Smay rozwija skrzydła z systemem Epicor

SMAY - CASE STUDYSmay to wiodąca na polskim rynku firma z branży wentylacyjnej. Swoją wysoką pozycję rynkową zawdzięcza innowacyjnemu podejściu do biznesu. Stale rozwija portfolio wyrobów o niestandardowe elementy, otwiera nowe oddziały oraz rozbudowuje infrastrukturę IT.
Największym sukcesem naszej firmy jest jej dynamika wzrostu. Pomimo funkcjonowania w branży już od ponad 20 lat, wciąż mogę powiedzieć, że znajdujemy się w fazie rozwoju– stwierdza Michał Maj, wiceprezes zarządu w Smay.
Smay istnieje na rynku od 1989 roku. Początkowo firma dostarczała proste akcesoria do montażu układów wentylacyjnych. Po kilku latach zgromadzony kapitał pozwolił na rozszerzenie oferty o bardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania, których produkcja wymagała inwestycji w nowoczesny park maszynowy i odpowiedni system IT.
W pewnym momencie z niewielkiego rodzinnego przedsiębiorstwa zaczęliśmy stawać sie istotnym graczem na rynku, a chęć bycia konkurencyjnym także w porównaniu z zagranicznymi podmiotami, zaowocowała wdrożeniem systemu do zarządzania przedsiębiorstwem Epicor iScala” – wyjaśnia Michał Maj.
Pierwsze działania przedwdrożeniowe miały miejsce już na przełomie 2002/2003 roku. Wdrożenie rozpoczęto od implementacji modułu finansowego i logistycznego. W następnej kolejności, w okresie od marca do czerwca 2003 roku, miało miejsce wdrożenie funkcjonalności odpowiedzialnych za zarządzanie produkcją.
Po kilku latach intensywnej pracy w oparciu o Epicor ERP, profity jakie udało nam się uzyskać korzystając z systemu, zadecydowały o kolejnych wdrożeniach. W 2009 roku wzbogaciliśmy się o system CRM oraz Storefront, rozwiązanie które między innymi pozwoliło nam rozwinąć skrzydła na rynku czeskim – mówi Michał Maj, wiceprezes zarządu w Smay.
iScala Storefront to platforma biznesowa zbudowana na mechanizmach działania sklepów internetowych. W Smay korzystają z niej nie tylko klienci, którzy logując się do systemu sami składają zamówienia, kontrolują ich status, tworzą zapytania czy konstruują interesującą ich ofertę. Dostęp do Storefront z przeglądarki internetowej ułatwia także codzienną pracę handlowców.
Storefront to swego rodzaju połączenie możliwości, jakie daje tradycyjny sklep online i platformy do wymiany informacji. Specyfika naszej działalności wiąże się często z dostarczaniem rozwiązań pod indywidualne wymagania klienta. Chociaż katalog produktów może ograniczać się do 100 pozycji, to wersji danego wyrobu jest nieskończenie wiele. Storefront pozwala na sprzedaż internetową elementów o takim właśnie profilu – wyjaśnia Maj.
Inwestycja w rozwiązania przyczyniła się również do ekspansji Smay w Czechach, gdzie wykorzystanie Storefront umożliwiło wprowadzenie firmy na rynek, bez dodatkowych kosztów związanych choćby z budową odpowiednich struktur.
Rynek czeski obsługujemy przy współpracy firmy partnerskiej i jednej osoby w Polsce, która nadzoruje procesy logistyczne. Storefront przyczynił się do pełnej automatyzacji działań sprzedażowych w tym regionie – dodaje wiceprezes zarządu Smay.
Trzykrotny wzrost zamówień odnotowany od czasu wdrożenia systemu Epicor iScala, krótszy proces realizacji zleceń, możliwość rozbudowania oferty oraz otwarcie na nowe rynki zbytu, to korzysci, które zadecydowały o dalszych inwestycjach w rozwiązania IT.
Obecnie kończymy proces wdrożeniowy modułu serwisowego oraz do zarządzania projektami. Z czasem planujemy rozbudować naszą infrastrukturę IT również o narzędzia do zarządzania magazynem oraz poszerzania możliwości stosowania kodów kreskowych w procesach produkcyjnych - mówi Michał Maj.
Budowa systemu Epicor ERP umożliwia także integrację z zewnętrznymi aplikacjami poprzez platformę iScala Connectivity oraz samodzielną modyfikację systemu o nowe funkcje. W Smay wdrożony system ERP integruje się z oddzielną aplikacją do wycen, a moduł produkcyjny (MRP) został wzbogacony o dodatkową funkcjonalność, umożliwiającą tworzenie plików wymiany z maszynami CNC, pracującymi na zakładzie.

Źródło: www.epicor.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top