Ciech modernizuje aplikacje Oracle

Centrala Grupy Chemicznej CIECH i należąca do jej Dywizji Sodowej spółka Soda Mątwy mają zainstalowane aplikacje Oracle E-Business Suite. Tym samym zakończył się pierwszy etap wdrażania systemu zintegrowanego (ERP) w grupie. Kolejny etap obejmie instalację modułów w Janikosodzie.


Projekt jest prowadzony przez Dział Konsultingu Oracle Polska i firmę Chemia.com. Celem wdrożenia aplikacji ERP jest stworzenie platformy integrującej finanse i logistykę w Ciech SA, Sodzie Mątwy SA i Janikosodzie SA, a w przyszłości także produkcję i utrzymanie ruchu.

Dzięki wspólnemu modelowi grupa chemiczna chce podnieść efektywność zarządzania procesami finansowymi i księgowymi oraz logistycznymi, a także ulepszyć kontrolę operacyjną i sprzedaż poprzez szybszy dostęp do jednolitej informacji zarządczej.
Projekt informatyczny w Dywizji Sodowej Ciechu rozpoczął się w sierpniu 2005 roku. W maju 2006 zakończono instalację modułów finansowych, zakupów, gospodarki magazynowej oraz sprzedaży w centrali oraz w zakładzie produkcyjnym Soda Mątwy.

- Projekt jest ściśle powiązany z celami biznesowymi grupy. Implikują one podstawowe założenia strategii IT, które można zawrzeć w trzech punktach: - centralizacja funkcji IT w grupie, - wspólna platforma systemowa oraz centralnie zarządzana sieć korporacyjna i miejsce utrzymania infrastruktury informatycznej. Dzięki temu zamierzamy wesprzeć optymalizację i ujednolicenie procesów biznesowych, przy jednoczesnym podniesieniu efektywności kosztowej - tłumaczy Krzysztof Jarosz, prezes Chemia.com SA, jednej ze spółek Ciechu, która działa jako Centrum Kompetencyjne IT dla grupy chemicznej.

System Oracle E-Business Suite działa w centrali Ciechu od roku 2002. Jednym z elementów obecnego projektu jest m.in. unowocześnienie tej instalacji; proces zawiera zamianę oprogramowania na najnowszą wersję, połączoną z modelowaniem procesów biznesowych wspólnych dla spółek oraz przeniesieniem danych biznesowych. Usprawnieniem są objęte wszystkie moduły: Należności, Zobowiązania, Księga Główna, Zarządzanie Środkami Pieniężnymi, Środki Trwałe, Sprzedaż, Zaopatrzenie oraz Gospodarka Magazynowa. W ramach projektu odbywają się także szkolenia dla użytkowników końcowych.

Następnym etapem wdrożenia w spółkach Dywizji Sodowej będzie instalacja modułów finansów i logistyki w firmie Janikosoda SA oraz kolejnych modułów Oracle E-Business Suite: zarządzania produkcją Oracle Process Manufacturing oraz obsługi remontów. Projekt w spółkach Soda Mątwy i Janikosoda będzie trwał do końca 2006 roku - wtedy rozpocznie się faza przejścia do pełnej eksploatacji systemu jako wspólnej platformy wspierającej zintegrowany łańcuch dostaw grupy.

Źródło: www.wnp.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top