez ostatnie dwa lata liczba źródeł firmowych danych wzrosła o połowę. Jednocześnie dla aż 80% klientów jakość obsługi jest równie ważna jak kupowany produkt czy usługa. Zabieganie o jak najlepsze doświadczenia klientów to dla firm pole do budowania przewagi konkurencyjnej. Jest ono wciąż bardzo duże, choć powoli zaczyna się kurczyć, gdyż marketing nabywa kompetencje i technologie do efektywnego zarządzania wrażeniami klientów.

Wzrost szybkości planowania, wyeliminowanie błędów związanych z wykorzystaniem Excela, łatwiejsze wprowadzanie zmian oraz ich natychmiastowa wizualizacja, to tylko wybrane elementy, które przyczyniły się do usprawnienia procesu planowania sprzedaży oraz dystrybucji nowych gier.

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) od października 2018 roku korzysta z rozwiązania klasy Business Intelligence wdrożonego przez Comarch. Pracownicy instytucji używają systemu do gromadzenia i analizy danych oraz przygotowywania na ich podstawie raportów.

Polskie przedsiębiorstwa są w fazie transformacji dotychczasowych źródeł konkurencyjności. Coraz większą rolę odgrywają innowacyjność i automatyzacja. Wyzwaniem jest finansowanie wzrostu przedsiębiorstwa z firmy rodzinnej do korporacji. Firmy oparte na danych mają nawet 23 razy większą szansę na pozyskiwanie nowych klientów i sześciokrotnie większą na ich późniejsze zachowanie. Prognozowanie i analiza danych to jednak pięta achillesowa polskich firm.

MicroStrategy® ogłosił w tym tygodniu, że najnowsza wersja MicroStrategy 2019 jest już dostępna. Jest to pierwsza na rynku platforma oferująca HyperIntelligence™, transformational mobility i federated analytics. Oficjalne wypuszczenie nowej wersji poprzedziło uruchomienie dzwonu nowojorskiej giełdy papierów wartościowych NASDAQ przez założyciela, przewodniczącego zarządu, prezesa i CEO firmy MicroStrategy, Michael’a J. Saylor’a oraz przedstawicieli zarządu firmy.

Problemem wielu organizacji są trudności z uporządkowaniem danych. Dotyczą one zarówno przepływu informacji pomiędzy użytkownikami, jak i wszystkimi oddziałami. Jak się okazuje, główną przyczyną są niezależne bazy danych w każdym z oddziałów.
 

Szybkie i przejrzyste dla użytkownika, a jednocześnie zaawansowane merytorycznie, analizowanie danych? To możliwe z nowym rozwiązaniem w systemie ERP Streamsoft Prestiż.

Aż 72% uczestników badania Here and Now: The need for an analytics platform, przeprowadzonego przez SAS, dostrzega zalety analityki, ale tylko 39% używa jej podczas tworzenia strategii biznesowych.

Z raportu firmy KPMG wynika, że, dzięki analizie Big Data, 8 na 10 przedsiębiorstw lepiej rozumie potrzeby i preferencje klientów. Do czego firmy wykorzystują tę wiedzę? Jednym z najważniejszych obszarów jest marketing. Jak podkreślają eksperci, to właśnie dzięki informacjom o zachowaniu klientów można dużo skuteczniej docierać do wybranych grup docelowych, a w efekcie osiągać to, na czym najbardziej zależy każdej firmie, czyli więcej sprzedawać.

loading...
MAGAZYNIT.PL
KRAJ
ERP
BUSINESS INTELLIGENCE

MAGAZYNIT.PL to serwis prezentujący najnowsze wydarzenia z rynku systemów  ERP i MRP, CRM, Business Intelligence, wspomagających zarządzanie zasobami ludzkimi oraz rozwiązań mobilnych (platformy iOS i Android) mających na celu usprawnienie procesu zarządzania. Przedstawiamy najnowsze artykuły, studia przypadków oraz materiały video.