Sage w Polsce bije kolejny rekord

sagePolski oddział Spółki Sage uzyskał w roku fiskalnym 2017 przychody wielkości 87,5 mln zł, osiągając wzrost na poziomie 19 proc. r/r – wynik lepszy niż rynek. Silnej dynamice wzrostu przychodów towarzyszył 17 proc. wzrost zysku netto do poziomu 1,8 mln zł, na koniec okresu. W wynikach Sage zwraca również uwagę 32 proc. przyspieszenie w obszarze przychodów odnawialnych – ze sprzedaży usług abonamentowych i oprogramowania w modelu subskrypcyjnym, co gwarantuje spółce stabilny wzrost w kolejnych okresach.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Świetne wyniki to efekt naszej determinacji w realizacji misji wspierania biznesu i strategii, w ramach której, za pośrednictwem rozwiązań hybrydowych, pomagamy przedsiębiorcom przejść bezpiecznie do chmury. Zgodnie z globalną filozofią Sage – klient jest w centrum naszej uwagi. Naszym zadaniem jest stworzyć bezpieczne i inspirujące do rozwoju środowisko, lecz to klient decyduje, kiedy i z jakich technologii chce skorzystać. Jako jedyny dostawca na rynku, nie każemy wybierać, ale tworzymy komfortowe dla klienta warunki w tej nieuniknionej ewolucji cyfrowej – mówi Piotr Ciski, dyrektor zarządzający Sage w Polsce.
Głównym motorem wzrostu Sage jest rzeczywiście technologia. W 2017 r. Sage wprowadziło na polski rynek nowe rozwiązania hybrydowe, takie jak Sage e-Audytor, Contact Manager, Analityk Sprzedaży i Sage 50c, które łączą oprogramowanie on-premise z technologią w pełni opartą o chmurę. Dzięki nim sprawdzone na rynku produkty Sage zyskały solidne wzmocnienie funkcjonalne. Co więcej, chmurowe rozwiązania Sage mogą też w sposób komplementarny stanowić rozszerzenie rozwiązań konkurencji, jak jest w przypadku Sage e-Audytora – platformy do weryfikowania poprawności plików JPK.

Dzięki wyzwaniom rynkowym, takim jak np. digitalizacja podatków, udało nam się skutecznie skomercjalizować nowe produkty. Za tym sukcesem stoi jednak zespół ekspertów Sage, którzy przez ostatnie lata budowali renomę marce Sage. Przeprowadzona na szeroką skalę akcja edukacyjna dla runku, unikalne produkty i usługi w zakresie obsługi JPK spowodowały, że rynek obdarzył nas ogromnym zaufaniem i zwraca się do nas o wsparcie z kolejnym wyzwaniem prawnym – czy to Split payment, czy RODO. Naszą ambicją jest sprostać tym oczekiwaniom, nawet jeśli płyną one z segmentu mikro, który jest wysoce konkurencyjny – mówi Piotr Ciski.
Sage w ramach wsparcia dla mikrobiznesu przygotowało bezpłatne oprogramowanie związane z wprowadzeniem od 2018 r. powszechnego obowiązku raportowania JPK_VAT oraz ułatwiające współpracę mikrofirm z biurami rachunkowymi.
Szczególnym segmentem w naszym biznesie są biura rachunkowe. JPK obejmie od 2018 r. wszystkie podmioty gospodarcze, a nie wszystkie z nich zdecydują się na zakup odrębnego oprogramowania. Część poszuka wsparcia u profesjonalistów. Chcemy ułatwić pracę i zapis zdarzeń obu stronom, a układanka na 2018 r. jest złożona. Szczęśliwie jesteśmy gotowi do split paymentu i zmian w obrębie kadrowo-płacowym, obejmujących także cudzoziemców. Nasze produkty są gotowe na RODO. Ostateczne wdrożenie zmian planujemy po przejściu rozporządzenia przez cały proces legislacji – mówi Piotr Ciski.
Kolejnym istotnym obszarem wzrostu Sage w minionym roku są kadry i płace. Od maja ubiegłego roku – rynkowej premiery nowej odsłony produktu One Payroll – firma odnotowuje bardzo silną dynamikę wzrostu sprzedaży, której efektem jest 60 proc. wzrost przychodów z oprogramowania w segmencie. Sage ma również plany lokalizacji globalnego rozwiązania z obszaru miękkiego HR – Sage People. Wzmocnienie funkcjonalne podstawowego rozwiązania do zarządzania biznesem, Sage Symfonia ERP, również przyniosło w minionym roku znaczące wzrosty przychodów o ok. 40 proc. Dystrybucję nowych produktów wsparł mocno kanał partnerski, w którym sprzedaż wzrosła r/r o 21 proc.

Wyniki polskiej spółki Sage wyglądają na tle Grupy bardzo dobrze. Polska i region Europy Centralnej jest najszybciej rosnącym w grupie. Grupa Sage, jedna z największych spółek brytyjskich, notowanych na londyńskiej giełdzie z kapitalizacją 7 mld GBP, po dwuletnim okresie transformacji również dowiozła cel i osiągnęła rezultat 6.6 proc wzrostu ograniczanego r/r.
Bycie częścią silnej globalnej organizacji stanowi dużą przewagę konkurencyjną. Siłą spółki Sage są bowiem ogromne zasoby, które wspólnie tworzą i wspierają się doświadczeniem z wielu rynków. Naszym strategicznym produktem jest Sage X3. To zaawansowane, dostosowane do wielu legislacji rozwiązanie, śmiało może wspierać lokalny biznes segmentu enterprise, przed którym stoją szczególne wyzwania. Badania Eurostatu wskazują, że polska gospodarka na mapie cyfryzacji jest w ogonie Europy. Wykorzystanie dobrej koniunktury dziś to jedno, a gotowość na automatyzację i analitykę danych na poziomie budowania przewagi konkurencyjnej – to drugie. Uruchomiona niedawno Polska Platforma Przemysłu Przyszłości ma wspierać firmy produkcyjne w budowaniu zaplecza. W Sage jesteśmy gotowi. Mam głębokie przekonanie, że przy obecnej strukturze rynku pracy inwestowanie w produkcję przemysłową przyjmie charakter bardziej kapitałochłonny niż dotychczas – dodaje Piotr Ciski.
W polskiej spółce Sage toczą się obecnie trzy kluczowe projekty inwestycyjne. W 2017 w sierpniu miało miejsce otwarcie Centrum Deweloperskiego które, wraz z pięcioma innymi światowymi ośrodkami (Newcastle, Johannesburg, Atlanta i Barcelona), tworzy elitarne zaplecze badawczo-rozwojowe dla globalnych produktów Sage. Trwa proces inwestycyjny w Centrum Usług Wspólnych (ITIS) dla całej Grupy, który będzie stanowić jeden z dwóch światowych ośrodków wsparcia procesów IT całej korporacji, oraz People Services Hub, który również zostanie wkrótce uruchomiony w Warszawie.

Do września 2017 w polskim oddziale Sage zatrudniono 50 nowych osób, w tym wielu obcokrajowców; 44 proc. nowo zatrudnionych programistów to kobiety. Ale proces rekrutacyjny zarówno do DevLabu, jak i do globalnego IT trwa cały czas trwa. W sumie w siedzibie Sage znajdzie pracę dodatkowo ok. 250 osób. Na ten cel zaadoptowane zostały dwa dodatkowe piętra budynku biurowego w obecnej lokalizacji.
Wspólnie zbudowaliśmy zaplecze do wzrostu na kolejny rok. Jednak praca w Sage to nie tylko pomnażanie biznesu. To również dobra zabawa i coś co nazywamy upowszednianiem idei pomagania. Mój zespół bardzo zaangażował się w działania Sage Foundation – globalny projekt, w ramach którego wspieramy charytatywnie lokalne społeczności, przekazując corocznie ok. 1 mln funtów na rzecz potrzebujących, ale co ważniejsze – wspierając osobiste zaangażowanie pracowników, którzy mogą wykorzystać 5 dni pracy (za które standardowo płaci pracodawca) w roku na wolontariat. W tym toku w ramach Sage Foundation w Polsce przebiegliśmy razem kilka tysięcy kilometrów, wspieraliśmy dzieciaki z domów dziecka i podopiecznych Fundacji Gajusz oraz schroniska dla zwierząt. Na rzecz potrzebujących przepracowaliśmy 244 dni w ramach wolontariatu. W naszej ostatniej akcji Kalorie dla Gajusza sprzedawaliśmy własne wypieki, a darczyńcami byli zarówno nasi koledzy i koleżanki z firmy, jak i Sąsiedzi z Eurocentrum. Obecnie bierzemy udział w akcji Szlachetna Paczka. Jestem bardzo wdzięczny całemu zespołowi Sage w Polsce, bo to ci ludzie stoją za sukcesem Sage w 2017 roku – podsumowuje Piotr Ciski.
Źródło: www.sage.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top