System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT

Pracownik dla firmy – firma dla pracownika, portal pracowniczy w systemie ERP

Firmy w swojej działalności coraz powszechniej wykorzystują funkcje systemów ERP związane z obszarem zarządzania kapitałem ludzkim. Przede wszystkim zdecydowała o tym możliwość realizacji indywidualnych potrzeb Klienta przez wybrane systemy ERP w tym zakresie oraz wciąż rosnąca dostępność aplikacji związana z tzw. rewolucją mobilną. Zbudowany przez Sygnity Business Solutions Portal Pracowniczy z powodzeniem działa z autorskim systemem Quatra Max, ale dzięki swojej otwartości może również, współpracować z innym systemem ERP.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Portal Pracowniczy to narzędzie wspierające zarówno działania firmy jak i jej pracowników. Informacje dostępne na portalu są ściśle związane z systemem uprawnień: dane przeznaczone dla poszczególnych służb i jednostek firmy, dane dla pracownika zatrudnionego na określonym stanowisku. Podstawowym elementem określającym miejsce (miejsca) pracownika w firmie jest opis stanowisk. Jest to elastyczna konstrukcja opisująca efektywnie strukturę zatrudnienia firmy. Dzięki niej możliwe jest stworzenie przejrzystych opisów stanowisk w oparciu o definiowane cechy. Definiowane cechy w pełni odzwierciedlają indywidualne potrzeby firmy. Opis stanowiska usprawnia zarządzanie pracownikami (m.in. określenie stanowisk zastępczych, przełożonych pracownika), wspiera organizację stanowiska pracy (wyposażenie na stanowisku, gotowa dokumentacja stanowiska pracy wraz z oceną ryzyka zawodowego itp.), ale jest też bazą wiedzy dla kolejnych funkcji umieszczanych na Portalu Pracownika zgodnie ze specyficznymi wymaganiami firmy.

Funkcja oceny pracowników umożliwia tworzenie indywidualnych szablonów ocen (na bazie cech podlegających ocenie) i na ich podstawie ocen okresowych (360° i 180°) poszczególnych pracowników. Baza szablonów ocen, kolejnych ocen okresowych, hierarchii dostępu do ocen (przełożeni) – to domena odpowiednich służb w firmie. Informacja o rozpoczęciu procesu oceniania, ankiety i testy do wypełnienia w ramach oceny oraz dostęp do wyników – to aktywności pracownika. Jednym z efektów oceny pracowniczej z punktu widzenia firmy jest plan szkoleń. Portal Pracowniczy usprawnia proces planowania i organizowania szkoleń. Możliwe jest stworzenie w systemie planu i budżetu szkoleń dla poszczególnych jednostek organizacyjnych i odpowiednia dystrybucja informacji – zarówno dla jednostek firmy jak i pracowników. Formy szkoleń i szablony udostępnianych na Portalu dokumentów są całkowicie zindywidualizowane.

Kolejną istotną z pkt widzenia firmy funkcją Portalu jest rekrutacja ,opierająca się o bazę kandydatów. Projekty rekrutacyjne tworzone są w oparciu o profile kandydatów (dane pochodzące z bazy opisu stanowisk). Zarządzanie projektami rekrutacyjnymi oraz wyglądem umieszczanych na Portalu dokumentów i formularzy, zależne jest od osób realizujących te procesy w firmie.

Funkcjonalność związana z urlopami daje pracownikom możliwość składania wniosków urlopowych przez Internet za pośrednictwem Portalu w dowolnej chwili. Mogą również we własnym zakresie modyfikować i dzielić terminy urlopów. Dalsza obsługa funkcjonalności związanej z urlopami leży po stronie firmy.

Proces obsługi delegacji pracowników inicjowany jest i realizowany przez odpowiednie służby w firmie. Pracownicy z kolei, za pośrednictwem portalu internetowego mają możliwość aktualizacji parametrów i danych związanych z ich podróżą służbową.

System umożliwia każdemu pracownikowi śledzenie na bieżąco, na wydzielonej części Portalu Pracowniczego, informacji zawierających dane o sobie i swoim zatrudnieniu. Zakres tych informacji ustala firma. Zadaniem Portalu jest odpowiednie ich zaprezentowanie pracownikowi. Portal pracowniczy, daje nową jakość korzystania z danych i realizacji specyficznych procesów firmy. Nowoczesny sposób komunikacji między firmą a jej pracownikami to szersze możliwości w zakresie zarządzania. Przykładami kolejnych funkcji Portalu Pracowniczego, w zakresie propagacji i wymiany informacji on-line mogą być: obsługa procesów bezpieczeństwa, aktualizacja informacji technicznych czy zgłoszenia wniosków racjonalizacji w poszczególnych działalnościach firmy. Funkcje te, na potrzeby obsługi przez Portal Pracowniczy, są całkowicie indywidualizowane co do sposobu, zakresu i formatu wymienianych danych. Projekt wdrożeniowy dedykowanego portalu jest realizowany zgodnie z wymogami i specyfiką firmy..

Cechą decydującą o praktycznie nieograniczonej dostępności poszczególnych funkcji portalu zarówno dla odpowiednich jednostek zarządzających w firmie oraz samych pracowników jest interfejs zaprojektowany w sposób umożliwiający obsługę przez komputery stacjonarne, laptopy, smartfony i tablety.

Źródło: www.quatramax.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top