Jutrzejsze technologie w polskich centrach usług
Inwestycje w rozwój innowacji w technologiach IT nie tworzą już istotnej przewagi konkurencyjnej, powiedział Nicholas G. Carr na wczorajszej konferencji "Technologie jutra w biznesie”. Światowej sławy futurysta, pisarz i publicysta Nicholas Carr przekonywał, że IT przestaje być źródłem przewagi biznesowej. Uważa, że wydatki na IT są na zbyt wysokie ze względu na błędne zarządzanie i równoczesny rozwój (upowszechnienie) technologii informacyjnych.
Napływ inwestycji IT kołem zamachowym polskiej gospodarki
Rośnie udział usług w światowych przepływach BIZ. Eksport usług pozwala znacząco obniżyć koszty i skoncentrować się na głównej działalności firmy. Obecnie obserwujemy duży popyt na usługi wymagające określonych umiejętności, np. w sektorze IT.
Polska stworzyła dodatkowe zachęty dla inwestorów zagranicznych zainteresowanych sektorem BPO. Od marca 2005 centra usług można lokować także na terenie Specjalnych Stref Ekonomicznych i korzystać z obowiązujących tam przywilejów (np. zwolnienia z podatku CIT).
Stworzenie miejsca pracy w centrum usług nie wymaga dużych nakładów inwestycyjnych, a więc w niektórych rejonach mogą wpłynąć na wzrost zatrudnienia. Inwestorzy nie mają problemów ze znalezieniem odpowiedniej, wielojęzycznej kadry.W Polsce istnieje 20 ośrodków akademickich kształcących doskonałych specjalistów ICT. Obecnie uczęszcza do nich 150 000 studentów.
Swoje centra usług, w tym badań i rozwoju ulokowały w Polsce już tacy giganci IT jak: IBM, Hewlett-Packard, Intel czy Oracle.
Źródło: www.paiz.gov.pl
Źródło: www.paiz.gov.pl