Największy dystrybutor IT wdraża system ERP QAD

Firma AB S.A., jeden z największych dystrybutorów IT i elektroniki użytkowej w Europie Środkowo-Wschodniej, podjął decyzję o wprowadzeniu najnowszej wersji aplikacji wspomagającej kompleksowe zarządzanie przedsiębiorstwem QAD Enterprise Applications. Umowa daje podstawy do realizacji jednego z największych projektów wdrożeniowych systemu ERP w Polsce w 2010 r. Aplikacja obejmie 610 użytkowników w AB i spółkach zależnych. Wprowadzenie zunifikowanego rozwiązania IT pozwoli na wzmocnienie efektu synergii związanego z przejęciem przez AB firmy ATC działającej na rynku Czech i Słowacji.
 
Zadaniem systemu QAD jest wsparcie dynamicznie rozwijającej się struktury AB SA obejmującej spółki zlokalizowane w Polsce, Czechach i na Słowacji. Rozwiązanie ma doprowadzić do lepszej integracji procesów, dzięki jednemu środowisku łączącemu system ERP, Business Intelligence oraz systemy własne firmy. Celem wdrożenia jest także zapewnienie większej kontroli procesów finansowych. W efekcie projektu powstanie kompleksowy system raportowania na poziomie całej Grupy AB. QAD Polska przy współpracy z Mineral Midrange będą również odpowiedzialni za realizację projektu wprowadzenia systemu Business Intelligence opartego na rozwiązaniu IBM Cognos.
W ciągu kilkunastu lat AB przeobraziło się w holding o zasięgu międzynarodowym. W związku z dynamicznym rozwojem, konieczna stała się wymiana informatycznego „silnika”. Postawiliśmy na sprawdzonego partnera z dużym doświadczeniem w projektach międzynarodowych - przyznaje Bartosz Budrewicz, Dyrektor IT, AB S.A.
Po analizie potrzeb biznesowych AB stworzyliśmy model działania systemu, który odpowiada na wyzwania konkurencyjnego rynku dystrybucji sprzętu informatycznego. AB to nowocześnie działająca firma, której strategia przewiduje aktywny rozwój na wielu rynkach. Zależało nam na tym, by wprowadzane rozwiązania wzmacniały te procesy – przekonuje Paweł Daszkiewicz, Dyrektor ds. realizacji projektów QAD Polska.
Zakończenie podstawowej fazy projektu jest planowane na lipiec br. Według założeń ma on zapewnić wsparcie w zakresie zarządzania procesami biznesowymi, dzięki stworzeniu interaktywnego środowiska systemowego. Aplikacja daje możliwość efektywniejszego zarządzania procesem sprzedaży skoncentrowanym na wsparciu klienta. Zadaniem systemu będzie również synchronizacja i monitoring działań wewnątrz poszczególnych działów, dzięki mechanizmom wspierającym obieg dokumentów.
Nowy system daje ogromne możliwości w obszarze raportowania. Zależało nam na dostępie do szerokiego spektrum danych analitycznych, usprawniających pracę menedżerów. Umiejętne zarządzanie i eksploatowanie Business Intelligence pozwala zminimalizować ryzyko związane z podejmowaniem decyzji – podkreśla Grzegorz Ochędzan, Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy AB SA.
QAD od wielu lat buduje kompetencje w obszarze wsparcia firm dystrybucyjnych dóbr przemysłowych i konsumenckich Po raz kolejny udało nam się przekonać dużego klienta z tego sektora, że warto wdrażać nasze rozwiązania – dodaje Artur Sawicki, Dyrektor ds. sprzedaży QAD Polska.
W ramach projektu zostaną wprowadzone zaawansowane aplikacje wspierające procesy biznesowe AB. Plany zakładają implementację modułów Enhanced Controls, Logistics Accounting, oraz Extended Polish Accounting. Pierwsza aplikacja zapewnia spójność, poufność i bezpieczeństwo danych elektronicznych. Potwierdza, że dane spełniają wszelkie standard prawne, finansowe i branżowe. Kolejne rozwiązanie daje większą przejrzystość i kontrolę płatności na rzecz dostawców za otrzymany towar, wysyłany pomiędzy zakładami. Extended Polish Accounting zapewnia pełne dostosowanie systemu informatycznego do potrzeb i wymogów polskiej księgowości.

Źródło: www.qad.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top