loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
18 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 46 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Technologia w dalszym ciągu będzie napędzać znaczące zmiany w handlu detalicznym, ponieważ wszyscy detaliści zmagają się z rosnącą konkurencją ze strony graczy tradycyjnych i internetowych, wzrostem kosztów oraz zachodzącymi zmianami zachowań klientów. Szanse jakie daje retailerom technologia dotyczą dwóch głównych obszarów: poprawy doświadczeń zakupowych i zmniejszenia kosztów operacyjnych sklepów.

 REKLAMA 
 snt ile kosztuje wdrozenie erp 
 
Te kluczowe trendy wpłyną na poprawę doświadczeń zakupowych klientów tradycyjnych sklepów w 2019 roku:
  1. Nowe formaty sklepów wzmocnią przywiązanie klienta do marki: w 2019 roku wielu sprzedawców detalicznych wyposaży istniejące sklepy w nowe, bardziej atrakcyjne i niestandardowe rozwiązania, aby poprawić doświadczenia klientów, a przez to zbudować silniejszą więź między marką a konsumentem. Detaliści będą eksperymentować i tworzyć różne połączenia tradycyjnych funkcji sklepów fizycznych z innymi usługami. Jedni postawią na proste i szybkie doświadczenie zakupowe wykorzystując kasy samoobsługowe. Inni będą chcieli stworzyć przestrzeń podobną do biur coworkingowych, które wspiera ją różne rodzaje kolaboracji i zapewniają pozazakupowe doświadczenia z marką. Znajdą się też tacy, którzy będą łączyli zakupy z usługami gastronomicznymi i spożywczymi.
  2. Sztuczna inteligencja wkracza do sklepów: rynek konsumenta to fakt. Klienci mają i chcą mieć kontrolę nad procesem zakupowym. Oczekują, że sprzedawcy zapewnią im tak samo dobre doświadczenia przy zakupach tradycyjnych jak i internetowych. Już teraz zakładają, że detalista ich zna i rozumie oraz, że wykorzystuje zbierane dane, aby dopasować ofertę do indywidualnych potrzeb klienta. Detaliści muszą wiedzieć, czego chce każdy kupujący w danym momencie i muszą ułatwić sobie kolejny krok w kierunku dopięcia sprzedaży, skutecznie komunikując się z klientami podczas ich całej ścieżki zakupowej. Detaliści w 2019 roku będą coraz powszechniej wykorzystać SI do zasypania przepaści między sklepami tradycyjnymi a internetowymi w zakresie możliwości zbierania oraz analizowania danych jak i podejmowania decyzji na podstawie insightów konsumenckich.
  3. Ograniczenie ryzyka biznesowego poprzez zwiększenie wygody i prostoty: sprzedaż detaliczna wchodzi w okres przełomowych innowacji, które mają na celu stworzenie jak najwygodniejszych form dokonywania zakupów. Kasy samoobsługowe, interaktywne wyświetlacze i inteligentne przymierzalnie to przyszłość zakupów. Jednak zalety szybkości, łatwości obsługi, kontroli procesu zakupowego, niezawodności i zadowolenia klienta również wiążą się z nowymi rodzajami ryzyka biznesowego. Wyzwania te muszą zostać rozwiązane przed powszechnym zastosowaniem przełomowych innowacji. Detaliści będą w coraz większym stopniu poszukiwać automatycznych rozwiązań w zakresie wykrywania i kontroli oszustw w celu zmniejszenia ryzyka, np. w systemach kas samoobsługowych.
  4. Usługi dopasowane do klienta pomogą sklepom pozyskać konsumentów z Internetu: detaliści będą budować różne formaty obsługi sprofilowanej do potrzeb konkretnych konsumentów, takie jak personalizowane zestawy żywieniowe. Tego typu rozwiązania sprawdzą się także w działalności luksusowych marek modowych. Sklepy fizyczne pozwalają zaprojektować całe doświadczenie klienta w zupełnie inny sposób niż sklepy online. Dopasowanie usług do indywidualnych potrzeb klientów to skuteczny sposób na skapitalizowanie ruchu w sklepie oraz szansa na poprawę konwersji i wyższą marżowość.
  5. Sklepy fizyczne otrzymują cyfrowy głos: fizyczne sklepy zaczynają budować swoją cyfrową obecność. Pozwala to konsumentom na dynamiczne i zdalne sprawdzanie dostępności towarów w konkretnej lokalizacji. Geolokalizacja i analiza trendów to z kolei narzędzia dla sprzedawców do optymalizowania zatowarowania poszczególnych punktów w taki sposób, aby konsumenci nie poczuli się rozczarowani tym, że nie mogą zakupić pożądanego produktu. Sklepy będą również dostarczać rekomendacji asortymentowych, na podstawie tego, co kupili klienci o podobnym profilu. Skuteczna monetyzacja tego typu rozwiązań pozytywnie wpłynie na wyniki sprzedażowe sklepów.

Źródło: FUJITSU

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top