Zarządzanie produkcją jednostkową w baniach INFOR

INFOR - systemy ERP, MRP, zarządzanie produkcją, MRPDziś zostały opublikowane pierwsze wnioski z raportu sponsorowanego przez IBM i Infor i dotyczącego firm produkujących na zamówienie (discrete manufacturers) autorstwa IDC Manufacturing Insights. Rosnący stopień skomplikowania działalności jest wymieniany jako jedno z głównych wyzwań stojących przed 722 członkami kadry kierowniczej przemysłu motoryzacyjnego, produkcji metali, maszyn i urządzeń przemysłowych oraz elektronicznego sektora hight-tech. 52,8% członków kadr kierowniczych zadeklarowało, że ich działania są bardziej lub znacznie bardziej skomplikowane niż 5 lat temu.
 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
Publikacja IDC Manufacturing Insights, sponsorowana przez Infor i IBM, jest największym globalnym badaniem sektora firm produkujących na zamówienie (discrete manufacturers), przeprowadzonym wśród dyrektorów generalnych, dyrektorów wykonawczych i finansowych z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, krajów Beneluksu, Japonii, Chin oraz Brazylii.

Największego wzrostu złożoności operacji doświadczyły branże motoryzacyjne i zaawansowanych technologii, odpowiednio o 55,2% oraz 56,1%.

Zmniejszanie kosztów i osiągnięcie progów rentowności jest głównym zmartwieniem biznesu, ale zadowolenie klientów jest zapowiadane jako najważniejsza inicjatywa w osiągnięciu tych zmian - co jest znaczącą zmianą po okresie skupienia się producentów na cięciu kosztów w szczytowym okresie kryzysu finansowego w 2009 roku.

Badanie pokazało różnice w kluczowych działaniach w walce z recesją w różnych rejonach geograficznych. Konserwatywny "powrót do podstaw" strategii relacji z klientem oraz wysoka wydajność Europy Zachodniej i USA kontrastuje z o wiele bardziej agresywną, ekspansywną i innowacyjną strategią rozwijania nowych produktów w Japonii i Chinach.

Ogólny konsensus dotyczący kosztów istnieje we wszystkich czterech gałęziach przemysłu, jednak koszty surowców są o wiele większym zagrożeniem dla branży produkcji metali, która jest najbardziej narażona na niestabilne i zmienne koszty stali i gumy. Osiągnięcie celów dochodowych jest ważniejsze dla przemysłu zorientowanego na konsumenta, high-tech i elektroniki motoryzacyjnej.

Lepsze planowanie i prognozowanie wskazano jako największy niedostatek obecnych działań mających na celu osiągnięcie pożądanych wyników w ciągu najbliższych 2 lat;

Ogólny brak umiejętności, sprawności biznesowej i dostępu do dokładnych i aktualnych informacji stanowią największe przeszkody w osiągnięciu doskonałości operacyjnej. Przeszkody te znacznie różnią się jednak w poszczególnych krajach, co odzwierciedlają następujące dane: Niemcy (trudności we współpracy z dostawcami), Francja (brak środków finansowych i niemożność przewidzenia potrzeb klienta) oraz Chiny (zaniepokojenie nieskutecznymi lub niewłaściwymi systemami IT)

Prawie połowa (44.6%) respondentów uznaje technologię za istotny składnik dążenia do doskonałości operacyjnej. Wspólnie z ulepszeniem procesu decyzyjnego, rentownością i redukcją kosztów, technologia została wymieniona jako obszary, w których planowanie zasobów przedsiębiorstwa (ERP) może przynieść najwięcej korzyści.

Jednakże, priorytety inwestycji w oprogramowanie IT poza podstawowym system ERP są zróżnicowane jeśli chodzi o dyrektorów generalnych i wykonawczych, co eksponuje potencjalne niespójności w rozwoju korporacyjnej strategii IT. Liderzy produkcji wskazali równomiernie na "lepsze podejmowanie decyzji" oraz "uzyskanie zysku z inwestycji ERP"
Rosnąca konkurencja, globalizacja, umasowienie produktu i wydłużenie łańcucha dostaw spowodowały eskalację utrudnień dla producentów - komentuje Pierfrancesco Manenti, dyrektor ds. badań w regionie EMEA w IDC Manufacturing Insights. Napędzana przez światowy kryzys finansowy branża produkcji na zamówienie przeszła w ciągu ostatnich 18 miesięcy bezprecedensowe zmiany. Kryzys nauczył nas, że relacje z klientami powinny być dla rentowności firmy równie ważne, co cięcie kosztów.
Aby rozwijać się po recesji i osiągnąć długoterminowy wzrost inwestowanie w klienta jest konieczne -powiedział Adrew Kinder - dyrektor ds. marketingu rozwiązań Infor. Jednak producenci potrzebują pokonać bariery stworzone poprzez rosnącą kompleksowość usług - muszą stać się bardziej elastyczni. Aby zrealizować strategię prowadzoneą przez swojego klienta, muszą również zapewnić sobie dostęp w czasie rzeczywistym do dokładnych informacji. W badaniu podkreślono, że poprawa infrastruktury IT jest kluczowym elementem ułatwiającym podejmowanie lepszych decyzji, osiągania rentowności, zaspokajania potrzeb klienta oraz efektywnej działalności wytwórczej. Następne kilka lat z pewnością przyniesie nowe wyzwania w spełnianiu wymagań klientów, a bez odpowiednich narzędzi do zarządzania relacjami z klientami, sprostanie im będzie jeszcze trudniejsze.
Źródło: INFOR

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top