System CRM na czasy kryzysu – nie pozwól sobie na utratę klientów!
ITCubePrawdą jest, że dobrze zarządzany biznes to gwarancja sukcesu sprzedaży i dobrej pozycji na rynku. Ale prawdą również jest to, że cyfrowe technologie znacząco poprawiają efektywność przedsiębiorstwa. Oprogramowanie CRM jest jednym z przykładów takich rozwiązań. Wielu prezesów i menedżerów broni się jednak przed inwestycją w cyfrową innowację, twierdząc, że stary dobry Excel czy tania poczta elektroniczna w zupełności wystarczą do zarządzania relacjami z klientami i prowadzenia rzetelnej bazy danych. Czy to aby na pewno dobra strategia na trudne czasy? Sprawdźmy.

 REKLAMA 
 RAPORT ERP 2022 
 
Tradycyjne zarządzanie relacjami z klientem

Zacznijmy od tego, z czym ogólnie wiąże się typowe podejście do zarządzanie relacjami z klientami. Otóż tradycyjny Excel czy inne standardowe rozwiązania biurowe pełnią funkcje podstawowe. Owszem, można z ich pomocą sumować dane liczbowe, można prowadzić kartoteki personalne, ale gdy firma rośnie, wraz z nią rośnie i bałagan. Otóż zwykłe narzędzia tego rodzaju nie są w stanie zagwarantować płynności manewrowania między danymi, błyskawicznego wyszukiwania czy kategoryzowania kontrahentów. To trzeba przecież wykonywać ręcznie. Na to trzeba mieć czas. Nie lepiej skorzystać z automatyzowanych rozwiązań?

ITCube CRM oferuje taką właśnie alternatywę. Dzięki niej zarządzanie bieżącą bazą kontrahentów oraz zdobywanie nowych jest znacznie prostsze. To dlatego, że nowoczesne rozwiązania cyfrowe są skupione na konkretnych celach, podczas gdy tradycyjne pakiety biurowe są pod tym względem rozproszone. Można je stosować do wszystkiego, ale w bardziej skomplikowanych sytuacjach stają się udręką. To pogarsza efektywność firmy, która chce się rozwijać. Zastosowanie systemu CRM jest jak balsam, który łagodzi skutki nieefektywnych technologii.

Customer Relationship Management

Ale czym dokładnie są systemy CRM? To kompleksowe rozwiązanie technologiczne do zarządzanie relacjami z aktualnymi kontrahentami oraz tworzenia zadań odnośnie potencjalnych klientów, których chce się pozyskać. Programy CRM skupiają się na indywidualnych doświadczeniach twojego przedsiębiorstwa, które porządkują, systematyzują i kategoryzują. Dotychczasowe działania ulegają analizie i archiwizacji. Dane klientów zostają uszeregowane wedle konkretnych wytycznych i potrzeb. Czołowy producent narzędzi CRM w Polsce, nazywa to "pamięcią firmy" i doprawdy trudno o lepsze określenie. Jeśli więc owa pamięć działa sprawnie i korzystanie z zapisanych w niej informacji nie wymaga większego wysiłku, twoje przedsiębiorstwo będzie miało płynniejsze, dobrze naoliwione relacje z danym klientem. Wdrożenie systemu CRM ułatwia podejmowanie decyzji tu i teraz. Pozwala też lepiej planować przyszłe strategie, które są dzięki temu bardziej trafne pod kontem zaangażowania partnerów i klientów. Rzecz w tym, że wszystkie ruchy twojej firmy są cały czas analizowane, w rezultacie czego rozwiązania CRM aktywnie, jakby siedząc na tylnym siedzeniu, pomagają zbudować indywidualny profil przedsięwzięcia. Zapewne wiesz, że oczekiwania klientów są mocno skierowane na indywidualne traktowanie właśnie. Skutecznie zoptymalizowana "pamięć firmy" da ci tę możliwość, że pozwoli szybko modyfikować oferty pod konkretnych partnerów. Dzięki temu poczują się wyróżnieni lub nawet zaskoczeni tym, że aż tyle o nich wiesz. Postaw się w takiej sytuacji. Wyobraź sobie, że dostajesz mocno zindywidualizowaną ofertę, która uderza w samo sedno twoich potrzeb. Takie efekty są możliwe tylko dzięki precyzyjnemu oprogramowaniu CRM.

Czy istnieje mobilny CRM?

Nie może być inaczej. Nowoczesne systemy zarządzania relacjami z klientem występują też w formie internetowej. Oznacza to, że można z nich korzystać wszędzie i na każdym urządzeniu, które ma dostęp do sieci. W mobilnym systemie CRM znajdą się praktycznie te same udogodnienia, co w przypadku wersji stacjonarnej, oferując dodatkowo wygodny inteface dopasowany do urządzeń typu telefon czy tablet. Co więcej, do twojej dyspozycji będzie moduł zarządzania uprawnieniami. Oznacza to, że poszczególni pracownicy będą mieli dostęp tylko i wyłącznie do tych elementów, których potrzebują. W związku z tym nie ma ryzyka, że osoby nieuprawnione zaczną w swoich domach zmieniać ustawienie kalendarza, dajmy na to.

Poza tym aplikacja CRM to wszystko to, z czym wiąże się automatyzacja marketingu. Prognozy przychodów, a więc precyzyjnie wyliczone szanse sprzedaży. Podpowiedzi w kwestii utrzymywania klientów o szczególnym znaczeniu. Raporty zachowania partnerów, badanie skuteczności konkretnych działów i pracowników... To wszystko jest tożsame z systemami CRM i wersje mobilne również się w to wpisują, i to wzorowo.

Podsumowanie


Oczywiście powyższe to tylko wierzchołek góry lodowej. Poniższy schemat prezentujący typowe funkcje systemów CRM przedstawia więcej szczegółów, niemniej chyba już widzisz, że zwykły pakiet biurowy po prostu nie jest w stanie konkurować z profesjonalnym systemem CRM. Zyska na tym nie tylko codzienna działalność twojej firmy, która siłą rzeczy stanie się wygodniejsza, ale również kampanie marketingowe i przede wszystkim mechanizmy skierowane na obsługę klienta. Dzięki rozwiązaniom CRM to właśnie klient zostaje umieszczony w centrum uwagi, a to jest coś, co klienci wszelkich rozmiarów lubią najbardziej.

Źródło: www.itcube.pl/crm

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top