Oracle kupuje firme ATG

ORACLE - systemy ERP, CRM, ERPOracle poinformował o podpisaniu umowy przejęcia firmy Art Technology Group Inc. (ATG), czołowego dostawcy oprogramowania do obsługi handlu elektronicznego oraz powiązanych z nim aplikacji do optymalizacji sprzedaży. Przejęcie następuje w drodze transakcji gotówkowej w wysokości 6,00 USD za akcję, czyli za kwotę ok. 1 mld USD. Transakcja pozwoli firmie Oracle opracować najlepsze w swojej klasie rozwiązanie CRM do obsługi różnych kanałów sprzedaży.
Rozwiązania ATG umożliwiają przedsiębiorstwom zapewnianie spójnej obsługi klientów online z wykorzystaniem zaawansowanych usług handlowych, marketingowych, personalizacji treści, zautomatyzowanego generowania rekomendacji oraz usług pomocy online dla klientów.

Oferowana przez ATG platforma handlu elektronicznego to najwyżej oceniane w branży rozwiązanie do obsługi różnych kanałów sprzedaży. Platforma ta stanowi doskonałe uzupełnienie udostępnianych przez firmę Oracle systemów CRM i ERP oraz aplikacji do obsługi handlu detalicznego i łańcucha dostaw, a także jej oferty oprogramowania warstwy pośredniej i technologii do analizy danych biznesowych. ATG oferuje także aplikacje do optymalizacji sprzedaży, które zapewniają firmom możliwość podniesienia poziomu zadowolenia klientów poprzez natychmiastową obsługę i zautomatyzowane generowanie rekomendacji.

Działając wspólnie, Oracle i ATG zamierzają pomóc firmom w osiąganiu wyższych przychodów, zwiększeniu lojalności klientów, podniesieniu wartości marki, osiąganiu lepszych wyników operacyjnych oraz zwiększeniu prężności biznesowej w środowiskach sprzedaży online i tradycyjnej.

Transakcja wymaga jeszcze zaakceptowania przez akcjonariuszy oraz uzyskania wymaganych przepisami zezwoleń i spełnienia innych zwyczajowych warunków. Przewiduje się, że zostanie sfinalizowana na początku 2011 r.
W wyniku konwergencji różnych kanałów sprzedaży ― tradycyjnych i online ― oraz potrzeby zwiększenia przychodów i lojalności klientów, przedsiębiorstwa z wielu branż poszukują ujednoliconej platformy handlowej i CRM, która umożliwiłaby im bezproblemową obsługę różnych kanałów sprzedaży ― powiedział Thomas Kurian, wiceprezes Oracle ds. rozwoju produktów. Połączenie uzupełniających się technologii i produktów firm Oracle i ATG pozwoli nam udostępnić ujednoliconą platformę handlową i CRM następnej generacji do obsługi różnych kanałów sprzedaży.
Ponad 1000 przedsiębiorstw międzynarodowych korzysta dziś z rozwiązań ATG, aby poprawić jakość swoich interakcji online z klientami ― powiedział Bob Burke, prezes i dyrektor generalny ATG. Połączenie to pozwoli im skuteczniej zintegrować wszystkie prowadzone działania handlowe ― zapewniając bardziej spójną i fachową obsługę klientów we wszystkich kanałach interakcji, w tym w ramach sprzedaży online, w sklepach, przy użyciu urządzeń bezprzewodowych oraz za pośrednictwem telecentrów.
Źródło: www.oracle.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top