System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
Do ponad 50 tysięcy punktów detalicznych i gastronomicznych od Helu po Tatry, mrożonki dystrybuowane i produkowane przez Grupę Iglotex, trafiają na czas i w doskonałym stanie, między innymi dzięki zaimplementowanym systemom klasy Business Intelligence: Targit i Prophix. Wzrosła dzięki nim sprawność i elastyczność zarządzania ogromną infrastrukturą produkcyjną i logistyczną całej Grupy Iglotex. Wzrosła również konkurencyjność firmy na rynku.

Firma GUMO – HURT Janusz Romanowicz działa w branży motoryzacyjnej od 1993 roku. Specjalizuje się w sprzedaży hurtowej i detalicznej opon, felg oraz dętek. Prowadzi również działalność serwisową oraz wymianę opon w motocyklach, samochodach osobowych, ciężarowych oraz maszynach rolniczych. Dzięki współpracy z krajowymi oraz zagranicznymi producentami i hurtowniami gwarantuje swoim Klientom lepszą dostępność towarów oraz szeroki asortyment z uwzględnieniem rzadko spotykanych rozmiarów opon i felg. Znacząca część sprzedaży realizowana jest poprzez odbiorców hurtowych, z którymi firma GUMO-HURT stale współpracuje.

Większa efektywność KBR Poland dzięki systemowi ERP IFS Applications

IFS - ERP, systemy ERP, IFS ApplicationsKBR Poland prowadzi działalność usługową w zakresie prac inwestycyjno-remontowych, konstrukcyjno-montażowych oraz utrzymania ruchu. Wdrożenie w firmie nowej wersji systemu ERP IFS Applications™ pozwoliło na optymalizację głównych procesów zachodzących w firmie i w rezultacie na zwiększenie efektywności przedsiębiorstwa.

Istniejący od 1991 r. Business Centre Club to prestiżowy klub przedsiębiorców i największa w Polsce organizacja indywidualnych pracodawców. Klub skupia 2500 członków (osób i firm) działających w 24 lożach regionalnych. Członkowie BCC zobowiązani są do reprezentowania wysokich norm etycznych, przestrzegania zasad kodeksu kupieckiego i działania zgodnie z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu.

Kaaral Polska, oficjalny dystrybutor wysokiej klasy, profesjonalnych kosmetyków, skierowanych do zakładów fryzjerskich, wdrożył rozwiązanie 7 Business Ship Control. Bezpłatna aplikacja, działająca w ramach systemu magazynowo – sprzedażowego WF-Mag, dostarczona przez firmę kurierską Siódemka SA, ma za zadanie zoptymalizować i przyśpieszyć proces wysyłki towarów. Rozwiązanie funkcjonuje w spółce Kaaral od marca 2012 roku.

IFS Application usprawnia działanie w firmie LIBET

IFS -SYSTEMY ERPLibet S.A. lider polskiego rynku w produkcji kostki brukowej Premium, wdrożył kompleksowy system klasy ERP – IFS Applications™. Wdrożenie, które objęło wszystkie zakłady produkcyjne oraz centralę spółki, pozwoliło na usprawnienie strategicznych procesów biznesowych.

Korurs elektronicznie obsługuje klientów przy wykorzystaniu rozwiązania Xpertis

MACROLOGIC - ERP, systemy ERP, CRM, CMSKorurs sp. z o.o. zajmuje się produkcją części zamiennych do ciągników i maszyn rolniczych. Oferta handlowa obejmuje części do ciągników rolniczych C-330, C-360, C-385 i pochodnych, MF, Zetor, ciągnika leśnego LKT oraz kombajnów Bizon, kosiarki rotacyjnej i glebogryzarki. Spółka współpracuje z krajowymi i zagranicznymi producentami. Jest wyłącznym na polskim rynku dystrybutorem czeskich i słowackich producentów części zamiennych i podzespołów do ciągników rolniczych.

Skuteczny audyt finansowy z systemem ERP Xpertis

MACROLOGICZakład Usług Komunalnych w Oświęcimiu obsługuje czwarte pod względem wielkości miasto województwa małopolskiego. Oprócz Oświęcimia Zakład świadczy usługi dla okolicznych gmin, stając do przetargów. Spółka zatrudnia 130 osób. Obsługuje 70% rynku lokalnych usług związanych z oczyszczaniem i utrzymaniem terenów zielonych i ulic. Przedsiębiorstwo oferuje szeroki zakres usług związanych z wywozem nieczystości stałych i płynnych, utrzymaniem ulic w czasie zimy, pielęgnacją terenów zielonych. Ostatnio wprowadzoną usługą jest odbiór odpadów zielonych (trawy). Spółka dysponuje specjalistycznymi pojazdami i urządzeniami przeznaczonymi do świadczenia oferowanych przez nią usług .

Firma HENDI Polska jest częścią międzynarodowej grupy HENDI, zajmującej się od ponad 70 lat produkcją i handlem profesjonalnym wyposażeniem gastronomicznym w całej Europie. Polski oddział firmy od 2005 roku jest oficjalnym dystrybutorem szerokiej oferty obejmującej wysokiej jakości naczynia i przybory kuchenne, wyposażenie restauracji i kuchni, artykuły stalowe, porcelanowe, do obróbki termicznej oraz artykuły higieniczne. Sprzedaż firmy prowadzona jest głównie przez Partnerów Handlowych i jest realizowana przez Centrum Dystrybucyjne w Gądkach koło Poznania.

Dwa kraje, dwie spółki i jeden system ERP

Dynamiczny rozwój firmy i brak możliwości kontrolowania tego wzrostu za pomocą dotychczasowego rozwiązania informatycznego to najczęstsze powody wdrożenia systemu SAP ERP. Przed taką decyzją stanął również zarząd Profile VOX i Chemia VOX w styczniu 2010roku kiedy zwiększony wolumen i zakres sprzedaży wymusił konieczność optymalizacji przepływów i procesów biznesowych między zakładami produkcyjnymi w Polsce i magazynem we Francji.

Grupa CEDC ujednoliciła procesy operacyjne 17 spółek dystrybucyjnych, wdrażając system mobilny Emigo szczecińskiej firmy Sagra Technology. Firma poprawiła skuteczność sprzedaży, usprawniła zarządzanie zapasami i należnościami. Zaczęła też precyzyjnie mierzyć zwrot z inwestycji rzeczowych i marketingowych dokonywanych na rzecz klientów.

Grupa Vox to wyjątkowy przykład firmy z branży budowlanej, która rzeczywiście zarządza sprzedażą mobilną. Wykorzystując rozwiązanie informatyczne oparte na systemie Emigo, Grupa Vox na bieżąco dostosowuje taktykę sprzedaży do zmieniającego się popytu, stanów magazynowych i działań konkurencji.

Smay rozwija skrzydła z systemem Epicor

SMAY - CASE STUDYSmay to wiodąca na polskim rynku firma z branży wentylacyjnej. Swoją wysoką pozycję rynkową zawdzięcza innowacyjnemu podejściu do biznesu. Stale rozwija portfolio wyrobów o niestandardowe elementy, otwiera nowe oddziały oraz rozbudowuje infrastrukturę IT.

System ERP w BIOGENED

BIOGENED S.A. wdrożył system ERP Microsoft Dynamics NAV wraz z funkcjonalnościami dedykowanymi branży farmaceutycznej, które umożliwiły walidację systemu w zakresie zgodności z GMP (Good Manufacturing Practice).

Sarantis Polska, właściciel powszechnie znanych marek STR8 i Jan Niezbędny, realizuje taktykę sprzedaży i logi-­‐ styki w całym kraju używając systemu Emigo. Opraco-­‐ wany i wdrożony przez Sagra Technology system Emigo umożliwia m.in. optymalizację zapasów w całej sieci dys-­‐ trybucji, zwiększa poziom realizacji zamówień i redukuje koszty logistyczne.

"System Emigo bardzo szybko stał się naszym podstawowym narzędziem biznesowym. Oceniamy, że dzięki wdrożeniu, które jeszcze trwa, nasza sprzedaż wzrosła o ok. 15%. W wyniku wdrożenia spadły także koszty, zarówno nasze, jak i dystrybutorów” -­ Michał Krawczyk, Analityk i Administrator Systemu Wspomagania Biznesu w Johnson & Johnson.

Konica Minolta Business Solutions Polska jest częścią globalnej korporacji Konica Minolta, lidera na rynku kompleksowych rozwiązań i usług dla biznesu związanych z przetwarzaniem dokumentów: drukowaniem, kopiowaniem i archiwizacją. Spółka jest wiodącym dostawcą usług umożliwiających kompleksowe zarządzanie flotą urządzeń drukujących niezależnie od producenta. Łączy zaawansowane narzędzia informatyczne z całościową obsługą procesu produkcji dokumentów.

Szynaka Logistics zajmuje się obsługą logistyczną producentów mebli. Dbając o najwyższą jakość obsługi klientów, firma zdecydowała się na wdrożenie, zaproponowanego przez SKK SA, rozwiązania usprawniającego obsługę wydań magazynowych.

Zarządzanie mobilną sprzedażą i marketingiem można dopasować zarówno do celów firmy, jak i jej kultury. Przykład: Reckitt Benckiser, od pięciu lat wykorzystujący system Emigo rozwijany przez Sagra Technology. Firma skupiła się na ułatwieniu pracy reprezentantom i automatyzacji procesów zaplecza, unikając przesadnego akcentowania funkcji planistycznych i kontrolnych. Efekty tak przyjętej strategii okazały się więcej niż zadowalające.

PPG Deco Polska zwiększyła obroty i poprawiła efektywność pracy przedstawicieli handlowych, wdrażając zintegrowane rozwiązanie mSFA/mCRM oparte na systemach Emigo i Integra firmy Sagra Technology. Jego fundamentem są technologie mobilne, serwerowe i integracyjne Microsoft

System ERP Mirosoft Dynamics AX w Aflofarm

System ERP Microsoft Dynamics AX, rozbudowany o rozwiązania przygotowane pod kątem wymagań branży farmaceutycznej, kompleksowo wspiera Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o.o. we wszystkich aspektach funkcjonowania firmy, wspomagając jej stabilny rozwój i dynamiczne poszerzanie obszaru działalności.

Automationstechnik Sp. z o.o. jest Partnerem Techniczno-Handlowym firmy Bosch Rexroth. Na bazie systemów profili aluminiowych firmy Bosch Rexroth budowane są stanowiska montażowe oraz linie produkcyjne. Głównymi odbiorcami profili aluminiowych są firmy produkcyjne z branży samochodowej, elektrotechnicznej, elektronicznej, przemysłu spożywczego oraz chemii gospodarczej. Firma Automationstechnik, chcąc usprawnić proces identyfikacji profili aluminiowych, zdecydowała się wdrożyć, zaproponowane przez SKK SA etykiety specjalizowane.

System ERP IFS APPLICATIONS™ usprawnia procesy w FŁT-KRAŚNIK SA

IFS - ERP, systemy ERPFabryka Łożysk Tocznych – Kraśnik SA, największy polski producent łożysk tocznych, aby zwiększyć efektywność działań operacyjnych, zainwestowała w zintegrowany system ERP – IFS Applications™. Dzięki wdrożeniu systemu usprawniono realizację procesów w najważniejszych obszarach biznesowych, takich jak finanse, produkcja, gospodarka magazynowa i gospodarka remontowa.

System ERP IFS APPLICATIONS™ wspomaga grupę COGNOR

IFS - ERP, systemy ERPImplementacja systemu wspomagającego zarządzanie klasy ERP – IFS Applications to jeden z najważniejszych projektów informatycznych zrealizowanych w Grupie Cognor (dawniej Złomrex). System został wdrożony w 2009 r. we wszystkich wiodących spółkach Grupy. Z rozwiązania wspomagającego wszystkie podstawowe obszary działalności, korzysta 670 użytkowników.

Studium przypadku – EKA

epicor_w_ekaJednym z decydujących kryteriów wyboru zintegrowanego systemu ERP był wymóg, aby aplikacja posiadała moduł produkcyjny z rozliczaniem finansowym produkcji. Priorytetem dla EKA było obliczenie jednostkowego kosztu produkcji, moduł zapasów i magazynu oraz zintegrowane kadry i płace. W procesie wyboru rozwiązania rozpatrywane były także inne systemy m.in. dotychczasowego krajowego dostawcy i dużej firmy zagranicznej, które nie spełniały jednak wymagań EKA m.in. ze względu na funkcjonalności i cenę. Zdecydowano, zatem na wdrożenie systemu ERP firmy Epicor.

System Epicor usprawnia procesy biznesowe kompleksu rolniczego

EpicorScalaPrzy wyborze oprogramowania wspierającego dalszą ekspansję rynkową przedsiębiorstwa, kluczową kwestią była integracja w ramach rozbudowanej struktury spółki. Planowane wdrożenie miało objąć swoim zasięgiem wszystkie spółki grupy, z możliwością rozszerzenia o nowe podmioty. Ostatecznie w oparciu o system do zarządzania przedsiębiorstwem Epicor iScala funkcjonują 24 firmy.

System ERP Navireo reorganizuje Eko-Color

Eko-Color – polski producent farb i lakierów proszkowych – wdrożył system ERP Navireo. System wspomaga m.in. efektywne zarządzanie produkcją, z zachowaniem najwyższej jakości wyrobów.

Douglas Polska sp. z o.o. jest właścicielem największej sieci perfumerii i pierwszej w pełni autoryzowanej perfumerii internetowej w Polsce. Zalążkiem światowego dziś koncernu stała się fabryka mydła w Hamburgu, założona w 1821 roku. Obecnie Douglas jest globalną marką. Firma posiada ponad 1000 perfumerii tradycyjnych jest liderem rynku europejskiego,

System ERP Microsoft Dynamics NAV w firmie

Firma Silspek wdrożyła system ERP Microsoft Dynamics NAV w celu usprawnienia produkcji i zarządzania relacjami z klientami. Rozwiązanie ułatwiło także przepływ informacji pomiędzy firmą Silspek a współpracującym z nią przedsiębiorstwem handlowym Woburg.

PREVAC optymalizuje procesy z systemem ERP firmy IFS

IFS - ERP, system ERP, IFS ApplicationsWdrożenie w firmie PREVAC systemu ERP IFS Applications™ umożliwiło zaawansowane zarządzanie projektami i produkcją. System ponadto wspomaga zarządzanie serwisem, magazynem i dostawami oraz sprzedażą.

Wyniki finansowe spółki produkcyjnej w Chinach, wielkość sprzedaży piany poliuretanowej dla Europy, kwartalny raport skonsolidowany na giełdę... Potrzeby raportowe w Grupie Selena są równie rozległe, jak skala i globalny zasięg firmy. Wdrażany system SAP BI (Business Intelligence) istotnie usprawnia integrację i analizę danych, wspierając procesy zarządzania w grupie kapitałowej.

Back to top