Choć mogłoby się wydawać, że efekt pandemii powodujący wzrosty w e-commerce minie z powodu odmrożenia gospodarki, nadal wiele branż notuje potężne zyski ze sprzedaży internetowej. W e-sprzedaży akcesoriów ogrodniczych, domowych czy elektronicznych cały czas utrzymuje się trend wzrostowy. Tak wynika z danych ze sklepów internetowych działających w home.pl.


 REKLAMA 
 PRZENIEŚ ERP DO CHMURY 
 
Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się otworzyć sklepy internetowe przed pandemią lub na jej początku oraz odpowiednio się do tego przygotowali, mogą dziś sobie pogratulować. Rok 2020 i pierwsza połowa 2021 to czas hossy w e-commerce. Polacy masowo ruszyli na internetowe zakupy. Mimo odmrożenia gospodarki i otwarcia galerii handlowych oraz innych punktów stacjonarnych, sklepy internetowe wciąż święcą tryumfy i zwiększają zyski.

Potwierdzają to dane opublikowane w najnowszym raporcie home.pl „Zakupy w Internecie cały czas w górę”, który podsumowuje okres od 6.2019 r. do 5.2021 r. w e-commerce. Wnioski są optymistyczne – liczba zakupów w Internecie stale rośnie.

W czasie, który jest analizowany w raporcie, gwałtowne wzrosty w liczbie i wartości zamówień nastąpiły od lutego do kwietnia 2020 rok, by powtórzyć się w okresie od października do grudnia 2020 r. Na kolejną falę zakupów nie trzeba było długo czekać. Ponowne ograniczenia związane z pandemią sprawiły, że również w styczniu, lutym i marcu 2021 roku e-commerce mogło się cieszyć z imponujących wyników.

Nieco mniej zakupów Polacy robili w miesiącach wakacyjnych oraz wrześniu 2020 roku. Mimo to w ogólnym rozrachunku trend w polskim e-commerce można uznać za bardzo pozytywny.

Ograniczenia związane z pandemią, z którymi Polacy mieli do czynienia w różnych okresach 2020 i 2021 roku oddziaływały na wiele branż. Więcej czasu spędzaliśmy w domu, zwróciliśmy uwagę na zdrowie, najbliższe otoczenie, ale także mobilizowaliśmy się do aktywności ruchowej i planowaliśmy podróże, choć nieco inaczej niż zwykle. Rodzice spędzali więcej czasu z dziećmi pod jednym dachem. Dlatego kategorie związane z domem, ogrodem, sportem czy podróżami w sklepach internetowych miały się świetnie. E-commerce przyciągnął Polaków szerokim wyborem produktów, szybkością działania i wygodą dostaw – komentuje Magdalena Sikorska-Hadowska, Head of Ecommerce w home.pl.

Pobierz pełny raport

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top