10 trendów w IT, które przenikną do sektora edukacji wyższej w 2014

Wraz z mijającym 2013 rokiem, przedstawiamy 10 zjawisk, które zdaniem UNIT4 TETA będą przenikały do globalnego sektora edukacji wyższej w 2014 roku.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 


1. Nieuchronna transformacja. To będzie rok, w którym zaobserwujemy znacznie więcej dyskusji na temat korzyści z wysokiej jakości nauczania, tego ile kosztuje studenta uzyskanie kwalifikacji, a ile kosztuje instytucja umożliwiająca zdobycie takich kwalifikacji. Instytucje edukacyjne będą musiały wziąć udział w tych dyskusjach i udowodnić swoją wartość. Również IT musi być bardziej skupione, nie tylko na dostarczaniu technologii, ale na pomaganiu środowisku biznesowemu i dostarczaniu badań z określonego obszaru w sposób bardziej efektywny i efektowny.

2. Eliksir młodości. Wiele aktualnie działających systemów administracyjnych będzie niebawem obchodzić jubileusz 20-lecia. Większość została w pewnym stopniu zmodernizowana od czasu kiedy je wdrożono i nadal funkcjonuje, jednak to nie wystarczy, by sprostać potrzebom współczesnych instytucji z sektora edukacji. Niektóre instytucje używają nadal systemów z lat ‘80. W momencie, w którym końca dobiega wsparcie dostawców dla starszych produktów, organizacje te będą miały problemy z konkurencyjnością. 2014 będzie rokiem kiedy organizacje, które jeszcze tego nie zrobiły, rozpoczną restrukturyzację i zaczną rozważać czy ich systemy są odpowiednie, żeby nadal je wspierać.

3. Technologiczne esperanto. Firmy IT nie będą dostarczać już bezpośrednio wszystkich usług, lecz będą miały za zadanie koordynować i pośredniczyć w ich realizacji. Oczekuje się jednocześnie, że usługi będą bezpieczne, co potwierdzą certyfikaty oraz będą zintegrowane z dotychczas dostarczonymi, a to z kolei będzie wymagało od firm IT innego zestawu umiejętności niż dotychczas.

4. Razem dla lepszego efektu. Tak jak, sektor edukacji uczy się angażowania we współpracę z innymi jednostkami, tak samo IT w 2014 roku musi całkowicie poświęcić uwagę i zaangażować się w partnerstwo z innymi instytucjami i wspólnotami biznesowymi, by osiągnąć sukces.

5. Widoki na chmurę. Instytucje będą szukały możliwości migracji z obecnego systemu do prostszych i tańszych systemów ERP, niż te z przeszłości. Departamenty IT będą bardziej dokładnie przyglądać się integracji usług w chmurze z dotychczasową architekturą.

6. Mnogość łączy. Instytucje będą coraz lepiej wykorzystywać sieci bezprzewodowe i popularność różnych urządzeń, co będzie miało faktyczny wpływ na infrastrukturę kampusu i może skutkować zjawiskiem BYOE (bring your own everything). Używając systemu ERP jako centralnego repozytorium, instytucje będą redukowały administrację techniczną i zapewniały spójność dostępu do danych, zachowując niskie koszty. Możliwe jest wtedy dodawanie różnych specjalistycznych rozwiązań, dostępnych dla użytkownika przez urządzenie mobilne.

7. Szybkim krokiem ku nowym rynkom. Tempo w jakim instytucje szkolnictwa wyższego będą wkraczać na nowe rynki znacznie wzrośnie. Pojawi się szansa na adaptację nowych pomysłów i podniesienie zarówno jakości nauczania dla studentów, jak i usług badawczych dla zleceniodawców. W tym celu potrzebna będzie większa ilości danych i dokładność w ich analizowaniu, co będzie skutkować ogólnym zwolnieniem rozwoju i większą ostrożnością. Sukces odniosą instytucje, które najlepiej poradzą sobie z tymi zależnościami. Ambitne instytucje zawalczą o wzrost przychodów z efektywniejszego zarządzania i większy udział w rynku zarówno lokalnym, jak i na arenie międzynarodowej.

8. Pod większą presją danych. W 2014 roku będziemy obserwować zwiększone zainteresowanie instytucji w obszarze wzbogacania danych i analiz prognozujących, które mają poprawić wydajność i wesprzeć strategie. Ci, którzy poradzą sobie z ogromną ilością danych i zrozumieją ich rolę w rozwoju środowiska naukowego, szybko zostaną wynagrodzeni.

9. Szkolne rewolucje. Oferta uniwersytetów będzie się różnicowała. Model „wszystko albo nic” stacjonarnych studiów 5-letnich, będzie tylko jedną z wielu ścieżek do zdobycia dyplomu. Popularność koncepcji mieszanych, gdzie studenci łączą pracę naukową z praktyką, co finalnie zwiększa ich kwalifikacje, będzie rosnąć. Postępy w technologii i konkursy dla studentów wywołają zwiększony popyt z zakresu nauczania na odległość. Taki model, przy zwiększających się możliwościach zdalnego uczestniczenia w wykładach i seminariach oraz interakcjach z innymi studentami w czasie rzeczywistym, zyska większą akceptację w 2014 roku. Mieszane 2-3 letnie kursy, w większości realizowane zdalnie i online, połączone z roczną nauką stacjonarną, również staną się bardziej powszechne. Do tego dodajmy łączone dyplomy międzynarodowe i uniwersytety, które takie zmiany wprowadzają oraz technologie konieczne by wspierać obsługę zwiększonej liczby studentów i absolwentów. Koszty i opłaty będą musiały stać się bardziej elastyczne i zróżnicowane, żeby sprostać różnym kursom i wymaganiom studentów.

10. W kontakcie ze studentami. Instytucje przyjmą bardziej proaktywną postawę wobec technologii, dostarczając studentom personalizowane informacje, za pomocą urządzeń mobilnych, w dowolnym czasie.

Źródło: UNIT4 TETA

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top