System ERP na usługach budowlanki

Firma CB S.A. zajmuje się produkcją i dystrybucją wyspecjalizowanych materiałów budowlanych. Dynamika działania firmy i konsekwentna realizacja obranej strategii rozwoju pozwoliła przedsiębiorstwu na wykreowanie wysokiej jakości programu handlowego. Platforma B2B oparta na systemie ERP Microsoft Dynamics NAV jest kolejnym innowacyjnym usprawnieniem, mającym na celu udoskonalenie współpracy z licznymi kontrahentami firmy.
Obecnie CB S.A. jest jednym z liderów na rynku budowlanym. Sukces zawdzięcza wysokiej jakości obsłudze klienta, szybkiej realizacji zleceń oraz efektywnej współpracy z partnerami. Zarząd firmy świadomy jest faktu, że ciągła, wielowymiarowa ekspansja wymaga dalszych inwestycji w optymalizację procesów biznesowych. Dlatego też firma poczyniła starania o środki unijne i z unijnego programu operacyjnego „Innowacyjna Gospodarka” pozyskała fundusze na inwestycje.
CB S.A. szukało rozwiązania, które usprawniłoby współpracę z kontrahentami, a także usprawniło procesy informacyjne, handlowe i logistyczne. Platforma miała też w pełni zautomatyzować zarządzanie łańcuchem zaopatrzenia, sprawnie monitorować stany magazynowe partnerów systemu, śledzić na bieżąco położenie dostaw, kontrolować terminowość kontraktów, efektywnie przesyłać informacje do partnerów zagranicznych, a także umożliwiać sprawne sporządzanie ofert handlowych. Na potrzeby te odpowiada system Microsoft Dynamics NAV, na wdrożenie którego zdecydowała się firma CB S.A – wyjaśnia Janusz Małgorzaciak, ekspert rozwiązań Dynamics ERP w polskim oddziale Microsoft.
Funkcjonujący już w CB S.A. rozbudowany system CRM, ściśle zintegrowany z aplikacjami do zarządzania logistyką oraz systemem finansowo – księgowym przedsiębiorstwa, posłużył za bazę do implementacji nowej aplikacji ERP. Implementacją systemu zajął się certyfikowany partner Microsoft – firma Softart, specjalizująca się we wdrożeniach systemu Dynamics NAV.
Wdrażając system w CB S.A. staraliśmy się tak dopasować jego funkcjonalności, aby jak najlepiej zarządzał kluczowymi obszarami działalności firmy – mówi Stanisław Kukuła, dyrektor Softart Sp. z o.o.
Nowoczesne rozwiązanie biznesowe posłużyło firmie do wsparcia zarządzania finansami, produkcją, dystrybucją, relacjami z klientami, a także działaniami e-commerce. Dodatkowo, system umożliwia sprawny przepływ informacji pomiędzy firmą CB S.A. – nabywcą systemu, a jej kontrahentami – hurtowniami i firmami dekarskimi, co pozwala podnieść efektywność zarządzania całym łańcuchem logistycznym.

W skutek wdrożenia Microsoft Dynamics NAV, hurtownie zyskują aktualne dane o stanach magazynowych dystrybutora, z możliwością automatycznego składania zamówień online, zaś firmy dekarskie – dostęp do informacji o stanach magazynowych hurtowni. Dzięki tak sprawnej wymianie danych wszyscy użytkownicy platformy mogą precyzyjnie planować swoje prace wykonawcze oraz zaopatrzeniowe, co w efekcie przekłada się na zwiększenie efektywności pracy, optymalizację czasu realizacji zamówień i dostaw, jak również skrócenie czasu magazynowania produktów.

Z myślą o kontrahentach firmy do systemu wprowadzono kalkulator internetowy, za pomocą którego można tworzyć kosztorysy inwestycji. Rozwiązanie to znacznie podnosi konkurencyjność kontrahentów wobec klientów indywidualnych. Platformę cechuje także wysoka użyteczność w obszarze szybkiego opracowywania trafnych prognoz i analiz biznesowych, z których za pośrednictwem platformy korzystać mogą wszyscy jej użytkownicy.
Platforma jest dokładnie tym rozwiązaniem, jakiego od dawna szukaliśmy. Przede wszystkim ułatwia zarządzanie wieloma procesami w firmie, automatyzuje je i znacznie upraszcza. Wdrożony system jest jednocześnie ogromną bazą wiedzy – stanowi doskonałe medium usprawniające komunikację między pracownikami naszej firmy a kontrahentami. Pozwala to znacznie usprawnić współpracę i wykluczyć wiele błędów spowodowanych „czynnikiem ludzkim – mówi Grażyna Bartoszyńska – Madura, Dyrektor Finansowy, CB S.A.
Źródło: www.microsoft.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top