System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Czasy, gdy przedsiębiorstwa postrzegały serwis jako niezbędny koszt prowadzenia biznesu, już dawno minęły. W obecnym, dynamicznym środowisku biznesowym, w którym komunikacja i współpraca stanowią element kluczowy nie tylko w obrębie firmy, ale również w pełnym zakresie relacji z użytkownikiem końcowym, serwis staje się wspaniałą platformą do generowania korzyści: następuje przekształcenie generatora kosztów w źródło korzyści i nowy strumień przychodów. Co ważne, staje się on sposobem na wyróżnienie się na tle dynamicznie rozwijającej się konkurencji. Jak powiedział Einstein: „Głównym powołaniem człowieka jest raczej służyć niż zmuszać do posłuchu” – kadra zarządzająca najwyższego szczebla zaczyna z coraz większą powagą patrzeć na świadczenie usług serwisowych jak na element, od którego zależą losy przedsiębiorstwa. W sytuacji, w której konkurencja rośnie, a sprzedaż produktów zaczyna ustępować zarządzaniu cyklem ich eksploatacji, nie można myśleć inaczej.

Niskie marże, wzmożona konkurencja oraz rosnące potrzeby klientów na fali rewolucji technologicznej – wszystko to przyczyniło się do istotnej zmiany w obszarze zarządzania serwisem w terenie. Firmy działające w tej branży poszukują innowacyjnych rozwiązań w celu zwiększenia wydajności operacyjnej i redukcji kosztów. Skutkiem tej zmiany jest zasadnicza zmiana zarządzania usługami serwisowymi w terenie, obejmująca zarówno oczekiwania, jak i funkcjonalność oraz metodykę.

 

enova365 Multi

enova365 2016Z systemu ERP enova365 możesz korzystać także za pomocą przeglądarki oraz aplikacji mobilnej. Takie możliwości daje opcja „Multi”, której użytkownicy poza standardową wersją okienkową, mogą cieszyć się nowoczesnym interfejsem, również z poziomu urządzeń mobilnych.

Pracownik dla firmy – firma dla pracownika, portal pracowniczy w systemie ERP

Firmy w swojej działalności coraz powszechniej wykorzystują funkcje systemów ERP związane z obszarem zarządzania kapitałem ludzkim. Przede wszystkim zdecydowała o tym możliwość realizacji indywidualnych potrzeb Klienta przez wybrane systemy ERP w tym zakresie oraz wciąż rosnąca dostępność aplikacji związana z tzw. rewolucją mobilną. Zbudowany przez Sygnity Business Solutions Portal Pracowniczy z powodzeniem działa z autorskim systemem Quatra Max, ale dzięki swojej otwartości może również, współpracować z innym systemem ERP.

Quatra Max okiem klientów

Quatra Max jest jednym z polskich systemów klasy ERP, przeznaczonych dla małych i średnich przedsiębiorstw. Producentem narzędzia jest Sygnity Business Solutions z Grupy Sygnity S.A., za którą stoi 25 lat doświadczenia w dziedzinie wdrażania i integracji biznesowych rozwiązań informatycznych.

Firma JMP Flowers już od 10 lat pracuje na zintegrowanym systemie do zarządzania przedsiębiorstwem - SAP Business One. Właśnie mija 10-lecie współpracy JMP z Centrum Serwisowym Altab.
 

Firmy z branży wyrobów kosmetycznych muszą sprostać wielu wymogom określanym przez normy Unii Europejskiej zawarte m.in. w przepisach dotyczących tzw. Dobrych Praktyk Wytwarzania (GMP – Good Manufacturing Practices). Ich działalność operacyjna podlega ścisłej kontroli, zwłaszcza w obszarze produkcji i jakości. Nowe regulacje, dynamiczne zmiany na rynku, presja konkurencyjna zwiększa konieczność wsparcia działalności firm z branży kosmetycznej ze strony systemów informatycznych.

Drugie życie projektu IT po wdrożeniu. Rola serwisu w systemach SAP

Wdrożenie złożonego systemu informatycznego w firmie to często ogromne przedsięwzięcie, wymagające wielu miesięcy pracy i zaangażowania zespołu konsultantów. Po udanej implementacji system staje się istotnym elementem funkcjonowania przedsiębiorstwa. W tym momencie konsultanci wdrożeniowi ustępują pola zespołowi serwisowemu, który odpowiada za utrzymanie i rozwiązywanie bieżących problemów. Jak wygląda drugie życie rozwiązań IT?

CYBERLUSTRO DLA PRZEMYSŁU – FORCAM ABC

Firma Forcam, światowej klasy producent systemu do zarządzania produkcją, opracowała White Paper, dotyczący najnowszej wersji systemu cyber-fizycznego Factory Framework – Release 5. Forcam informuje w nim o kluczowych zaletach oprogramowania, które spełnia wymogi koncepcji Industry 4.0, oferując technologię „In Memory“, Big Data w czasie rzeczywistym oraz możliwości cloud computing.

Jak usprawnić zarządzanie uczelniami?
nowoczesne rozwiązania IT w życiu każdej placówki

UNIT4 TETAŚwiat nowych technologii rozwija się w zawrotnym tempie. Producenci prześcigają się w tworzeniu coraz to nowszych i sprawniejszych rozwiązań. Z drugiej strony mamy środowisko polskich, tradycyjnych uczelni wyższych – niektórych z ponad 100-letnią tradycją, które dopiero odkrywają możliwości wykorzystania IT we własnej działalności. Jak połączyć nowoczesność z tradycją i ułatwić zarządzanie placówkami uczelni wyższych?

Korzyści ERP dla dyrektorów finansowych

TODISNowoczesny i zintegrowany system do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP) to operacyjny oraz finansowy kręgosłup firmy, który wspiera każdy obszar biznesu i łańcucha wartości. Szeroka funkcjonalność systemu wpływa na jego przewagę nad typowymi rozwiązaniami do zarządzania finansami, które automatyzują jedynie pojedyncze operacje biznesowe, a nie cały wieloetapowy proces.

Poprawa efektywności w branży metalowej

sente logoDla każdej firmy produkcyjnej największy wpływ na rentowność mają dwa obszary: sprzedaży i produkcji. W tym artykule przyjrzymy się temu, gdzie są pola największych wyzwań i w jaki sposób menedżerowie mogą poradzić sobie z nimi. Oto trzy obszary, którymi warto się zająć w firmie produkcyjnej.

Jak przyspieszyć rozwój firmy i uniknąć efektu „klęski urodzaju”?

Prowadząc biznes każdy przedsiębiorca pragnie odnieść sukces. Sprzedawać więcej, produkować szybciej, wyprzedzać konkurencję. Czy rozwój firmy może spędzać sen z powiek? Okazuje się, że tak.

IFS APPLICATIONS™ dla energetyki i przedsiębiorstw użyteczności publicznej

ROZWIĄZANIA OPARTE NA DOŚWIADCZENIU

IFSIFS jest jedynym globalnym dostawcą oprogramowania biznesowego, który zaczynał działalność od rozwijania systemu do zarządzania majątkiem przedsiębiorstwa (Enterprise Asset Management - EAM), przeznaczonego dla sektora energetyki i usług użyteczności publicznej.

Gardens ERP w punktach sprzedaży

gardensGardens Point of Sale dostarcza rozwiązania odpowiadające za właściwe i skuteczne zarządzanie w punkcie sprzedaży detalicznej. Aplikacja współpracuje z terminalami POS i jest w pełni zintegrowana z systemem Gardens ERP. Jej zadaniem jest optymalizacja i automatyzacja procesu sprzedaży detalicznej, przez co obsługa klienta staje się bardziej intuicyjna. Aplikacja POS obsługuje wszystkie typy paneli dotykowych i zawiera narzędzia analityczne i raportujące.
 

Zarządzanie informacją – jak efektywnie kierować przepływem informacji w firmie?

STIGO - ERP - ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄWspółczesna literatura dotycząca przedsiębiorstw przekonuje, że informacja jest podstawą funkcjonowania każdej jednostki organizacyjnej. Zapotrzebowanie na informacje jest dziś bardzo duże. Mnogość i ogólnodostępność źródeł pozyskiwania danych wzrasta wraz z postępem technologii, a razem z nim tzw. szum informacyjny, czyli niewyselekcjonowany zbiór informacji.

Zmiany jutra zaczynają się dzisiaj

IFSAnalitycy przewidują, że za kilka lat 50% aplikacji biznesowych będzie dostępnych za pośrednictwem urządzeń przenośnych. Mobilność to już nie „pieśń przyszłości". Najwyższy czas zoptymalizować sposób korzystania z technologii mobilnych w firmie i ująć je w strategii biznesowej.
 

Dynamiczna optymalizacja planowania pracy serwisantów w terenie

WITAMY W ŚWIECIE CIĄGŁEJ OPTYMALIZACJI

IFS - ERP, systemy ERP, CRM, IFS 360 SchedulingOpracowujemy unikatowe produkty do planowania i harmonogramowania alokowania personelu. Mechanizmy programistyczne pozwalające na bieżąco reagować na każdą zmianę warunków zewnętrznych oraz dostęp do informacji, które umożliwiają wprowadzanie ulepszeń podnoszących jakość świadczonych usług.
 

Co nowego w systemie ERP Comarch Egeria 6.0?

COMARCH - ERP, systemy ERPW systemie ERP Comarch Egeria został zaprojektowany i wykonany nowy moduł Zakupy dedykowany do planowania, realizacji i kontroli zakupów. Moduł zakupy z oczywistych względów jest w pełni zintegrowany z pozostałymi modułami systemu Comarch Egeria, takimi jak Remonty i obsługa techniczna, Projekty (In¬westycje) i Controlling co w rezultacie pozwala w sposób efektywny prowadzić proces planowania i kontroli zakupów na każdym etapie realizacji

Strzelanina w magazynie..

czyli… kolektory danych w służbie magazynierów

COMARCH - ERP, systemy ERPMagazyn to miejsce w firmie, gdzie zawsze sporo się dzieje. Ciągłe przyjęcia, wydania, przygotowanie wysyłek, okresowe inwentaryzacje – wszystkie te procesy wymagają zarówno szybkości, jak i precyzji. Z życia codziennego wiemy, że szybko nie znaczy dokładnie. Jednak okazuje się, że to wcale nie musi być prawda.

System ERP w obszarze produkcji

SAGE - ERP - SYSTEMY ERPWdrażanie systemu ERP w każdej firmie jest sporym wyzwaniem. Nie ma dwóch identycznych wdrożeń systemów ERP , tak samo jak nie ma dwóch takich samych przedsiębiorstw. Choć wiele składowych procesu wdrożeniowego jest bardzo podobnych - bez względu na charakter działalności przedsiębiorstwa - to zawsze można znaleźć kilka elementów specyficznych dla firm produkcyjnych.

Sprawne zarządzanie firmą budowlaną

Inwestycja w system ERP kluczem do optymalizacji kosztów oraz oszczędności czasu pracy w branży budowlanej.

Pełna kontrola procesów magazynowych z oprogramowaniem STREAMSOFT

O przewadze konkurencyjnej firmy decyduje jej specyfika, która może wyrażać się w nietypowym sposobie zarządzania, produktach i usługach wyróżniających się na rynku lub w kulturze organizacyjnej. Ważnym zadaniem dla systemu ERP jest uchwycenie tej specyfiki.

abas ERP, a globalizacja rynku

SYNTHELIX - ERPKażdego dnia w zmieniającym się świecie pojawiają się nowe możliwości rozwoju firm. Globalizacja, która kiedyś była domeną wyłącznie dużych firm, stała się obecnie również udziałem firm małych i średnich. Przy nieznacznych relatywnie nakładach finansowych małe i średnie firmy tworzą nowe rynki zbytu, dzięki wzrostowi rentowności i konkurencyjności. Ta przemiana polskich firm następuje tym szybciej im wcześniej managerowie zaopatrzą firmę w nowoczesne narzędzie kontroli kosztów i przychodów oraz komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.

ERP w branzy chemicznej

Przyglądając się analizom rynkowym i obserwując stabilny poziom wzrostu, śmiało można stwierdzić, że polski przemysł chemiczny to przyszłościowy sektor polskiej gospodarki. W procesie utrzymania dobrej kondycji branży, a nawet w obliczu zbliżającej się drugiej fali kryzysu, skuteczne wsparcie w walce o pozycję na rynku stanowią nowoczesne rozwiązania IT.

Nowa generacja rozwiązań ERP
Jak nowe technologie pomagają redukować koszty i tworzyć nowe możliwości dla firmy

COMARCH - ERP, systemy ERP, Business IntelligenceRozwój rozwiązań klasy ERP dla sektora małych i średnich firm jest jednym z kluczowych obszarów aktywności Comarch nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Współpracujemy bardzo blisko z naszymi partnerami, analitykami oraz oczywiście – co najważniejsze – klientami, stale inwestujemy w badania i rozwój (R&D) najnowocześniejszych technologii, które pomagają naszym klientom poprawiać efektywność biznesu.

YAVEON jako doskonała platforma zarządzania dla firm branży „Life&Science

Branża "Life&Science" stanowi jedną z najbardziej innowacyjnych branż w przemyśle państw wysokorozwiniętych. W Polsce nazwa branży „Life&Science” nie ma odpowiednika w terminologii gospodarczej. Branża „Life&Science” obejmuje zarówno farmacje, kosmetykę oraz biotechnologie. Branżę „Life&Science” cechuje wysoki poziom absorpcji myśli naukowych oraz wykorzystania patentów i wynalazków. Również szerokie wykorzystanie systemów informatycznych świadczy o innowacyjności procesowej i produktowej tej branży.

Faktury pod pełną kontrolą

BPSC - ERPElektroniczna Akceptacja Faktur to uniwersalne rozwiązanie upraszczające rozliczenia niezależnie od branży czy rodzaju prowadzonej działalności. Aplikacja uzupełnia rozwiązania finansowo-księgowe systemu Impuls 5. Dzięki wbudowaniu odpowiednich procedur zapewnia przyspieszenie rozliczenia merytorycznego faktur poprzez bieżącą akceptację dokumentów kosztowych.

Jak radzić sobie z kryzysem?

EPICOR - ERP, CRM, systemy ERP, zarządzanie zasobami ludzkimiPogarszająca się sytuacja na rynku finansowym w 2008 roku sprawiła, że obecnie polskie przedsiębiorstwa zmuszone są do weryfikacji swoich planów rozwoju i faktycznych wskaźników zwrotu z inwestycji poczynionych w latach poprzednich. Do oceny aktualnej sytuacji firmy, prognozowania i pilnowania krytycznych wskaźników finansowych i operacyjnych niezbędne są narzędzia analityczne.

Back to top