ERP i co dalej?

eXant_logo_RGB_WRozwiązania oparte na efektywnym zarządzaniu informacją biznesową to nowy kierunek rozwoju systemów klasy ERP. Firmy software’owe rozszerzają myślenie o procesach biznesowych poza obszar back office (klasyczny ERP), tworząc systemy wspierające przepływ informacji biznesowej. Na świecie tego typu podejście określane jest mianem front office i pozwala stworzyć jedną platformę komunikacji dla pracowników, klientów, dostawców, czy partnerów. Rozwiązania front office’owe powstały z myślą o firmach, które posiadają już efektywnie działający system ERP i chcą zrobić kolejny krok w rozwoju swojej organizacji. Liderem wdrożeń kompleksowych rozwiązań front office’owych na rodzimym rynku jest firma eXant Software Polska.
Systemy front office’owe definiują nowy sposób komunikacji i współpracy oparty na efektywnym zarządzaniu informacją biznesową. Podobnie jak systemy klasy ERP wspierają obszar back office (np. procesy finansowe, czy zarządzanie produkcją), rozwiązania front office’owe usprawniają komunikację z pracownikami, klientami, partnerami oraz zarządzanie wiedzą i informacją w ramach organizacji. – powiedział Jakub Kwaśnik, Prezes Zarządu eXant Software Polska sp.z o.o.
Producenci oprogramowania coraz częściej wzbogacają swoje systemy ERP o dodatkowe funkcjonalności i coraz więcej systemów zawiera aplikacje wspierające zarządzanie dystrybucją, czy handlem. Takie rozwiązania tylko częściowo podnoszą efektywność złożonych procesów biznesowych. Krokiem na przód w rozwoju organizacji są komplementarne rozwiązania front office’owe, które wykorzystują dane pochodzące z obszaru back office i zamieniają je w wiedzę o pracownikach klientach, dostawcach, czy partnerach. ERP zintegrowany z rozwiązaniem front officowym pozwala realizować najbardziej złożone cele biznesowe i wybierany jest przez coraz bardziej świadomych użytkowników.

Firma eXant stworzyła kompleksowe rozwiązanie front office’owe o nazwie iBuilder - wykorzystując iBuildera można zautomatyzować procesy biznesowe poprzez m.in. samoobsługę klientów, e-Lerning, efektywną pracę grupową, czy zewnętrzne aukcje zakupowe. iBuilder wraz z systemem klasy ERP tworzy zintegrowane środowisko biznesowe i pozwala na otwarcie się na wszystkich uczestników procesu biznesowego.
Na aplikacje software’owe i komunikację biznesową patrzymy przez pryzmat doświadczeń zbieranych w naszych zagranicznych oddziałach - implementujemy światowe know-how do specyfiki polskiego rynku. Założyciele eXant wywodzą się z najwyższej kadry menedżerskiej firm takich jak IBM, Geac i Chorus. Tworząc i implementując systemy back office na całym świecie, zauważyli, że po ich wdrożeniu Klienci planują kolejne kroki rozwoju wykraczające poza możliwości systemów klasy ERP. Odpowiedzią na te potrzeby był projekt konsultingowo-badawczy, który zaowocował utworzeniem przedsiębiorstwa skoncentrowanego na rozwoju rozwiązań wspierających komunikację i przepływ informacji w procesach biznesowych. - powiedział Jakub Kwaśnik.
Źródło: www.exant.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top