Na Facebooku wybucha kryzys!

Proszę sobie wyobrazić firmę, która przygotowuje kampanię marketingową. Ma być prowadzona zarówno w serwisach internetowych (w tym kanałach społecznościowych), jak i na billboardach. W trakcie produkcji kontentu reklamowego wybucha na Facebooku kryzys. Początkowo liczba negatywnych postów jest niewielka, ale z każdą minutą fala krytyki rozlewa się już nie tylko na Facebooku, ale też na innych serwisach społecznościowych. Dział marketingowy reaguje dopiero wtedy, gdy reagują serwisy informacyjne zainteresowane tym, co dzieje się na Facebooku. Ale jest już za późno. Firma zamieszcza banery, które absolutnie nie korespondują z nastrojami dotychczasowych i potencjalnych klientów. Koszty są wysokie, a przychody wręcz spadają. Czy można było uniknąć lub zredukować tego typu nastroje i zachowania? Jak najbardziej. Choć warunkiem jest możliwość monitorowania i analizowania tego, co dzieje się w wirtualnej rzeczywistości.
 

 

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 

Firma SAP udostępniła aplikację analityczną SAP® Social Contact Intelligence, opartą na platformie SAP HANA®. Nowa aplikacja umożliwia wgląd w analizę nastrojów konsumentów i historię ich kontaktów z firmą zarówno w kanałach społecznościowych, jak i w pozostałych systemach firmowych. Dzięki temu firmy mogą skuteczniej targetować i odpowiednio dywersyfikować swoje działania.

Wyzwaniem, przed jakim stają dziś specjaliści odpowiedzialni za sprzedaż, marketing i obsługę klientów, jest dostęp i analiza wielkich ilości danych, które są gromadzone nie tylko w rozproszonych systemach informatycznych wewnątrz firm, ale też w serwisach społecznościowych pozostających poza ich zasięgiem. Przez to specjaliści od marketingu i sprzedaży często bazują na nieaktualnych informacjach i mogą przeoczyć dogodne okazji do przeprowadzenia działań typu cross-selling i up-selling. Zaś strategiczne decyzje, które mają na celu zachęcenie i zaangażowanie obecnych i przyszłych klientów, oparte są niejednokrotnie na intuicji.

Z pomocą SAP Social Contact Intelligence procesy te mogą przebieać inaczej. Specjaliści od marketingu będą w stanie przygotowywać kampanie w oparciu o aktualne nastroje użytkowników serwisów społecznościowych. Dzięki temu zidentyfikowanie liderów opinii i targetowania działań staje się prostsze, a przychody mogą być większe. Dodatkowo osoby odpowiedzialne za sprzedaż mogą mieć głębszy wgląd w zachowania konsumentów. Tego typu wiedza z kolei umożliwia szybkie zidentyfikowanie najbardziej wpływowych i odpowiednich liderów opinii dla danej promocji. Oprócz tego działy obsługi klienta będą w stanie analizować na bieżąco zamieszczane w serwisach społecznościowych opinie, proaktywnie identyfikować potencjalne źródła kryzysów i przedsiębrać środki zapobiegawcze.

SAP Social Contact Intelligence jest częścią rozwiązania SAP® Customer Engagement Intelligence, na które składają się aplikacje oparte o platformę SAP HANA® umożliwiającą wgląd oraz analizę danych klienta w czasie rzeczywistym. Dzięki temu działania marketingowe i sprzedażowe mogą być spersonalizowane i stargetyzowane, przyczyniając się tym samym do podniesienia zysków. Oparcie SAP Customer Engagement Intelligence na platformie SAP HANA daje jeszcze inne korzyści. Osoby odpowiedzialne za sprzedaż, marketing i obsługę klientów mogą wykorzystywać potężne analizy tekstów oraz silników predykcyjnych w SAP HANA także do przetwarzania języka naturalnego (NLP) oraz obliczania złożonych algorytmów predykcyjnych w intuicyjny i przyjazny użytkownikowi sposób.
SAP Customer Engagement Intelligence pokazał nam, jak można wpływać na decyzje zakupowe naszych klientów oraz zmniejszyć ilość zwracanych produktów", powiedział Michael Kuenzl, wiceprezes ds. systemów IT w firmie HSE24, zajmującej się sprzedażą artykułów domowych. "Sprzedajemy ponad milion produktów ośmiomilionowej rzeszy klientów. Szacujemy, że obniżenie stopy zwrotu o zaledwie jeden procent może przyczynić się do siedmiocyfrowej oszczędności liczonej w Euro. SAP Customer Engagement Intelligence umożliwia nie tylko odkrycie tendencji, pozwalających zwiększyć sprzedaż, ale też przygotowanie precyzyjnych kampanii marketingowych, pogłębiających lojalność klientów.
SAP Customer Engagement Intelligence składa się z czterech w pełni zintegrowanych aplikacji analitycznych i mobilnych:
  • SAP Social Contact Intelligence pozwala wykorzystać w czasie rzeczywistym opinie i spostrzeżenia, którymi konsumenci dzielą się w serwisach społecznościowych i na stronach firmowych. Dzięki temu firmy mogą identyfikować kluczowych liderów opinii, pozyskiwać nowych klientów oraz podnieść poziom obsługi i lojalności klientów.
  • SAP® Audience Discovery and Targeting pomaga specjalistom od marketingu angażować obecnych i nowych klientów poprzez zaawansowaną segmentację dużych grup docelowych oraz opracować spersonalizowane kampanie marketingowe.
  • SAP® Customer Value Intelligence oferuje menedżerom ds. sprzedaży i marketingu nie tylko wgląd w zachowania konsumentów w czasie rzeczywistym (dzięki temu można ocenić ich wartość), ale też spersonalizowane rekomendacje, które mogą być przydatne przy planowaniu działań typu cross i up-selling.
  • SAP® Account Intelligence umożliwia przedstawicielom handlowym zdalny dostęp do aktualnych informacji o klientach oraz dostarcza spersonalizowanych rekomendacji sprzedażowych, dzięki którym można tworzyć grupy docelowe oraz podnieść efektywność sprzedaży.
Modele segmentacji klientów, które wcześniej trwały ponad 12 godzin, teraz mogą być przeprowadzone 985 razy szybciej - powiedział Bernd Seidel, Business Solution Management w firmie Thomas Cook AG. To ogromna różnica. Dzięki temu nasi klienci biznesowi mogą eksperymentować z różnymi modelami segmentacji, otrzymywać natychmiastowe wyniki oraz planować jeszcze bardziej spersonalizowane i stargetyzowane kampanie marketingowe.
Źródło: www.sap.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top