Lawson wkracza na rynek ERP na Filipinach

Lawson Software poinformował o rozpoczęciu działalności Lawson Software Asia Pacific na rynku filipińskim. Lawson Software, jeden z wiodących światowych dostawców systemów ERP i aplikacji dla przedsiębiorstw, stworzył dział sprzedaży bezpośredniej i marketingu w swoim Filipińskim Centrum Rozwiązań i Usług (PSSC) zlokalizowanym w Fort Bonifacio Global City. Celem jest lepsza obsługa klientów i partnerów.


Lawson Software, dawna Intentia International AB, działa na terenie Azji od ponad 10 lat. W Filipinach był dotąd reprezentowany przez lokalnego partnera. Plan przyspieszonej ekspansji na rynku azjatyckim zakłada stworzenie nowego “hybrydowego” modelu biznesowego, w ramach którego bezpośrednie działania tamtejszego oddziału wesprą obecnych w regionie partnerów. Zatrudnienie filipińskich specjalistów ds. sprzedaży i marketingu wpisuje się w politykę Lawsona zakładającą wykorzystanie potencjału lokalnych pracowników, możliwości tamtejszego rynku ERP firm średniej wielkości oraz zaangażowania na rzecz wspierania klientów i partnerów z Filipin.

W listopadzie 2006 roku podjęto decyzję o strategicznym znaczeniu dla całej korporacji – otwarciu PSSC. To jedno z trzech kluczowych Światowych Centr Wsparcia należących do Lawsona, które pomaga 4000 klientów Lawsona z całego świata, korzystających z produktów linii S3 i M3. Centrum na Filipinach zajmuje się także badaniami i rozwojem, usługami dla przedsiębiorstw i usługami wewnętrznymi świadczonymi bezpośredniego dla samego Lawsona. PSSC zatrudnia ponad 450 pracowników. Plany firmy zakładają zwiększenie personelu do 1000 osób w 2008 roku.

– Jako globalna firma Lawson stara się rozmieszczać swoje zasoby na całym świecie tak, aby ułatwić życie swoim klientom. Nowy dział sprzedaży i marketingu w ramach PSSC to czytelny przykład na to, jakimi środkami staramy się osiągnąć nasz cel. Azja, a także same Filipiny to dla nas istotny region, w którym poczyniliśmy znaczące inwestycje. Talent, innowacyjność, jakość usług i efektywność Filipińczyków jest naprawdę imponująca. Dzięki naszej obecności na Filipinach nasi klienci zyskają większą indywidualną opiekę, łatwiejszy dostęp do wiedzy Lawsona, a także nowe możliwości obniżenia kosztów związanych z infrastrukturą IT – powiedział David Hope, regionalny dyrektor zarządzający w Lawson Software Asia and Japan.

Lawson zamierza zwiększyć swoje udziały na Filipinach poprzez wykorzystanie potencjału i popytu na rozwiązania ERP płynącego z sektora firm średnich z branż produkcyjnej i handlowej. Wśród nich znajdą się zapewne przedsiębiorstwa z rynku spożywczego, tekstylno-odzieżowego oraz dystrybucyjnego. Dochody klientów Lawsona sięgają zazwyczaj od 20 milionów do miliarda USD.

Rozwiązania Lawsona zaprojektowane z myślą o poszczególnych branżach są adresowane do klientów świadomych konieczności redukowania kosztów i pozwalają im zmierzyć się z dwoma głównymi problemami dotykającymi przedsiębiorstw z Filipin. Pierwszym z nich jest chęć posiadania w pełni funkcjonalnego rozwiązania informatycznego dostosowanego do potrzeb własnej branży, drugim zaś – chęć szybkiego wdrożenia i szybkiego uzyskania pierwszych korzyści z inwestycji. – Naszym zdaniem rynek filipiński jest już gotowy na przyjęcie rozwiązań Lawsona. Przedsiębiorstwa średniej wielkości z pewnością docenią technologiczne zaawansowanie naszych produktów oferowanych w pakiecie, który jest łatwo dostępny, a jednocześnie stanowi sporą wartość dodaną do każdego biznesu i umożliwia realizację ambicji o byciu konkurencyjnym na ogólnoświatowym rynku – dodał David Hope.

 – Dziś zbliżyliśmy się do naszych klientów na Filipinach. Podnieśliśmy także poziom naszych usług dzięki zaangażowaniu silnej grupy fachowców zajmujących się sprzedażą i marketingiem, którzy będą teraz bardziej dostępni dla przedsiębiorstw korzystających z naszych rozwiązań. Jeżeli chodzi o nowe rozwiązania i aplikacje dla tego rynku – w najbliższym czasie można spodziewać się pojawienia Lawson M3 7.1, a także prekonfigurowanych rozwiązań z serii QuickStep, które będą kolejno trafiać na filipiński rynek. To dla nas szalenie pasjonujący rok – podsumował David Hope.

Lawson planuje podwojenie obecnych przychodów z regionu azjatyckiego, szczególnie dzięki wpływom z nowych dla niego rynków, takich jak Malezja czy Filipiny.

Źródło: www.lawson.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top