Co analizuje Competitive Intelligence?
Jak wyjaśnia nasz rozmówca, specyfika tego typu analizy wymaga dostępu do danych zewnętrznych, znajdujących się poza organizacją.
Wiąże się więc to dość często z zakupem danych od firm badających rynek, zewnętrznych audytorów etc. a na koniec z oczywistych względów potrzebne są narzędzia, które wszystkie te, często niejednorodne dane, będą w stanie poddać obróbce, która dostarczy nam wartościowy insight – mówi Sławomir Strzykowski.
Przedstawiciel Microsoft wskazuje istotne dla sektora biznesowego zagadnienia, które analizowane są dzięki tego typu rozwiązaniom. W zakresie analityki społecznościowej i sieciowej np., „Jaki na rynku panuje sentyment do moich produktów czy marki?”, „Jak skuteczna jest moja kampania reklamowa w Internecie?”, „Do kogo docieram?”, „W jaki sposób mogę zoptymalizować lub odpowiednio ukierunkować moją komunikację?”.
To także pytania, które wymagają dostępu do zmiennych źródeł danych, np. duża firma przewozowa korzystająca z aktualnych informacji pogodowych i przewidywań dotyczących ruchu na drogach może zoptymalizować trasy przejazdu, skracając tym samym czas dostawy i uzyskując oszczędności kosztów – mówi Sławomir Strzykowski.
Competitive Intelligence to także pytania obejmujące zaawansowane kwestie analityczne, np. firmy finansowe korzystające z uczenia maszynowego w celu opracowania algorytmów wykrywających nadużycia, które wykraczają poza zwykłe reguły biznesowe obejmujące częstotliwość ładowania i lokalizację, uwzględniając przy tym indywidualne wzorce zakupowe i prowadząc ostatecznie do zapewnienia lepszych doświadczeń użytkowych.
Źródło: www.wnp.pl