System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Koszty wdrożenia systemu ERP

Wdrażanie systemu ERP (Enterprise Resource Planning) stanowi poważne wyzwanie dla firm, niezależnie od ich rozmiaru czy branży. Jego kompleksowy…

Dedykowany czy gotowy system ERP - który wybrać?

Każda firma, planując rozwój, zadaje sobie pytanie o to, czy hamulcem w dalszej eksploracji rynku nie jest jej własny system. Jeśli odpowiada na…

Jak mobilne rozwiązanie ERP wspiera przedsiębiorstwa produkcyjne

System ERP można określić mianem szkieletu firmy. Platforma ta pozwala na stworzenie jednolitej bazy danych i integrację procesów biznesowych.

ROI z wdrożenia systemu ERP

Według badań przeprowadzonych przez Roberta Austina i Richarda Nolana z Harvard Business School wdrożenia systemów ERP mają większe szanse…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

CEPA: Niemal 100% terminowość dostaw dzięki systemowi MONITOR ERP

monitor erp logoCEPA specjalizuje się w cieciu laserowym i wycinaniu z blach metalowych dla producentów wyrobów finalnych. Firma działa w rytmie produkcji na zamówienie, według specyfikacji przedstawionej przez klienta. Kluczowym elementem wpływającym na pozycję konkurencyjną jest zapewnienie najwyższej jakości określonej przez standardy światowe oraz optymalna terminowość, która w przypadku CEPA sięga aż 98%.

Polskie Pomidory ze wsparciem systemu ERP firmy SENTE

sente logoFirma Polskie Pomidory S.A. należy do grupy Citronex, zajmującej się importem bananów oraz produkcją i dystrybucją pomidorów Kompleks szklarni należący do przedsiębiorstwa zajmuje obecnie 10 hektarów. Dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii, firma jest w stanie dostarczać na rynek świeże pomidory malinowe przez cały rok. Spółka od początku zdecydowała wdrożyć odpowiedni system wspomagający procesy operacyjne w najważniejszych obszarach: Sprzedaż, Logistyka, Finanse i księgowość.

Impuls EVO u producenta elewatorów zbożowych

bpscFeerum SA jest jednym z największych w Polsce producentów kompleksowych elewatorów zbożowych, służących do suszenia i magazynowania produktów roślinnych, takich jak m.in. zboża, rośliny strączkowe i oleiste, kukurydza i inne. Spółka oferuje w pełni kompleksowe rozwiązania – od analizy potrzeb klienta, poprzez propozycję rozwiązań technologicznych, produkcję urządzeń, aż po uruchomienie obiektu i oddanie go do eksploatacji, oraz usługi posprzedażowe, serwis i dostarczanie komponentów do urządzeń.

Produkcja biżuterii Spark wsparta rozwiązaniem SAP

Firma jubilerska Corundum z Wrocławia, producent biżuterii z kryształów Swarovskiego, wystartowała w styczniu tego roku z nowym systemem ERP – SAP Business One. 

docFlow S.A. z rozwiązaniem SENTE

sente logoFirma docFlow S.A. mając jasno określone założenia biznesowe i kompetencje w zakresie profilu działalności stała przed wyborem Partnera, który będzie w stanie dostarczyć system informatyczny mogący sprostać specyficznym wymaganiom związanym ze świadczonymi usługami. Zadaniem poszukiwanego oprogramowania miało być wsparcie Centrum Zarządzania Dokumentami, z uwzględnieniem ogromnej skali ilości dokumentacji przetwarzanej przez docFlow, tak by obsługiwał zarządzanie gospodarką magazynową (WMS) również od strony logistycznej oraz koordynował całość procesów archiwizacyjnych.

AQ Wiring Systems Sp. z o.o.: Solidne fundamenty budowane w oparciu o system ERP

monitor erp logoPolska spółka AQ Wiring Systems Sp. z o.o., będąca częścią grupy AQ Group AB, posiada ponad 50-letnie doświadczenie w produkcji okablowania, oferując szeroki asortyment kabli i systemów elektromechanicznych do różnorodnych zastosowań. Jakość i efektywność to kluczowe elementy tworzące podstawę sukcesu firmy. Stanowią one główne wartości stale rozwijane przez producenta. Polski oddział AQ Wiring Systems opiera swoją działalność na systemie MONITOR od września 2012 roku.

ERP jako „kręgosłup” firmy

monitor erp logoFirma Mobile Climate Control specjalizuje się w indywidualnie dopasowanej inżynierii systemów HVAC (ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja). Dostarcza systemy kontroli klimatyzacji dla szeregu pojazdów komercyjnych – autobusów, autokarów, pojazdów przemysłowych oraz sektora wojskowego. Firma tworzy niestandardowe i indywidualnie projektowane rozwiązania, począwszy od pojedynczych komponentów, po zaawansowane systemy klimatyzacyjne. Firma realizuje projekty i tworzy produkty „szyte na miarę” przy zachowaniu maksymalnie krótkiego czasu ich dostarczenia.

PGNiG TERMIKA jest największym w Polsce wytwórcą ciepła i energii elektrycznej wytwarzanych w kogeneracji, czyli metodą jednoczesnej produkcji energii elektrycznej i ciepła w trakcie tego samego procesu technologicznego. Firma zajmuje się ponadto sprzedażą, przesyłem i dystrybucją ciepła. Od roku 2012 PGNiG TERMIKA należy do Grupy Kapitałowej PGNiG, lidera rynku gazu ziemnego w Polsce.

System IFS Applications wspiera rozwój spółki PROJPRZEM S.A., jednego z czołowych europejskich producentów systemów przeładunkowych.

Bydgoska firma PROJPRZEM S.A. prowadzi działalność w branży konstrukcyjno-budowlanej od roku 1948. Początkowo specjalizowała się w projektowaniu i budowie obiektów przemysłowych. W kolejnych latach PROJPRZEM przekształcał się w producenta konstrukcji stalowych i dostawcę usług budowlanych. W roku 2008 firma rozpoczęła działalność w nowym obszarze − produkcji systemów przeładunkowych przeznaczonych przede wszystkim dla centrów logistycznych.

Monitor ERP wspiera kluczowe procesy w PanLink

monitorlogoPanLink jest międzynarodowym producentem wiązek kablowych, modułów i kompletnych produktów wykorzystywanych przez firmy z różnorodnych gałęzi przemysłu. Jako producent kontraktowy firma zbudowała długotrwałe relacje z takimi producentami jak ABB, Atlac Copco, czy Safegate, kierując swoje produkty na cały świat. Kluczowym elementem działalności firmy jest zapewnienie najwyższego poziomu jakości oferowanych produktów, pełnej terminowości dostaw oraz szybkości odpowiedzi dla klientów. Działalność PanLink od 1999 roku wspierana jest przez system Monitor ERP, który zapewnia sprawność m.in. takich procesów, jak produkcja, logistyka, zakupy, sprzedaż oraz finanse.

Firma PGNIG TERMIKA - największy w Polsce dostawca ciepła i energii elektrycznej wytwarzanych w kogeneracji - wdrożyła system IFS Applications™ 8 w celu usprawnienia kluczowych procesów biznesowych, takich jak finanse, zarządzanie projektami, zarządzanie paliwami, remonty, elektroniczny obieg faktur oraz zarządzanie dokumentacją.

PROJPRZEM S.A., jeden z czołowych europejskich producentów systemów przeładunkowych i konstrukcji stalowych, wdrożył system IFS Applications™ w celu usprawnienia zarządzania procesami w obszarze produkcji i sprzedaży.

Quad/Graphics Europe, jedna z największych i najnowocześniejszych firm poligraficznych w Europie, wdrożyła system IFS Applications™ w celu usprawnienia zarządzania procesami biznesowymi.

MONITOR ERP w zakładach MCC w Oławie

Firma Mobile Climate Control specjalizuje się w indywidualnie dopasowanej inżynierii systemów HVAC (ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja). Dostarcza systemy kontroli klimatyzacji dla szeregu pojazdów komercyjnych – autobusów, autokarów, pojazdów przemysłowych oraz sektora wojskowego. Firma tworzy niestandardowe i indywidualnie projektowane rozwiązania, począwszy od pojedynczych komponentów, po zaawansowane systemy klimatyzacyjne. Firma realizuje projekty i tworzy produkty „szyte na miarę” przy zachowaniu maksymalnie krótkiego czasu ich dostarczenia.

Firma NFM Production, dostawca wyposażenia ochronnego i odzieży dla wojska i służb specjalnych, wdrożyła system IFS Applications™ w celu usprawnienia zarządzania projektami i realizacją zamówień.

Cross Jeans lepiej zbudżetowany i zarządzany

itintegro logo2015Cross Jeans to międzynarodowa firma odzieżowa z siedzibą w Turcji oraz oddziałami w Niemczech, Polsce i Czechach. Szybki rozwój oddziałów, wywołał duży wzrost potrzeb dotyczących systemów IT i narzędzi do raportowania. W 2013 roku oddziały w Polsce i w Niemczech prawie równolegle podjęły decyzję o wdrożeniu systemu Microsoft Dynamics NAV jako nowego narzędzia ERP. W Polsce partnerem wdrożeniowym została firma IT.integro.

Łazienka “na gotowo” - sprawna dystrybucja armatury sanitarnej z systemem Sente

senteJak zwykle w przypadku wdrożenia systemu ERP, pewną trudność stanowi uchwycenie konkretnych wskaźników i danych liczbowych świadczących o efektywności systemu. Wzrost przychodów zależy od wielu zmiennych, do których zalicza się między innymi pracę konkretnych działów firm - działu sprzedaży, obsługi klienta, czy logistycznego.  Jednak w tym przypadku znamienne jest,  że w historii firmy jak do tej pory tak duży wzrost przychodów nastąpił bezpośrednio rok po wdrożeniu systemu.

Firma Poltarex Sp. z o.o., jedno z wiodących na polskim rynku przedsiębiorstw z przemysłu drzewnego, wdrożyła system IFS Applications™ w celu usprawnienia zarządzania grupą tartaków.

Internetowa sprzedaż artykułów sportowych pod opieką systemu Sente

SENTEAIntensywnie rosnąca liczba zamówień i związany z tym dynamiczny rozwój spółki (podwojenie przychodów w okresie 2 lat)  spowodowały sytuację, w której firma musiała podjąć intensywne kroki w kierunku zintegrowania swojego działania w całości organizacji.

Kwazar Corporation większa wydajność

sageWraz ze wzrostem aktywności biznesowej przedsiębiorstwa postępował spadek wydajności wykorzystywanej bazy danych, co mogło spowodować kłopoty dla całej firmy, która nie byłaby w stanie terminowo realizować swych zobowiązań finansowych. „Dotychczasowe rozwiązanie było już dla nas niewystarczające; przestaliśmy się w nim mieścić. Brak relacyjnej bazy danych powodował zbyt wolne działanie systemu – mówi Tomasz Kutryś, kierownik działu IT w firmie Kwazar. – Dopiero wprowadzenie dostępnej w Sage Symfonia ERP bazy MS SQL mogło istotnie poprawić wydajność pracy użytkowników”.

Karmar S.A. siła indywidualnego rozwiązania

sageFirma Karmar S.A. w ciągu ostatnich lat znacznie się powiększyła; rozwój wpłynął na przyrost pracy w Dziale Kadr i Płac, zaczynało brakować czasu na bieżącą obsługę procesów, jak rejestracja czasu pracy, rozliczanie pracowników, generowanie deklaracji. Spółka stanęła przed koniecznością opracowania rozwiązania do obsługi komunikacji pomiędzy kierownikami projektów a Działem Kadr i Płac. Należało opracować spójny standard przekazywania danych.

Złoto i srebro pod opieką systemu Sente

sente logoGłównym powodem, dla którego Mennica Wrocławska zdecydowała się na wdrożenie systemu informatycznego klasy ERP była potrzeba usprawnienia pracy poszczególnych działów w firmie. Wdrożenie systemu umożliwiło pracę na jednej bazie danych, co w efekcie pomogło zoptymalizować i ułatwić realizację zadań wielu osób z różnych sfer funkcjonowania organizacj.

Dziedzictwo UNESCO efektywnie zarządzane

BPSCKopalnia w Wieliczce - dla większości osób to po prostu ciekawy obiekt turystyczny, odwiedzany co roku przez ponad 1 mln miłośników historii i estetycznych wrażeń. W rzeczywistości kopalnia soli w Wieliczce to duże, dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo zatrudniające ponad 700 osób, prowadzące równocześnie także działalność zabezpieczającą wyrobiska górnicze, uzdrowiskową, eventową, hotelową i gastronomiczną. Nad całością czuwa system informatyczny Impuls EVO. To on pomaga zwiększać rentowność kopalni i dba o prawidłową realizację zamówień, rozliczeń i usług.

Comarch ERP XL dla międzynarodowego hurtownika rolet, żaluzji, plis

COMARCHComarch ERP XL usprawnia i automatyzuje współpracę z partnerami biznesowymi w przedsiębiorstwie DORMAX, największej w Polsce hurtowni elementów do produkcji systemów zaciemnienia wnętrz. Wdrożenie zrealizowała firma T2S - partner Comarch ERP.

Dobrze wypieczony ... z Microsoft Dynamics NAV

Otwarcie pierwszego zakładu Bama Companies w Europie to inwestycja typu „green field”. Związane z nią plany wymagały sprawnej i efektywnej implementacji organizacyjnego „know-how” poprzez wdrożenie systemu klasy ERP do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa.

Innowacyjne zarządzanie uczelniami wyższymi

Coraz częściej nie tylko średnie i małe firmy, ale także sektor państwowy dostrzega korzyści płynące z wykorzystania zintegrowanego systemu informatycznego SAP. Również uczelnie wyższe, uświadamiają sobie, że stosowanie nowoczesnych narzędzi informatycznych pozwoli na optymalizację kosztów i usprawnienie procesów wewnątrz organizacji. W Polsce na wdrożenie systemu zdecydowała się między innymi Politechnika Warszawska czy też Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Firma Lobos wdraża wspierające sprzedaż nowe funkcje systemu ERP Sente

SENTELobos Sp. z o.o. jest dystrybutorem szerokiego asortymentu akcesoriów, materiałów eksploatacyjnych i urządzeń do wyposażenia biur. Od 2007 r. wsparciem dla procesów zarządzania firmą jest system ERP Sente, który w 2013 r. został rozbudowany również o obszar dotyczący planowania zamówień i zarządzania gospodarką magazynową (w tym system WMS).

KOMFORT PASAŻERA

IFSNajważniejszym celem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK) S.A. w Krakowie jest zapewnienie pasażerom jak największego komfortu podróży. Dzięki wielu inwestycjom krakowianie i turyści mają do dyspozycji nowoczesny i wygodny tabor. W trosce o środowisko w kwietniu 2014 roku przedsiębiorstwo wprowadziło do regularnej komunikacji pierwsze autobusy o napędzie elektrycznym.

PONAD 300 MILIONÓW LITRÓW WODY DZIENNIE

ifsMiejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. (MPWiK w m.st. Warszawie S.A.) zaopatruje w wodę mieszkańców stolicy i okolic. Każdego dnia do miejskiej sieci trafia ponad 300 milionów litrów wody. MPWiK w m.st. Warszawie S.A. obsługuje sieć wodociągową i kanalizacyjną o łącznej długości ok. 6600 kilometrów. W celu zapewnienia wysokiej jakości usług w przedsiębiorstwie wykorzystuje się najnowocześniejsze technologie.

Nowoczesny system ERP w Polcolorit

Advanced Business Solutions Sp. z o.o., jako certyfikowany partner biznesowy firmy IFS, zgodnie z zawartym porozumieniem we wrześniu 2013r., zobowiązała się do dostarczenia firmie Polcolorit wybranych modułów oprogramowania IFS Applications™ 8 dla użytkowników, których licencje klient posiadał w niższej wersji. Wdrożenie objęło główne obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa: produkcję, zakupy i sprzedaż, gospodarkę magazynową (w tym magazyn wysokiego składowania), finanse i księgowość oraz obsługę płac i kadr. Z systemu korzysta około 50 użytkowników, w tym użytkownicy mobilni wyposażeni w terminale magazynowe.

FORTE w branży automatyki przemysłowej

MAPSOLUTIONSFirma InduProgress s.c. od 2009 działa w branży automatyki przemysłowej - posiada centralę w Warszawie oraz oddział w Katowicach i Wrocławiu. InduProgress jest oficjalnym dystrybutorem firmy Delta Electronics w Polsce oraz przekładni planetarnych firmy Shimpo.

Back to top