Europejska sieć RRC w jednym rozwiązaniu Columbus IT

RRC, międzynarodowy dystrybutor sprzętu elektronicznego zakończył informatyzację oddziałów w Europie Centralnej i Wschodniej. - Takich projektów jest coraz więcej. Najpierw budujemy rozwiązanie w Polsce, które szybko trafia na zagraniczne rynki - mówi Piotr Szczerbiak, dyrektor konsultingu Columbus IT.


Tak też było i tym razem. Najpierw rozwiązaniem Columbus IT objęto oddziały RRC w Warszawie i Wrocławiu. Potem projekt rozpoczęto w Czechach i na Węgrzech, a za chwilę w Serbii. Ten trend będzie się nasilać.

W Europie Śr i Wsch nasycenie systemami jest wciąż relatywnie niskie. Z kolei na Zachodzie firmy są na etapie wymiany przestarzałych rozwiązań na nowsze. - Dla nas rynek jest więc niezwykle perspektywiczny. Ale zaufanie do rozwiązań, które powstają w Polsce wcale nie wynika z niższych kosztów pracy. W tym obszarze koszty są już mniej więcej takie jak na Zachodzie. Decydują kompetencje - wyjaśnia Manoj Nair, prezes polskiego oddziału Columbus IT .

Po Providencie, liderze na rynku szybkich pożyczek, HDS, właścicielu sieci salonów Relay i Inmedio czy Evialisie, francuskim producencie paszy dla zwierząt z ponad 50 oddziałami na świecie, RRC jest kolejną międzynarodową firmą, która w ostatnim czasie zaufała naszym umiejętnością - dodaje Piotr Szczerbiak.

Celem wdrożenia w RRC systemów Retail Chain Manager i Microsoft Dynamice AX było wsparcie zarządzania finansami, sprzedażą, zakupami, procesami logistycznymi i magazynem. Istotne było też usprawnienie dystrybucji, w tym wszystkie operacje finansowe zachodzące przy rozliczaniach z producentami sprzętu elektronicznego.

Wcześniej zarządzanie tymi operacjami było czasochłonne i obarczone ryzykiem popełnienia błędu. Każdy oddział RRC bazował bowiem na innym, nie zintegrowanym systemie. Przy sporządzaniu np. skonsolidowanych raportów finansowych dane należało najpierw unifikować i ręcznie wprowadzać do głównej bazy. Po wprowadzeniu rozwiązania Columbus IT zarządzanie procesami w oddziałach w Polsce, Czechach i na Węgrzech stało się prostsze i przejrzystsze.

- Jeden, zintegrowany system ERP umożliwił szybkie i jednolite raportowanie. Uproszczono też wymianę danych pomiędzy międzynarodowymi oddziałami. Dla RRC jest to zdecydowanie efektywniejsze i tańsze niż bazowanie na kilku, różnych systemach - mówi Piotr Szczerbiak

Źródło: Columbus IT

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top