QAD wprowadza nową systemu ERP

Firma QAD, międzynarodowy dostawca systemu ERP dedykowanego firmom produkcyjnym, wprowadziła najnowszą wersję QAD Enterprise Applications 2010. QAD skoncentrowało się na zapewnieniu jak największej wygody i prostoty obsługi, dzięki dalszemu wzmocnieniu interfejsu użytkownika i rozwojowi branżowych map procesów. Ulepszony moduł Business Intelligence oferuje dodatkowe możliwości w obszarze raportowania i analizy danych. Wraz z nową edycją aplikacji, międzynarodowi producenci zyskali również dostęp do zaawansowanych narzędzi do zarządzania globalnymi finansami.
QAD Enteprise Applications 2010 Enterprise Edition to najnowsza wersja pakietu wspomagającego zarządzanie klasy ERP. Została stworzona dla międzynarodowych firm produkcyjnych. Zapewnia w czasie rzeczywistym przejrzysty wgląd w działalność przedsiębiorstw – zarówno na poziomie lokalnym, regionalnym, jak i globalnym. Obok obszaru użytkowania systemu, raportowania oraz zarządzania finansami, w najnowszej wersji udoskonalono moduły najczęściej wykorzystywane przez firmy wytwórcze, czyli produkcję, magazynowanie, zarządzanie łańcuchem dostaw, obsługę klienta i serwis posprzedażny.

Większa przejrzystość dzięki mapom procesów biznesowych

QAD podkreśla znaczenie map procesów, które pomagają w pełniejszym wykorzystaniu najlepszych praktyk, bazujących na branżowym doświadczeniu producenta oprogramowania. Mapy stanowią graficzną prezentację przepływu informacji w trakcie wykonywania procesów biznesowych, dając możliwość ich optymalizacji. Mogą zawierać linki do programów, przeglądarek, dokumentacji i innych map, co zwiększa skuteczność obsługi.

W celu zapewnienia jak najwyższego stopnia intuicyjności i wygody obsługi oprogramowania, nastąpił dalszy rozwój interfejsu użytkownika opartego na technologii .NET. Użytkownicy zyskali nowe możliwości w zakresie obsługi menu, poprzez drążenie drzewa folderów aż do uzyskania określonego programu. Rozwinięto również opcje wyszukiwania, zapewniając szybszy dostęp do informacji.
Na bieżąco analizujemy trendy rynkowe, które wpływają na działanie światowych i lokalnych firm produkcyjnych. Staramy się przewidzieć, jakie funkcjonalności będą ważne dla ich rozwoju i skutecznego konkurowania na zmiennym rynku. W związku z kryzysem, wielu wytwórców skoncentrowało się mocniej na zarządzaniu relacjami z klientem i dystrybucji, niż na zarządzaniu zdolnością produkcyjną. Firmy zwracają również uwagę na kwestię „wyszczuplenia” procesów oraz zwiększenie możliwości analitycznych w oparciu o moduł Business Intelligence – mówi Jarosław Jaśkiewicz, dyrektor ds. produktu
Łatwiejsza analiza danych i raportowanie

Nowa wersja systemu wprowadza usprawnienia w zakresie rozwiązań Business Intelligence. Stwarza to dodatkowe możliwości w obszarze analityki i zaawansowanego raportowania. Narzędzia BI zapewniają szybką analizę trendów, łatwy przegląd danych oraz precyzję w podejmowaniu decyzji na podstawie sprawdzonych informacji. Użytkownicy mają możliwość przejrzystej wizualizacji stopnia realizacji kluczowych wskaźników wydajności (KPI). Tworzenie wydruków i raportów jest oparte o wbudowany kreator, dzięki któremu mamy możliwość obiektowego definiowania tego, co ma się znaleźć w raportach, np. wykresy, dane czy często dziś wykorzystywane kody kreskowe.

Wzmocnienie zarządzania globalnymi finansami

QAD zintensyfikowało prace nad rozwojem nowego modułu finansowego, zapewniając silniejsze wsparcie firm produkcyjnych, które prowadzą zaawansowane analizy finansowe oraz działają w rozproszonym środowisku wielozakładowym. Moduł do zarządzania finansami (Enterprise Financials) jest zgodny z międzynarodowymi standardami sprawozdawczości finansowej (IFRS). Wychodzi naprzeciw potrzebom firm w zakresie kompleksowej obsługi finansów w globalnych przedsiębiorstwach. Umożliwia spełnienie norm GAAP (ogólnie przyjęte standardy księgowości), obsługę wielu walut, różnych systemów podatkowych oraz wersji językowych. Zapewnia wygodę użytkowania, bezpieczeństwo operacji finansowych oraz pozwala spełnić lokalne wymagania rachunkowe.
Aplikacje QAD wspierają obecnie ponad 6000 zakładów produkcyjnych na całym świecie. Każdego roku dokonujemy szeregu usprawnień w zakresie funkcjonalności i przejrzystości rozwiązania. Zmiany idą w kierunku zapewnienia maksymalnej wygody i prostoty użytkowania, co w konsekwencji przekłada się na wysoki zwrot z inwestycji w system. Najnowsza wersja QAD 2010 wspiera międzynarodowe korporacje, ale jest na tyle elastyczna, by zapewnić sprawną obsługę małych i średnich firm, dając im podstawę do dynamicznego wzrostu – mówi Artur Sawicki, dyrektor sprzedaży, QAD Polska.
Branżowe zaangażowanie

Oprogramowanie było rozwijane przy współpracy z klientami, którzy brali aktywny udział w pracach dostosowujących aplikację do specyfiki firm wytwórczych. QAD realizuje program Customer Engagement który zakłada włączenie klientów w proces definiowania potencjalnych obszarów usprawnień i szans rynkowych. Wymiernym efektem współpracy ma być wsparcie wyróżnionych dziedzin przez rozwiązania QAD.

Licencjonowanie i dostępność

Architektura aplikacji - SOA (Service Oriented Architecture) - pozwala na instalację systemu w trzech modelach: „na żądanie” (on demand), lokalnie (on premise) oraz wraz z dostarczonym serwerem (on appliance). Oprogramowanie jest dostępne w modelu Software as a Service (SaaS), który sprawdza się zwłaszcza przy okazji szybkich inwestycji w nowe zakłady produkcyjne. Taka konstrukcja pozwala na łatwiejsze wdrożenie systemu QAD 2010 w ramach globalnych łańcuchów dostaw, zapewniając klientom bezkolizyjną komunikację i stały wgląd w operacje biznesowe.

W zakresie licencjonowania najnowszej wersji, QAD oferuje zakup oprogramowania również w modelu Master Bundle, który daje możliwość dostępu do wszystkich modułów za pośrednictwem wspólnej licencji. Klient może sam określić, w jaki sposób skorzysta z udogodnień.

Źródło: www.qad.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top