System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause

System Zarządzania Forte w Arkadia Holding

MAPsolutionsArkadia Holding Sp. z o.o. to firma skupiająca swoją działalność na konkretnej grupie klientów krajowych i zagranicznych – głównie z branży motoryzacyjnej, logistyki i drobnej produkcji. Obsługa klienta koncentruje się głównie na usługach finansowo – księgowych i kadrowo-płacowych, ale poza tym zapewnia wsparcie w zakresie marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi, informatyki, doradztwa prawnego i ubezpieczeniowego oraz zarządzania jakością. Arkadia Holding Sp. z o.o. działa na rynku od 2010 roku i zatrudnia około dziesięciu pracowników, a jej obroty roczne sięgają 1,3 mln złotych.

Microsoft Dynamics AX usprawnia procesy w SFERIS

Dynamiczny rozwój Sferis przyczynił się do konieczności zmodernizowania dotychczasowej infrastruktury informatycznej w firmie. Przedsiębiorstwo potrzebowało systemu, który usprawniłby m.in. komunikację z klientami oraz obszar księgowości, logistyki i sprzedaży. Ponadto Action S.A., firma będąca właścicielem Sferis, korzystała już z aplikacji biznesowej firmy Microsoft.

Polkomtel potrzebował rozwiązania klasy CRM, które umożliwiłoby sprawne zarządzanie relacjami z klientami i partnerami, monitorowanie etapów realizacji poszczególnych działań, usprawnienie procesów między kluczowymi sprzedawcami i działami back-office oraz śledzenie statusów sprzedaży zaimplementowanych w systemie w formie procesu end-to-end.

Quercus Sp. z o.o. jako podwykonawca firmy S&T Services Polska Sp. z o.o. w ramach projektu realizowanego dla Ministerstwa Sprawiedliwości wdrożył moduł SAP HR we wszystkich 298 sądach apelacyjnych, okręgowych i rejonowych w całej Polsce!

CEDO usprawnia procesy biznesowe, wdrażając IFS APPLICATIONS™

IFSWdrożenie systemu IFS Applications™ w firmie CeDo, specjalizującej się w produkcji artykułów gospodarstwa domowego jednorazowego użytku, pozwoliło na uporządkowanie i usprawnienie procesów biznesowych. Największe korzyści osiągnięto w obszarach zarządzania zapasami i planowania.

DSR realizuje projekt wdrożenia Preactor APS w GEA Technika Cieplna

GEA Technika Cieplna jest spółką należącą do międzynarodowego koncernu GEA Group AG. Specjalizuje się w doborze, projektowaniu i produkcji wysokosprawnych wymienników ciepła, głównie w oparciu o eliptyczne rury żebrowane, cynkowane ogniowo. Spółka dysponuje powierzchnią produkcyjną sięgającą 14,4 tys. m2, a zdolność produkcyjna sięga ok. 8,5 tys. produktów na rok.

Selfon potencjał indywidualnych rozwiązań

sageFirma Selfon s.j. koncentruje się na ciągłym usprawnianiu pracy swoich salonów, szkoleniu personelu oraz utrzymywaniu jak najlepszych standardów obsługi Klienta. Dynamiczny rozwój sprawił, że potrzebne stało się rozbudowanie funkcjonalności aplikacji zarządczej o dodatkowe rozwiązania, które będą zgodne z nowymi potrzebami firmy. Ze względu na fakt, że Sage Symfonia ERP jest programem zintegrowanym o budowie modułowej, umożliwiającym kontrolę, zarządzanie strategicznymi dla przedsiębiorstwa procesami i obszarami, a także umożliwia zainstalowanie rozwiązań indywidualnych oraz rozbudowę w przyszłości, zdecydowano się na wykonanie upgrade’u do Sage Symfonia ERP.

Gramar nowe rozwiązanie źródłem oszczędności

sageJak w większości odnoszących sukcesy przedsiębiorstw, we włodawskiej spółce szczególną wagę przywiązuje się do jakości i konkurencyjności produktów oraz bezpieczeństwa produkcji. Dlatego od pewnego momentu koniecznością stało się wspomaganie działalności firmy informatycznymi systemami zarządzania. Wzrost produkcji oraz nowe wymagania względem funkcjonalności i sprawności systemu zmusiły spółkę do rezygnacji z autorskiego, DOSowskiego rozwiązania, na rzecz oprogramowania Sage Symfonia ERP dla Handlu, dostarczanego przez firmę art-kom. Z biegiem czasu wady starego systemu – jak ograniczona funkcjonalność, niska wiarygodność danych czy wysoka awaryjność – miały coraz bardziej negatywny wpływ na funkcjonowanie firmy. Rozwiązaniem tych problemów miał stać się produkt Sage Symfonia ERP dla Handlu.

Wadowickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji integracja stanowisk

sageWadowickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji potrzebowało nowego systemu – rozwiązania nowoczesnego o przejrzystym interfejsie, funkcjonalnego oraz takiego, które mogłoby sprostać nietypowym wymaganiom, m.in. tworzenia dodatkowych raportów. Wybrany został Sage Symfonia ERP, ponieważ firma przeprowadzająca wdrożenie – Zorius.pl, Złoty Autoryzowany Partner Sage – zagwarantowała szybką implementację systemu oraz dostarczenie wszystkich niezbędnych rozwiązań. Jak mówi Barbara Marek, główna księgowa WPWiK: „Poprzedni system był przestarzały, nieprzejrzysty, miał ograniczoną funkcjonalność. Jednym ze znaczących mankamentów był brak obsługi serwisowej oraz możliwości rozwoju oprogramowania”. Ważnym elementem oferty była także gwarancja wsparcia technicznego oraz możliwość uaktualniania Sage Symfonia ERP, zgodnie z wymaganiami.

Millano jest jednym z największych producentów wyrobów czekoladowych w Polsce. Wiodącą marką spółki jest marka Baron Excellent. Od początku istnienia zakładu znaczącą rolę odgrywał eksport, szczególnie na rynek wschodni. Aktualnie, odbiorcami produktów oferowanych przez Millano są kontrahenci z całego świata.

System Forte w branży spożywczej

MAP SOLUTIONSMazowiecka Spółka Mleczarska S.A. powstała w listopadzie 2013 roku, a jej zakład produkcyjny zlokalizowany jest w Makowie Mazowieckim i tam również prowadzona jest cała bieżąca działalność. Firma koncentruje się na skupie i przetwórstwie mleka oraz sprzedaży wyrobów mleczarskich do odbiorców przemysłowych oraz kanału HoReCa. Główny asortyment stanowią: jogurty, twarogi, śmietana, mleko, budynie. Spółka zatrudnia około stu pracowników.
 

Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON, specjalizujące się w przygotowaniu i sprzedaży podręczników szkolnych, wdrożyło system elektronicznego obiegu dokumentów od Asseco Business Solutions. Ze względu na coraz większą skalę działania OPERON potrzebował usprawnienia procesu zarządzania takimi obszarami, jak zapotrzebowania czy zakupy, a także wpływającymi dokumentami i umowami cywilnoprawnymi, których liczba stopniowo wzrastała wraz z intensywnym rozwojem firmy.

TARCOPOL z systememe Asseco Softlab SEOD

ASSECOFirma TARCOPOL Spółka z o.o. z siedzibą w Starachowicach powstała w 1991 r. jako duńsko-polska spółka kapitałowa, (z udziałem firm drogowomostowych z Danii - pierwotnie TARCO VEJ A/S, następnie Munck Gruppen A/S). TARCOPOL został powołany do działania w dziedzinie budownictwa komunikacyjnego, a w szczególności do wykonywania specjalistycznych robót na obiektach mostowych, wykorzystując bogate doświadczenia obydwu skandynawskich udziałowców.
 

Praktyczne i trochę inne podejście do wdrożenia systemu workflow

Wdrożenie systemu klasy workflow nie jest banalnym zadaniem. Każdy to wie. Praca, jaką trzeba podczas takiego procesu wykonać, jest ogromna zarówno dla klienta, jak i dla zespołu projektowego. Dodatkowo zazwyczaj to trwa bardzo długo, nawet przy wydawałoby się tak prostych procesach jak np. obieg wniosku urlopowego. A może dałoby się to zrobić prościej i szybciej?
 

W związku z rozbudowanym zasięgiem swojej działalności na rynku finansowym, firma Optima SA szukała rozwiązania, które zintegrowałoby informacje z poszczególnych jednostek organizacji, a także pozwoliło na łatwy i intuicyjny dostęp do kluczowych danych biznesowych. Docelowy system miał pomóc kadrze zarządzającej podejmować odpowiednie decyzje we właściwym czasie. W wyniku analizy rynku podjęto decyzję o wdrożeniu rozwiązania klasy Business Intelligence, a jego wykonanie powierzono specjalistom z firmy JCommerce SA.
 

Dzięki rozwiązaniu Business Intelligence, które usprawnia przepływ materiałów informacyjnych, danych i raportów, osiągamy dwa kluczowe cele. Jednym jest stałe podnoszenie jakości świadczonych usług. Drugim, jak najlepsze wywiązanie się z obowiązku cyklicznego zgłaszania informacji finansowych do Komisji Nadzoru Finansowego.

System EURECA w firmie Jantoń S.A., będącej jednym z największych producentów w branży winiarskiej w Polsce, wykorzystywany jest do wielu nietypowych zadań. Pozwala m.in. na śledzenie jednostkowych kosztów produkcji a w efekcie dostarcza firmie odpowiedzi na podstawowe dla producenta artykułów spożywczych pytanie: czy możemy produkować taniej?

Hitachi Construction Machinery (Europe) NV (HCME) posiada w holenderskiej miejscowości Oosterhout europejskie centrum dystrybucji, które może pomieścić 74.000 różnych części zamiennych. Stąd dealerzy, technicy serwisowi i klienci w całej Europie i poza nią są zaopatrywani w części, które utrzymują maszyny do prowadzenia robót ziemnych HCME. Centrum dystrybucyjne jest zarządzane przez system WMS firmy Consafe Logistics od 2005 roku. "Dzięki WMS, czas obsługi w centrum dystrybucyjnym został znacznie skrócony", mówi Ruurd Visser, dyrektor logistyki części w HCME.

IT w świecie akwarystów

Systemy ERP , CRM - Comarch ERPFirma Tropical, działająca na rynku od ponad 35 lat, jest wiodącym w Polsce i jednym z największych na świecie producentów branży zoologicznej. Produkty Tropical dostępne są w kilkudziesięciu krajach świata, na czterech kontynentach: w Europie, Azji, Afryce oraz Ameryce Południowej. Nieustannie wprowadzane udoskonalenia i innowacyjne rozwiązania sprawiły, że Tropical stał się jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie przedsiębiorstw w tej branży. Innowacyjne podejście do biznesu objęło także obszar informatyki. Nowoczesna produkcja wymaga bowiem zaawansowanego systemu informatycznego, który zapewni wydajność i efektywność wszystkich procesów biznesowych.

ITCube CRM wspiera działania firmy AMADAR

Firma AMADAR Sp. z o.o. jest liderem na polskim rynku wyposażenia dla gabinetów stomatologicznych. Pozycję tę firma osiągnęła dzięki unikalnej strategii, opartej na indywidualnym podejściu do każdego klienta, najwyższej jakości obsługi i stałym poszerzaniu oferty i wiedzy.
 

Rzetelna i dostępna od ręki informacja o stanie zapasów, racjonalne i efektywne zarządzanie magazynem, skrócenie czasu od zamówienia do dostawy, poprawa jakości obsługi klienta. Funkcjonalności SAP WM pozwoliły Krośnieńskim Hutom Szkła odzyskać pełną kontrolę nad zapasami i kosztami tego procesu.

Onninen wdrożył rozwiązanie Microsoft Dynamics CRM w celu udoskonalenia obsługi klienta, usprawnienia procesów sprzedaży i dystrybucji oraz wsparcia partnerów handlowych.
 

GRUPA ALUMETAL ZWIĘKSZA EFEKTYWNOŚĆ DZIĘKI IFS APPLICATIONS™

IFSGrupa Alumetal, jeden z największych w Europie Środkowej producentów aluminiowych stopów odlewniczych, wdrożyła system IFS Applications™ w celu usprawnienia procesów biznesowych realizowanych w czterech spółkach produkcyjnych.

Amerykanie postawili na jakość

Amerykański lider rynku produktów z tworzyw sztucznych postanowił zbudować w Poznaniu przyczółek dla ekspansji na rynki Europy Wschodniej i Azji pod nazwą Propex Service Group sp. z o.o. Pomaga mu w tym firma itelligence – sprawdzony partner IT.
 

OPWIK − INWESTYCJE W NOWOCZESNOŚĆ

IFSDynamiczny rozwój Otwockiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji rozpoczął się w roku 2001. W ciągu czterech lat dokonano gruntownej modernizacji i rozbudowy oczyszczalni ścieków. Zainwestowano również w rozbudowę i modernizację stacji uzdatniania wody zlokalizowanej w Otwocku.
 

Wdrożenie systemu ERP w firmie KONSBUD

Przed wdrożeniem systemu Microsoft Dynamics NAV firma Konsbud wykorzystywała stosunkowo nieskomplikowane środowisko informatyczne. Posługiwano się prostym systemem księgowym, bazując na dokumentacji papierowej oraz arkuszach kalkulacyjnych. Zasadniczą niedogodnością był brak spójnej informacji, która wraz z rozwojem przedsiębiorstwa stała się niezbędna do podejmowania kluczowych decyzji biznesowych.
 

IFS APPLICATIONS™ wspiera zarządzanie w OPWIK w Otwocku

IFSOtwockie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji (OPWiK) Sp. z .o.o. w ramach programu inwestycyjnego realizowanego przy współpracy z Unią Europejską dokonało znacznej rozbudowy infrastruktury sieci wodociągowej i kanalizacyjnej. W celu zwiększenia efektywności zarządzania przedsiębiorstwem wdrożono kompleksowe rozwiązanie informatyczne obejmujące system klasy ERP, system billingowy oraz system GIS.
 

MPK w Legnicy usprawnia zarządzanie przedsiębiorstwem, wdrażając IFS Applications

IFSMPK w Legnicy przeprowadziło proces reorganizacji i usprawnienia usług transportowych świadczonych na terenie miasta Legnica i kilku sąsiednich gmin. W celu poprawy efektywności zarządzania nowoczesnym taborem w 2012 roku wdrożono zintegrowany system klasy ERP - IFS Applications™.

Inteligentny obieg dokumentów w chmurze obliczeniowej

Jednym z najnowszych trendów w informatyce jest zastosowanie tzw. chmur obliczeniowych. Dzięki temu projektanci aplikacji ani ich użytkownicy nie muszą się zastanawiać, gdzie i jak uruchomić stworzoną aplikację. Aplikacja po prostu działa „w chmurze” tj. dostępna z dowolnego urządzenia (komputera, smartfonu itp.) podłączonego do Internetu. Na dostawcę chmury przerzucane są problemy z utrzymaniem serwerów, kopiami zapasowymi, administrowaniem itp.
 

Jednym z największych wyzwań w logistyce jest takie planowanie i realizowanie działań by podążały one za ekspansją przedsiębiorstwa na rynku. Zmieniająca się sieć sprzedaży, ciągłe wzrosty liczby asortymentów czy poziomu obrotów – to wszystko wymusza na systemie logistycznym elastyczność i zdolność przewidywania w stale zmieniającej się rzeczywistości.
 

Branża usługowa opiera się na klientach. Uzasadniony zatem jest fakt, że branża ochrony osób i mienia coraz częściej wdraża systemy klasy CRM. O tym, jakie kroki podejmować przy wdrożeniu systemu i jak przygotować firmę do nadchodzących zmian w zarządzaniu, opowiada Grupa Hunters, jedna z czołowych firm branży security, która wdrożyła system CRM7 od more7 Polska.
 

Back to top