System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
FORTINET poinformował o wprowadzeniu do oferty pierwszego na świecie niemodularnego rozwiązania bezpieczeństwa (appliance) o wydajności firewalla przekraczającej 1 Tb/s. Urządzenie o nazwie FortiGate 3980E przeznaczone jest dla największych przedsiębiorstw, centrów danych oraz dostawców usług. Ponadto, oferta Fortinet została wzbogacona o zaporę FortiGate 7060E, cechującą się wydajnością firewalla nowej generacji (NGFW) na poziomie 100 Gb/s.
 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
Oba urządzenia wykorzystują zaawansowane procesory typu SPU (ang. Security Processing Units). Zapewniają one wydajność eliminującą potrzebę kompromisu pomiędzy wdrożeniem poszczególnych funkcji bezpieczeństwa a zachowaniem płynności działania sieci.
 
FortiGate 3980E

FortiGate 3980E zapewnia wydajność firewalla na poziomie 1,12 Tb/s oraz przepustowość VPN wynoszącą 470 Gb/s. Wydajność urządzenia została potwierdzona testami Ixia BreakingPoint oraz analizą z użyciem modułu CloudStorm 100GE.

W kompaktowej obudowie FortiGate’a 3980E znajdują się 32 procesory SPU, które akcelerują funkcje sieciowe i bezpieczeństwa oraz sprzyjają obniżeniu emisji ciepła i zużycia energii. System dysponuje dwoma portami GbE RJ45, szesnastoma portami 1/10 GbE SFP/SFP+ oraz dziesięcioma portami 100 GbE QSFP28.

Powyższe właściwości oraz funkcja zapory do segmentacji wewnętrznej czynią z FortiGate’a 3980E dobry wybór jako rozwiązanie do zabezpieczenia centrum danych oraz dużych sieci korporacyjnych.

FortiGate 7060E

Zapora nowej generacji FortiGate 7060E to wysoce zaawansowane rozwiązanie dla organizacji wymagających bezkompromisowych rozwiązań.

FortiGate 7060E jest modularnym systemem, w którego obudowie pomieści się do czterech firewallowych modułów typu blade, zapewniających wysoką wydajność NGFW i SSL oraz do dwóch modułów I/O dla osiągnięcia maksymalnej gęstości interfejsów i przepustowości sieci.

Podobnie jak FortiGate 3980E, FortiGate 7060E również przetestowano przy użyciu Ixia BreakingPoint oraz modułu CloudStorm 100GE, uzyskując najwyższą na świecie wydajność firewalla nowej generacji (NGFW), która wyniosła 100 Gb/s. FortiGate 7060E udostępnia funkcje kontroli aplikacji przy wydajności 160 Gb/s oraz IPS przy wydajności 120 Gb/s. Urządzenie oferuje do ośmiu portów 100 GbE, szesnastu portów 40 GbE lub do sześćdziesięciu czterech portów 10 GbE.

Modularność i elastyczność FortiGate’a 7060E w połączeniu z wysoką wydajnością firewalla nowej generacji daje szerokie możliwości wdrożenia od brzegu sieci po rdzeń centrum danych, wliczając w to zaawansowane konfiguracje zapory do segmentacji wewnętrznej.

Dla zapewnienia klientom najlepszego stosunku ceny do wydajności, FortiGate 7060E będzie dostępny w uproszczonych pakietach z ujednoliconym cennikiem i licencjonowaniem przypisanym do obudowy zamiast poszczególnych modułów blade.
Chmura obliczeniowa, Internet rzeczy i hiperpołączona cyfrowa gospodarka w coraz większym stopniu angażują zasoby IT przedsiębiorstw, radykalnie podnosząc wymogi dotyczące wydajności rozwiązań bezpieczeństwa. Korporacje nie mogą sobie dziś pozwolić na poświęcenie wydajności sieci czy funkcji ochronnych w tak silnie konkurencyjnym i podlegającym zmianom środowisku. Fortinet wprowadza kolejne innowacje, by dostarczać najbardziej wydajne i najlepiej zabezpieczające rozwiązania na rynku. Chcemy, by nasi klienci mogli w pełni wykorzystywać potencjał swojej infrastruktury technicznej, mając pewność jakości ochrony użytkowników i danych – mówi Ken Xie, założyciel, prezes zarządu i CEO w firmie Fortinet.
Źródło: Fortinet

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top