System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe otwierają przedsiębiorstwom drogę na nowe możliwości rozwiązywania skomplikowanych problemów biznesowych. Technologie te będą miały również znaczący wpływ na infrastrukturę i procesy IT. Jak wynika z danych Gartnera, tylko 4% Dyrektorów Działów Informatyki (CIO) na całym świecie wskazało, że prowadzi projekty wykorzystujące sztuczną inteligencję.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
Przewiduje się, że ta liczba wzrośnie znacząco w ciągu najbliższych lat. Gdy to nastąpi, działy IT staną przed wyzwaniem skutecznego zarządzenia nowymi obciążeniami, wzrostami ruchu oraz nowymi relacjami w ramach ich organizacji. Aby pomóc przedsiębiorstwom zaadresować nowopowstałe wyzwania, Cisco stworzyło pierwszy serwer dedykowany obsłudze procesów sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

Nowy serwer linii UCS (Unified Computing System) przyspiesza procesy deep learning, czyli skomplikowane obliczenia stanowiące formę uczenia maszynowego wykorzystujące sieci neuronowe i duże zbiory danych do rozwiązywania przez komputery złożonych problemów. Wyposażone w wydajne jednostki GPU NVIDIA, mają na celu przyspieszenie wielu znanych obecnie pakietów oprogramowania uczenia maszynowego. Specjaliści na stanowisku data scientists oraz deweloperzy mogą eksperymentować z technologią machine learning nawet na swoim laptopie. Procesy te prowadzone na szeroką skalę wymagają natomiast dużo więcej mocy obliczeniowej. Do tego celu niezbędna jest architektura IT, która jest w stanie obsłużyć ogromne zbiory danych oraz narzędzia, którą potrafią wydobyć z nich sens i wykorzystać w procesie nauki. Dlatego Cisco, wraz z partnerami technologicznymi ocenia ich przydatność, aby uprościć wdrożenie i skrócić czas uzyskania wyników analiz. W ciągu najbliższych kilku lat, aplikacje zasilane przez sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe staną się normą w biznesie. Z jednej strony umożliwią rozwiązanie wielu złożonych problemów biznesowych, a z drugiej postawią nowe wyzwania przed działami IT” – mówi Roland Acra, Senior Vice President i General Manager w Cisco Data Center Business Group. „Nowy potężny sprzęt uzupełniający linię Cisco UCS napędzi inicjatywy związane ze sztuczną inteligencją w wielu branżach. Nasi klienci z sektora finansowego, którzy jako pierwsi skorzystali z nowego rozwiązania, testują sposoby poprawy przeciwdziałania nadużyciom i automatyzacji inwestycji (algorithmic trading). Natomiast klienci z branży ochrony zdrowia są zainteresowani usprawnieniem diagnostyki, lepszą klasyfikacją obrazów medycznych oraz przyśpieszeniem badań m.in. nad lekami. Zasilenie sztucznej inteligencji na szeroką skalę

Premiera UCS C480 ML sprawiła, że Cisco oferuje obecnie pełen zakres obsługi procesów sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego na każdym ich etapie. Od zbierania danych i analizy informacji z urządzeń znajdujących się blisko krawędzi sieci, przetwarzania informacji, treningu w centrum danych, po wyciąganie wniosków w czasie rzeczywistym w samym sercu AI.

Stworzone dla specjalistów w dziedzinie data science i deweloperów: Obecnie, tysiące klientów korzystają z serwerów Cisco klasy UCS, co pomaga im wydobyć potencjał z big data. Nowe rozwiązanie dedykowane procesom sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego powstało w oparciu o doświadczenia firmy w przenoszeniu danych z sieci brzegowej do centrum danych i pozwala pójść o krok dalej. Klienci mogą wydobyć więcej informacji z danych i wykorzystać je do szybszego podejmowania dobrych decyzji. Nowe platformy programistyczne DevNet AI Developer oraz DevNet Ecosystem Exchange Cisco dają specjalistom na stanowisku data scientist oraz deweloperom narzędzia i zasoby do tworzenia aplikacji nowych generacji.

Stworzone dla IT: UCS ułatwia pracownikom działów IT dodawanie nowych technologii do obecnego środowiska. Cisco Intersight upraszcza procesy informatyczne oraz zapewnia dostęp do platform do zarządzania systemami IT działającymi w oparciu o cloud computing. Pozwala to na automatyzację polityki oraz operacji dla całej infrastruktury komputerowej z poziomu chmury. Dzięki sprawdzonym projektom Cisco, pomocnym w dynamicznie zmieniającym się środowisku oprogramowania AI i ML, działy IT w przedsiębiorstwach mogą działać pewnie.

Stworzone przy współpracy z ekosystemem partnerów: Cisco nie działa jako osobny podmiot. Rozwiązania firmy obejmują kontenery oraz modele multicloud, co pozwala na łatwiejsze wdrażanie oprogramowania open source na dużą skalę, niezależnie od tego gdzie zlokalizowane są aplikacje. Dopuszcza to umieszczenie środowiska uczenia maszynowego oraz aplikacji takich jak Anaconda, Kubeflow oraz rozwiązań Cloudera i Hortonworks na nowym serwerze. Użytkownicy UCS, którzy korzystają z Kubeflow działającego wraz z Kubernetes z łatwością zaimplementują obciążenia AI prosto do silnika Google Kubernetes korzystając z możliwości uczenia maszynowego jakie dają zarówno zasoby lokalne oraz chmurowe.
Wierzymy, że możliwości jakie daje uczenie maszynowe powinny być dostępne dla wszystkich organizacji, niezależnie od tego czy korzystają z infrastruktury zlokalizowanej w swojej siedzibie czy w chmurze. Jesteśmy podekscytowani, że dalej możemy rozwijać nasze usługi przy współpracy z Cisco” – mówi David Aronchick, Product Manager w Google Cloud. „Cieszy nas, że Cisco tworzy rozwiązania chmury hybrydowej dla uczenia maszynowego, a także współtworzy kod dla prowadzonego przez Google projektu open source Kubeflow. Organizacje wykorzystujące serwery deep learning UCS C480 do obsługi Kubeflow skorzystają ze spójnego zestawu narzędzi uczenia maszynowego, które działają zarówno w ich siedzibie jak i chmurze Google.
Nasi analitycy systemów komputerowych i sztucznej inteligencji pracują obecnie nad optymalizacją obciążeń zaawansowanych jednostek GPU w celu zwiększenia efektywności procesów deep learning i uczenia maszynowego” – tłumaczy Aditya Akella, profesor z Uniwersytetu Wisconsin-Madison. „Z zaciekawieniem oczekujemy efektów pracy systemów komputerowych deep learning Cisco UCS. Nasi analitycy skupiają się na ewaluacji platform badawczych w celu poprawy efektywności modeli wielodostępowych i treningowych oraz scenariuszy współdzielenia usług.
Źródło: CISCO

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top