Przeciążeni przedsiębiorcy nie mają czasu na innowacje
Właściciele małych firm są zbyt zajęci, aby szukać nowych pomysłów i wcielać je w życie.

sageWedług globalnego badania przeprowadzonego przez Sage, właściciele małych i średnich przedsiębiorstw na całym świecie mają trudności z wprowadzaniem innowacji z powodu innych, konkurencyjnych priorytetów biznesowych i braku odpowiednio wykwalifikowanych pracowników.

 

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 



Według globalnego badania przeprowadzonego przez Sage, właściciele małych i średnich przedsiębiorstw na całym świecie mają trudności z wprowadzaniem innowacji z powodu innych, konkurencyjnych priorytetów biznesowych i braku odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. Wyniki badania Sage wskazały niektóre z głównych wyzwań, jakie stoją przed właścicielami małych przedsiębiorstw na całym świecie.

Blisko jedna trzecia (32%) właścicieli małych przedsiębiorstw z całego świata zaniedbuje kwestię poszukiwania i wcielania w życie idei i usprawnień biznesowych. Trudności na tym polu wynikają z braku czasu, ponieważ właściciele małych przedsiębiorstw na pracę poświęcają ponad 40 godzin tygodniowo.
Nasze lokalne badania przeprowadzone wśród polskich właścicieli małych firm potwierdziły, że jedynie ok. 6% właścicieli MSP twierdzi, że nigdy nie pracuje ponad 8 godzin na dobę – powiedział Piotr Ciski, dyrektor zarządzający polskim oddziałem Sage.
Wedle danych pochodzących z globalnego badania Sage, 42% właścicieli firm przypisuje konieczność dłuższej pracy deficytowi odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. Przedsiębiorcy w przeważającej części twierdzą, że wyższe kwalifikacje pracowników pozwoliłyby im znaleźć czas niezbędny na wdrażanie innowacji.

Zaniechania w rozwoju

Poszukiwanie i wdrażanie w firmach nowych pomysłów to obszar działalności, który przedsiębiorcy zgodnie uznają za najczęściej zaniedbywany. Brak nowych inicjatyw i wdrażania innowacji w MSP wynika przede wszystkim z przepracowania właścicieli firm. Jest jednak również inny ważny powód związany z system pracy.
W Polsce 36% małych przedsiębiorców twierdzi, że dzienne plany pracy dostosowuje do planów swoich klientów. Kolejne 31% przyznaje, że ma problem z efektywnym planowaniem dnia. To może powód, dla którego w MSP brakuje przestrzeni na zajmowanie się nowymi pomysłami – dodaje Piotr Ciski.
Relacje z klientami i rozwój ludzi na liście pozostałych priorytetów

Na liście priorytetów spraw, którymi przedsiębiorcy chcieliby poświęcać więcej czasu, znalazły się także kontakty z klientami i rozwój pracowników. W kilku krajach, włączając Wielką Brytanię i Niemcy, przedsiębiorcy przyznali, że woleliby poświęcać czas na innowacje zamiast na administracyjną obsługę działalności. Według badań Sage, innowacje najbardziej zaniedbują Hiszpanie. Z kolei RPA uplasowała się na pierwszym miejscu wśród krajów, w których mali przedsiębiorcy najpilniej potrzebują wykwalifikowanych pracowników.

Innowacyjność to nie jedyny obszar zaniedbywany z powodu braku czasu przedsiębiorców. Ponad jedna trzecia (38%) firm wskazała presję czasu jako przyczynę utraty klientów. Ponadto właściciele małych przedsiębiorstw poświęcają pracy w swojej firmie własny czas wolny — 33% z nich miało mniej niż 5 dni urlopu w zeszłym roku.

Właściciele małych przedsiębiorstw pozostają jednak otwarci na rozwiązania, które pomogłyby im poświęcać więcej czasu na innowacje. Oprócz podniesienia kwalifikacji wśród pracowników, jako przydatne w uwolnieniu czasu wskazano również (51% respondentów) usprawnianie procesów administracyjnych oraz wdrażanie lepszych technologii. Na tle wszystkich krajów opinie te najwyraźniej dało się słyszeć w Brazylii, gdzie aż 69% przedsiębiorców uważa, że nowoczesne technologie byłyby pomocne w osiąganiu rezultatów.

Stephen Kelly, Dyrektor generalny Sage, wyjaśnia:
Sage wspiera małe przedsiębiorstwa również w tym, aby znajdowały czas na rozwój i wzrost. Gdy tak wiele firm tworzy wymarzony biznes w oparciu o doskonały pomysł, z przykrością obserwujemy właścicieli przedsiębiorstw, którzy są zmuszeni zepchnąć innowacje na margines. Wiemy, jak ciężko pracują przedsiębiorcy i chcemy im pomóc znaleźć czas na podtrzymywanie twórczych inicjatyw.
Sage Advice – kampania wymiany wiedzy i pobudzania konkurencyjności

Badanie przeprowadzono w ramach szerszej kampanii Sage, której celem jest docenienie i uczczenie wkładu właścicieli małych przedsiębiorstw w światową gospodarkę. Aby pomóc im pokonać wyzwania wskazane w badaniu, Sage oferuje bezpłatne sesje doradcze (prowadzone w jęz. angielskim) każdego dnia tygodnia rozpoczynającego się 30 listopada. Podczas sesji doradczych podejmowane będą różne tematy, o których dyskutować będą dyrektorzy Sage oraz uznani właściciele firm i komentatorzy. Więcej informacji wraz z datami i tematami sesji można znaleźć na stronie http://www.sage.com.pl/strefa-dla-biznesu/startup/sesje-sage-advice

Konkurs dla przedsiębiorców dzielących się doświadczeniem

W ramach tej kampanii Sage zaprasza również właścicieli małych przedsiębiorstw z całego świata do przesyłania krótkich prezentacji wideo, w których przedstawią, dlaczego prowadzą swój własny biznes.

Aby przesłać nagranie z Polski i wziąć udział w konkursie, trwającym tylko do 2 grudnia, należy wypełnić formularz znajdujący się na stronie http://www.sage.com.pl/strefa-dla-biznesu/startup/sage-advice a następnie umieścić nagranie na swoim profilu na Facebooku lub Twitterze oznaczając je hashtagiem #SageAdvice. Nagrodą jest możliwość nagrania profesjonalnego filmu promującego własną firmę.

Źródło: www.sage.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top