Interfejs użytkownika kluczem do sprzedaży systemu

 Dostawcy oprogramowania dla przedsiębiorstw (ERP) powinni przywiązywać większą wagę do projektów interfejsów użytkownika ich rozwiązań, o ile chcą, aby klienci brali pod uwagę ich produkt podczas decydowania o zakupie nowego systemu lub aktualizacji obecnego. Taki wniosek płynie z zakończonego niedawno badania środowisk graficznych aplikacji przeprowadzonego przez Forrester Consulting na zlecenie firmy Lawson Software


Forrester przepytał 230 dyrektorów ds. informatyki, szefów działów technologicznych oraz menadżerów technologii informatycznych. Analiza ich odpowiedzi miała wskazać, czy interfejs użytkownika wpływa na decyzje zakupowe i efektywność biznesową w przypadku oprogramowania do zarządzania przedsiębiorstwem. Wyniki badań wskazują, że 82 procent respondentów uważa środowisko graficzne aplikacji za jeden z najważniejszych czynników przesądzających o zakupie nowego rozwiązania informatycznego. Ponadto 90 procent odpowiadających stwierdziło, że interfejs użytkownika jest dla nich sprawą priorytetową w przypadku rozszerzania obecnej infrastruktury IT.

Dane pokazują, że osoby na co dzień zajmujące się informatyką w firmach są zdania, że istnieje duża zależność pomiędzy jakością graficznego środowiska pracy danego programu, a efektywnością biznesową jego użytkowania. 86 procent ankietowanych twierdzi, że dobrze zaprojektowany interfejs jest jednym z głównych powodów poprawy wydajności pracy przy użyciu oprogramowania. 84 procent osób uważa z kolei, iż odpowiednie środowisko graficzne zmniejsza liczbę popełnianych przez pracowników błędów, natomiast 76 procent respondentów sądzi, że dobry interfejs użytkownika przyczynia się do mniejszej ilości wezwań z prośbą o pomoc techniczną.

– Odkryliśmy, że zwykła przeglądarka internetowa może stanowić łatwy w obsłudze i we wdrożeniu interfejs w przypadku typowych użytkowników, ale nie wystarczy, jeśli pomyślimy o pracownikach, którzy poświęcają wiele czasu na pracę przy użyciu zaawansowanych aplikacji dla przedsiębiorstw – stwierdził Dean Hager, wiceprezes Lawsona ds. zarządzania produktami. – Większość pracowników oczekuje bogatszego środowiska graficznego i to skłoniło nas do ponownego przemyślenia koncepcji naszego interfejsu i wprowadzenia w nim wielu zmian – dodał Dean Hager.

Lawson wprowadził interfejs użytkownika Smart Client do swoich rozwiązań z serii Lawson M3 7.1 zeszłej wiosny. Smart Client to intuicyjne środowisko pracy, które daje się łatwo dopasować do specyficznych potrzeb pojedynczego użytkownika. Wszystko po to, by dostarczyć odpowiednie narzędzia i informację bezpośrednio na ekran monitora każdej korzystającej z nich osoby.

Źródło: www.lawson.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top