microsoft logo 2018Najważniejszym wyzwaniem, przed którym stoją obecnie jest uzyskanie równowagi pomiędzy zachowaniem tradycji w historycznej posiadłości, przy jednoczesnym wyprzedzaniu o krok najnowszych osiągnięć w świecie wina. Pandemia COVID-19 wystawiła na próbę ich zdolność do przystosowania się. Wymuszając zakaz imprez branżowych oraz wprowadzając blokadę na podróże, zmieniła wszystko dla małych producentów wina, takich jak Ciacci.


 REKLAMA 
 KLIKNIJ I POBIERZ RAPORT ERP 
 
W „normalnym” roku, premierze nowego rocznika wina towarzyszyłyby podróże i spotkania twarzą w twarz z dystrybutorami i krytykami, a także zwiedzanie piwnic na terenie posiadłości. W tym roku, w obliczu zbliżającej się blokady, Gabriele Gorelli, konsultant i producent wina, oraz reszta zespołu Ciacci, musieli opracować nowy sposób dzielenia się swoim najnowszym rocznikiem z miłośnikami wina na całym świecie i rozwijać działalność w czasie kryzysu. W odpowiedzi na te wyzwania winiarnia Ciacci zwróciła się do zespołu Microsoft. Współpraca przyniosła równowagę między tradycją a technologią.

Dzięki wcześniejszej inwestycji w Microsoft 365 i Microsoft Teams, firma Ciacci mogła działać szybko i opracować zupełnie nowy sposób dzielenia się winem z dystrybutorami, krytykami i miłośnikami wina z całego świata. Wirtualne degustacje win, organizowane za pośrednictwem Microsoft Teams, zmieniły sposób prowadzenia działalności winiarni, oszczędzając czas, koszty podróży i tworząc nowe, silniejsze więzi z klientami.

Nasz świat jest tradycyjny, jeżeli chodzi o kontakt z ludźmi. Wirtualne degustacje wina przez Microsoft Teams pomagają nam stworzyć przestrzeń, dzięki której możemy utrzymywać kontakt z naszymi klientami, dzielić się wrażeniami, opowiadać historie o różnych aspektach naszej pracy. Kiedy wybuchła pandemia, technologia wykonała fantastyczną pracę, pomagając nam w komunikacji z naszymi dystrybutorami, krytykami, a nawet restauracjami” – Alex Bianchini, kierownik produkcji, Ciacci Piccolomini d’Aragona.


orzystając Microsoft 365, pracownicy Ciacci szybko przenieśli się do świata wirtualnego, zastępując spotkania osobiste wirtualnymi degustacjami win z wykorzystaniem Microsoft Teams. Członkowie rodziny Bianchini korzystali również z usług Teams, aby współpracować i łączyć się z partnerami i dostawcami, co pozwoliło im na utrzymanie dynamiki biznesu.

Dzięki rozwiązaniu, Rodzina Ciacci oszczędza również czas i koszty związane z podróżami. Typowa podróż międzynarodowa zajęłaby co najmniej tydzień, teraz Ciacci po prostu wysyłają swoje wino do dystrybutorów i organizują dwugodzinne spotkanie wirtualne, aby omówić szczegóły trunku.

Choć wszyscy we Włoszech z niecierpliwością oczekują powrotu do normalności, Ciacci wyobrażają sobie przyszłość swojej działalności w nowej wersji. Możliwość połączenia się z miłośnikami wina praktycznie na całym świecie otworzyła przed nim wiele możliwości poszerzenia bazy klientów. Właściciele winnicy już planują kolejne kroki, myśląc o wykorzystaniu wirtualnych wycieczek, aby zaprosić fanów z całego świata do szlachetnego świata tradycyjnego włoskiego winiarstwa.

Winiarnia nadal planuje wykorzystywać Teams do stworzenia bezpośredniej linii kontaktu dla klientów, zamiast polegać tak bardzo na sprzedaży do dystrybutorów; jest to coś, do czego winiarnia jest dobrze przygotowana, także dzięki swojej stronie e-commerce.

Dzięki Microsoft Teams czerpiemy z tego, co mają do zaoferowania oba światy, możemy pozostać w kontakcie z dystrybutorami i ekspertami, ale także tworzyć relacje z nowymi klientami, zwłaszcza jeśli mamy własną platformę wymiany informacji między firmami a konsumentami” – dodaje Gabriele Gorelli, Konsultantka i Producentka Wina


Winnica Ciacci będzie oczywiście dalej postarzać wino w beczkach w zabytkowej piwnicy, jednak „nad ziemią” biznes przejmują najnowocześniejsze technologie, które pomagają rozwijać się w nowych niepewnych czasach. Inwestycja w Microsoft 365, a w szczególności Microsoft Teams, sprawiła, że ta rodzinna firma jest w stanie dostosować się do nowej rzeczywistości. Rezultatem jest rewolucja w cyfrowej promocji wina.

Źródło: www.microsoft.com/pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top