Co analizuje Competitive Intelligence?

Pojęcie Competitive Intelligence po raz pierwszy pojawiło się w USA jako nazwa działań umożliwiających pogłębioną analizę otoczenia konkurencyjnego - zauważa Sławomir Strzykowski z polskiego oddziału Microsoft, odpowiedzialny za rozwój Microsoft SQL Server. - Badania, jak wyglądamy na tle konkurencji, w jakich obszarach różnice są szczególnie istotne, gdzie identyfikujemy przewagi, a gdzie kompetencje wymagające poprawy.
 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, specyfika tego typu analizy wymaga dostępu do danych zewnętrznych, znajdujących się poza organizacją.

Wiąże się więc to dość często z zakupem danych od firm badających rynek, zewnętrznych audytorów etc. a na koniec z oczywistych względów potrzebne są narzędzia, które wszystkie te, często niejednorodne dane, będą w stanie poddać obróbce, która dostarczy nam wartościowy insight – mówi Sławomir Strzykowski.

Przedstawiciel Microsoft wskazuje istotne dla sektora biznesowego zagadnienia, które analizowane są dzięki tego typu rozwiązaniom. W zakresie analityki społecznościowej i sieciowej np., „Jaki na rynku panuje sentyment do moich produktów czy marki?”, „Jak skuteczna jest moja kampania reklamowa w Internecie?”, „Do kogo docieram?”, „W jaki sposób mogę zoptymalizować lub odpowiednio ukierunkować moją komunikację?”.

To także pytania, które wymagają dostępu do zmiennych źródeł danych, np. duża firma przewozowa korzystająca z aktualnych informacji pogodowych i przewidywań dotyczących ruchu na drogach może zoptymalizować trasy przejazdu, skracając tym samym czas dostawy i uzyskując oszczędności kosztów – mówi Sławomir Strzykowski.

Competitive Intelligence to także pytania obejmujące zaawansowane kwestie analityczne, np. firmy finansowe korzystające z uczenia maszynowego w celu opracowania algorytmów wykrywających nadużycia, które wykraczają poza zwykłe reguły biznesowe obejmujące częstotliwość ładowania i lokalizację, uwzględniając przy tym indywidualne wzorce zakupowe i prowadząc ostatecznie do zapewnienia lepszych doświadczeń użytkowych.

Źródło: www.wnp.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top