Big Data: przetwarzanie danych biznesową strategią przyszłości

Prawie cztery piąte polskich menedżerów uważa, że tzw. Big Data będzie głównym elementem strategii ich firm w ciągu najbliższych 5 lat. Monstrualne ilości danych niosą cenne informacje o potencjalnych klientach.
 
 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
Codziennie generujemy ogromne porcje informacji. Czy tego chcemy, czy nie, przekazujemy je światu korzystając z komputerów i innych urządzeń, płacąc rachunku, zużywając prąd wodę i gaz, chodząc na zakupy. Śledzą nas kamery monitoringu, czujniki, bankomaty, kasy fiskalne, czytniki kart płatniczych. W połączeniu z danymi z informacjami z tradycyjnych źródeł tworzą „lawinę danych” ogólnie określaną jako Big Data. Jeszcze niedawno rozwiązania IT były zbyt słabe, by poradzić sobie z takim natłokiem. Dziś firmy, serwisy czy służby specjalne mogą selekcjonować informacje, analizować zachowania społeczne, zbiorowe i indywidualne. Acz jeszcze nie bez problemów.

Według badań Cisco specjaliści IT jak i osoby odpowiedzialnetabakpolska za biznesową strategie firm, nie są jeszcze w stanie wyciągać strategicznych wniosków z danych, jakimi dysponują.

Większość firm zbiera, przechowuje i analizuje dane, ale wiele z nich boryka się z problemami biznesowymi oraz technologicznymi związanymi z Big Data. 60 proc. ankietowanych uznało, że Big Data może pomóc w podejmowaniu kluczowych decyzji oraz poprawić konkurencyjność ich firm, ale tylko 25 proc. (w Polsce i na świecie) sądzi, że potrafi wydobywać strategiczne informacje z posiadanych obecnie danych. Dwie trzecie menedżerów IT traktuje Big Data jako strategiczny priorytet w tym roku i w następnych pięciu latach. Co ciekawe rolę analizy wielkiej ilości danych podkreślali przede wszystkim menedżerowie z Argentyny, Chin, Indii, Meksyku i Polski.

Firmy z jednej strony liczą na korzyści z Big Data, z drugiej – zdają sobie sprawę, że analizy wiążą się z inwestycjami, koniecznością współpracy wielu działów firm i zadbaniem o bezpieczeństwo. Dobrze wycelowane oferty dla konkretnych klientów mogą ułatwić pracę przedsiębiorstwom i ułatwić życie klientom (choćby dzięki eliminacji przypadkowych i niechcianych reklam). Z drugiej strony otwiera się pole do inwigilacji każdego i możliwość manipulowania danymi. Wielki Brat patrzy, ale na razie ma jeszcze wady wzroku.

Źródło: WNP.PL
 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top