Maconomy z najnowszą wersją People Planner 3.0

Firma Todis Consulting, przedstawiciel Maconomy - duńskiego dostawcy systemu ERP dla firm z sektora usług profesjonalnych, wprowadził na polski rynek najnowszą wersję aplikacji People Planner. Rozwiązanie umożliwia sprawne planowanie pracy konsultantów w projektach pod kątem ich kompetencji, stopnia wykorzystania czasu pracy i dostępności terminów dla kolejnych zadań. Integruje obszar projektów, zasobów osobowych i polityki kadrowej. Głównym atutem nowej wersji oprogramowania jest możliwość prognozowania zapotrzebowania na zasoby oraz pełna integracja z programem Microsoft Outlook.
People Planner to rozwiązanie przeznaczone dla firm, które kładą nacisk na skuteczną realizację projektów, efektywne zarządzanie zespołem konsultantów oraz sprawne planowanie ich pracy. Ma szczególne zastosowanie w takich organizacjach jak firmy konsultingowe, audytorskie, inżynieryjne, informatyczne, badawcze, agencje reklamowe, czy też kancelarie adwokackie. Badania realizowane przez Todis Consulting w maju 2010 r. wśród polskich firm z sektora usług profesjonalnych wskazują, iż największym wyzwaniem tego typu organizacji jest skuteczne zarządzanie projektami (61%) oraz lepsze wykorzystanie umiejętności pracowników (51%). Co czwarta firma nie potrafi określić rentowności projektów, a 59% respondentów podkreśla konieczność zwiększenia kontroli w tym obszarze.
Efektywne przydzielanie ludzi do właściwych procesów jest szczególnie ważne dla ponad połowy polskich menedżerów biorących udział w badaniach Todis Consulting. Co trzecia firma nie radzi sobie z oceną stopnia wykorzystania umiejętności pracowników. People Planner stanowi narzędzie dające możliwość przyporządkowania kompetencji pracowników do konkretnych zadań, ocenę ich aktualnego obciążenia w projekcie oraz prognozowanie dalszego wykorzystania zasobów. Koncentruje się na tych elementach, które mają fundamentalny wpływ na rentowność działań – przekonuje Anna Turzańska-Sadlej, Prezes Zarządu Todis Consulting.
Planowanie zasobów jest istotne w czasach rozwoju, ale zyskuje kluczowe znaczenie w okresie zawirowań rynkowych. Precyzyjne planowanie i kontrola może pomóc w wykorzystaniu zasobów o kilka procent już w ciągu 6 miesięcy użytkowania. W konsekwencji może to wesprzeć proces kontraktacji – twierdzi Jon Mostyn, Worldwide Business Consulting Director w Hill&Knowlton.
Maconomy, wprowadzając People Planner 3.0, oferuje jego pełną integrację z programem Microsoft Outlook. W praktyce oznacza to, że spotkania z klientami wprowadzone uprzednio przez pracownika do kalendarza Microsoft Outlook, jak również delegowane przez niego polecenia, będą automatycznie synchronizowane z systemem People Planner. Dzięki temu menedżerowie projektów, kierownicy departamentów czy zarząd firmy mogą sprawdzić aktualne wykorzystanie wszystkich zasobów w firmie. Podobnie, gdy pracownikowi zostanie przydzielony konkretny projekt bądź zadanie, informacja o tym pojawi się automatycznie w kalendarzu programu Microsoft Outlook. W ten sposób osoby zarządzające dysponują kokpitem informacyjnym, który prezentuje faktyczne informacje w czasie rzeczywistym. Zapewnia przejrzysty obraz realizowanych zadań w wielu wymiarach: na poziomie całej organizacji, zespołu, konsultanta i klienta.

System rozpoznaje również potrzeby związane z rozwojem kompetencji i pozwala zaplanować politykę szkoleń i zatrudnienia. Nowa wersja systemu wprowadza także szereg ułatwień dla pracowników w dziedzinie planowanie czasu pracy, zapewniając przy tym pełny przegląd ich zapotrzebowania na zasoby do jednego roku w przód.

Z rozwiązania korzystają m.in. takie firmy i instytucje, jak: PriceWaterhouseCoopers , Hill&Knowlton, KPMG, Deloitte, Thales, LBI, Semcon, Atkins, Devoteam, Logica, Den Norske Opera&Ballett, Affecto.

Źródło: www.maconomy.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top