erp dzisiaj 5

Firma SAS przeprowadziła badanie dotyczące różnych podejść do sztucznej inteligencji. Respondenci najbardziej entuzjastycznie wypowiadali się na temat wykorzystania AI w ochronie zdrowia. Więcej obaw wiązało się z implementacją tej technologii w bankowości czy handlu detalicznym. Największy dyskomfort, w związku z rozwojem sztucznej inteligencji, budzi brak interakcji międzyludzkich.

Analiza danych z roku na rok staje się coraz większym wyzwaniem. W 2025 roku do Internetu będzie podłączonych 80 miliardów urządzeń, co pozwoli wygenerować 180 bilionów gigabajtów nowych danych rocznie, wynika z najnowszego raportu IDC. Taka liczba danych może stanowić dla wielu firm poważny problem – wynika z obserwacji firmy TogetherData.

„Rewolucja algorytmiczna” umożliwiająca jednoczesne szkolenie trylionów algorytmów, moc obliczeniowa dostępna dla różnej wielkości firm oraz ogromne ilości danych cyfrowych. Dzięki tym trzem zjawiskom Uczenie Maszynowe staje się szybsze, a do tworzenia i wykorzystania inteligentnych aplikacji nigdy nie było lepszych warunków. W jaki sposób firmy mogą korzystać z postępu tej technologii?

Firma Oracle poinformowała o wprowadzeniu na rynek pakietu Java SE 10 (JDK 10). JDK 10 to gotowa do wdrożenia w systemie produkcyjnym implementacja specyfikacji platformy Java SE 10, jak opisano w standardzie JSR 383 w ramach programu Java Community Process. Java SE 10 to pierwsze wydanie platformy w ramach nowego, sześciomiesięcznego cyklu ogłaszania innowacji wprowadzonego przez Oracle.
 

Uczenie maszynowe zrewolucjonizowało analitykę, umożliwiając podejmowanie dokładniejszych decyzji biznesowych w oparciu o dane. Technologia ta pozwala na rozwiązywanie wielu problemów, na które tradycyjne techniki analityczne nie były w stanie znaleźć odpowiedzi. Firmy wciąż jednak nie potrafią wykorzystać w pełni potencjału uczenia maszynowego. Dlaczego? Wiele z nich popełnia jeden z 5 poniższych błędów, wskazanych przez ekspertów firmy SAS.

Ilość generowanych dziś danych potrafi przyprawić o zawrót głowy. Według raportu IDC, w ciągu najbliższych 10-ciu lat należy spodziewać się ponad 900 proc. ich wzrostu. Dane same w sobie nie przedstawiają jednak żadnej wartości. Stanowią zbiory cyfrowych informacji. Czy zatem istnieje sposób, by to zmienić?

Każdy pewno zauważył, że ostatnio podczas odwiedzin stron serwisów internetowych coraz częściej pokazują się prośby o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych i profilowanie? Są jednak nieco inne niż te, które zazwyczaj przeklikiwaliśmy – bardziej obszerne. To zasługa niepewności przedsiębiorców, jaką niesie ze sobą rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO).

Jak wynika z analiz firmy Forrester, dbanie o wysoką jakość obsługi klienta i jak najlepsze doświadczenia z interakcji pomiędzy firmą a odbiorcą, jest priorytetem dla aż 72% globalnych przedsiębiorstw. Nie ma w tym nic dziwnego, biorąc pod uwagę, że nieefektywna komunikacja może być powodem utraty klientów.

Jak wynika z badania SAS, 32% przedstawicieli firm z regionu EMEA uważa, że problemy etyczne związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji stanowią jedno z głównych wyzwań związanych ze stosowaniem tej technologii. Respondenci zwrócili również uwagę na kwestie odpowiedzialności (także prawnej) za działania systemów wykorzystujących AI. Zdaniem ekspertów SAS, brak umiejętności oceny moralnej prowadzonych działań oraz przecenianie możliwości sztucznej inteligencji stanowią obecnie jedne z największych wyzwań, przed jakimi stoją twórcy i użytkownicy rozwiązań AI.

Red Hat przedstawił Red Hat Decision Manager 7, platformę, która upraszcza tworzenie i wdrażanie aplikacji oraz usług opartych na regułach. Red Hat Decision Manager 7 to nowa generacja systemu rozwiązań Red Hat JBoss BRMS do zarządzania regułami biznesowymi. System ten ma umożliwić organizacjom szybkie budowanie aplikacji, które automatyzują podejmowanie decyzji biznesowych.

Wprowadzenie w przedsiębiorstwie technologii IoT (ang. Internet of Things) nie zawsze musi wiązać się z dużą inwestycją. Za to, w połączeniu z analizą danych, pozwala wygenerować olbrzymie zyski, ograniczyć straty i wprowadzić biznes na wyższy poziom. Internet rzeczy to często przełom w rozwoju firmy. Oto przykłady rozwiązań, które już dowiodły swojej wartości - w handlu i w przemyśle, ale też na rynku pracy.

Jak będzie wyglądać fabryka przyszłości? Czy ma to znaczenie dla podejmowanych obecnie decyzji inwestycyjnych? Które rozwiązania są przyszłościowe? Jak można dostosować nowoczesne procesy produkcyjne do obecnych potrzeb rynku? W jaki sposób automatyzacja może się przyczynić do rozwoju rynku? Pytania te są obecnie przedmiotem ożywionej dyskusji w branżach produkcyjnych oraz budowy narzędzi i maszyn do produkcji.

Procesy produkcyjne są jednymi z tych, które zawsze można usprawnić. Trzeba „tylko” wiedzieć, jakie zmiany wprowadzić i gdzie, aby miały one realny wpływ na poprawę efektywności wszystkich zasobów (ludzi, maszyn, narzędzi). Procesy produkcyjne w branży automotive są szczególnie skomplikowane, bo skupiają się w głównej mierze na detalach.

W ubiegłym roku zawirowań na rynku IT było wiele. Stagnacja w przetargach na informatyzację instytucji publicznych wyraźnie odbiła się na kondycji wielu, działających na polskim rynku firm. Nadchodzi jednak ożywienie, a niektórzy prognozują nawet całkowitą reorientację rynku. Według danych firmy Gartner, przyszły rok ma cechować wyraźnie większa dynamika – 4,5 proc. w skali roku. Oznacza to, że światowe wydatki na IT w 2018 roku wzrosną do 3,65 bln USD – komentuje prof. Konrad Świrski, Prezes Transition Technologies S.A.

Płynność pracy na komputerze zależy od łatwości dostępu do informacji. Wykonując swoje codzienne obowiązki chcemy, aby wgląd w bazy był szybki, a wszystkie potrzebne nam dane wyświetlały się w przejrzysty sposób. Z tego powodu pracownicy coraz częściej używają wielu monitorów podpiętych do jednej stacji roboczej.

loading...