System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Koszty wdrożenia systemu ERP

Wdrażanie systemu ERP (Enterprise Resource Planning) stanowi poważne wyzwanie dla firm, niezależnie od ich rozmiaru czy branży. Jego kompleksowy…

Dedykowany czy gotowy system ERP - który wybrać?

Każda firma, planując rozwój, zadaje sobie pytanie o to, czy hamulcem w dalszej eksploracji rynku nie jest jej własny system. Jeśli odpowiada na…

Jak mobilne rozwiązanie ERP wspiera przedsiębiorstwa produkcyjne

System ERP można określić mianem szkieletu firmy. Platforma ta pozwala na stworzenie jednolitej bazy danych i integrację procesów biznesowych.

ROI z wdrożenia systemu ERP

Według badań przeprowadzonych przez Roberta Austina i Richarda Nolana z Harvard Business School wdrożenia systemów ERP mają większe szanse…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Od roku 2000, kiedy światu zaprezentowano pierwszy telefon z wbudowanym aparatem fotograficznym, liczba użytkowników urządzeń mobilnych wzrosła pięciokrotnie. Do 2020 roku użytkownikami urządzeń mobilnych będzie 70 proc. globalnej populacji (czyli niemal 5,5 mld osób).

Nokia i Alcatel-Lucent świętują dziś pierwszy dzień działalności po połączeniu obu firm w związku z zakończeniem procesu transformacji Nokii i budową światowego lidera w obszarze technologii i usług dla świata połączonego siecią IP.

Comarch, oficjalny dostawca rozwiązań Next Generation Service Assurance oraz Service Quality Management dla niemieckiego Vodafone, ukończył nowy etap projektu obejmujący wdrożenie Comarch GIS Platform Suite.

Huawei zaprezentował najnowszy smartfon Mate 8 podczas CES 2016 w Las Vegas. Urządzenie wyznacza nowe standardy w kwestiach wydajności i efektywności energetycznej. Mate 8 jest odpowiedzią na zainteresowanie konsumentów na całym świecie urządzeniami Huawei najwyższej klasy.

SMS-y są nadal wiodącą formą komunikacji. Wygodę tę doceniają nie tylko posiadacze zwykłych telefonów, ale także użytkownicy smartfonów. Za co doceniają oni powiadomienia SMS i jakie komunikatory mobilne są wśród nich najpopularniejsze?

Huawei Consumer Business Group ogłosiła, że w 2015 roku dostarczyła ponad 100 milionów smartfonów na całym świecie. W ciągu ostatnich pięciu lat, dostawy smartfonów Huawei wzrosły o ponad 3000 proc.: z 3 mln sztuk w 2010 do 100 mln w 2015 roku. Huawei jest obecnie jednym z trzech wiodących producentów smartfonów.

Spółka Innova pracuje nad tabletem fiskalnym, czyli innowacyjnym urządzeniem, który ułatwi proces sprzedaży. Tablet łączyć będzie cechy tradycyjnego urządzenia mobilnego oraz innych certyfikowanych sprzętów, m.in. drukarki fiskalnej. Użytkownik będzie mógł dzięki niemu przyjmować płatności kartą i zarządzać centrum logistycznym. Budżet projektu to ponad 4 mln zł. Produkt trafi do sprzedaży w połowie 2016 roku.

Hotele coraz częściej stawiają na platformy mobilne. Aplikacje, umożliwiające klientom wybór i rezerwację pokoju, check-in czy zamawianie usług hotelowych, mają pomóc hotelom wygrywać konkurencje z takimi serwisami jak Airbnb, które pośredniczą w krótkoterminowym wynajmie mieszkań. Wind Mobile, spółka dostarczająca tego typu rozwiązania, prognozuje, że zrewolucjonizuje to branże i pozwoli jej nadrobić zaległości technologiczne.

W Oslo TeliaSonera Norway i Huawei zademonstrowały najszybszą na świecie sieć mobilną LTE Advanced Pro (4.5G). Wydarzenie poprzedziło planowane na przyszły rok, komercyjne zastosowanie nowej sieci 4.5G.

Przed nami Mikołajki i gorący czas świątecznych zakupów. Według ekspertów, przeciętna polska rodzina wyda na świąteczne przygotowania około 1000 zł. W poszukiwaniu upominków, coraz więcej osób korzysta z sieci społecznościowych oraz serwisów zakupowych, by sprawdzić opinie o produktach. Według danych IBM, po ostatnim piątku w USA (słynny Black Friday) średnia wartość zakupów online wyniosła 128,84 dolara zaś 36,16 proc. wszystkich transakcji online przeprowadzono przy pomocy urządzeń mobilnych, co oznacza prawie 30 procentowy wzrost w stosunku do zeszłego roku. Aby ułatwić klientom wybór właściwego prezentu, IBM przygotował aplikację Watson Trend App.

Twórcy ePlaneo, czyli innowacyjnej platformy pozwalającej na zarządzanie procesem produkcyjnym online, nie spoczywają na laurach. Po sukcesach pierwszych wdrożeń przyszedł czas na kolejną funkcjonalność - aplikację mobilną, która pozwala na nadzorowanie produkcji niemal z dowolnego miejsca na świecie, przy użyciu telefonu lub tabletu.

Użytkownicy SkyCash wykonali rekordową liczbę pół miliona transakcji w miesiącu. To najlepszy wynik od startu tej platformy płatności i usług mobilnych w 2010 r. Ostatnie 12 miesięcy to okres jej przyśpieszonego rozwoju.

Żyjemy w świecie w którym rzeczywistość i codzienne funkcjonowanie podporządkowane jest ciągłej zmienności. Wszystko wokół nas wygląda już zupełnie inaczej niż np. 10-20 lat temu. Urządzenia takie jak telefon, komputer uległy nieprawdopodobnej ewolucji na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci. Powstało wiele przełomowych wynalazków, bez których wielu z nas nie mogłoby wyobrazić sobie dzisiaj normalnego życia.

W przeszłości gadżety technologiczne były przeznaczone głównie dla mężczyzn, a ich wygląd nie zachęcał do chwalenia się nimi. Jednak rynek się zmienia, a technologie coraz częściej mają stanowić dopełnienie naszego wyglądu. Jak zmieniają się trendy technologiczne?

Huawei zaprezentował FusionSphere 6.0 – system klasy Enterprise, przeznaczony do obsługi usług w chmurze. Nowy system usprawnia zarządzanie wirtualnymi serwerami, publicznymi, prywatnymi i hybrydowymi chmurami oraz NFVI. FusionSphere 6.0 pozwala na korzystanie ze wszystkich kluczowych usług oraz ułatwia ich modyfikację i aktualizację.

Alior Bank ogłosił dzisiaj podpisanie umowy z firmą IBM na wprowadzenie w Polsce nowych rozwiązań IBM MobileFirst na iOS z zakresu bankowości mobilnej, które zmienią i usprawnią sposób komunikacji i interakcji z klientami. Dzięki tej współpracy i przy użyciu aplikacji na iPada, Alior Bank zapewni swoim klientom bardziej dynamiczną i uproszczoną obsługę w oparciu o szybką i dostępną przez całą dobę aplikację mobilną.

Nawet 200 milionów użytkowników aplikacji WhatsApp może być zagrożonych – ostrzega Check Point Software Technologies. Luki odkryte w webowej aplikacji najpopularniejszego komunikatora na świecie mogą umożliwić hakerom przejęcie zdalnej kontroli nad komputerem.

Smartfony stały sie najczęściej używanym przez przedsiębiorców urządzeniem mobilnym – dają one obecnie możliwość zarządzania firmą z dowolnego miejsca o każdej porze. Firma SAP, chcąc zapewnić małym przedsiębiorstwom stały, zdalny dostęp do kluczowych danych dotyczących firmy i jej klientów, stworzyła aplikację dla urządzeń iPhone opartą na systemie SAP® Business One. Aplikacja dostępna jest za darmo w sklepie internetowym Apple iTunes Store dla osób posiadających licencję użytkownika profesjonalnego na aplikację SAP Business One w wersji 8.8 (patch level 12) lub wyższej.

Back to top