CRM umiarkowanie, systemy pod klienta coraz lepiej

 O 5-7 proc. może wzrosnąć w tym roku miesięczne wynagrodzenie w Polsce. Te prognozy oraz nasycenie rynku nowymi produktami, a także rosnąca liczba klientów, którzy oczekują zindywidualizowanego podejścia, zmusza coraz więcej firm do szukania nowych narzędzi do budowania przewagi. Gra ceną i szybkie podwyżki mają swoje ograniczenia – mówi Tomasz Gawron, dyrektor sprzedaży i marketingu Columbus Polska.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 

To istotny impuls dla polskiego rynku systemów informatycznych z funkcjami przeznaczonymi do zarządzania relacjami z klientami. Badania przeprowadzone przez firmę analityczną PMR są wprawdzie mniej optymistyczne (spośród wszystkich firm zatrudniających min. 50 osób tylko 12 proc. posiada popularne systemy CRM, w dodatku są to najczęściej proste systemy, głównie do prowadzenia historii klientów i podsumowywania dziennej sprzedaży). Jeśli jednak uwzględni się także inne narzędzia informatyczne, wykorzystywane do obsługi i dbania o satysfakcję klientów, to okaże się, że ten popyt jest nieporównanie większy.

W tym roku do 200 mln dol. ma wzrosnąć rynek systemów ERP i uzupełniających je rozwiązań branżowych, które wspomagają m.in. prowadzenie kampanii marketingowych, analizowanie sprzedaży w czasie rzeczywistym, politykę rabatową i logistykę zaopatrzenia. To o 30 proc. więcej niż 2 lata temu – dodaje Tomasz Gawron.

Ale ta dynamika powinna utrzymać się także w najbliższych latach (o 16,5 proc. do 2009 r., IDC), i to nie tylko na rynku ERP. Coraz większą popularnością cieszą się w Polsce także systemy Business Intelligence, które pobierając dane m.in. z systemów CRM i ERP pozwalają prognozować np. dynamikę sprzedaży w kolejnych miesiącach.

Polski rynek Business Intelligence, wart obecnie 50 mln dol. ma być jednym z ważniejszych w regionie Europy, Afryki Pn. i Bliskiego Wschodu (do 2010 r. wartość rynków w tym regionie wzrośnie z obecnych 850 mln do 1,1 mld dol.).

Źródło: www.columbusit.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top