System ERP dla salonów wolnocłowych Aelia

Rozwiązanie zostanie oparte na systemie ERP Microsoft Dynamics AX i obejmie m.in. finanse, logistykę z zatowarowaniem oraz rozliczenia kupna i sprzedaży. Wcześniej Aelia pracowała w SAP.
 
O zmianie systemu przesądziły m.in. czynniki ekonomiczne.
Microsoft Dynamics AX wymaga niższych nakładów inwestycyjnych niż konkurencyjny SAP, jednocześnie w swej standardowej wersji może wesprzeć więcej procesów biznesowych – wyjaśnia Grzegorz Drozd, dyrektor działu IT w Grupie Lagardère Services, do której należy sieć salonów Aelia.
Jednym z priorytetów systemu ERP będzie prowadzenie rozliczeń kupna i sprzedaży.
Wszystkie salony mieszczą się w największych portach lotniczych w kraju, gdzie ruch praktycznie nie ustaje, a sprzedaż ma charakter ciągły. Dlatego tak ważna jest automatyzacja i doskonała kontrola powtarzających się procesów – mówi Piotr Szczerbiak, dyrektor konsultingu Columbus IT.
W tym celu Microsoft Dynamics AX zostanie bezpośrednio zintegrowany z punktami kasowymi w salonach (Point of Sale) – to z jednej strony, a z drugiej – z zewnętrznymi systemami, w których pracują dostawcy. Tak zaprojektowane rozwiązanie umożliwi automatyczny transfer danych do centrali firmy oraz monitorowanie procesów sprzedażowych i ruchów magazynowych w czasie rzeczywistym.

Kontrola będzie się rozpoczynać już na etapie składania i przyjmowania zamówień u dostawców, a kończyć na rozliczaniu dziennego przychodu.
Uprawnieni użytkownicy będą mogli natychmiast sprawdzić, czy np. wystawiona na fakturze cena zgadza się z wcześniejszymi ustaleniami, czy i który punkt sprzedaży potrzebuje pilnej dostawy wybranych produktów, czy menedżer salonu odprowadził utarg za wskazany okres – wyjaśnia Piotr Szczerbiak
Wcześniej podobne rozwiązanie Columbus IT wdrożył w sieci liczącej obecnie ponad 600 salonów prasowych Relay i Inmedio (Grupa Lagardère Services).

Źródło: www.columbusit.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top