System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT

Technologiczna rewolucja nie zwalnia. Według prawa Moore’a wydajność sprzętu IT podwaja się średnio co dwa lata, a używane przez nas komputery coraz bardziej odstają od tych, które obecnie pojawiają się na rynku. Tymczasem Microsoft przeprowadził pierwsze na świecie badania, które analizują wpływ technologii i cyfrowej kultury organizacyjnej na produktywność, innowacyjność, rozwój potencjału pracowników, a także ich poczucie wpływu na organizację. Dane dla Polski pokazują, że w firmach o rozwiniętej kulturze cyfrowej – sprawną, szybszą i bardziej wydajną pracę – potwierdza co trzeci badany pracownik (32 proc.). A jak jest w Twoim biznesie? Jeśli na komputerach w firmie zauważasz tych 5 sygnałów, to znaczy, że chyba pora na wymianę i niemały lifting…

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 

 

Nie ma wątpliwości, że komputer jest podstawowym narzędziem pracy w dzisiejszym biznesie, który staje się coraz bardziej mobilny. Niestety, aby wykorzystać potencjał możliwości jakie daje nam rozwój technologii w niemal wszystkich dziedzinach życia z korzyścią dla naszego przedsiębiorstwa, nie wystarczy być po prostu na bieżąco z obowiązującymi trendami. Niezbędnym elementem tej interaktywnej układanki powinna być solidna infrastruktura informatyczna, której podstawą jest dobry komputer. Na co zwrócić uwagę podczas audytu urządzeń w firmie? Przedstawiamy 5 funkcjonalności dzisiejszych urządzeń, które mogą skłonić do wymiany komputerowej floty w przedsiębiorstwie.

Sygnał 1 – Stary system nie udźwignie najnowszego urządzenia

Trudno o duety idealne, ale gdy mowa o komputerze i oprogramowaniu – tę perfekcję należy zachować. W innym razie, nawet urządzenie wyprzedzające cyfrowe trendy nie sprosta obowiązkom, które czekają na co dzień w pracy. Z najnowszych badań Microsoft wynika, że w firmach o rozwiniętej kulturze cyfrowej, aż co trzeci pracownik twierdzi, że pracuje wydajnie, szybko i efektywnie (32 proc.). Sprawne urządzenie w firmie to podstawa, której fundamenty to odpowiednie oprogramowanie. Najnowsze urządzenia zasilone mocą Windows 10 Pro i Office 365, to gwarancja wykorzystania w pełni funkcjonalności, jakie oferuje ten zespół. Dodatkowo – legalne oprogramowanie, kupione w sprawdzonym źródle zapewni dostęp do aktualizacji, pomoże ustrzec się przed wirusami i co w firmie szczególnie istotne – działaniami cyberprzestępców i hakerów, którzy mogą próbować narazić biznes na niemałe kłopoty.

Sygnał 2 – Ekran przyprawia cię o zawroty głowy?

Kolejnym elementem, który może skłonić do zmiany komputera na nowszy model, jest ekran. Najnowsze urządzenia oferują nie tylko lepsze parametry wyświetlania dzięki wysokiej rozdzielczości i świetnemu odwzorowaniu kolorów, ale także posiadają pewną funkcjonalność, która powoduje, że starsze laptopy wydają się być urządzeniami z zamierzchłej epoki. Ekrany dotykowe dają możliwość pracy w najbardziej intuicyjny sposób bez konieczności używania klawiatury i myszki. Co więcej, niektóre komputery oferują rysiki, świetnie sprawdzające się w sporządzaniu ręcznych notatek bezpośrednio na ekranie, a także – co w firmach bardzo istotne – podpisywanie dokumentów.

Sygnał 3 – Za mało miejsca na dysku? Sięgnij po chmurę!

Według badań Ipsos MORI, realizowanych dla firmy Microsoft, aż 77% polskich firm z sektora MŚP korzystających z rozwiązań chmurowych twierdzi, że ich rozwiązania IT pozwalają na bardziej efektywne wykonanie pracy. Praca z drugiego końca Polski czy świata, podczas podróży pociągiem, samolotem – to dziś codzienność, która pozwala zaoszczędzić pracownikom i pracodawcom wiele czasu oraz stresu związanego z brakiem możliwości szybkiej reakcji. Dostęp do danych w chmurze umożliwia wygodniejszą pracę bez względu na miejsce, w którym jesteśmy. By ten komfort sobie zapewnić warto rozważyć przesiadkę na nowoczesne i bardzo mobilne urządzenia typu 2w1, których waga często nie przekracza nawet jednego kilograma.

Sygnał 4 – Bateria odmawia posłuszeństwa?

Oczywiście sama waga to nie wszystko, co świadczy o poziomie mobilności urządzenia. Jeszcze kilka lat temu – tradycyjny laptop – ważący nierzadko prawie 3 kg, potrafił ciążyć i skutecznie zniechęcić do zabierania komputera z biurka. Dzisiaj, urządzenia mieszczą się w damskiej torebce a wagą nie przewyższają 1 kg. Poza wyglądem i rozmiarem komputera ważna jest także wydajność baterii, która determinuje czas pracy naszego urządzenia. W tej materii dokonała się prawdziwa rewolucja. O ile laptopy sprzed kilku lat standardowo pracowały korzystając z baterii przez około 2,5 godziny, to dzisiejsze urządzenia typu 2w1 potrafią wytrwać bez podłączania do gniazdka nawet 4 razy dłużej. Daje to komfort nieprzerwanej pracy przez cały dzień roboczy nawet jeżeli dostęp do zasilania jest mocno ograniczony.

Sygnał 5 – Wygląd ma znaczenie

O wizerunku firmy świadczą ludzie. To przede wszystkim, ale kiedy w biurowym zgiełku bardziej usłyszeć można wiatraki chłodzące stare pecety, niż rozmowy pracowników – to głośny alarm dla pracodawcy. Urządzenia nowoczesne mają w sobie sznyt, który cechuje się lekkimi, a równocześnie wytrzymałymi materiałami wykonania oraz klasyką designu. Z przykuwającym wzrok wyglądem urządzenia, na spotkaniu z partnerem czy klientem biznesowym, każdy przedstawiciel firmy podbuduje wizerunek marki, dla której pracuje.

Sprzęt, który sprosta wymaganiom jutra

Rozwój aplikacji i oprogramowania komputerowego z każdym rokiem poprawia nasz komfort i wydajność pracy dając nam możliwości, o których jakiś czas temu mogliśmy tylko pomarzyć. Wszystko to jednak sprawia, że nowe programy czy materiały multimedialne wymagają coraz lepszego sprzętu, który będzie w stanie sprostać wygórowanym wymaganiom. Co więcej, zakupiony kilka lat temu sprzęt działa po prostu wolniej niż dzisiejsze urządzenia. Łatwo to zmierzyć już na poziomie samego rozruchu, który w starszym sprzęcie zajmuje nawet kilka minut podczas gdy najnowszym komputerom zajmuje to zaledwie kilkanaście sekund. Proces logowania znacząco ułatwiają takie funkcje jak Windows Hello korzystające z biometrycznego uwierzytelniania. Pozwala to nie tylko na oszczędzenie czasu, ale również zapewnienie najwyższego poziomu zabezpieczeń. Wystarczy spojrzenie albo dotknięcie, bez konieczności wpisywania hasła, które zawsze może ktoś podejrzeć.

Czas na zmiany

Takich funkcjonalności, które dają znaczącą przewagę nowym urządzeniom w stosunku do starszych laptopów lub pecetów jest znacznie więcej. Nie można również zapomnieć o takich kwestiach jak mniejszy pobór prądu, który w dłuższej perspektywie przynosi wymierne oszczędności w pewnym stopniu pokrywające koszt wymiany urządzeń. Samo kupno nowego, komfortowego komputera dla pracowników zadziała także bardzo dobrze na morale w firmie, które w zespole z oprogramowaniem Windows oraz usługą Office 365 z pewnością pozwolą rozszerzyć możliwości i produktywność w pracy każdego pracownika.

Źródło: Microsoft

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top